Auteur Topic: [Kandidaat] Soy Kroon  (gelezen 27414 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #120 Gepost op: 16-02-2023, 23:01:04 »
Als Soy de MOL is heeft hij gelegenheid gekregen met de boog te oefenen. Dat is eerder voorgekomen. Meen bij Everon.
Kan mij echter niet voorstellen dat Daniël heeft geoefend pijlen te vangen. ::rofl:: ::rofl::

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #121 Gepost op: 16-02-2023, 23:04:59 »
Maar in dit geval was het toch beter als hij niet had geoefend  ::hypocriet::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #122 Gepost op: 16-02-2023, 23:20:52 »
 ::rofl:: ::rofl::

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #123 Gepost op: 17-02-2023, 08:43:05 »
Jammer dat het geen fiches zijn. Het woord poker-face is vaak gebruikt, het nummer van Lady Gaga is zelfs gebruikt… dat had een mooie hint kunnen zijn!
Laten we jabberen.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #124 Gepost op: 17-02-2023, 10:44:30 »
Jammer dat het geen fiches zijn. Het woord poker-face is vaak gebruikt, het nummer van Lady Gaga is zelfs gebruikt… dat had een mooie hint kunnen zijn!

Wat er door de regie in de foto is toegevoegd, zie ik persoonlijk niet als geld munten.
De orginele gouden munten zie je ook blinken op de foto.
De stapels die zijn toegevoegd zijn donker en dof.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #125 Gepost op: 17-02-2023, 10:46:17 »
Maar in dit geval was het toch beter als hij niet had geoefend  ::hypocriet::

Want?
Kijk hard je best doen en geld verdienen??
Terwijl je toch weet dat iemand een kist wilt meenemen voor € 500

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #126 Gepost op: 18-02-2023, 23:16:28 »
In het hotel (vorige aflevering) steeds weer verwijzingen naar Soy.

We hadden al:
Eerste morsecode buiten kan zijn SK. Soy Kroon.
Rijtje schilderijen (portrait, landscape) kan uitbeelden SK.

Voeg daaraan toe:
De code op Katies jurk: 745.
Het gaat in de aflevering om spiegelen: 745 wordt 547.
5 is de vorm van de S.
4+7=11. De 11e letter is de K. SK.

En bv. in de aflevering van vanavond:
Aan de telefoon hoor je 'de mol' een bepaalde intonatie gebruiken die Soy soms gebruikt. Ook gebruikt Soy soms een rollende r.

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #127 Gepost op: 18-02-2023, 23:22:36 »
Wat mij vooral stoort is de ongemakkelijke manier waarop hij in het busje zit naar het hotel met Jurres Molafspraak. Ook hoe hij nonchalant het gesprekje met Ranomi start als ze weer bij elkaar komen. Die rode koontjes ook...
Storen is een groot woord, maar wel opvallend.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #128 Gepost op: 19-02-2023, 00:10:14 »
Wat mij ook opviel aan Soy is dat hij na de molmeeting vrij snel over geld begon. Ik heb Soy totaal niet bovenaan staan, maar dit vond ik typisch. Als hij de mol is, duidt het voor mij wel op voorkennis.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #129 Gepost op: 19-02-2023, 00:18:48 »
Ja, ik denk bij Soy steeds voorkennis te zien. Ook weer bij Zandlopers: Als 2e aankomen bij de sloten en dan meteen Jurre verder op weg helpen. Even uitbeelden in het zand wat hij moest doen.

Ik zit hier goed. Voor ik me weer om laat lullen door youtubers ::)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #130 Gepost op: 19-02-2023, 01:35:30 »
En bv. in de aflevering van vanavond:
Aan de telefoon hoor je 'de mol' een bepaalde intonatie gebruiken die Soy soms gebruikt. Ook gebruikt Soy soms een rollende r.
Ik hoorde ook het ritme/intonatie van Soy in een woord en toen kon ik dat in gedachte zelfs een paar woorden volhouden om zijn spraak daar in te horen.

En bij het ontbijt al de beachhunk uithangen met zijn haarlok.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #131 Gepost op: 19-02-2023, 08:43:36 »
Ik hoorde ook het ritme/intonatie van Soy in een woord en toen kon ik dat in gedachte zelfs een paar woorden volhouden om zijn spraak daar in te horen.

En bij het ontbijt al de beachhunk uithangen met zijn haarlok.

Mij viel vooral op: “hey Jur”. Toen hij het geld aanzwengelde. Leek op het telefoongesprek. Plus, het leek echt even een beetje sarren met voorkennis. Zat niet op Soy maar lijkt er steeds meer op.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #132 Gepost op: 19-02-2023, 09:11:26 »
Denken jullie echt dat ze van iemand die nét Jezus heeft gespeeld, de mol gaan maken?  :D

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #133 Gepost op: 19-02-2023, 10:01:40 »
https://www.youtube.com/watch?v=DJG_yKx7YI4

Iemand een idee wat Soy na 43:28 oppakt van het kastje?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #134 Gepost op: 19-02-2023, 10:11:54 »
Ja, ik denk bij Soy steeds voorkennis te zien. Ook weer bij Zandlopers: Als 2e aankomen bij de sloten en dan meteen Jurre verder op weg helpen. Even uitbeelden in het zand wat hij moest doen.

Ik zit hier goed. Voor ik me weer om laat lullen door youtubers ::)

Dat was idd het eerste verdachte ding dat ik Soy heb zien doen. En de eerste actie die tegen Jurre pleit als mol. Ik zou ook hebben gedacht aan cijferslotjes draaien.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #135 Gepost op: 19-02-2023, 10:13:49 »
Denken jullie echt dat ze van iemand die nét Jezus heeft gespeeld, de mol gaan maken?  :D

Waarom niet?
Ik dacht vorig jaar in het begin ook Everon is het niet want die is te bekend. Toch bleek al vrij snel duidelijk dat die het wel was.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #136 Gepost op: 19-02-2023, 10:22:44 »
https://www.youtube.com/watch?v=DJG_yKx7YI4

Iemand een idee wat Soy na 43:28 oppakt van het kastje?

Viel mij ook op afgelopen week. Af en toe steek ik mijn hoofd uit de Jurre tunnel om eens rond te kijken en Soy verknoeit best wel veel opdrachten en verdient vrijwel niets.

Volgens mij pakt hij hier een kaartje dat aan de sleutel zat. Het kaartje heeft hij bij de eerste keer in de kamer daar al neergelegd.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #137 Gepost op: 19-02-2023, 14:16:57 »
Dat was idd het eerste verdachte ding dat ik Soy heb zien doen. En de eerste actie die tegen Jurre pleit als mol. Ik zou ook hebben gedacht aan cijferslotjes draaien.

Nou er zijn zeker meer verdachte dingen, maar deze maakt mijn Jurre tunnel wel weer wat aan het wankelen. Hij deed het indd aan Jurre voor. Net als achterop het schilderij/portret kijken waar woorden stonden. Ik ga nog even rondje terug kijken met focus op Soy!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #138 Gepost op: 21-02-2023, 13:01:03 »
De klokken. 1 over 12 en 1 voor 12. Ontrafeld Ranomi het raadsel? Is zij de winnaar? Ja ik denk het wel.
In aflevering 1 zie je de klok die begint om 12:01. (twee uur tijdsverschil?)  Mandela begroet de kandidaten in Zuid-Afrika.
De eerste in beeld is Soy.
In aflevering 7 zie je de klok om 11:59 nadat Jurre uit het theater komt. (36:37 Eng) Daarna komt Ranomi als eerste in beeld. In spiegelbeeld is zij nu degene die de mol begroet zoals Mandela in de eerste aflevering, nu Ranomi. Daarna komt Soy binnen.
De toelichting van Ranomi: het zou geniaal zijn als Jurre een afspraak had met zichzelf, maar ik denk eigenlijk dat hij iemand anders heeft gezien.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2023, 13:06:28 door foxhunter »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #139 Gepost op: 21-02-2023, 13:41:49 »
De toelichting van Ranomi: het zou geniaal zijn als Jurre een afspraak had met zichzelf, maar ik denk eigenlijk dat hij iemand anders heeft gezien.
Zou dit misschien kunnen zijn omdat zij Soy verdenkt en misschien ook wel een beetje Jurre? Dit zou ook prima passen bij haar testbiecht van aflevering 6:
"Mijn hoofdverdachte blijft Soy. Het erge is, dat is een gevoel. Ik weet het niet. Jurre was echt obvious aan het klooien gisteren. En Jurre is wel vaker aan het klooien tijdens opdrachten. Maar ik denk oprecht dat dit ook een strategie is en dat het een strategie is van een deelnemer en niet van de Mol".