Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 97818 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #620 Gepost op: 28-02-2021, 17:42:36 »
Wie is er nou zo naïef om een hint naar de Mol in de finale, voor maar 250 euro, niet te pakken? Wel nog even zeggen dat je al 7.000 euro uit de pot hebt gejat, en dat het zo wel mooi geweest is. ::rofl:: En wat zegt ze nou bij die kaars? Ik versta: 'Nee Rob, braaf blijven'.

Volgens mij zei ze : Nee Nijs, braaf blijven. Nijs, zo noemt ze zichzelf. Niet pakken is wel te verklaren, Ze is overtuigd van haar mol, waarom zou je je eigen mogelijke pot nóg wat kleiner gaan maken?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #621 Gepost op: 28-02-2021, 18:07:30 »
Kan zijn, maar ik heb in het Wie is de Mol-topic in de gauwigheid becijferd dat dit als gevolg heeft dat er in aflevering 10:

500-600 euro (Rocky)
300-500 euro (Charlotte)
-250 euro (Rocky)
=
550-950 euro in de pot bij komt, als Renée de Mol is.

Terwijl Rik het heeft over consequenties voor de pot. Ja, wie lust er dan nog peultjes.

Het woord consequenties betekent 'gevolgen'. Als de pot gespekt wordt, is dat toch ook gewoon een gevolg? Consequenties impliceert niet automatisch dat het om geld uit de pot zou moeten gaan. Uiteraard suggereert Rik dat wel, door het ietwat dreigend uit te spreken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #622 Gepost op: 28-02-2021, 18:10:02 »
Volgens mij zei ze : Nee Nijs, braaf blijven.
De ondertiteling zegt: "Nee, hop, braaf blijven." Nijs gebruikt ze ergens daarvoor, als ze het over intrappen heeft.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #623 Gepost op: 28-02-2021, 18:32:58 »
Het zou toch fantastisch zijn als beide dames gewonnen denken te hebben, en er uiteindelijk toch helemaal naast blijken te zitten. Wie het laatst lacht.... Ik blijf hoop houden.
Dat zou ik een bijzonder gekke wending vinden waarmee je denk ik 99% van de kijkers geïrriteerd achterlaat.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #624 Gepost op: 28-02-2021, 18:38:54 »
99% van de Molloten misschien. Ik denk dat de meerderheid van Nederland ervan zal smullen :D
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 18:46:47 door molecula »

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #625 Gepost op: 28-02-2021, 18:49:09 »
Mwa, ik denk dat de reactie vooral zal zijn "hoezo? Ze was toch verliezer? Ze was toch niet de Mol? Ik ben m'n punten toch kwijt? Wat een onzin"

We zullen zien ;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #626 Gepost op: 28-02-2021, 19:02:44 »
Hoop op een twist is wat ons hier op de been houdt.
Niet dat het antwoord veel gaat zeggen, maar wat ik me afvroeg:

- Is het wel eens eerder voorgekomen dat iemand een rood scherm kreeg in de finale?
- Is het wel eens eerder voorgekomen dat een afvaller geen praatje kreeg van Rik/de presentator?
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 19:05:42 door Molest »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #627 Gepost op: 28-02-2021, 21:01:40 »
Dat zou ik een bijzonder gekke wending vinden waarmee je denk ik 99% van de kijkers geïrriteerd achterlaat.
Als ik me de stand van de poll op deze site goed herinner, dan zou hooguit 75% geïrriteerd zijn.
Maar ik geloof niet dat ze dit zouden doen. Bij Leonie hoopte ik ook op een twist, maar die kwam ook niet.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #628 Gepost op: 28-02-2021, 21:05:26 »
Als twist zou het kunnen dat Charlotte niet de mol maar de 'reserve' is. Dat ineens jokertje 'caberetier Remco Veldhuis' binnenkomt, nadat hij eerder wegens omstandigheden naar huis moest.

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #629 Gepost op: 28-02-2021, 21:51:51 »
Hoop op een twist is wat ons hier op de been houdt.
Niet dat het antwoord veel gaat zeggen, maar wat ik me afvroeg:

- Is het wel eens eerder voorgekomen dat iemand een rood scherm kreeg in de finale?
- Is het wel eens eerder voorgekomen dat een afvaller geen praatje kreeg van Rik/de presentator?
En wat was nu eigenlijk de vraag waarop het rode scherm kwam? Normaal is het "ben je de kandidaat met het slechtste testresultaat?". Maar kennelijk was de vraag "wie is de mol? wie is laatste afvaller?" Als het echt is wat het is, dan zou Charlotte idd makkelijk toegeven dat ze niet de mol is, geen verrassing. Maar ze zat samen met Rocky op Renée. Dus het is dan wel een verrassing dat je de slechtste van de twee bent.

Maar goed, waarschijnlijk hebben ze van te voren de instructie gekregen 0,0 emotie te tonen. Apart hoor, allemaal...

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #630 Gepost op: 1-03-2021, 07:57:08 »
Als Charlotte de Mol is, is er geen winnaar. Dus kon er ook geen verliezer worden aangewezen, en al helemaal niet via het rode scherm. M.a.w. de schermen deden er dan niet meer toe. Hoe leg je dat straks uit aan de kijker?
Het is voor de Mol een koud kunstje om de test als slechtste te maken, door 0 vragen goed te hebben en er het langst over te doen. Dat de Mol dit seizoen de test invulde en de vragen er toe deden, was al zo in afl. 2. Toen moest de Mol de test maken voor opdracht 3.1.

De finaleopdracht is de laatste opdracht waarin de Mol nog wat zand in de ogen kan strooien van de finalisten, dus die doet tijdens deze opdracht meestal zijn best. En de laatste opdracht waarin een kandidaat nog wat zand in de ogen kan strooien van een medefinalist, dus die kan nog eens gaan nepmollen.

Wie zien we klungelen? Renée.
Wie zien we het prima doen? Charlotte (en Rocky)

Als Charlotte verdenkingen op zich wilde laden met al haar acties, heeft ze het heel ongelukkig getimed. Door in alle opdrachten te mollen, en het uitgerekend in de finaleopdracht uitstekend te doen. :)

Alles overwegend. Niet verdacht worden in de finale. De ingelaste executie. Het dagboek. Met de jokerlach, wie schrijft die blijft, jullie horen nog van me. De podcast. Waarin ze opnieuw niets zegt over hoe het voelt te verliezen. Dat als haar wordt verteld dat ze toch best verdacht werd in Nederland, ze meteen begint over hoe ze overkomt op TV en nergens opluchting dat ze nu kan zeggen dat ze niet de Mol was.
Dan is het echt zo gek nog niet om te denken dat we hier te maken hebben met de ultieme jokerstreek. Een twist, dus.
Hoorde ik Renée niet zeggen bij RTL4 dat ze met 'TheRealMotherFucker' en Rocky in de finale zat?
::rofl::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #631 Gepost op: 1-03-2021, 08:38:09 »
Dan is het echt zo gek nog niet om te denken dat we hier te maken hebben met de ultieme jokerstreek. Een twist, dus.::rofl::
Charlotte is niet de mol en niet de winnaar. Waarom dat nu al bekend werd gemaakt is mij ook een raadsel, maar ik geloof niet zo in een twist. Dat ze naar buiten toe nog niet zo open is kan er mee te maken hebben dat dat te veel weg zou geven over de identiteit van de mol.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #632 Gepost op: 1-03-2021, 08:44:03 »
Charlotte is niet de mol en niet de winnaar.
Het rode scherm liegt niet. Dus dan is zelfs Rik er zogenaamd ingetuind.

Als Renée of Rocky de Mol is, dan zij het zo. Maar ik houd ook echt wel serieus rekening met deze mogelijkheid.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #633 Gepost op: 1-03-2021, 08:50:13 »
Nee, rood scherm is bij mij ook een rood scherm en Charlotte dus niet de mol. Hoewel het in buitenlandse series wel gebeurd is dat de mol een rood scherm kreeg geloof ik er hier niet meer in.

Het blijft wel heel raar dat de verliezer al weg gegeven is waardoor nu iedereen zeker denkt te zijn van mol Renée. Er kan nog wel eens een hele onverwachte haas mol uit de hoed komen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #634 Gepost op: 1-03-2021, 09:49:56 »
Het rode scherm is natuurlijk een meesterwerk. Niemand was dit seizoen capabel de mol te ontdekken, buiten Marije die ze eigehandig er kon uitwerken door haar op verkeerde been te zetten. Voor dit unieke moment waar geen finalist de mol niet ontdekte mocht ze wel eens een rood scherm krijgen. Dit lijkt een ongeLOofelijk scenaroi, maar ik zie het terug helemaal zitten. De Charlotte tunnel is terug geopend.

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #635 Gepost op: 1-03-2021, 10:00:21 »
Het rode scherm liegt niet. Dus dan is zelfs Rik er zogenaamd ingetuind.
Maar Rik weet toch de hele tijd al wie de Mol is? Tenminste, bij het eerste seizoen dat hij het deed wilde hij het niet weten en dat was ongebruikelijk. Dat presentatoren oud-mollen zijn helpt daarbij.

Dus "zogenaamd ingetuind" is zo gek niet, wat mij betreft.

Ik denk 90% dat het gewoon is wat het is: Renee of Rocky de mol, maar ik zie idd nog geen 100% blokkerende onmogelijkheid dat heel Nederland door de mol voor de gek wordt gehouden. Hahahaha....

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #636 Gepost op: 1-03-2021, 10:03:02 »
Maar Rik weet toch de hele tijd al wie de Mol is? Tenminste, bij het eerste seizoen dat hij het deed wilde hij het niet weten en dat was ongebruikelijk. Dat presentatoren oud-mollen zijn helpt daarbij.

Dus "zogenaamd ingetuind" is zo gek niet, wat mij betreft.

Ik denk 90% dat het gewoon is wat het is: Renee of Rocky de mol, maar ik zie idd nog geen 100% blokkerende onmogelijkheid dat heel Nederland door de mol voor de gek wordt gehouden. Hahahaha....

Vooral omdat er geen realistische molkandidaat zit bij de twee overblijvers. Tenzij het een mol is die en veel verdacht wordt en veel geld verdient. Heel vernieuwend type mol, maar niet mijn type.

Testvraag app is invulbaar voor mensen die 0 punten hebben en slaat of op Charlotte of op Rocky en Renée. Interessant. Sorry voor dubbele post, maar dit is even breaking.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2021, 10:32:08 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #637 Gepost op: 1-03-2021, 10:06:51 »
Wat is die testvraag in de app? Ik doe er niet aan mee, maar nu word ik nieuwsgierig.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #638 Gepost op: 1-03-2021, 10:10:33 »
Nee, rood scherm is bij mij ook een rood scherm en Charlotte dus niet de mol.
En laat de Joker toevallig nu net de kaart zijn waarmee je in het kaartspel een nieuwe kleur kan bepalen...

Ik denk dat Charlotte meesterlijk heeft gemanipuleerd, eerste Marije op een verkeerd spoor zetten en in de finale ook nog eens Renee het bos insturen. Wat als er voor het eerst in de geschiedenis niemand op de Mol zou zitten, in een seizoen waarin de Mol ook nog eens overduidelijk de Joker speelt en het meest mollend in beeld is gebracht. Dan is toch de ultieme grap om juist diegene af te laten vallen en beide finalisten even te laten denken dat zij allebei de winnaar zijn.

Ik weet het, het is onwaarschijnlijk. En het zou een heel gedurfde keuze zijn van de makers, waar bepaalde mensen over zullen gaan vallen. Maar ik vind dit scenario toch waarschijnlijker dan dat alles wat op voorkennis van Charlotte wijst, puur toeval zou zijn. Bovendien kan ik met de beste wil ter wereld noch in Rocky noch in Renee een Mol zien.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2021, 10:13:38 door molecula »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #639 Gepost op: 1-03-2021, 10:11:44 »
De testvraag is een vraag uit de officiële test,
ten tijden van het invullen van de test konden alle drie de kandidaten nog de mol zijn, vandaar dat de vraag over alle drie de kandidaten gaan, waarom ze dan specifiek voor deze vraag hebben gekozen vind ik vreemd. Aangezien deze vraag op dit moment gratis punten verdienen is. (wat niet erg is.)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?