Auteur Topic: [Kandidaat] Daniël Verlaan  (gelezen 52184 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #300 Gepost op: 18-02-2023, 23:13:23 »
Leuk dat 'ie gaat winnen ::bravo::

Het zou ook meer dan terecht zijn. Ik wil nog niet te ver op de zaken vooruitlopen, maar het zou wel eens een van de beste winnaars ooit zijn wat mij betreft. Aantal keer de mol buitenspel gezet, meermaals voor geld gekozen ipv jokers, kneiterfanatiek (al helemaal bij het bepalen van de posities). Zo zie ik de winnaars graag! Beter dan dat nepmollen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #301 Gepost op: 18-02-2023, 23:17:17 »
Helemaal mee eens! Mocht hij tot het einde als enige goed zitten, zou het het al helemaal glans geven natuurlijk. (Maar dat zal toch niet?)
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #302 Gepost op: 18-02-2023, 23:20:27 »
Ik zou in ieder geval wel balen als Soy uiteindelijk wint. Meermaals volledig fout zitten, met veel geluk steeds door, waarschijnlijk zelfs een rood scherm gehad en het dan last minute voor Daniëls neus wegsnoepen zou heel zuur zijn.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #303 Gepost op: 19-02-2023, 07:39:51 »
Ik zou in ieder geval wel balen als Soy uiteindelijk wint. Meermaals volledig fout zitten, met veel geluk steeds door, waarschijnlijk zelfs een rood scherm gehad en het dan last minute voor Daniëls neus wegsnoepen zou heel zuur zijn.

Ik zou dat juist wel mooi vinden haha.
Soy heeft dan wel veel GELUK nodig gehad dit seizoen, maar GELUK is dan ook wel weer een thema. ;)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #304 Gepost op: 19-02-2023, 10:48:27 »
Het zou ook meer dan terecht zijn. Ik wil nog niet te ver op de zaken vooruitlopen, maar het zou wel eens een van de beste winnaars ooit zijn wat mij betreft. Aantal keer de mol buitenspel gezet, meermaals voor geld gekozen ipv jokers, kneiterfanatiek (al helemaal bij het bepalen van de posities). Zo zie ik de winnaars graag! Beter dan dat nepmollen.

Helemaal mee eens. Hij is gewoon vanaf dag 1 vol voor het spel gegaan. Heeft zelf grotendeels de pot bij elkaar verdiend en zit al afleveringen lang op de juiste. Zou wel heel zuur zijn als dan een ander wint. Ik gun het Daniel zo erg.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #305 Gepost op: 19-02-2023, 10:59:14 »
Daniël zie ik uiteindelijk wel winnen. Ik snap niet dat sommigen hem nog verdenken hoewel hij zoveel in de pot heeft gebracht en in een(d)zame hoogte zat hij in het vliegtuig waar de mol niets te zoeken heeft.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #306 Gepost op: 19-02-2023, 11:01:56 »
Ik denk als wensmol.

Dat was hij bij mij ook aan het begin van dit seizoen naar aanleiding van de gele eendjes in Weert.
Maar na afl 2 kon ik niet anders meer dan concluderen dat hij het niet was. 😉

Als er hier nog een of andere mindf*ck komt ala Jan maar dan groter waarin Daniel in de laatste paar afl ineens veel geld wegspeelt dan zou ik het denk ik misschien juist wel weer een coole actie vinden.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 11:03:52 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #307 Gepost op: 19-02-2023, 11:07:57 »
Daniël zie ik uiteindelijk wel winnen. Ik snap niet dat sommigen hem nog verdenken hoewel hij zoveel in de pot heeft gebracht en in een(d)zame hoogte zat hij in het vliegtuig waar de mol niets te zoeken heeft.
Dat laatste is maar een mening. Ik zou als mol ook niet lopen zwoegen om die zware eend naar boven te krijgen, als je ook zonder pottekijkers in het vliegtuig kunt zitten. Die enveloppe gaat toch wel open, zolang ze niet op tijd het bericht krijgen dat die juist niet open moet.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #308 Gepost op: 19-02-2023, 11:23:45 »
Dat laatste is maar een mening. Ik zou als mol ook niet lopen zwoegen om die zware eend naar boven te krijgen, als je ook zonder pottekijkers in het vliegtuig kunt zitten. Die enveloppe gaat toch wel open, zolang ze niet op tijd het bericht krijgen dat die juist niet open moet.

Ja, precies!
Rationeel gezien denk ik ook dat Jurre het moet zijn en als dat zo is, gun ik Daniël enorm de winst (en Ranomi ook nog wel trouwens). Soy is er naar mijn idee telkens doorheen gemazzeld; wat Brtdm ook aangeeft.

Maar, afgezien van geld inbrengen, zie ik ook bij Daniël acties die ik niet helemaal logisch vind voor een kandidaat.
Ik schrijf Daniël nog niet af, al is hij waarschijnlijk geen Jan 2.0. ;D en wijst alles naar Jurre. Maar toch denk ik telkens: het kan toch niet zó duidelijk zijn dat Jurre het is? (of toch wel?) Daarom toch maar deze tunnel.

Mocht Jurre winnen, dan heeft hij heel veel van zijn eigen geld weggespeeld.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 11:25:54 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #309 Gepost op: 19-02-2023, 11:37:04 »
Vrijwel alles lijkt op Jurre te wijzen, maar dat klopt gewoon niet met het programma. Dat het zó duidelijk is. Dus ik weiger die tunnel in te gaan.

Ik snapte niet dat Daniël niet meer verdacht werd juist. Met altijd de beste molposities pakken, fanatiek lijken maar dat dan toch veel dingen mislukken (zoals het doolhof). Zoveel hints die naar hem kijken te wijzen, zoals nu ook weer een analoge test, de code die in het zand geschreven moet worden. De 1250 in de roze kerk dacht ik nog, misschien verkeerd ingeschat dat de joker en geld omgewisseld waren. Maar nu wéér 1000 verdiend.

Soy er doorheen gemazzeld, óf had hij als mol de pech om steeds op afvallers te zitten? Misschien dat ik even een kijkje in die tunnel ga nemen…

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #310 Gepost op: 19-02-2023, 11:37:28 »
Ik zou in ieder geval wel balen als Soy uiteindelijk wint. Meermaals volledig fout zitten, met veel geluk steeds door, waarschijnlijk zelfs een rood scherm gehad en het dan last minute voor Daniëls neus wegsnoepen zou heel zuur zijn.

Je gaat er onterecht vanuit dat Soy het rode scherm had. Ik denk Daniël, pas daarna zie je ook dat hij geswitched is naar Jurre. Zijn ogen zijn geopend na het rede scherm, zo kun je het ook interpreteren.
En soy mag van mij ook winnen hoor, leuke speler!

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #311 Gepost op: 19-02-2023, 11:52:01 »
Vrijwel alles lijkt op Jurre te wijzen, maar dat klopt gewoon niet met het programma. Dat het zó duidelijk is. Dus ik weiger die tunnel in te gaan.

Ik hoop gewoon zo dat hij het wel is juist hier om. Zou het super jammer vinden als er wéér een seizoen is met een bliksemafleider-mol. Afgelopen jaren is er vaak genoeg door kijkers gezegd dat het onmogelijk is om de mol te vinden dus zou leuk zijn als het nu eens in your face is. What you see is what you get

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #312 Gepost op: 19-02-2023, 12:05:24 »
Ik hoop gewoon zo dat hij het wel is juist hier om. Zou het super jammer vinden als er wéér een seizoen is met een bliksemafleider-mol. Afgelopen jaren is er vaak genoeg door kijkers gezegd dat het onmogelijk is om de mol te vinden dus zou leuk zijn als het nu eens in your face is. What you see is what you get

Eens en het is gewoon onzin dat het zo overduidelijk is, was dat het ook zonder die forum geweest? En waarom zit dan niet 80% van de mensen op Jurre? Het is ongeveer een kwart, dat is andere jaren ook zo als er nog 4 over zijn.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #313 Gepost op: 19-02-2023, 12:08:09 »
Dat laatste is maar een mening. Ik zou als mol ook niet lopen zwoegen om die zware eend naar boven te krijgen, als je ook zonder pottekijkers in het vliegtuig kunt zitten. Die enveloppe gaat toch wel open, zolang ze niet op tijd het bericht krijgen dat die juist niet open moet.

Daniel was de enige die daar de minste controle op kon uitoefenen.  Daar wil je als mol echt niet zitten bij die opdracht. Toch koos hij daar bewust voor en liet hij Anique bellen. 


Vrijwel alles lijkt op Jurre te wijzen, maar dat klopt gewoon niet met het programma. Dat het zó duidelijk is. Dus ik weiger die tunnel in te gaan.

Ik snapte niet dat Daniël niet meer verdacht werd juist. Met altijd de beste molposities pakken, fanatiek lijken maar dat dan toch veel dingen mislukken (zoals het doolhof). Zoveel hints die naar hem kijken te wijzen, zoals nu ook weer een analoge test, de code die in het zand geschreven moet worden. De 1250 in de roze kerk dacht ik nog, misschien verkeerd ingeschat dat de joker en geld omgewisseld waren. Maar nu wéér 1000 verdiend.

Soy er doorheen gemazzeld, óf had hij als mol de pech om steeds op afvallers te zitten? Misschien dat ik even een kijkje in die tunnel ga nemen…

Jurre is niet eens zo overduidelijk. Er zijn in het verleden mollen  geweest die vele malen duidelijker waren of waar een molactie mis ging of waar een hint al meteen na 2 afl uitlekte waardoor iedereen het al vrij snel wist hier. Ook dat is widm.
Van de kandidaten zit bijna niemand op Jurre. En ook bij de kijkers was hij niet meteen al bij de eerste afleveringen al mega verdacht. Dus zo slecht doet hij het niet als mol.

Sowieso wordt deze discussie volgens mij ook elk jaar gevoerd. Vorig jaar was Everon ook al vrij snel duidelijk bij vele en toen werd dat vast ook geroepen. Nee kan niet want is te duidelijk. Jaar daarvoor ook met Renee. En zo kan ik nog wel even doorgaan. En toch wordt elke keer weer bewezen dat het dus wel kan ook al is het duidelijk voor vele.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 12:32:34 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #314 Gepost op: 19-02-2023, 12:23:36 »
1.1 Ontsnapt met Froukje, maar verdient niks
1.2 Doet best wat dingen goed, maar keurt o.a bad Romance goed wat Pokerface moet zijn

2.1 Doet aandringen te gaan voor 1.000 euro vullen (dan bn je al dicht bij de 1.500 als mol, tegelijkertijd ook een risico als het niet lukt de 1.500 te halen)
2.2 maakt goede foto als enige, maar tegelijkertijd doet hij ook niet veel anders goeds

3.1 Is een van de mensen die afhaakt bij de 7 knoppen discussie (onmols?)
3.2 Verdient met Sander nog best wat geld, 250 euro uit de pot gehaald, als in niet verdiend
3.3 Is betrokken bij schip en 2000 euro uit de pot halen

4.1 Wordt gepakt met meerdere pakbonnen in het doolhof, gaat als eerste,
4.2 Dwingt zich in positie, vliegtuig als mol anders laten vliegen dan?
4.3 Heef weinig echte inbreng bij de koffertjes volgens mij

5.1 staat met de porto op goede molplek, wel een gezamenlijk falen dit
5.2 is betrokken bij foute morsecode die bij Ranomi hoort, verdient wel weer 1250 euro (lijkt goede kandidaat die eerst ook wat wegspeelt)

Aflevering 6: oogt fanatiek, moffelt nog wel een ei met geld weg en neemt geen kist mee (onmols?)

7.1 Verdient 1.000 euro, maar zorgt ervoor dat er geen 1.000 extra bij komt
7.2 snel uitgeschakeld, verdient niks
7.3 laten we even buiten beschouwing

Even uit mijn hoofd dit hoor. (dus vergeef me eventuele foutjes)

Ik blijf in de Jurre tunnel, maar sluit Daniël niet uit. Als hij het is, speelt hij heel goed met de verwachting van dat een mol geen onnodig geld binnenhaalt. Tegelijkertijd dient het ook een doel, want iets verdienen, betekent ook iets niet verdienen. Daarmee kan hij én fanatiek zijn en tegelijkertijd spelen van ja de groep doet het allemaal verkeerd en ik doe mijn best (lullen als Brugman). Zou een vernieuwde insteek van mollen zijn. Alleen alles zegt me dat het Jurre moet zijn...

(overigens met dank aan Chowi, die mij ook naar deze tunnel laat kijken).
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 13:09:46 door MollenvangR »

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #315 Gepost op: 19-02-2023, 12:36:02 »
en neemt geen kist mee (onmols?)
Ben het goeddeels eens met je overzicht, maar wat er gebeurde bij de kisten vond ik juist heel mols van Daniël. Hij was twee keer de eerste die zei: "we gaan sowieso een kist pakken" en zo de toon zette. Als mol hoef je niet per se zelf degene te zijn die de kist pakt, als hij maar gepakt wordt

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #316 Gepost op: 19-02-2023, 13:11:36 »
Ben het goeddeels eens met je overzicht, maar wat er gebeurde bij de kisten vond ik juist heel mols van Daniël. Hij was twee keer de eerste die zei: "we gaan sowieso een kist pakken" en zo de toon zette. Als mol hoef je niet per se zelf degene te zijn die de kist pakt, als hij maar gepakt wordt
Ah ja, weer dat lullen als Brugman, waarmee je in feite geld uit de pot lult en anderen het laat doen. Ik dacht meer uit ja een mol neemt een kist en dat kost 500, maar of het nu Jurre of Daniël is, dan heeft de mol gekozen voor een aanpak van beïnvloeden en de test eerlijk laten verlopen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #317 Gepost op: 20-02-2023, 08:54:39 »
Hij casht wederom totaal onnodig 1000 euro. Hij verhindert dat 2000 niet verdiend wordt is onzin, dat had ook gekund met in een joker te belanden. Daniel is het echt niet jongens, elke week scoort hij wel een hoog bedrag.

Offline Treveo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #318 Gepost op: 20-02-2023, 10:50:26 »
Ik zit nu (nog) in deze tunnel. Ik ben bang dat ik naar Jurre ga overstappen.

Daniël is echt wel mijn wensmol, ik hoopte echt dat hij het zou worden maar nu heb ik er hard hoofd in :-(

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #319 Gepost op: 20-02-2023, 11:22:31 »
Als het de bedoeling van de mol is om de pot zoveel mogelijk te spekken is Daniël inderdaad een prima mol.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2023, 11:24:06 door Luc »