Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 41762 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #80 Gepost op: 11-02-2020, 15:02:48 »
Gevolg door Rob (zitten allebei fout).

Ik denk dat Rob al vanaf de eerste aflevering vol op Leonie zit. En ik denk dat hij denkt dat inmiddels iedereen op Leonie zit. En op Claes na klopt dat waarschijnlijk, denk ik. Check! (Zowel bij Leonie als Rob is dat een dingetje; een van de twee heeft dat gekopieerd van de ander, denk ik.)

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #81 Gepost op: 11-02-2020, 17:13:36 »
Ik ben wel benieuwd naar hoe de verdenkingen zich gaan ontwikkelen. Mijn verwachting is niet dat iemand op Rob gaat zitten, maar wie weet. Ik verwacht eigenlijk een finale met Mil, Nathan en Rob/Buddy waarin of Mil en Buddy samen op Nathan zitten, of waarin alleen Mil op Nathan zit (en heel misschien Rob ook, maar waarschijnlijk gaat hij dan toch op Mil zitten aangezien hij Nathan al afgestreept lijkt te hebben)... Als Nathan en Mil samen in de finale zitten, denk ik dat Nathan op Mil gaat zitten, aangezien hij haar vanaf het begin al noemde als verdachte en hij nooit Rob heeft genoemd. Buddy zal Nathan ook altijd boven Rob verkiezen denk ik, aangezien hij al eerder duidelijk heeft gemaakt dat Nathan een plekje in zijn vizier heeft, hij Rob nooit als verdachte heeft genoemd en hij al eens gezegd heeft dat hij denkt dat Rob vooral zelf graag door wil. Mil en Buddy verdenken elkaar verder totaal niet, dit zie ik ook niet omslaan.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #82 Gepost op: 11-02-2020, 17:48:28 »
De verdenkingen komen nu zo nadrukkelijk in beeld, dat er duidelijk bruggetjes worden gebouwd.
Wie verdenkt wie gaat toch over wie de kandidaten verdenken en niet de kijkers (die de beelden ziet).
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #83 Gepost op: 12-02-2020, 13:37:16 »
Bij de waaier-opdracht zegt Johan: 'Het is sowieso, een lang ding, van 7'. Hij dacht dat hij Leonie had gezien in een tekstje, maar had niet gevonden wat hij zocht. Ook de manier waarop hij het zegt doet me vermoeden dat hij zocht naar Miljuschka (die had 4 karakters, + 3 karakters voor 'is de Mol' = 7).

Buddy had minder karakters in zijn naam, toch? Dan zou Mil wel eens de hoofdverdachte van Johan kunnen zijn geweest.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #84 Gepost op: 12-02-2020, 15:05:32 »
interessant punt in de vlog van Siem

aantal verdenkingen tot nu toe in de test

Claes 0
Rob 2
Nathan 3
Buddy, Miljuschka, Leonie allemaal 14 keer

2015: werd de mol 17 keer genoemd als verdachte, in 1 aflevering niet (afl. 1)
2016 werd de mol 20 keer genoemd, in alle afleveringen genoemd
2017 8 keer genoemd, in 4 afleveringen niet (in afl. 2,3,4 en 5 werd Thomas niet genoemd als verdachte) *
2018 8 keer genoemd, in 2 afleveringen niet (afl. 1 en 7)
2019 de mol werd 13 keer genoemd, in 2 afleveringen niet (afleveringen 1 en 2)



* in 2017 werden er überhaupt weinig verdenkingen getoond



m.a.w. normaal is de mol Mil, Buddy of Leonie, tenzij Nathan of Rob ineens veel meer worden genoemd als verdachte in de volgende afleveringen.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #85 Gepost op: 12-02-2020, 16:10:12 »
Op zich interessant, maar ik weet niet of het heel veel zegt. En we hebben pas 5 afleveringen gehad he. Tenzij ze nu alledrie afvallen, zullen Buddy, Leonie en Mil nog wel een aantal keer worden genoemd, dan wordt hun aantal wel erg hoog. En Rob en Nathan kunnen nog wel een paar keer worden genoemd, dan komen ze ook al gauw aan 8.

Ook al wordt er misschien veel in gestuurd door de regie, uiteindelijk is het wel berust op waarheid. Margriet, Klaas en Merel werden vaak genoemd, omdat ze ook wel redelijk opvielen en bij veel mensen daadwerkelijk verdacht waren. Bij Jan en vooral Thomas was dit minder.

Hetzelfde zou nu kunnen gelden. Als Buddy, Leonie of Miljuschka de mol is, werd hij of zij blijkbaar veel verdacht, en als Nathan, Rob of zelfs Claes de mol is, was hij blijkbaar niet zo verdacht.

Ik vind het dan wel interessanter om niet alleen naar de namen die we horen, maar ook de argumenten. Bijvoorbeeld: Mil's naam wordt even vaak genoemd als Buddy en Leonie, maar ik hoor eigenlijk bijna niemand echt over haar van "Zo, wat ze nóu weer heeft gedaan! Dat was echt verdacht!" Voor mijn gevoel worden Buddy en Leonie veel meer in de kijker gezet, en zijn zij ook de twee hoofdmollen, en is Mil meer een 'bijmol'.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #86 Gepost op: 13-02-2020, 13:32:58 »
Ja, klopt. Siem ging nog veel verder. Te ver, vond ik. Vooral Nathan kan nog prima imo, maar dan verwacht ik vanaf nu wel dat ze af en toe een (zachte) verdenking gaan tonen. 1 per aflevering mag wel, vind ik.  :P

We weten bijv niet of Miljuschka nu echt vol op Leonie zit. Mil zei in afl. 4 "nog steeds Nathan"  maar in afl. 2 en 3 werd dat niet getoond en in afl. 2 zat ze (ook of vooral(?)) op Tina en Leonie.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #87 Gepost op: 13-02-2020, 13:43:44 »
We weten bijv niet of Miljuschka nu echt vol op Leonie zit.

Miljuschka twijfelde misschien nog over Johan, maar die ligt er nu dus uit. Ik denk niemand zit op Nathan.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #88 Gepost op: 14-02-2020, 18:14:24 »
We zeggen hier vaak dat de mol niet of nauwelijks genoemd zal worden in de verdenkingen, maar dat blijkt de afgelopen jaren helemaal niet het geval te zijn, in tegendeel. Dat zou betekenen dat juist Mil, Buddy of Leonie de mol is. Nathan en Rob worden niet of nauwelijks genoemd als verdacht.

https://www.youtube.com/watch?v=lIk7rr0aVok&t=8s Vanaf 12.38
Klopt niet, in 2017 en 2018 werd de juiste mol pas vernoemd in de aflevering voor de finale en het is in WIDM zelfs voorgekomen dat een kandidaat pas in de finale op de juiste mol zat.
Al kwam het ook voor dat de juiste mol al vanaf het begin door de meeste kandidaten werd verdacht nl. Anne-Marie in 2012 (om die reden had ik haar juist doorgestreept) en Margriet (2015) werd ook vrij snel voor velen verdacht.

Met andere woorden: de afleveringen en de mollen met elkaar vergelijken is geen goed idee (die fout maakte ik vroeger ook).

Ik geloof veel meer in een mol die weinig in de pot brengt en daardoor verdachte dingen doet of moet doen maar door de kandidaten nauwelijks wordt verdacht (Nathan, Rob) dan een mol die relatief veel geld in de pot brengt maar door velen wordt verdacht (Buddy en in mindere mate Mil). Wij zijn tenslotte maar halfweg de reeks, als de mol na 5 afl. al 14x in de test is vernoemd is het geen goede mol.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2020, 18:33:21 door Luc »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #89 Gepost op: 14-02-2020, 20:12:09 »
Er zijn seizoenen dat de mol juist vrij veel als 1 van de verdachten wordt genoemd waar kandidaten op spreiden.
Dat heb ik ook gezegd (met name seizoen 12 en 15) maar het is beslist niet zo dat de mol alle seizoenen veel verdacht wordt. Je kunt de seizoenen gewoon niet met elkaar vergelijken.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #90 Gepost op: 14-02-2020, 20:17:34 »
Dat heb ik ook gezegd (met name seizoen 12 en 15) maar het is beslist niet zo dat de mol alle seizoenen veel verdacht wordt. Je kunt de seizoenen gewoon niet met elkaar vergelijken.
Dat is niet het punt. Het punt is dat hier mensen vaak zeggen dat kandidaten die niet genoemd worden als verdachten bij de test de mol kunnen zijn, omdat de mol nooit als verdachte wordt genoemd. Uit de feiten blijkt echter dat dat niet klopt, dus we moeten ons niks aantrekken van of kandidaten wel of niet als verdachte worden genoemd.


Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #91 Gepost op: 14-02-2020, 20:54:18 »
Margriet werd na 5 afl. 11 keer vernoemd en Klaas 9x, dat is nog altijd minder dan de 14 van Buddy, Leonie en Mil.
Maar het is wel opmerkelijk dat Nathan en Rob door de kandidaten nauwelijks verdacht worden (al mag je niet teveel op de verdenkingen focussen, ze worden beslist gemanipuleerd) en door de kijkers (zeker op dit forum) des te meer.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2020, 21:02:01 door Luc »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #92 Gepost op: 16-02-2020, 01:35:28 »
Aflevering 6:
Buddy: Verdachte = Leonie. (testvraag: mol vond NIET 3e telefoon (=Buddy/Claes/Leonie/Mil/Rob(?)))
Claes: Weet niet of hij Mil kan vertrouwen. LIJKT nog op Buddy te zitten. (testvraag: mol ging als 2e naar binnen in opdr 3 (=Buddy))
Leonie: (Zegt in biecht: zat vanaf begin op Mil & Buddy, NIET Nathan, Rob & Claes) Verdenkt nog steeds Mil & Buddy. (testvraag: mol had kleur wit in opdr 2 (=Mil))
Miljuschka: Heeft heel lang op Nathan gezeten. Denkt nu van niet, denkt óf Rob, óf Leonie. (testvraag: mol = Leonie)
Nathan: Nog steeds spreiden. Niet meer Johan; nu alleen Buddy, Leonie en voor de zekerheid Mil. (testvraag: mol = Mil)
Rob: Zou spreiden tot top 5. Gaat nu Claes en Nathan er iets meer uit houden (!) Meer spreiden op Mil, Leonie & Buddy. (testvraag: mol = man (=Buddy/Claes/Nathan/Rob))
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #93 Gepost op: 16-02-2020, 16:07:05 »
Op basis van de testbiechten wordt het na aflevering 6 onwaarschijnlijk dat Leonie de mol is. Claes verdacht Leonie en is afgevallen, zoals ook Johan is afgevallen terwijl Leonie één van zijn verdachten was.
 
Buddy, Leonie en Miljuschka ontvangen veel verdenkingen, maar zijn ook door veel afvallers als mogelijke mol genoemd.

Nathan en Rob ontvangen weinig verdenkingen.
Tot nu toe is Nathan de enige deelnemer zonder dubieuze verdenkingen. Sterker nog, een aantal afvallers dachten juist dat hij niet de mol is.

Dit kan natuurlijk allemaal in de montage zijn gemanipuleerd, maar we moeten het nu eenmaal doen met wat we te zien en te horen krijgen.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2020, 20:17:09 door Moldo »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #94 Gepost op: 16-02-2020, 16:26:52 »
Op basis van de testbiechten wordt het na aflevering 6 onwaarschijnlijk dat Leonie de mol is. Claes verdacht Leonie en is afgevallen, zoals ook Johan is afgevallen terwijl Leonie één van zijn verdachten was.
Claes ging in afl. 5 (bijna?) all-in op Buddy.

Nu leek het alsof dat nog zo was (zie post van Spacy hierboven). Maar hoeft idd niet. Kan ook een troll zijn van de regie.


Ik vind dat we te weinig info hebben om Buddy en Leonie te strepen. Bij Johans exit vond ik het veel duidelijker dat die ws vooral op Miljuschka zat.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #95 Gepost op: 16-02-2020, 17:51:10 »
Nu ben ik al helemaal benieuwd naar hoe de verdenkingen zich gaan ontwikkelen.  ::tandpastasmiley::
Mil verdenkt Nathan niet meer maar Rob wel. Nathan lijkt Mil als hoofdverdachte te hebben en lijkt Rob niet te verdenken. Buddy heeft Leonie als hoofdverdachte... maar wie gaat hij verdenken als zij afvalt, wat toch waarschijnlijk in de volgende aflevering wel gaat gebeuren? Heeft hij dezelfde mening als Mil, aangezien zij erg close is met Buddy?
Mil is in mijn ogen wel echt een finaliste... van Buddy verwacht ik echter dat hij gaat afvallen voor de finale, maar ik krijg door deze verdenkingen toch de indruk dat het veel logischer zou zijn als de finale uit Buddy, Mil en Rob gaat bestaan.  ??? Maar Nathan kan er ook nog ingeknald worden door een groene vrijstelling?  ;D

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #96 Gepost op: 16-02-2020, 18:02:45 »
Ik denk dat Miljuschka vanaf nu ook niet meer het achterste van haar tong gaat laten zien in haar bondje met Buddy. Als Buddy niet zelf tot de conclusie komt dat Rob de Mol is ligt hij er uit in één van de komende twee afleveringen. Ik denk dat er een verhaallijn van het bondje tussen Miljuschka en Buddy in de laatste twee afleveringen wordt opgezet omdat dit een dramatische ontknoping krijgt als Buddy afvalt omdat Miljuschka toch (ook) voor haar zelf kiest. Ik vermoed dat de regie dit wil opzetten als "Miljuschka is de Mol" vlak voor de finale.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #97 Gepost op: 16-02-2020, 18:04:44 »
Claes ging in afl. 5 (bijna?) all-in op Buddy.

Nu leek het alsof dat nog zo was (zie post van Spacy hierboven). Maar hoeft idd niet. Kan ook een troll zijn van de regie.


Ik vind dat we te weinig info hebben om Buddy en Leonie te strepen. Bij Johans exit vond ik het veel duidelijker dat die ws vooral op Miljuschka zat.

Ja, ik vond dit heel raar. Gisteren in een ander topic al geschreven dat ik heel benieuwd was  naar de verdenkingen van Claes. Ik heb gisteravond de letterlijke tekst er bij gezocht.:

Aflevering 5:
Ik denk dat Buddy de Mol is omdat ik vaak gedrag heb gezien...  wat ik gewoon heel verdacht vind. Dat spreiden, daar ben ik klaar mee. Ik wil gewoon weten of ik goed zit.  En dan zit ik misschien fout, maar dan ga ik terug...  met een gevoel van: nou, ik heb alles gegeven.

Aflevering 6:
Ik weet niet hoe goed ik Miljuschka kan vertrouwen. We hebben na de laatste opdracht een beetje zitten filosoferen over hoe en wat.  Ik heb haar vooral wat vragen gesteld: Wat vind jij? Zij vindt hetzelfde als ik, dat Buddy ongelooflijk heeft lopen mollen.Ja, vertrouwen? Vertrouw niemand.

Het lijkt wel of ze de 2 testbiechten hebben omgedraaid...... Bij zijn exit gesprek zei Claes dat hij de test lastig vond en veel moest gissen

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #98 Gepost op: 16-02-2020, 18:36:21 »
Volgens mij verdenkt inmiddels iedereen Leonie, maar Leo nie.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #99 Gepost op: 16-02-2020, 20:56:46 »
@Moldo, top, je schema. Precies wat ik nodig had! Niet dat de keuze ermee opschiet, hoor... Ik kan nog steeds niet kiezen wie de mol is  ::rofl::