Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten  (gelezen 48106 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #80 Gepost op: 8-02-2021, 22:05:27 »
Dat klopt wel, denk ik. Hetzelfde schakelbord weer. Als Rocky erbij staat, zijn Charlotte en Marije omgezet. Rocky zet een derde schakelaar om, die van Splinter. Die van Marije was door Splinter omgezet. Onbekend wie die van Charlotte heeft omgezet.

EDIT: Als Rocky erbij staat, ligt wel het geld er nog. Sluit niet uit dat mol Charlotte zelf de schakelaar heeft omgezet. Je mocht niet zowel het geld pakken, als een schakelaar omzetten. Maar goed, er zijn misschien nog wel andere verklaringen mogelijk.

Foto 1: Charlotte hendel 1 gaat om (Marije)
Foto 2: Charlotte hendel 2 gaat om (Marije)
Foto 3: Charlotte hendel 3 is omgezet (onbekend)

Drie verschillende stations. Het laatste, waar Rocky bij vandaan rent (na omzetten van Splinter), is hetzelfde als waar Splinter Marije omzette en Charlotte afging.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2021, 22:46:34 door Molest »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #81 Gepost op: 8-02-2021, 22:38:19 »
Nee hoor, de boom staat gewoon op dezelfde plek. Alleen door het perspectief lijkt de boom op een andere plaats te staan, maar als je goed kijkt zie je dat de boom net voor dat afdakje staat en op foto 4 klopt dat precies; het afdakje loopt net achter de boom door. Dat is wat perspectief doet met je waarneming.
Ja, dat denk ik wel, de rest van de locatie klopt wel, alleen die boom lijkt een eindje te zijn weggewandeld.

Ook van Rocky zijn er 2 shots van hetzelfde moment. Het lijkt dat zij Marije uitschakelt, maar dat is hetzelfde station van bij het begin. Marije haalt Charlottes hendel over, daarna komt Rocky en haalt die van Marije om. Waarschijnlijk ziet Rocky net te laat dat Marije haar niet viseert, maar Charlotte, en gaat daarna om naar Splinter, waar ze de minste band mee heeft.
In de montage lijkt het wel of ze op oorlogspad is, "Ok, ik heb Marije uit, nu Splinter", maar dat is niet zo.
Nog eentje: mochten ze op hetzelfde station verschillende hendels overhalen?
Als Charlotte echt niets heeft gedaan, waarom trekt Renée dan de 5de hendel om op 1 station? Dan is iemand daar 2x geweest. En Rocky pakt geld op een station waar 4 hendels om zijn, daar is toch ook iemand 2x geweest.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #82 Gepost op: 8-02-2021, 23:12:53 »
Ik heb het nog eens zitten kijken, ik kom voorlopig op dit uit:Marije > Charlotte A rode bak (bij karretjes) A 10000 B 00000
Splinter > Rocky B bomen naast gebouw open deur A 10000 B 00010
Rocky > Marije A A 11000 B 00010
Splinter > Marije C open deur A 11000 B 00010 C 01000
Renee > Splinter B (bomen, Rocky staat om) A 11000 B 00011 C 01000
Marije > Charlotte B A 11000 B 10011 C 01000
Rocky > Marije D (rode toren, Charlotte om) A 11000 B 10011 C 01000 D 11000
> Marije af, Charlotte zou ook af moeten zijn
> beeld van splinter bij C
> Charlotte af
Renee > Rocky A A 11010 B 10011 C 01000 D 11000
Rocky > Splinter C (Charlotte ook om) A 11010 B 10011 C 11001 D 11000
Splinter > Renee A A 11110 B 10011 C 11001 D 11000
Renee > geld E tafeltje met bankjes A 11110 B 10011 C 11001 D 11000 E 11010-
Rocky > geld B (Charlotte ook om) A 11110 B 11011- C 11001 D 11000 E 11010-
> 5 handelingen op B (heeft Charlotte ook hier haarzelf nog omgezet)
Splinter > Rocky D (geen beeld stand hendels) A 11110 B 10011- C 11001 D 11010 E 11010-
> Rocky af
Renee > Splinter A A 11111 B 10011- C 11001 D 11000 E 11010-
> 5 handelingen op A (Renee 2x)
Er lijken 5 stations te zijn, er was €2000 te verdienen. Was er 5x €250 en 3 x €500? Heeft Charlotte 3x €250 gepakt bij de €500 stations en vervolgens nog een paar schakelaars omgezet?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #83 Gepost op: 8-02-2021, 23:16:05 »
Er lijken 5 stations te zijn, er was €2000 te verdienen. Was er 5x €250 en 3 x €500? Heeft Charlotte 3x €250 gepakt bij de €500 stations en vervolgens nog een paar schakelaars omgezet?
Nee, er waren 8 stations. Dat wordt door Rik in het begin gezegd. Dus 8x 250 euro.

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #84 Gepost op: 8-02-2021, 23:18:14 »
Ik zat nogal in een Renee tunnel, ik dacht ook dat er geknipt is in het "Splinter maakt Charlotte af"-moment, en had zelfs op de widm reddit een draadje geschreven over waarom Renee de mol was. Maar het zat niet helemaal lekker dat er 750 was verdiend, en dat dat alleen kon als Renee 500 binnen heeft gehaald en Rocky 250. Ik heb daarom met behulp van screenshots en een beetje google maps een echte tijdlijn gemaakt van wat er gebeurd is, en ik denk vrijwel zeker te zijn daarmee de mol ontmaskerd te hebben, maar ik hoor graag wat jullie denken. Ik schrijf het hieronder in spoiler.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #85 Gepost op: 8-02-2021, 23:20:21 »
Citaat
Nee, er waren 8 stations. Dat wordt door Rik in het begin gezegd. Dus 8x 250 euro.
Je hebt gelijk,ik had de intro ook moeten terugkijken. ::schaam::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #86 Gepost op: 8-02-2021, 23:27:15 »
Volgens mij is Rocky later bij die schakelaar. Youtube 6:31 en 6:53. Vanaf de andere richting gefllmd. Maar op 6:53 zie je de open deur.
Hier staat de schakelaar van Charlotte om. Splinter lijkt na het onderonsje met Charlotte de andere kant op te zijn gaan. Charlotte had die schakelaar en zicht en is vervolgens af.
Nog eens gekeken, en nu weet ik opeens niet meer zeker of het hier wel om hetzelfde schakelbord gaat... Als het niet zo is, zal ik die derde foto hierboven weghalen en ga ik mijn post aanpassen. :)

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #87 Gepost op: 8-02-2021, 23:33:28 »
Ja, is het zelfde bord. Die kromme boom is eerder zichtbaar. Ik vraag me alleen af wat er bij dat bord waar Renee geld pakt is gebeurd, dat is volgens mij niet eerder in beeld maar er zijn wel 3 schakelaars om.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #88 Gepost op: 8-02-2021, 23:40:50 »
Weet je het zeker? Ik denk toch dat dat een andere kromme boom is... De lengte van het gebouw klopt ook niet, als je het mij vraagt...
EDIT: Maar andere details kloppen weer wel. Het zal het perspectief wel weer zijn. Ik laat het voorlopig staan zo. :)
« Laatst bewerkt op: 8-02-2021, 23:44:18 door Molest »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #89 Gepost op: 8-02-2021, 23:51:32 »
Ik heb de stations in kaart gebracht. Rik had het over 8 stations. Ik heb 6 schakelborden gevonden en 1 laptop, terwijl Rik het over laptops had. Er is wel een shot van een tweede laptop, maar dat kan ik niet plaatsen. Maar ik denk dus dat met die 8 stations 6 schakelborden (rood) en 2 laptops (blauw) worden bedoeld.

Daarnaast heb ik de startposities van de kandidaten erin gezet, enkel Renee kan ik niet plaatsen, de rest klopt volgens mij, als we moeten geloven wat in beeld komt.
Voor mij zijn sommige van de routes vrij duidelijk geworden, Splinter gaat snel van zijn beginpunt naar station 2 en 1, komt denk ik dan al Charlotte tegen en gaat vervolgens meer naar het middenterrein.
Ook Rocky en Marije treffen elkaar snel, Rocky ziet Marije bij station 4 en gaat daar dan ook naar toe. Bij station 6 zien we Renee geld pakken.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2021, 00:03:30 door molecula »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #90 Gepost op: 9-02-2021, 00:12:38 »
Ik heb even alle momenten van de rode bolletjes achter elkaar geplakt en genoteerd wie er uitgedrukt werd en wie er dan al uitgedrukt waren op dat paneel. Waar mogelijk heb ik genoteerd wat er niet klopte, maar ik moet het nog even naast die mooie overzichtsfoto van Molecula leggen eigenlijk.

Klik maar even op de bijlage.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #91 Gepost op: 9-02-2021, 00:18:28 »
Ik zat nogal in een Renee tunnel, ik dacht ook dat er geknipt is in het "Splinter maakt Charlotte af"-moment, en had zelfs op de widm reddit een draadje geschreven over waarom Renee de mol was. Maar het zat niet helemaal lekker dat er 750 was verdiend, en dat dat alleen kon als Renee 500 binnen heeft gehaald en Rocky 250. Ik heb daarom met behulp van screenshots en een beetje google maps een echte tijdlijn gemaakt van wat er gebeurd is, en ik denk vrijwel zeker te zijn daarmee de mol ontmaskerd te hebben, maar ik hoor graag wat jullie denken. Ik schrijf het hieronder in spoiler.

Ik heb de screenshots bekeken, maar zie niet het moment waar je het over hebt. Waar in de aflevering zit het, want ik zou het graag willen zien (ik doe wel Youtube op snelheid 0,25)  >:D
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #92 Gepost op: 9-02-2021, 00:24:08 »
Waar ik vooral mijn kop over breek is dat wanneer Splinter zogenaamd Charlotte wegdrukt we weten dat hij eigenlijk Marije wegdrukt (op 6:11), maar als we dat beeld zien om 4:11 als hij Marije wegdrukt, dan zien we een cameraman dicht hierop staan die we niet zien in het shot van 6:11. Ook de korte pauze voor het shot van 4:08 zien we niet terug op het shot van 6:11. Is hier sprake van een heropname? Want het is wel degelijk dezelfde plek. We kunnen zien dat het shot van 4:12 dezelfde plek is waar Charlotte afgaat (vlakbij de laptop), maar hoe kan Splinter dan op 6:11 op exact die plek Charlotte wegdrukken (terwijl Charlotte daar op dat moment echt staat)?

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #93 Gepost op: 9-02-2021, 00:35:48 »
Ik heb de screenshots bekeken, maar zie niet het moment waar je het over hebt. Waar in de aflevering zit het, want ik zou het graag willen zien (ik doe wel Youtube op snelheid 0,25)  >:D

Nu de versie met de timestamps: ik heb dus zelf geprobeerd het chronologisch te zetten. Het grote probleem wat wij moeten oplossen is dus hoe het kan dat op 6:08 Splinter "Charlotte uitschakelt' maar dat doet op de plek waar Charlotte zelf staat. Het antwoord dat ik had was dat ze op dat moment de footage van zijn Marije hendel gebruiken, maar daar pauseert hij even, en staat er ook een cameraman dicht bovenop. https://imgur.com/a/uXKdmwq


Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #94 Gepost op: 9-02-2021, 01:32:31 »
Ik heb iedereen op volgorde van leeftijd gezet en zie dan het geboortejaar van Splinter verschijnen:

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #95 Gepost op: 9-02-2021, 01:49:06 »
Waarom laat iedereen Renee in leven? De score van nul handles is opvallend.
Ik zou als kandidaat met name tegenkandidaten willen uitschakelen, die mol kan minder kwaad.
Zou iedereen zo denken?

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #96 Gepost op: 9-02-2021, 01:54:27 »
Marije en Charlotte zijn er snel uit. Splinter en Rocky verdenken Renée als Mol, en zullen dus met name elkaar aanvallen. Dus die redenatie klopt denk ik dan wel, op basis van de verdenking :P

Marije dan als lastige, fanatieke kandidaat waar ze snel van af willen. Marije wil van Charlotte af. Charlotte zelf 'kan' niet veel doen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #97 Gepost op: 9-02-2021, 07:14:19 »
Mij viel deze opdracht twee dingen op: de langzame start van Rocky. Die andere 4 gingen rennen, Rocky sluipen.

En Rik die het geld opvraagt. Hij vraagt niet aan de kandidaten hoeveel heb je verdiend, maar concludeert "er is 750 euro opgehaald". Waarom niet aan iedereen vragen hoeveel heb jij gepakt? Dit 750 concluderen sluit namelijk de leugen van een mol die geld zou hebben laten verdwijnen uit. Rik geeft die mol niet de gelegenheid om hier over te liegen, omdat dat niet nodig was.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #98 Gepost op: 9-02-2021, 09:19:43 »
Waarom laat iedereen Renee in leven? De score van nul handles is opvallend.
Ik zou als kandidaat met name tegenkandidaten willen uitschakelen, die mol kan minder kwaad.
Zou iedereen zo denken?

Ik heb me dit ook afgevraagd. Wat je als mol zou doen is denk ik zoveel mogelijk geld weghalen, er moet wel minimaal 500 blijven liggen. De mol heeft geen belang bij kandidaten uitschakelen.

Wat zou je als kandidaat doen? Je mol uitschakelen of een concurrent wegspelen?
We zien Marije haar mol Charlotte 2x maal uitschakelen.
Rocky denkt dat Marije haar uitschakelt en richt zich 2x op Marije en neemt daarna Splinter op de korrel.
Renée richt zich 2x op Splinter en 1x op Rocky.

Splinter zegt 5 stations te hebben gehad en schakelt Rocky 2x uit, Marije, Charlotte en Renée. Hierbij nogmaals herhaald dat in de montage bij het uitschakelen van Charlotte en 1x Rocky schimmig wordt gedaan.



Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #99 Gepost op: 9-02-2021, 09:35:29 »
Ik heb iedereen op volgorde van leeftijd gezet en zie dan het geboortejaar van Splinter verschijnen:


Ooeehhh mooi, fijn dat er meer uitgehaald kan worden dan alleen een hint naar rocky.