Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten  (gelezen 49231 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #200 Gepost op: 11-02-2021, 12:29:19 »
Kan het zijn dat de route van Marije anders was?
En kan het dan ook zijn dat Marije eerst langs station 3 is gelopen en daar Charlotte heeft uitgeschakeld?
Zien we daarom station 3 niet?
Er zijn namelijk wat overeenkomsten in de montageshots van Marije en Charlotte.
Er staat een witte auto op het terrein waar beide langslopen en Marije komt op weg naar station 4 uit een steeg waar Charlotte inloopt. Dat betekent dan ook dat Charlotte station 4 ( en 5) gewoon heeft laten liggen ;D

Edit Als Marije langs de witte auto loopt komt ze van links, uit de richting van station 2. Kort na de witte auto slaat ze rechts af. Op de overzichtsfoto zie je dat ze van daaruit ook naar station 2 kan lopen. (Charlotte komt van rechts) Is Marije nadat ze van station 2 kwam nog langs station 3 gekomen? Als ze van 2 naar 4 gaat maakt ze een hele omweg....Het lijkt erop dat ze van 4 naar 2 en weer terug naar 3? is gelopen.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2021, 13:03:23 door Moedermol »

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #201 Gepost op: 11-02-2021, 13:05:00 »
Maar waarom? Wat is de reden een kandidaat te spelen en geld te pakken. Toch veel beter te spelen om zo snel mogelijk iedereen af te "vinken" als mol en heb je het "geluk" van over te blijven als laatste en je hebt geen geld dan is je excuus toch perfect dat je niet kon weten wanneer iemand af was en dat je liefst zo snel mogelijk iemand afmaakt.
Waarom speelt een mol dat hij/zij kandidaat is? Om onopgemerkt te blijven toch?
Ik kan geen enkele mol bedenken die nooit een kandidaat gespeeld heeft (en daarbij meestal ook geld gepakt heeft).

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #202 Gepost op: 11-02-2021, 13:09:59 »
Kan het zijn dat de route van Marije anders was?
Ik meen dat molecula een aantal van deze beelden (allemaal?) niet in zijn routekaartje heeft meegenomen, omdat het mogelijk om sfeerbeelden/vulling gaat, achteraf opgenomen... Waarbij de regie de kandidaten niet perse hun routes tijdens de opdracht heeft laten lopen.

Als dat per ongeluk is gegaan, prima. Ik zou het flauw vinden als we hiermee op een vals spoor moeten komen.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #203 Gepost op: 11-02-2021, 13:38:37 »
Kan het zijn dat de route van Marije anders was?
En kan het dan ook zijn dat Marije eerst langs station 3 is gelopen en daar Charlotte heeft uitgeschakeld?
Zien we daarom station 3 niet?
Er zijn namelijk wat overeenkomsten in de montageshots van Marije en Charlotte.
Er staat een witte auto op het terrein waar beide langslopen en Marije komt op weg naar station 4 uit een steeg waar Charlotte inloopt. Dat betekent dan ook dat Charlotte station 4 ( en 5) gewoon heeft laten liggen ;D

Edit Als Marije langs de witte auto loopt komt ze van links, uit de richting van station 2. Kort na de witte auto slaat ze rechts af. Op de overzichtsfoto zie je dat ze van daaruit ook naar station 2 kan lopen. (Charlotte komt van rechts) Is Marije nadat ze van station 2 kwam nog langs station 3 gekomen? Als ze van 2 naar 4 gaat maakt ze een hele omweg....Het lijkt erop dat ze van 4 naar 2 en weer terug naar 3? is gelopen.

Het kan inderdaad zijn dat dit sfeershots waren.

Maar aangenomen dat deze beelden van Marije wel kloppen en ik probeer dit in te passen in de overzichtskaart van molecula, dan kan Marije dit stukje volgens mij gelopen hebben (a) direct na de start op weg naar station 4 (haar eerste station), maar lijkt niet waarschijnlijk, (b) na haar eerste station 4 rende ze hierheen en direct daarna weer terug of (c) na station 2 gaat ze richting Splinters startlocatie en loopt via een rondje om het gebouw bijna helemaal terug naar station 2 waar ze uiteindelijk bijna afgaat. In alle gevallen lijkt ze langs station 3 te lopen en het kan zijn dat ze Charlottes hendel daar heeft omgezet. Het kan natuurlijk ook dat ze Charlottes hendel aan het begin aan station 5 heeft omgezet (waar ze ook in de buurt was). En het kan zijn dat ze het station gewoon niet gezien heeft, ondanks dat ze in de buurt was.

Maar aangenomen dat deze beelden van Charlotte wel kloppen en ik probeer dit in te passen in de overzichtskaart van molecula, dan kan Charlotte dit stukje volgens mij alleen gelopen hebben door nadat ze door het steegje is gegaan, verder in oostelijke richting is gegaan langs station 4 en daarna station 3 en dan weer terug gerend om de rest van haar route te vervolgen. Ze kan hendels op die stations omgezet hebben (van zichzelf of anderen), geld verdoezeld hebben of de stations volledig gemist hebben. Het is ook wat vreemd dat ze volledig die kant uitrent om daarna weer een heel stuk via dezelfde route terug te rennen. Vooral bij Charlotte denk ik dat het sfeershots zijn, want het is moeilijk in te passen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #204 Gepost op: 11-02-2021, 13:44:38 »
Marije slaat nadat ze witte auto is gepasseerd  rechtsaf en dan houdt ze haar pas in.  Renée hebben we even daarvoor al in de buurt van de witte auto gezien. ( de straat waar Charlotte daarvoor gelopen heeft) Renée loopt rechtdoor ( de straat waar Marije uit kwam) naar station 2.

Renée is dus ook in de buurt van (mogelijk)  station 3 geweest. Ze kan daar haar 2 biljet geld gepakt hebben.

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #205 Gepost op: 11-02-2021, 13:47:41 »
Waarom speelt een mol dat hij/zij kandidaat is? Om onopgemerkt te blijven toch?
Ik kan geen enkele mol bedenken die nooit een kandidaat gespeeld heeft (en daarbij meestal ook geld gepakt heeft).
Maar wat is het nu in aflevering 6 van dat nog te doen? Wat is überhaupt ook in aflevering 1 dat te doen als het niet nodig is. Als je niet anders kan, ok. Maar hier is toch 0,0 reden!
Als de mol hier geld heeft gepakt dan kan ik alleen maar zeggen zwak.
Ik begrijp absoluut het nu niet. Enkel Renée en Rocky pakken hier. Als één van de anderen de mol is dan is het normaal gespeeld.

Los  daarvan, Rick zegt:
Er zijn 8 stations, bij elk station heb je één keuze of geld voor de pot of het leven van een medekandidaat.
Ik mag er dan ook vanuit gaan dat elk biljet dat gepakt wordt automatisch in de pot komt! En hopelijk niet dat het gepakt kan worden en weggegooid of wat dan ook?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #206 Gepost op: 11-02-2021, 13:56:48 »
Marije slaat nadat ze witte auto is gepasseerd  rechtsaf en dan houdt ze haar pas in.  Renée hebben we even daarvoor al in de buurt van de witte auto gezien. ( de straat waar Charlotte daarvoor gelopen heeft) Renée loopt rechtdoor ( de straat waar Marije uit kwam) naar station 2.

Renée is dus ook in de buurt van (mogelijk)  station 3 geweest. Ze kan daar haar 2 biljet geld gepakt hebben.

Renee begint daar vlak in de buurt. Het kan zijn dat ze eerst richting de witte auto is gegaan en daarna omgedraaid heeft, mogelijk nadat ze station 3 heeft aangedaan, bijvoorbeeld door geld te pakken.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #207 Gepost op: 11-02-2021, 18:50:04 »
Door het beeld van station 5 als Rocky daar is, moet iemand daar de schakelaar van Charlotte hebben overgehaald. Dat Marije dit heeft gedaan is het meest logisch uitgaande van haar start positie. Station 3 komt alleen voor in de sfeerbeelden en lijkt tijdens de opdracht niet te bestaan.

De route die Charlotte gelopen zou moeten hebben door het steegje en vervolgens langs de witte auto terug naar het treffen met Splinter lijkt zeer onwaarschijnlijk. Marije zou de straat met de witte auto heen en weer moeten hebben gelopen. Misschien zijn er wat sfeerbeelden van de vroege afvallers geschoten?

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #208 Gepost op: 11-02-2021, 18:54:08 »
Ik meen dat molecula een aantal van deze beelden (allemaal?) niet in zijn routekaartje heeft meegenomen, omdat het mogelijk om sfeerbeelden/vulling gaat, achteraf opgenomen... Waarbij de regie de kandidaten niet perse hun routes tijdens de opdracht heeft laten lopen.
Inderdaad, sommige van de drone en lange afstandshots passen totaal niet in de tijdlijn. Ik ben er vrij zeker van dat dat vulling is. Bovendien zijn er geen volgcamera's te zien op die beelden, terwijl elke kandidaat een eigen cameraman had die ze van dichtbij volgde.

Bijvoorbeeld  op dat shot van Marije die langs de witte auto loopt, daar zou je station 3 op moeten zien staan. Ook op het droneshot van Charlotte op dezelfde plek is dat station al weg. Aangezien dat station niet te zien is, zijn deze shots pas later opgenomen.

Kan het zijn dat de route van Marije anders was?

Dat denk ik bij nader inzien ook, maar slechts met een klein verschil. We zien haar op 3:30 (met volgcamera!) vanuit de richting van dat steegje (langs dat gebouwtje  met die bomen erin) naar station 4 rennen. Het zou verklaren waarom we haar van station 4 richting station 5 zien rennen. Ze kan dat station nog niet gezien hebben als ze die steeg genomen heeft, maar neemt die wel nog even snel mee voordat ze naar station 2 gaat.
EDIT: dat drone shot dat ze uit dat steegje komt rennen en dat vlak daarvoor zit, zou dan wel kloppen, maar is sowieso later opgenomen, want je ziet de cameraman weer niet...

Het maakt voor het hele verhaal niets uit, maar het is wel leuk om te zien hoeveel details je kan vinden als je maar goed blijft zoeken.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2021, 19:57:40 door molecula »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #209 Gepost op: 11-02-2021, 19:07:03 »
Denk hoe dan ook niet dat Splinter extra verdacht in beeld is gezet. Hij valt ons op, de mensen die een week lang hun hoofd breken over beelden, retakes en schema's. In een vrienden WIDM club, ben ik de enige die al een tijdje op Splinter zit. En ook landelijk lijkt er weinig verdenking op Splinter.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #210 Gepost op: 11-02-2021, 19:20:43 »
Denk hoe dan ook niet dat Splinter extra verdacht in beeld is gezet. Hij valt ons op, de mensen die een week lang hun hoofd breken over beelden, retakes en schema's. In een vrienden WIDM club, ben ik de enige die al een tijdje op Splinter zit. En ook landelijk lijkt er weinig verdenking op Splinter.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Tijdens het kijken, zonder alle extra info die we nu hebben, viel me vooral één ding op. Splinter zegt het ene, Charlotte willen sparen, maar doet direct daarop het andere, Charlotte uitschakelen. Ik vond dat gelijk al vreemd.

Als hij de Mol is, waarom biecht hij dan niet gewoon dat hij niemand wil sparen en de opdracht wil winnen? Dan was hij in ieder geval veel minder verdacht overgekomen.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #211 Gepost op: 11-02-2021, 19:25:54 »
Bovendien zijn er geen volgcamera's te zien op die beelden, terwijl elke kandidaat een eigen cameraman had die ze van dichtbij volgde.
Als ze gaan rennen, dan wordt dat lastig natuurlijk... En daar zou je dan die drone beelden voor kunnen gebruiken. Dus niet helemaal uit te sluiten dat het toch oorspronkelijke beelden zijn?
Ik dacht zelf dat er in de buurt van alle schakelstations een cameraman aanwezig was, en dat die het leeuwendeel van wat er gebeurde vastlegde. Was dat niet zo?

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #212 Gepost op: 11-02-2021, 19:31:51 »
Ik denk niet dat Splinter op een ander station Charlotte af heeft kunnen maken (die zijn te ver weg en Charlotte valt redelijk dichtbij station 2 af). Dat maakt in theorie iedereen verdacht, behalve Splinter. Persoonlijk denk ik dat Marije al wel echt afgevallen is op dat moment. Er van uitgaand dat de hendels worden omgezet als iemand af is (en charlotte niet haar eigen hendel heeft opgehaald) maakt dat Rocky of Renee verdacht.

De drone shots moeten sfeershots zijn: Charlotte rent anders compleet aan de andere kant van waar ze begint en dan moet ze wel hendels zijn tegengekomen: ofwel op de heenweg of terug naar waar ze afgaat.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2021, 19:35:06 door Martialis1 »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #213 Gepost op: 11-02-2021, 19:36:39 »
Ik dacht zelf dat er in de buurt van alle schakelstations een cameraman aanwezig was, en dat die het leeuwendeel van wat er gebeurde vastlegde. Was dat niet zo?

Nee elke kandidaat had een cameraman/-vrouw die hem/haar haar volgt. Daar zijn genoeg beelden van. Bijvoorbeeld Splinter die bij de start naar station 2 gaat, geen cameraman bij het station, maar wel eentje die achter Splinter aangaat.
En kijk maar eens terug naar dat fragment van Marije bij station 4, vanaf 3:27. De drone filmt haar zonder cameraman rennend vanuit de steeg. Op 3:30 wordt geknipt naar een shot vanuit een volgcamera, die al schuddend achter haar aan rent.
Toevallig kloppen deze beelden wel met elkaar, maar hier is duidelijk te zien dat het shot uit de drone niet oorspronkelijk kan zijn, omdat er geen rennende cameraman op staat.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2021, 19:40:08 door molecula »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #214 Gepost op: 11-02-2021, 19:39:40 »
Ik denk niet dat Splinter op een ander station Charlotte af heeft kunnen maken (die zijn te ver weg en Charlotte valt redelijk dichtbij station 2 af). Dat maakt in theorie iedereen verdacht, behalve Splinter. Persoonlijk denk ik dat Marije al wel echt afgevallen is op dat moment. Er van uitgaand dat de hendels worden omgezet als iemand af is (en charlotte niet haar eigen hendel heeft opgehaald) maakt dat Rocky of Renee verdacht.
Ware het niet dat het helemaal niet verdacht is dat zij werd uitgeschakeld, want zo was de opdracht nu eenmaal. Het is niet alleen de Mol die daarmee bezig is. Maar zo bedoel je het waarschijnlijk niet. Splinter inderdaad onwaarschijnlijk, het eerstvolgende station was te ver weg. Marije kan ook (is al vaak betoogd hier).
Nee elke kandidaat had een cameraman/-vrouw die hem/haar haar volgt. Daar zijn genoeg beelden van.
Ah dank je. Dus geen cameramensen bij de stations.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #215 Gepost op: 11-02-2021, 19:52:31 »
Citaat
Persoonlijk denk ik dat Marije al wel echt afgevallen is op dat moment. Er van uitgaand dat de hendels worden omgezet als iemand af is (en charlotte niet haar eigen hendel heeft opgehaald) maakt dat Rocky of Renee verdacht.
Toen Marije op station 2 was stond haar hendel daar niet om. Dus dit alleen waar zijn, als er een vertraging zat tussen het afgaan van Marije en het omzetten van de overige hendels.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #216 Gepost op: 11-02-2021, 20:20:04 »
Inderdaad, sommige van de drone en lange afstandshots passen totaal niet in de tijdlijn. Ik ben er vrij zeker van dat dat vulling is.

Bijvoorbeeld  op dat shot van Marije die langs de witte auto loopt, daar zou je station 3 op moeten zien staan.

Dat denk ik bij nader inzien ook, maar slechts met een klein verschil. We zien haar op 3:30 (met volgcamera!) vanuit de richting van dat steegje (langs dat gebouwtje  met die bomen erin) naar station 4 rennen. Het zou verklaren waarom we haar van station 4 richting station 5 zien rennen. Ze kan dat station nog niet gezien hebben als ze die steeg genomen heeft, maar neemt die wel nog even snel mee voordat ze naar station 2 gaat.
EDIT: dat drone shot dat ze uit dat steegje komt rennen en dat vlak daarvoor zit, zou dan wel kloppen, maar is sowieso later opgenomen, want je ziet de cameraman weer niet...

Het maakt voor het hele verhaal niets uit, maar het is wel leuk om te zien hoeveel details je kan vinden als je maar goed blijft zoeken.


Ha ha, ja ik herken steeds meer  ;D

Er zullen ongetwijfeld voor- en achteraf sfeerbeelden zijn opgenomen. Ik kan nog niet alles plaatsen bij Marije ze loopt ook ergens langs loodsen ipv gebouwen als ze naar haar eerste station (4) loopt, ik heb geen idee waar dat is. Gezien de oorspronkelijk aangegeven looproute dacht ik ook dat ze langs station 5 gelopen is. daar is iig de hendel van Charlotte naar beneden als Rocky daar aankomt en dat is nog vroeg in het spel maar Marije zegt in een biecht dat station 4 haar eerste station is.Marije loopt dan naar binnendoor naar station 2. De afstanden zijn niet zo groot dus ze kan nog een rondje naar station 3 gemaakt hebben. Misschien is het moment van uit het spel liggen een retake? Ik vond het er bij Rocky iig geacteerd uit zien.

Mij viel echter iets op in het lopen van Marije langs de witte auto waarbij station 3 enigszins verborgen lijkt te liggen.:
foto 1: locatie station 3
foto 2: Marije is net langs de witte auto en lijkt te stoppen op de locatie station 3
foto 3: Zicht vanaf station 3

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #217 Gepost op: 11-02-2021, 20:36:16 »
toevoeging:
luchtfoto van de locatie station 3 en uitzicht op de roestige wagen vanuit locatie 3

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #218 Gepost op: 11-02-2021, 20:44:17 »
Als dat zou kloppen en Marije dus 4, 3, 2 zou zijn gelopen, zou dat betekenen dat Charlotte af was toen Rocky op station 5 de hendel van Marije omhaalde. De hendel van Charlotte moet daar dan automatisch zijn omgezet

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #219 Gepost op: 11-02-2021, 22:00:45 »
Ik heb nog een nieuwe hypothese voor iedereen die Charlotte graag als mol ziet.
De startplaats van Charlotte ligt niet op de parkeerplaats, maar het terrein op in de buurt van een geel gevaarte (lijkt op een soort takel)
- vanaf hier is ze eerst richting parkeerplaats en doet iets achter paaltje (pakt geld van station X).
- we zien wat sfeerbeelden van de drone op onlogische plaatsen aan de andere kant van het terrein
- ze geeft een biecht dat ze Marije eruit wil maar eerst €500 hebben, anders heeft dat geen zin
- gaat een gebouw in tegenover het gele gevaarte (pakt geld van station Y)
- ze gaat door de zelfde deur naar buiten (dit was geen binnendoor route)
- ze gaat rechtstreeks richting de laptop

Als mol was zij mogelijk op de hoogte van de rugnummers en op weg naar de laptop, waarbij zij werd opgehouden door Splinter. Tijdens dit oponthoud werd ze afgemaakt door Marije.
Door te winnen en €500 in te brengen had ze gehoopt als kandidaat gezien te worden. Of ze had de afvallerloze aflevering moeten veilig stellen en faalde jammerlijk, maar werd gelukkig gered door Renee.
Nu ze er vroeg uit lag had ze alle tijd om het geld aan Rik te geven in plaats van aan de penningmeester.