Auteur Topic: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren  (gelezen 25132 keer)

Online Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #120 Gepost op: 6-01-2022, 19:08:56 »
In de eerste minuten van de aflevering hoor je soms een soort zucht/roep.
Als je meteen daarna het beeld op pauze zet, zie je een masker. (1.32, 1.58)
Op 1.41 zijn heel opvallend twee maskers te zien als je het beeld stilzet. Kan dit een hint zijn? Als je de aflevering gewoon kijkt, zie je de maskers niet.

Van welk moment is dat screenshot? Ik zie het niet..

Offline ennasil

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #121 Gepost op: 6-01-2022, 19:46:48 »
Ik heb wat beelden bekeken en wie daar zogenaamd te zien zouden zijn, maar daar lijken me geen conclusies aan te kunnen worden verbonden. Een kaaklijn of baardje 100% herkennen lijkt me heel lastig. En we weten niet eens zeker of er alleen kandidaten lopen of ook figuranten.

Suzanne schreef op Instagram dat het figuranten waren. Ik weet natuurlijk niet of dat klopt

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #122 Gepost op: 6-01-2022, 19:57:33 »
Er lopen minstens 17 gekostumeerden rond.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2022, 19:59:41 door Ronaldanius »

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #123 Gepost op: 7-01-2022, 01:21:46 »
Suzanne schreef op Instagram dat het figuranten waren. Ik weet natuurlijk niet of dat klopt
Hoezo kan of mag zij daar wat over zeggen?
Ik kan zelf nog niet helemaal verklaren waarom we meer zwarte gewaden zien dan dat er kandidaten meedoen. Waarom zouden er figuranten zijn ingezet? Was met 10 personen de groep te klein/de herkenning te groot? Of zou 2x11 nog wat betekenen en liepen er 22 (of 21) zwarte gewaden rond?

Verder interessante discussie over de inzet van niet rechtmatig verkregen jokers. Hoe ging dit in het verleden (en dan bedoel ik niet gestolen van een andere kandidaat)?

In het verlengde daarvan: hoe wordt er omgegaan met die achtergehouden € 100? Als de mol hem heeft, zal 'ie niet terug in het spel komen, maar wat als een kandidaat hem heeft? Mag deze in de finale zeggen "ik heb trouwens nog een paar honderd euro voor de pot"? Mooie boel als iedereen wat achter zou houden. Dan moet je gewoon met z'n allen afspreken dat iedereen bijvoorbeeld € 500 achterhoudt en dat dat pas in de pot komt nádat de opdracht is geweest waarbij de mol de pot kan/mag plunderen  ???

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #124 Gepost op: 7-01-2022, 09:44:39 »
Van welk moment is dat screenshot? Ik zie het niet..

Op 1.41 van de aflevering.
Je moet echt precies op juiste moment stil zetten, anders zie je het inderdaad niet! Was heel lastig om moment te
timen!! Daarom vroeg ik me ook af of het iets te betekenen heeft, omdat het zo verstopt zit

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #125 Gepost op: 7-01-2022, 09:48:52 »
Dit is ook nog zo’n moment uit de eerste minuten als je het beeld stilzet. Ook dan zie je een masker.

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #126 Gepost op: 7-01-2022, 09:51:38 »
En deze kwam ook voorbij.
En ik heb nog een masker gevonden in de eerste minuten van de aflevering.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #127 Gepost op: 7-01-2022, 15:33:26 »
Ik lees wat reacties van mensen die zich afvragen waarom Rik aan Arno vroeg of hij nog jokers had.
Naar mijn idee had dit een hele logische simpele verklaring, namelijk dat er 7 jokers boven tafel moesten komen om al het potgeld weg te kunnen spelen. Arno was de 7e die zijn joker inleverde.

Daarnaast denk ik ook dat Rik voorkennis heeft en het voor het spel interressanter was als Welmoed en Laetitia hun gestolen jokers konden behouden zodat je een goed shot hebt bij het testgedeelte wanneer wij uitvinden dat zij jokers gestolen en achtergehouden hebben.

Daarover gesproken, laat ik maar meteen mijn mening geven over de openingsaflevering. Ik heb hier de afgelopen jaren niet meer gereageerd omdat ik het jaar na jaar slechter vond worden en ik kan gelukkig zeggen dat ik blij verrast ben met deze opening. Ik deel absoluut de mening dat de opdrachten niet op niveau zijn en veel te makkelijk maar ik deel ook de mening dat ik deze opdrachten liever vroeg in het seizoen heb dan later in het seizoen, mede omdat dit soort opdrachten nul bijdragen aan spanning.

Ik vind de groep trouwens duizend keer interessanter dan die van vorig jaar, volgens mij zijn deze mensen bereid het spel echt hard te gaan spelen.
De locaties waren ook prima, en wat goed dat de crew luistert naar kritieken en deze meeneemt.
Ik was echt heeeeeel blij verrast met de mollicitaties en hoe die in beeld zijn gebracht, gaf me voor het eerst in jaren weer een mysterieus de Mol gevoel.  Dank daarvoor!

Opdracht 3 met de livestream was echt goed bedacht en ook goed uitgevoerd. Zit er eigenlijk wel lekker in.

Hoop wel dat de opdrachten beter worden want uiteindelijk maken die grotendeels het seizoen. Die zandloper opdracht had bijvoorbeeld makkelijk de hele nacht door kunnen gaan, aangezien er voor de dag erna pas savonds weer een opdracht op het programma stond. Was veel leuker geweest om naar te kijken en de Mol had hier mogelijkheden gehad om te mollen. Nu was het echt saai om naar te kijken helaas.

Anyway, goed begin en hoop dat dit een goed seizoen word.
Ik kijk alvast niet uit naar de opdracht met bakjes op een plateau, my god laten we hopen dat dit soort opdrachten niet het niveau worden voor Wie is de Mol. Wat Heinz zegt, leuk voor een kinderfeestje.

Op een mooi seizoen! ::bravo:: veel kijkplezier.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #128 Gepost op: 7-01-2022, 18:03:09 »
Ik weet niet of ik het goed zie, maar ik vind deze maskers erg op elkaar lijken. Dit masker komt ook terug in meerdere tussenframes. En valt ook op vlak voordat de trap in beeld komt, waar vervolgens de persoon in het rode gewaad verschijnt.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #129 Gepost op: 7-01-2022, 21:23:19 »
Ik heb wat geklooid met een screenshot van de gemaskerde mol om het chromatic aberration effect weg te halen en het voorhoofd op de juiste plek te plakken met de juiste helderheid en formaat.
Fantastisch beeld! Ook hoe het in de uitzending zit. Super krachtig en mysterieus.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #130 Gepost op: 7-01-2022, 21:28:44 »
Ik lees wat reacties van mensen die zich afvragen waarom Rik aan Arno vroeg of hij nog jokers had.
Naar mijn idee had dit een hele logische simpele verklaring, namelijk dat er 7 jokers boven tafel moesten komen om al het potgeld weg te kunnen spelen. Arno was de 7e die zijn joker inleverde.

Daarnaast denk ik ook dat Rik voorkennis heeft en het voor het spel interressanter was als Welmoed en Laetitia hun gestolen jokers konden behouden zodat je een goed shot hebt bij het testgedeelte wanneer wij uitvinden dat zij jokers gestolen en achtergehouden hebben.

Daarover gesproken, laat ik maar meteen mijn mening geven over de openingsaflevering. Ik heb hier de afgelopen jaren niet meer gereageerd omdat ik het jaar na jaar slechter vond worden en ik kan gelukkig zeggen dat ik blij verrast ben met deze opening. Ik deel absoluut de mening dat de opdrachten niet op niveau zijn en veel te makkelijk maar ik deel ook de mening dat ik deze opdrachten liever vroeg in het seizoen heb dan later in het seizoen, mede omdat dit soort opdrachten nul bijdragen aan spanning.

Ik vind de groep trouwens duizend keer interessanter dan die van vorig jaar, volgens mij zijn deze mensen bereid het spel echt hard te gaan spelen.
De locaties waren ook prima, en wat goed dat de crew luistert naar kritieken en deze meeneemt.
Ik was echt heeeeeel blij verrast met de mollicitaties en hoe die in beeld zijn gebracht, gaf me voor het eerst in jaren weer een mysterieus de Mol gevoel.  Dank daarvoor!

Opdracht 3 met de livestream was echt goed bedacht en ook goed uitgevoerd. Zit er eigenlijk wel lekker in.

Hoop wel dat de opdrachten beter worden want uiteindelijk maken die grotendeels het seizoen. Die zandloper opdracht had bijvoorbeeld makkelijk de hele nacht door kunnen gaan, aangezien er voor de dag erna pas savonds weer een opdracht op het programma stond. Was veel leuker geweest om naar te kijken en de Mol had hier mogelijkheden gehad om te mollen. Nu was het echt saai om naar te kijken helaas.

Anyway, goed begin en hoop dat dit een goed seizoen word.
Ik kijk alvast niet uit naar de opdracht met bakjes op een plateau, my god laten we hopen dat dit soort opdrachten niet het niveau worden voor Wie is de Mol. Wat Heinz zegt, leuk voor een kinderfeestje.

Op een mooi seizoen! ::bravo:: veel kijkplezier.

ik sluit me hierbij aan! ben eigenlijk jaren niet actief geweest hier omdat het me niet meer kon boeien en het gewoon compleet wegviel tegenover de Vlaamse mol.
maar! dit was echt een heerlijke openingsaflevering, leuke groep, en wat mysterie. hoop dat het zo blijft :D

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #131 Gepost op: 7-01-2022, 21:47:05 »
Met je eens dat Rik dit weet. Maar hij gaat toch niet zeggen: heeft er iemand misschien nog wat jokers achtergehouden? Hij heeft iedereen de kans gegeven om de jokers in te leveren die hij of zij in wilde leveren. Niks mis mee wat mij betreft.
Ik vind er wel iets mis mee. Nier eerlijk. Om mee te beginnen, hoezo mag men jokers achterhouden? En inderdaad, Rik spreekt de één direct aan, de ander niet. Huh? Maar belangrijker voor mij: Waar ligt de grens?? Kan iedereen gewoon z'n troeven achterhouden wanneer de spelleider er naar vraagt, als je maar de ballen hebt om op dat moment te bluffen? Stel iedereen (of de helft) had  dit hier stellig gedaan. Ik vind het persoonlijks maar niks, hoe het is gegaan. Ben ik daarmee in de minderheid?

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #132 Gepost op: 7-01-2022, 22:04:20 »
Er lopen minstens 17 gekostumeerden rond.

Ik heb dit stuk heel vaak vertraagd afgespeeld en ik ben er vrijwel zeker van dat er aan weeszijden twee spiegels geplaatst zijn.

Ook hebben de gekostumeerden vrijwel allemaal een ander masker, behalve de langneus. Die komt 2x voor (Een heeft zijn kap wat verder naar voren getrokken dan de ander). Deze maskers zijn vaak niet geheel gezichtsbedekkend.

Wat mij ook opvalt is dat er op het moment van jouw foto, waarop iedereen zich omdraait, 1 vrij lang persoon zich niet omdraait. Dit is mogelijk degene met het egale gouden masker (hetzelfde masker als diegene in het rode gewaad).

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #133 Gepost op: 7-01-2022, 22:08:02 »
Volgens mij zorgt Rick gewoon dat iedereen reageert. Arno had ook kunnen reageren: ik heb niets. Ik zoek er zelf niet zo veel achter..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #134 Gepost op: 7-01-2022, 23:09:06 »
Je kunt de hele livestream ook hier terugvinden: https://brtdm-3.stackstorage.com/s/Wk0RNghmgOnuXhc

Thanks! Super leuk om weer helemaal terug te kijken zijn de twee vragenrondes. Het zal wel tunnelvisie zijn maar ik zie Kim-Lian er heel anders (veel relaxter) bij zitten en de vragen beantwoorden dan de anderen. Ook krijg ik de indruk dat ze best verdacht wordt door de anderen, met name door Glen (gezien vooral de reactie op haar eerste antwoord over de Mol als sociaal persoon).

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #135 Gepost op: 7-01-2022, 23:49:29 »
Ik vind er wel iets mis mee. Nier eerlijk. Om mee te beginnen, hoezo mag men jokers achterhouden? En inderdaad, Rik spreekt de één direct aan, de ander niet. Huh? Maar belangrijker voor mij: Waar ligt de grens?? Kan iedereen gewoon z'n troeven achterhouden wanneer de spelleider er naar vraagt, als je maar de ballen hebt om op dat moment te bluffen? Stel iedereen (of de helft) had  dit hier stellig gedaan. Ik vind het persoonlijks maar niks, hoe het is gegaan. Ben ik daarmee in de minderheid?

Ik snap wat je bedoelt, er zit wel iets oneerlijks in. Uit de opmerking van Rik  na de eindafrekening blijkt dat hij weet wat er is binnengehaald. Nu weet iig Hila dat Arno een joker heeft dus kun je je afvragen of Arno er mee weggekomen zou zijn maar hij krijgt weinig kans om de joker achter te houden itt Welmoed en Laetitia.

Als het motief van Rik zou zijn dat er 7 jokers boven water moesten komen om 1400 euro weg te spelen ( zoals door Rämon genoemd) dan heeft de presentator rechtstreeks invloed op het spel en dat lijkt mij niet juist. Bovendien kun je dan stellen dat de mol inderdaad bij de aftroevers zit.

WIDM is een spel van liegen en bedriegen, dat Welmoed en Laetitia wegkomen met gestolen jokers waar niemand iets van  weet hoort m.i. bij het spel.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2022, 23:52:33 door Moedermol »

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #136 Gepost op: 8-01-2022, 00:00:43 »
Ik heb wat geklooid met een screenshot van de gemaskerde mol om het chromatic aberration effect weg te halen en het voorhoofd op de juiste plek te plakken met de juiste helderheid en formaat.
Fantastisch beeld! Ook hoe het in de uitzending zit. Super krachtig en mysterieus.
Die chromatic aberration van je brengt me op een 3D-gedachte. Iemand al met een actief of juist passief brilletje naar het beeld gekeken?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #137 Gepost op: 8-01-2022, 17:35:00 »
Met je eens dat Rik dit weet. Maar hij gaat toch niet zeggen: heeft er iemand misschien nog wat jokers achtergehouden? Hij heeft iedereen de kans gegeven om de jokers in te leveren die hij of zij in wilde leveren. Niks mis mee wat mij betreft.
Rik zegt: Jullie hebben wat jokers minder, daarmee geeft hij aan dat hij weet dat er jokers worden achtergehouden. Sahil zegt; "Ground level" als antwoord.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #138 Gepost op: 8-01-2022, 19:13:39 »
Goed gevonden!
het lijkt er op dat de persoon bovenaan de trap de mol is. Maar wat zou het leuk zijn als dat de winnaar is, en de mol zelf gewoon tussen de andere kandidaten staat met gouden masker.

Bij de foto met de persoon met zwart gewaad en goyden masker zie je overigens heel goed zijn hand. Die hand lijkt van Thomas te zijn, of van Sahil.

Misschien dat iemand daar nog wat meer onderzoek naar kan doen?
Kunnen we achterhalen welke kandidaat achter het gouden masker (persoon met zwarte gewaad) op basis van de hand die in beeld is?



Ik weet niet of ik het goed zie, maar ik vind deze maskers erg op elkaar lijken. Dit masker komt ook terug in meerdere tussenframes. En valt ook op vlak voordat de trap in beeld komt, waar vervolgens de persoon in het rode gewaad verschijnt.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #139 Gepost op: 8-01-2022, 20:19:45 »
[...]Daarover gesproken, laat ik maar meteen mijn mening geven over de openingsaflevering. Ik heb hier de afgelopen jaren niet meer gereageerd omdat ik het jaar na jaar slechter vond worden en ik kan gelukkig zeggen dat ik blij verrast ben met deze opening. [..]
Op een mooi seizoen! ::bravo:: veel kijkplezier.

Fijn om te horen!  ::ok::