Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?  (gelezen 26008 keer)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #60 Gepost op: 13-02-2022, 09:18:22 »
Kim had makkelijk kunnen mollen met de wetenschap dat er nog 5000 euro in de pot komt.

Offline Moffat

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #61 Gepost op: 13-02-2022, 09:23:46 »
Hieronder 5 foto's van de kandidaten op het moment dat ze de uitleg van Rik krijgen:

Ik vraag me af, kunnen we uit de stand van de wolken iets afleiden uit de volgorde waarin de kandidaten zijn gegaan? Dit is namelijk een opdracht van het type ''kandidaten doen om de beurt iets en de mol doet tegelijkertijd iets anders'', net als Jan die door het park liep of Jeroen die een vrijstelling wegpakte. En bij zulke opdrachten ging de mol vrijwel altijd als eerste of als allerlaatste.
Bij Everon en Thomas is het wat moeilijker te zien, omdat die nergens een shot hebben vanuit het standpunt waarop de andere 3 op deze foto staan.

Ik bedenk me nu ook dat we ook gewoon naar de lucht kunnen kijken. Deze opdracht is sowieso in de namiddag/avond gespeeld, want het was bij het uitdelen van het geld al aan het schemeren. Bij Kim-Lian lijkt het het lichtst te zijn, bij Thomas en Everon het meest donker. Fresia & Laetitia in het midden.



Als je kijkt naar de mensen op het strand, zie je bij alle kandidaten, behalve bij Kim-Lian, de man met de blauwe handdoek staan. Dit doet mij vermoeden dat ze de gesprekjes achter elkaar hebben opgenomen. Iemand blijft, lijkt mij, niet een uur in nagenoeg dezelfde positie staan (maar het kan natuurlijk wel!)
Misschien is er nog meer uit de mensen op het strand te halen?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #62 Gepost op: 13-02-2022, 09:25:16 »
Zonder teruggekeken te hebben, zegt mijn gevoel dat deze “gouden” mol, in de gouden auto-waterfiets prima op haar plek zat. En misschien wel brutaal heeft zitten toeteren naar de kandidaten.

Offline MaxvdBroek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #63 Gepost op: 13-02-2022, 09:38:13 »
Bij deze opdracht zijn ook enkele toeters te horen. Scheepshoorn van een boot, 3x een auto toeter van een waterfiets in de vorm van een auto. Lijkt eronder gemonteerd. Iets van morse misschien? Kort kort, Lang, Kort?  ???

Ik hoor: Kort lang - kort - kort kort
Oftewel AEI. Denk dat we daar niet zoveel mee kunnen... had wel leuk geweest!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #64 Gepost op: 13-02-2022, 10:48:25 »
Wat bijzonder dat ze toch weer voor zo'n opdracht gekozen hebben nadat het misging met Jeroen en Nikkie. Jammer dat Laetitia de Mol niet spotte!

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #65 Gepost op: 13-02-2022, 10:54:00 »
Wat bijzonder dat ze toch weer voor zo'n opdracht gekozen hebben nadat het misging met Jeroen en Nikkie. Jammer dat Laetitia de Mol niet spotte!

Maakt weinig uit volgens mij als Kim de mol is of dat de mol nog niet gevonden is.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #66 Gepost op: 13-02-2022, 11:25:55 »
Ik zou niet willen zeggen dat het misging bij Nikkie en Jeroen. Dat risico is gewoon ingecalculeerd, en brengt extra dynamiek in het spel.

Offline coolietje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #67 Gepost op: 13-02-2022, 11:27:53 »
Er is vier keer een boot te zien die de kandidatenboot nadert en vervolgens terugdraait, enkel bij Fresia is die boot niet te zien (omdat ze op zoek is naar een vrijstelling die ze al heeft  ::rofl::)
Chris Zegers is mijn schot voor de boeg...

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #68 Gepost op: 13-02-2022, 11:34:50 »
Er is vier keer een boot te zien die de kandidatenboot nadert en vervolgens terugdraait, enkel bij Fresia is die boot niet te zien (omdat ze op zoek is naar een vrijstelling die ze al heeft  ::rofl::)

En je kan natuurlijk heel lastig achter jezelf langs varen. Extra mols dus wat Fresia doet. Door haar zoekactie in de boot is het logisch dat daar op wordt ingezoomd. Het is meteen een verklaring waarom we de verdachte boot niet spotten bij haar.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #69 Gepost op: 13-02-2022, 12:09:43 »
Zou het kunnen dat alle kandidaten op het water bleven varen terwijl er 1 met de opdracht bezig was? Dat ze alle andere kandidaten op de foto hadden kunnen krijgen maar dat het er juist om ging dat ze de juiste (de mol) er uit zouden pikken en op de foto kregen?

Dit lijkt me uit praktische overwegingen ook het handigst. Want anders zou je de kandidaten op het land afzonderlijk van elkaar moeten houden omdat ze anders zouden merken wie er ontbrak omdat hij of zij op het water bleef.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 12:21:51 door Nemi »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #70 Gepost op: 13-02-2022, 12:30:48 »
Rik gaf bij de uitleg duidelijk aan dat er een finalevrijstelling verdiend kon worden... de mol "zien" geeft je niet vanzelf een vrijstelling voor de finale als iedereen de mol ziet of iedereen al op de goede mol zit, omdat de test doorslaggevend is.

Hoe kon die finalevrijstelling verdiend worden? Moest je de mol fotograferen (zoals iemand in dit of een ander draadje noemde als suggestie) om een vrijstelling te bemachtigen?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #71 Gepost op: 13-02-2022, 12:35:19 »
Na het terugkijken zie je inderdaad bij Everon, Laetitia, Kim Lian en Thomas een bootje langs varen op de achtergrond met nr 17 + stuurman met roze korte broek aan.

Ik denk dat de mol met pet op naast die stuurman zit of zat te zwaaien en een selfie wilde nemen met zichzelf + kandidaat erop.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #72 Gepost op: 13-02-2022, 12:54:07 »
Rik gaf bij de uitleg duidelijk aan dat er een finalevrijstelling verdiend kon worden... de mol "zien" geeft je niet vanzelf een vrijstelling voor de finale als iedereen de mol ziet of iedereen al op de goede mol zit, omdat de test doorslaggevend is.

Toch bedoelde hij het zo: de Mol zien = als een vrijstelling voor de finale. Zo werd het ook gezegd met Jan destijds door Art. Waarom het zo gezegd wordt is denk ik om de boel op scherp te zetten zodat de kandidaten destijds heel erg op Art letten (en dus niet op Jan die langsliep) en in dit geval heel erg op de mensen op het strand letten (en dus niet op de Mol die langsvoer) om die vrijstelling te kunnen verdienen.

Offline Proudtobeanurse

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #73 Gepost op: 13-02-2022, 13:12:52 »
Hieronder 5 foto's van de kandidaten op het moment dat ze de uitleg van Rik krijgen:

Ik vraag me af, kunnen we uit de stand van de wolken iets afleiden uit de volgorde waarin de kandidaten zijn gegaan? Dit is namelijk een opdracht van het type ''kandidaten doen om de beurt iets en de mol doet tegelijkertijd iets anders'', net als Jan die door het park liep of Jeroen die een vrijstelling wegpakte. En bij zulke opdrachten ging de mol vrijwel altijd als eerste of als allerlaatste.
Bij Everon en Thomas is het wat moeilijker te zien, omdat die nergens een shot hebben vanuit het standpunt waarop de andere 3 op deze foto staan.

Ik bedenk me nu ook dat we ook gewoon naar de lucht kunnen kijken. Deze opdracht is sowieso in de namiddag/avond gespeeld, want het was bij het uitdelen van het geld al aan het schemeren. Bij Kim-Lian lijkt het het lichtst te zijn, bij Thomas en Everon het meest donker. Fresia & Laetitia in het midden.




Ik bij alleen Thomas een bootje op het water. Toeval of niet? Tijd zal het leren...( T v L)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #74 Gepost op: 13-02-2022, 13:20:53 »
Achter Everon zie je midscheeps iemand met een hoodie op , op de blauwe boot, achter Laetitia zie je het petje van Fresia in de cabine en haar haar daaronder. Achter Thomas een blauwe boot in de verte varend van rechts naar links.
Achter Fresia zien we terwijl de boot achterlangs vaart eh nou ja Fresia. (plaatje)
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 13:35:18 door foxhunter »

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #75 Gepost op: 13-02-2022, 13:23:12 »
Thomas was in de biecht heel rood verbrand. Misschien had hij te lang op het water gezeten?

Ik verdenk hem niet maar het viel me op

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #76 Gepost op: 13-02-2022, 13:46:02 »
Goed gezien! Het bootje met nummer 17 lijkt inderdaad de ''molboot'' te zijn. Er zitten vier mensen op als ik het goed bekijk (3 mannen en 1 vrouw). Bij Kim-Lian varen ze snel langs en dan draaien ze weer om - wat deze theorie ook ondersteunt. Laetitia kijkt zelfs nog in de boot, maar heeft dus niks gezien.

Kim-Lian:

4 personen

Everon:

4 personen

Thomas:
Niet goed te zien
?? personen

Laetitia:

4 personen

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #77 Gepost op: 13-02-2022, 13:52:22 »
Toch bedoelde hij het zo: de Mol zien = als een vrijstelling voor de finale. Zo werd het ook gezegd met Jan destijds door Art. Waarom het zo gezegd wordt is denk ik om de boel op scherp te zetten zodat de kandidaten destijds heel erg op Art letten (en dus niet op Jan die langsliep) en in dit geval heel erg op de mensen op het strand letten (en dus niet op de Mol die langsvoer) om die vrijstelling te kunnen verdienen.
Klopt. Het wordt wel een beetje voorspelbaar zo. Dat onzichtbare gorilla experiment kennen we langzamerhand wel.

Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #78 Gepost op: 13-02-2022, 14:48:07 »
Goed gezien! Het bootje met nummer 17 lijkt inderdaad de ''molboot'' te zijn.

mol '17 = thomas, boot 17 = thomas?
Zit eigenlijk niet meer op Thomas maar voor de verdenkers  ;)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #79 Gepost op: 13-02-2022, 14:49:21 »


Dit is de boot volgens mij ::vergroot::.