Poll

Live finale?

Ja, tof!
Nee, liever niet...

Auteur Topic: Speculeren over de live-finale/ontknoping  (gelezen 37087 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #240 Gepost op: 11-03-2020, 01:02:22 »
Er is post onderweg van de Avrotros. Staat in mijn postnl-app aangekondigd. Ik kan natuurlijk niet zien of die post voor 14 of 21 maart is. Ik ga uit van het eerste

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #241 Gepost op: 11-03-2020, 09:38:26 »
Er is post onderweg van de Avrotros. Staat in mijn postnl-app aangekondigd. Ik kan natuurlijk niet zien of die post voor 14 of 21 maart is. Ik ga uit van het eerste

Voor de 14e, finale kijken in de bios, komt er geen post. Daar heb ik een e-mail over gehad en met de mail kun je dan naar binnen.

Ik hoop dus op de fandag kaarten!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #242 Gepost op: 11-03-2020, 10:22:05 »
Voordat dit uitloopt op een discussie over hoe erg het virus is...

Er is voor de live finale altijd een plan B. En zo moeilijk is dat niet: het evenement buiten wordt afgelast en er is alleen een live uitzending vanuit het paviljoen (al dan niet met beperkt publiek).

Blijft de oorspronkelijke topic vraag: wat gaat er gebeuren met de ontknoping...  ::ontopic::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #243 Gepost op: 11-03-2020, 12:03:56 »

....

Blijft de oorspronkelijke topic vraag: wat gaat er gebeuren met de ontknoping...  ::ontopic::


Ik gok dat ze bekend gaan maken wie de mol is.  ::)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #244 Gepost op: 11-03-2020, 12:10:58 »
Ik gok dat ze bekend gaan maken wie de mol is.  ::)

We moeten wachten tot afl 1 van 2021.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #245 Gepost op: 11-03-2020, 12:13:55 »
Ik gok dat ze bekend gaan maken wie de mol is.  ::)
:o
We moeten wachten tot afl 1 van 2021.
Oh... dat zou een mooie twist zijn ;-)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #246 Gepost op: 11-03-2020, 12:20:20 »
We moeten wachten tot afl 1 van 2021.

Ik denk dat dan het forum hier ontploft.

Ik denk niet dat er veel gaat gebeuren. Programma duurt zaterdag wel bijna anderhalf uur, dus er komt vast wel iets. Ik denk dat we eerst terugkeren naar China. De volgende dag reizen de kandidaten terug naar de tempel van aflevering 1. Daar blijkt dat de afvallers nog niet teruggekeerd waren naar Nederland. De onthulling zal dan plaatsvinden in bijzijn van deze afvallers en natuurlijk weer exercerende kinderen op de achtergrond.
En dan gaan we weer over naar Nederland om te horen wat het live publiek hiervan vindt.

Zoiets?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #247 Gepost op: 11-03-2020, 12:47:47 »
Een extra executie lijkt voor de hand te liggen, maar toch heb ik er nog wel mijn bedenkingen bij. Volgens mij is de uitzending 10 minuten langer dan vorig jaar, die tijd hebben ze dan ook wel nodig. Qua dynamiek zou ik het wel een beetje vreemd vinden als ze weer moeten gaan zitten en met schermen enzo. Hopelijk komen ze dan ook niet door het publiek op en is de executie binnen, scheelt een hoop hysterie en denk betere spreiding/opbouw van de energie. Meteen na de executie door naar de definitieve onthulling voelt mij ook wat raar, dus wat stoppen we hier tussen? Nathan valt af en wij krijgen nog even 10 minuten de grote Nathan-show? (Maar hadden ze dit bij de oorspronkelijke productie al aan zien komen...?) Als Rob afvalt, is het een grote schok, veel vraagtekens, gaan we dan beetje MolTalk-achtig verbaasde reacties peilen van bekende en onbekende Nederlanders? Moeten we wel praten over het feit dat de Mol niet gevonden lijkt te zijn, weet niet of zo voel als opbouw. Buddy valt af, dan zou Rob de Mol moeten zijn (zonder regietrucs), veruit minst logische vervolg in het geheel; je zou kunnen zeggen onmogelijk. Mil valt af, voelt eigenlijk als het normaalst mogelijke, ook zoiets als met Nathan maar NL loopt er iets minder warm voor? Of de highlights van het Mil-Buddy bondje.

Extra test of opdracht acht ik zeer onwaarschijnlijk, uitkomst ligt vast. Ieder een eigen opkomst? Eerst nog even zo'n toevoeging zoals eerder al eens: 'Nathan, jij bent niet de Mol', 'Miljuschka, jij bent niet de winnaar', 'Buddy, jij bent niet de verliezer', 'En Rob..., jou vertellen we nog steeds niks'. Vind dat zelf wel een mooie opbouw (voor het praatje van Rik dan), en de hoofdjes moeten even gaan malen, maar weet niet zo goed of je dan niet meteen door moet gaan met de onthulling.

Ik hoop denk ik toch vooral op iets wat we niet kunnen bedenken, maar daarmee zijn de verwachtingen meteen hoog, en ik doe er alles aan ze laag te houden  ::rofl::
Ik heb wat vrienden uitgenodigd, ieder heeft z'n tunnel of totaal geen idee, dus gezellig wordt het toch wel en als het saai is, starten we onze eigen bespreking wel.  :P
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 12:49:25 door Uil »

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #248 Gepost op: 11-03-2020, 13:25:24 »
Er valt nog iemand af, dat is al bekend.
Iedereen denkt dat dat een kandidaat is.
Maar zou het ook kunnen dat de slechtste mol afvalt?
"May the best mole win" krijgt dan ineens betekenis.

Ik gok dan op Rob als afvallende mol, Nathan als winnende mol, Mil als winnend kandidaat, Buddy als verliezende kandidaat.

Ik zie het molduel al voor me:
De twee Mollen tegen elkaar aan het lasergamen. "ik heb je, molletje!"
De twee Mollen proberen elkaar om de tuin te leiden via de stemvervormer opdracht.
Het zou toch een leuke twist zijn, ook al denkt het hele forum dat het niet kan....
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 14:50:12 door D*N, Reden: Dubbel post samengevoegd »
Mzahk hr cd lnk !

Offline Jones

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #249 Gepost op: 11-03-2020, 15:37:52 »
Gaat de finale in vondelpark wel door? Bij rtl boulevard werd gezegd dat dat nog niet zeker is ivm corona.

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #250 Gepost op: 11-03-2020, 17:05:12 »
Mogelijk staat er nog iets op het spel bij de grotten van Longmen, waar Rik de finale-preek hield.
Aan het begin van opdracht ‘onder de pannen’ (op minuut 3.26) zijn straatbeelden te zien met een gele wand waarop Longmen geschreven staat, in Latijns schrift – niet Chinees. Onder het hoofd van boeddha.
Omdat ze uiteindelijk inderdaad naar de Longmangrotten gaan (het betekent: drakengrotten) voor alleen maar een finale, kan ik haast niet geloven dat de tekst op de gele wand toevallig in de montage is opgenomen.



Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #251 Gepost op: 11-03-2020, 18:52:33 »
Optie 2:
  • We beginnen met de bekendmaking van Nathan als een verliezend finalist die eigenlijk al in afgelopen aflevering had horen zitten. Dit is 'spannend' omdat 38% van het publiek geen idee meer heeft wie de mol is.
In de promo (op o.a. twitter) noemt Rik dat er nog iemand af gaat vallen voor de ‘grote’ ontknoping. Dus ik zet mijn geld toch in op de bovenstaande optie.

Verder verwacht ik op zijn minst 1 interview met iemand uit het publiek die alsnog Nathan gaat noemen als mol (of in elk geval die laatste afvaller), waarna er gevraagd wordt toch iemand anders te kiezen en er een onnodig awkward tv moment ontstaat.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #252 Gepost op: 11-03-2020, 19:23:41 »
Verder verwacht ik op zijn minst 1 interview met iemand uit het publiek die alsnog Nathan gaat noemen als mol (of in elk geval die laatste afvaller), waarna er gevraagd wordt toch iemand anders te kiezen en er een onnodig awkward tv moment ontstaat.

 ::rofl::

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #253 Gepost op: 11-03-2020, 19:28:41 »
Ha ha, Ja ja
Nee, nee, ik ga voor een optimistisch, maar realistische insteek: Niet over na denken en gewoon ervaren wat ze bedacht hebben. Eigenlijk hoop ik dat het gaat om iets wat de mol al in China uitgespookt heeft wat we helemaal niet hadden verwacht.
Ook ik denk dat er nog een venijnig staartje - een drakenstaartje komt - en dat de setting daarvan de misschien de Longmen grotten zijn. Ben zeer benieuwd.

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #254 Gepost op: 11-03-2020, 20:28:08 »
Er valt nog iemand af, dat is al bekend.
Iedereen denkt dat dat een kandidaat is.
Maar zou het ook kunnen dat de slechtste mol afvalt?
"May the best mole win" krijgt dan ineens betekenis.

Ik gok dan op Rob als afvallende mol, Nathan als winnende mol, Mil als winnend kandidaat, Buddy als verliezende kandidaat.

Ik zie het molduel al voor me:
De twee Mollen tegen elkaar aan het lasergamen. "ik heb je, molletje!"
De twee Mollen proberen elkaar om de tuin te leiden via de stemvervormer opdracht.
Het zou toch een leuke twist zijn, ook al denkt het hele forum dat het niet kan....
Het blijft wel leuk om erover te discussiëren. Er is één moment waarbij ik echt dacht dat ze in teamverband aan het mollen waren. Dat was bij "Kleur rijk" met de autootjes.

Er rijdt een autootje voorbij.
Rob: "Heb je deze doorgegeven?".
Nathan: "Nee."
Rob: "Waarom niet?"
Nathan: "Kan jij toch doen?"
Rob en Nathan: "Hahahahaha!"


Een geweldig moment, lekker samen lopen f*cken in een opdracht.  ::rofl::



(maar het is Rob)

罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #255 Gepost op: 11-03-2020, 20:56:05 »
Mogelijk staat er nog iets op het spel bij de grotten van Longmen, waar Rik de finale-preek hield.
Aan het begin van opdracht ‘onder de pannen’ (op minuut 3.26) zijn straatbeelden te zien met een gele wand waarop Longmen geschreven staat, in Latijns schrift – niet Chinees. Onder het hoofd van boeddha.
Omdat ze uiteindelijk inderdaad naar de Longmangrotten gaan (het betekent: drakengrotten) voor alleen maar een finale, kan ik haast niet geloven dat de tekst op de gele wand toevallig in de montage is opgenomen.




Tuurlijk. Die grotten zijn speciaal gebouwd voor het twintigste seizoen van Wie is de Mol. Meer specifiek om er een hint naar Nathan op te tekenen.

Voor de goede orde: er staat LONGMEN, en niet LONGMAN.   En dat het er Latijns schrift staat, heeft naar ik aanneem toch echt te maken met het feit dat niet iedere toerist vloeiend Chinees spreekt.

Offline Frodowatanabe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #256 Gepost op: 11-03-2020, 21:20:24 »
De live finale van WIDM is niet onomstreden, maar de getalsmatige verhouding tussen voor- en tegenstanders wordt vooralsnog nergens duidelijk. Daarom; wie vindt het evenement bij Vondel CS een verbetering, en wie zou dit liever afgeschaft zien worden? En als dat laatste het geval is, hoe zou de finale dan vormgegeven moeten worden?

Ik vind dat dat in Afas live gehouden moet worden.
Iedereen is dan binnen en de kandidaten op het podium.
Je zult maar buiten moeten staan in de regen en de rest zit lekker warm binnen.
Daarna after party met muziek en een meet en greet.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #257 Gepost op: 11-03-2020, 21:44:13 »
Ik vind dat dat in Afas live gehouden moet worden.
Iedereen is dan binnen en de kandidaten op het podium.
Je zult maar buiten moeten staan in de regen en de rest zit lekker warm binnen.
Daarna after party met muziek en een meet en greet.

Hoeveel dagen heb jij inmiddels geen TV, krant of internet gezien?
Woosie down?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #258 Gepost op: 11-03-2020, 22:32:04 »
Ik geloof dat het niet er perse om gaat dat dat dit jaar nog zou gebeuren, maar wellicht voor een volgende keer. ;)

Zelf zie ik gewoon graag dat elke opdracht wordt besproken. Eventueel deels via een Moltalk op internet. Ook mislukte plannnen van een mol kunnen bespreken, of waar kandidaten de mol te slim af was in opdrachten. Een meer compleet plaatje vh seizoen krijgen. Met dat live spektakel zien we maar een klein stukje en mis ik naar mijn gevoel teveel.

Live evenement eromheen ben ik geen fan van, zou ik sws nooit heen gaan. Zolang het zo enthousiast wordt ontvangen (behalve hier) gaat dat niet snel veranderen.

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #259 Gepost op: 11-03-2020, 23:25:00 »
Het is toch wel aan te raden om de WidM podcast eens te luisteren.

Rick vertelt hierin namelijk bijv. hoe bijzonder het is dat ze toestemming hebben gekregen om bij de longmen grotten te filmen. Het is een van de heiligste plekken van China en vrijwel geen enkele filmploeg mag daar draaien. Het is dus ook uitgesloten dat ze ook nog de grotten in zouden gaan.

Rik vertelt op zijn beurt dat er echt maar 1 mol in het spel zit en er twee verliezend finalisten zijn en een winnaar.
Ben jij de mol?