Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 97092 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #920 Gepost op: 4-03-2023, 22:52:39 »
Ik weet het ook niet meer. Zei Ranomi niet dat ze tot op het laatst op Soy zat, en Soy dat Jurre zijn mol was in biecht...? Soy wilde ook graag dat Jurre als derde ging abseilen (en had ingevuld dat de mol als derde zou abseilen) en was teleurgesteld toen dat niet lukte (terwijl Daniel uiteindelijk als derde ging abseilen, dus dat zal dan wel niet zijn mol zijn geweest....).



Dit zegt Soy in zijn afvallersdagboek:
Lieve Mol, ik weet wie je bent, tering Mol. En nu lig ik eruit door het grootste twist-seizoen dankzij een test waarvan ik de toekomst helaas niet heb kunnen omtwisten.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #921 Gepost op: 4-03-2023, 23:44:42 »
Ik blijf voor Jurre gaan. Ook in die boot, zit hij op de ideale molpositie: achter de andere twee. Toch makkelijker mollen dan in zicht.

Maar toch, toch verbaast het mij dat Ranomi op Daniël zit, en niet op Jurre. Zou het dan toch?

Nee, Daniël heeft teveel geld verdiend. Hij is het niet.

(Hoop ik)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #922 Gepost op: 4-03-2023, 23:44:47 »
Jurre2
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #923 Gepost op: 4-03-2023, 23:51:04 »
Ik blijf voor Jurre gaan. Ook in die boot, zit hij op de ideale molpositie: achter de andere twee. Toch makkelijker mollen dan in zicht.

Maar toch, toch verbaast het mij dat Ranomi op Daniël zit, en niet op Jurre. Zou het dan toch?

Nee, Daniël heeft teveel geld verdiend. Hij is het niet.

(Hoop ik)

Vind ik ook.
Een keer zo’n Jan twist was leuk, maar als ze dat blijven doen dan verliest programma wel zijn geloofwaardigheid voor vele denk ik.

Ik vind het wel leuk Jurre. Super goed gespeeld. Lekker gedurft. En dan heeft mijn dochtertje gewoon de mol mogen bekend maken. Hoe cool is dat. Hij had haar ook nog eens dmmetje gestuurd op insta. Mega lief!!
« Laatst bewerkt op: 4-03-2023, 23:54:27 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #924 Gepost op: 4-03-2023, 23:57:50 »
Tja, het zal Jurre toch wel zijn. Qua lichaamstaal valt hij het meeste op - hij lijkt als enige vaak duidelijk te acteren of juist niet te reageren terwijl je wel een reactie zou verwachten van een kandidaat.
Ik hoop nog steeds op een twist!

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #925 Gepost op: 5-03-2023, 00:07:05 »
Well when it walks like a duck and it talks like a duck, it problaby is a duck! En de badeend in dit geval is Jurre 😜  ::)
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #926 Gepost op: 5-03-2023, 00:08:31 »
Ik niet. Al genoeg twists gehad dit seizoen met al die opdrachten.
Een van de andere 2 kan eigenlijk echt niet meer vanwege bepaalde acties.
Het is wat Daniel ook zegt tegen Jurre die over die koffers begint. Nee de mol zou daar niet voor een hoge koffer gaan. Of voor het vliegtuig kiezen. Juist die dingen die Jurre aanhaalde waarom Daniel het zou moeten zijn waren voor mij de redenen waarom dat Daniel het eigenlijk niet meer zou mogen zijn.
Ranomi heeft ook teveel geld binnen gehaald en te vaak geen invloed gehad in opdrachten.

Jurre is voor mij de enige logische optie.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #927 Gepost op: 5-03-2023, 00:45:54 »
Je hebt me gerustgesteld Xania. Pfew.  ;D

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #928 Gepost op: 5-03-2023, 01:14:31 »
Als Jurre niet de Mol is dan kunnen ze het programma wel opdoeken.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #929 Gepost op: 5-03-2023, 01:17:42 »
Als het Jurre niet is, moet ik ws volgende week aan de beademing.

Ik zou het een te gemakkelijke mol vinden, maar in de praktijk kan dat niet zo geweest zijn als Soy op Ranomi exit is gegaan en Ranomi nu nog op Daniël zit. Aan de snijtafel is er het e.e.a. fout gegaan met de spanningsopbouw, lijkt het. Verder een prima seizoen.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #930 Gepost op: 5-03-2023, 01:29:57 »
Als het Jurre niet is, moet ik ws volgende week aan de beademing.

Ik zou het een te gemakkelijke mol vinden, maar in de praktijk kan dat niet zo geweest zijn als Soy op Ranomi exit is gegaan en Ranomi nu nog op Daniël zit. Aan de snijtafel is er het e.e.a. fout gegaan met de spanningsopbouw, lijkt het. Verder een prima seizoen.

Dit vraag ik mij ook af. Ik denk overigens niet dat Ranomi vol op Soy heeft ingezet. Die heeft tot Soy zijn exit gewoon goed gespreid lijkt mij. Soy heeft ze wel als hoofdverdachte gehad. Toch knaagt er bij mij ook dat er iets raars in de montage is gebeurt. Het is allemaal zo duidelijk Jurre, met wat subtielere molacties van Daniël. Daniël lijkt enorm oprecht te reageren op alles. Precies hoe ik als kandidaat het spel zou spelen. Als Daniël het is dan heeft hij goed geacteerd. Jurre vind ik de hele tijd zo enorm overdreven acteren op alles. Ik ben benieuwd op wie Soy zat tijdens de laatste test. Daniël of toch Jurre?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #931 Gepost op: 5-03-2023, 09:50:41 »
Als Jurre niet de Mol is dan kunnen ze het programma wel opdoeken.


Eens. Degene die dan wel de Mol is, heeft dan zo ontzettend veel minder geld uit de pot gehouden dan Jurre dat het niet meer goed valt uit te leggen. Zowel Ranomi als Daniël vind ik bijzonder sympathiek, dus daar ligt het niet aan, maar een Mol die amper geld uit de pot hield en lekker in de schaduw bleef van Jurre valt niet goed te verkopen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #932 Gepost op: 5-03-2023, 09:54:31 »
Jurre is het. Die heeft veruit het meeste geld uit de pot gehouden.  Wat dat betreft sluit ik mij aan bij de vorige berichten.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #933 Gepost op: 5-03-2023, 09:55:41 »
Bij Daniël en Ranomi vind ik heel logisch dat ze in de finale zitten als eventueel mol, maar zeker als kandidaat. En bij Jurre heb ik dit gevoel alleen als hij de mol is, want anders als kandidaat vind ik hem (sorry als niet klopt) een type die net zoals Sahil ergens in het midden zou afvallen. Maar dit is niet gebeurd en daarom denk ik ook dat hij de mol is, naast zijn acties.

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #934 Gepost op: 5-03-2023, 10:29:47 »
Als Jurre niet de Mol is dan kunnen ze het programma wel opdoeken.
Dat vind ik juist als Jurre wel de mol is. Als het zo duidelijk is dan hoef ik dus niet meer te kijken, want dan is er geen lol meer aan  ::ohno::

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #935 Gepost op: 5-03-2023, 10:38:29 »
Dit vraag ik mij ook af. Ik denk overigens niet dat Ranomi vol op Soy heeft ingezet. Die heeft tot Soy zijn exit gewoon goed gespreid lijkt mij. Soy heeft ze wel als hoofdverdachte gehad. Toch knaagt er bij mij ook dat er iets raars in de montage is gebeurt. Het is allemaal zo duidelijk Jurre, met wat subtielere molacties van Daniël. Daniël lijkt enorm oprecht te reageren op alles. Precies hoe ik als kandidaat het spel zou spelen. Als Daniël het is dan heeft hij goed geacteerd. Jurre vind ik de hele tijd zo enorm overdreven acteren op alles. Ik ben benieuwd op wie Soy zat tijdens de laatste test. Daniël of toch Jurre?
Op zich doet Jurre ook zo bij het programma steken en prikken. Overdreven bang en hysterisch reageren. En uiteindelijk viel het hem heel erg mee en als hij dan een cijfer moest geven hoeveel pijn iets deed was het meestal een laag cijfer. Terwijl tijdens deed hij bijna alsof hij dood ging  ::rofl::

Misschien doet hij het daar ook aandikken, om het programma interessanter te maken ofzo. Nauwelijks een reactie is ook maar saai om naar te kijken. Maar misschien is dit ook wel gewoon hoe hij is. Wat bij Moltalk ook wel eens gezegd werd trouwens, door oud-kandidaten die hem blijkbaar in het echt kennen, dat Jurre precies zichzelf is.

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #936 Gepost op: 5-03-2023, 10:44:40 »

Eens. Degene die dan wel de Mol is, heeft dan zo ontzettend veel minder geld uit de pot gehouden dan Jurre dat het niet meer goed valt uit te leggen. Zowel Ranomi als Daniël vind ik bijzonder sympathiek, dus daar ligt het niet aan, maar een Mol die amper geld uit de pot hield en lekker in de schaduw bleef van Jurre valt niet goed te verkopen.
Dat is ook niks nieuws. Er is bijna elk jaar wel een enorme nep-mol die (in beeld) meer molacties heeft dan de echte mol en (soms veel) meer geld uit de pot houdt dan de echte mol. Iedereen is altijd op zoek naar de perfecte mol, maar die bestaat niet. Je kunt niet altijd de beste molacties doen omdat dat teveel opvalt, je krijgt niet altijd de beste posities als mol omdat de rest van de kandidaten dat niet toelaten, en bijna elke mol verdient wel eens onnodig wat geld voor de pot.

Stel dat Jurre níet de mol is. Wat moet je als mol dan? Toch méér en opvallender mollen dan Jurre? Of gebruik maken van deze bliksemafleider? Iedereen wil dat eerste. Maar dat tweede is veel logischer. En vergeet niet dat áls een van de andere twee de mol blijkt te zijn, er heus wel veel meer molacties zijn geweest dan we tot nu toe gezien hebben. Zoals elk jaar. Omdat die normaal gesproken níet in beeld komen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #937 Gepost op: 5-03-2023, 11:25:23 »
Ik kom binnen en zag dit staan

Poll
Wie is de Mol?
Daniël 18 (14.2%)
Jurre 100 (78.7%)
Ranomi 9 (7.1%)

Eventjes zag ik 100% staan  ::rofl::. Maar goed, wel bijna  ;D

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #938 Gepost op: 5-03-2023, 12:29:36 »
Wat me nog altijd niet lekker zit, is dat Daniël zorgde voor die ene wel gevonden muurschildering bij de foto-opdracht, waardoor de rebus-opdracht nog enigszins zinvol was. Op dat moment had ik zoiets van: productie-assistent?

Daarom heb ik hem altijd een klein beetje reserve gehouden, maar wat echt compleet tegen zijn molschap pleit is het dik geld verdienen bij de koffertjes-opdracht. Dan kunnen we van alles gaan zeggen over Daniël de Mol die 'last' had van de op brutale wijze nepmollende kandidaat Jurre en besloot om dan maar in de luwte te opereren, maar om dan ook nog eens doodleuk zoveel geld te verdienen, dat gaat mij te ver. Dan zou ik hem - hoe aardig hij mij ook lijkt - geen beste Mol vinden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #939 Gepost op: 5-03-2023, 12:36:28 »
Wat me nog altijd niet lekker zit, is dat Daniël zorgde voor die ene wel gevonden muurschildering bij de foto-opdracht, waardoor de rebus-opdracht nog enigszins zinvol was. Op dat moment had ik zoiets van: productie-assistent?

Daarom heb ik hem altijd een klein beetje reserve gehouden, maar wat echt compleet tegen zijn molschap pleit is het dik geld verdienen bij de koffertjes-opdracht. Dan kunnen we van alles gaan zeggen over Daniël de Mol die 'last' had van de op brutale wijze nepmollende kandidaat Jurre en besloot om dan maar in de luwte te opereren, maar om dan ook nog eens doodleuk zoveel geld te verdienen, dat gaat mij te ver. Dan zou ik hem - hoe aardig hij mij ook lijkt - geen beste Mol vinden.

Maar dat geld heeft hij er dan uitgespeeld als hij de mol is, want Ranomi kwam niet naar binnen :P. In principe heeft hij dan nul euro verdient. Door voor het geld te kiezen zien Anke en Jurre dat Soy en Nabil een joker krijgen. Als Daniël de mol is dan weet hij dat Jurre voor de jokers wilt gaan en door geld te kiezen gooi je Soy en Nabil voor de leeuwen. Anders was er nog speculatie over wat er zou gebeuren als ze voor het geld zouden kiezen.