Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol  (gelezen 14960 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #80 Gepost op: 16-01-2023, 17:13:48 »
Dat hoorde ik wel ja. Ranomi zei dat. Leek me gewoon dat ze dan pas echt iets zinvols konden doen. Maar of ze helemaal niet mochten lopen voor de eerste foto kwam??
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bas554

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #81 Gepost op: 16-01-2023, 17:24:05 »
heb de betreffende muurschilderingen even opgezocht in google maps..
het valt op dat de eerste 2 gestuurde foto's ruimschoots het verst weg liggen van het startpunt (blauw)
hier zou op gestuurd kunnen zijn door de mol.

hieronder de coördinaten voor de geïnteresseerden

Olifant -33.92736662975519, 18.452356164306284
Man en aap -33.928611972881164, 18.45176024110845
Man met duif -33.92950724433562, 18.458009372799435
Visvogel -33.93195993136299, 18.45780192168681
Wittemuur meerdere mensen -33.92861784251451, 18.455370534996746
3 hoofden -33.93140149022106, 18.45815200271493


Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #82 Gepost op: 16-01-2023, 17:58:05 »
heb de betreffende muurschilderingen even opgezocht in google maps..
het valt op dat de eerste 2 gestuurde foto's ruimschoots het verst weg liggen van het startpunt (blauw)
hier zou op gestuurd kunnen zijn door de mol.

hieronder de coördinaten voor de geïnteresseerden

1: Olifant -33.92736662975519, 18.452356164306284
2: Man en aap -33.928611972881164, 18.45176024110845
3: Man met duif -33.92950724433562, 18.458009372799435
4: Visvogel -33.93195993136299, 18.45780192168681
5: Wittemuur meerdere mensen -33.92861784251451, 18.455370534996746
6: 3 hoofden -33.93140149022106, 18.45815200271493

Dat is heel erg opvallend, het zou wel erg toevallig zijn als dit zonder de mol is gebeurd! Een hele goede vondst!

Ik had in je kaartje de nummers bij de coordinaten gezet tijdens het opzoeken en deel het nu voor de liefhebber, als je dat niet erg vind anders verwijder ik het. Alle credits van deze afbeelding gaan uiteraard naar Bas554.

« Laatst bewerkt op: 16-01-2023, 18:00:44 door Elliebellie »

Offline Bas554

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #83 Gepost op: 16-01-2023, 20:05:20 »
geen probleem Elliebellie, dit maakt het alleen maar duidelijker. Ik had na het zoeken van de schilderingen niet echt de tijd meer genomen om een goed plaatje te maken :)

Ik vraag me nu trouwens af of kandidaten überhaupt bij de verste 2-3 punten zouden zijn gaan zoeken.. punten 1 en 2 zijn een kwartier lopen volgens google maps.. al hadden ze de daadwerkelijke foto gekregen.. denk ik dat ze die nog niet gevonden hadden.

maar door er op te sturen om met deze 2 foto's te beginnen is wel al veel verwarring gezaaid.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #84 Gepost op: 16-01-2023, 20:31:17 »
Annick wilde de olifanten doen, Sander de aap en liggende man.

Ranomi nam deze opdracht het initiatief, was nadrukkelijk aanwezig in haar groep.
En ook een beetje productie assistent: 1e foto snel sturen, zodat die andere groep bezig kan gaan.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2023, 21:11:55 door foxhunter »

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #85 Gepost op: 16-01-2023, 21:27:14 »
  • Eerste foto snel sturen zodat de andere groep snel mag lopen --> kandidaats [Ranomi 32:22]
  • Eerste foto van de verste locatie sturen --> mols [Ranomi+Annick 32:40]

Komen we weer nier verder  :-\\


Sander bepaalt trouwens enkele secondes later dat de tweede foto de aap+hoedje gaat worden, die ook ver lopen is. Maar goed, dat doet er niet meer veel aan toe, na de keuze van de eerste, zijnde de olifanten.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2023, 21:29:22 door daniwidm »

Offline Pietervdm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #86 Gepost op: 16-01-2023, 21:58:54 »
Superman. Man van staal.
Staalfabriek.
In de boeken die Sander geschreven heeft staat in Van miljonair tot krantenjongen een hoofdstuk "de man van staal".
Achter Sander op de gele paal staat SOS zoals op zijn boek SOS Rotterdam.
Met de woordjes naast de lever kan je Sander de Kramer maken.
Hij verprutst die olifanten en gele postbox foto.
Hij staat tweede van rechts in het begin, zelfde als wat hij kiest voor rebus. Tweede letter van rechts is O.
14+1=15=O 
3 uur is 15:00 is O.
Hij maakt een geel rondje ZON zoals zijn SUNday foundation. Hij heeft geel achter zich en zat in gele box.
Sunday foundation heeft ooit olympische spelen kunst sport expositie gedaan.
Woodstock.. houten stok.. hij kreeg een houten staf/stok (op video) toen hij chief ouwe dibbes werd. Telefoons hebben ook raar houten achterkantje.
Toon A kan voor adoptiezoon Alpha staan.
Rood gele bordjes op achtergrond kan voor Valencia zijn club staan.
Verbinding kan hand in hand. Maar ik vond het leuker dat de telefoon geen draad had.. dus draadloze verbinding had. Sander heeft 360graden draadloos gepresenteerd. Rooftop mountain heeft ook 360 graden uitzicht. Kamer 19=S voor Sander.
Op kisten stond 348 3+4+8=15=O.
"I love whiskey" bordje bij de vis.. hij houdt van whiskey, dan helpt hem wat dingen vergeten.
The voice vingers, voice=stem, serie over verkiezingen.
Twee letters US.. SUnday foundation.
Trap naast toon A aanhouden, nu weer A.. wederom Alpha zijn adoptiezoon.

Tunnel?
oja.. en exit bordje is hoofdstuk exit freedom
« Laatst bewerkt op: 17-01-2023, 00:16:06 door Pietervdm »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #87 Gepost op: 16-01-2023, 22:21:11 »
  • Eerste foto snel sturen zodat de andere groep snel mag lopen --> kandidaats [Ranomi 32:22]
  • Eerste foto van de verste locatie sturen --> mols [Ranomi+Annick 32:40]

Komen we weer nier verder  :-\\


Sander bepaalt trouwens enkele secondes later dat de tweede foto de aap+hoedje gaat worden, die ook ver lopen is. Maar goed, dat doet er niet meer veel aan toe, na de keuze van de eerste, zijnde de olifanten.

Het was Sander ook die uiteindelijk de beslissing nam om olifanten te gaan zoeken, "k doe de olifanten" (om met een Amarula-reclamebord terug te komen).

Of de foto ver weg in de wijk te vinden was, was al minder relevant als de uitbeelding ervan al zo te wensen overliet.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #88 Gepost op: 16-01-2023, 22:24:44 »
Superman. Man van staal.
Staalfabriek.
In de boeken die Sander geschreven heeft staat in Van miljonair tot krantenjongen een hoofdstuk "de man van staal".
Achter Sander op de gele paal staat SOS zoals op zijn boek SOS Rotterdam.
Met de woordjes naast de lever kan je Sander de Kramer maken.
Hij verprutst die olifanten en gele postbox foto.
Hij staat tweede van rechts in het begin, zelfde als wat hij kiest voor rebus. Tweede letter van rechts is O.
14+1=15=O 
3 uur is 15:00 is O.
Hij maakt een geel rondje ZON zoals zijn SUNday foundation. Hij heeft geel achter zich en zat in gele box.
Sunday foundation heeft ooit olympische spelen kunst sport expositie gedaan.
Woodstock.. houten stok.. hij kreeg een houten staf/stok (op video) toen hij chief ouwe dibbes werd. Telefoons hebben ook raar houten achterkantje.
Toon A kan voor adoptiezoon Alpha staan.
Rood gele bordjes op achtergrond kan voor Valencia zijn club staan.
Verbinding kan hand in hand. Maar ik vond het leuker dat de telefoon geen draad had.. dus draadloze verbinding had. Sander heeft 360graden draadloos gepresenteerd. Rooftop mountain heeft ook 360 graden uitzicht. Kamer 19=S voor Sander.
Op kisten stond 348 3+4+8=15=O.
I love whiskey.. hij houdt van whiskey.
The voice vingers, voice=stem, serie over verkiezingen.
Twee letters US.. SUnday foundation.
Trap naast toon A aanhouden, nu weer A.. wederom Alpha zijn adoptiezoon.

Tunnel?

Haha ik hou ervan en zitten echt sterke punten tussen!
Ik heb hem ook bij m’n verdachten staan, dus thanks want had zelf nog niet veel concreets ;-)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #89 Gepost op: 16-01-2023, 22:40:44 »
  • Eerste foto snel sturen zodat de andere groep snel mag lopen --> kandidaats [Ranomi 32:22]
  • Eerste foto van de verste locatie sturen --> mols [Ranomi+Annick 32:40]

Komen we weer nier verder  :-\\


Sander bepaalt trouwens enkele secondes later dat de tweede foto de aap+hoedje gaat worden, die ook ver lopen is. Maar goed, dat doet er niet meer veel aan toe, na de keuze van de eerste, zijnde de olifanten.

Dat keuzemoment van de foto's is niet zo duidelijk. Er zitten biechten tussendoor gemonteerd.
Ranomi stelt voor dat ze zo snel mogelijk een foto sturen zodat het andere team aan de slag kan. Annick zegt daarop dat ze op zoek gaan naar de makkelijkste ( sneller klaar) Vervolgens is er een biecht en daarna zoeken ze een foto met een olifant. Het lijkt er op dat ze al overlegd hebben welke foto's de makkelijkste zijn want na de biecht horen we olifant, olifant, Ja die, deze foto zoeken ze.
Er volgt weer een biecht en Sander geeft dan aan dat hij  olifant en postbox gaat zoeken.

Jurre geeft aan dat het zonde is om met zijn allen te gaan zoeken naar de rekwisieten voor één foto en wil alvast naar de volgende gaan zoeken. Sander zegt dan dat hij de olifanten doet en dat Jurre en Ranomi  de andere doen. Dan komt de foto met de aap en man met rode hoedje in beeld. Ik denk dat ze al eerder hebben besproken dat ook deze foto gemakkelijk is. We zien echter niet wie bij deze makkelijke keuzes betrokken is.


Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #90 Gepost op: 16-01-2023, 23:10:09 »
Bij de discussie achteraf over wat er misging, staan de twee groepen tegenover elkaar. Ze horen de andere kant uit, en verdedigen de mensen in de eigen groep. De biecht van Sander past niet in dat plaatje:

'Wat ik te horen kreeg van de mensen van de andere kant is dat Soy de foto's maakte, en dat hij vrij snel begon te fotograferen. Terwijl anderen zeiden laten we nou eerst nog wat andere schilderijen zien'.

Zou kunnen dat dat gezegd is, maar past totaal niet bij de discussie die we wel zien.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #91 Gepost op: 16-01-2023, 23:13:34 »
Het lijkt er op dat ze al overlegd hebben welke foto's de makkelijkste zijn want na de biecht horen we olifant, olifant, Ja die, deze foto zoeken ze.
Zo klinkt dat voor mij niet, nee. Maar goed, zoals ik al stelde, het doet er eigenlijk niet toe.

Je kunt hoogstens Sander een molpuntje geven met de aanname dat hij nog vóór Ranomi op de olifanten (verste locatie) stuurt, maar dat dat uit de edit is gelaten. Dan had hij eigenlijk wel ook nog moeten vertragen. Mwa...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #92 Gepost op: 17-01-2023, 08:23:22 »
  • Eerste foto van de verste locatie sturen --> mols [Ranomi+Annick 32:40]
Maar juist door ze naar die verste locatie te sturen geef je de fotografen wel de mogelijkheid om heel veel verschillende muurschilderingen te zien. En dat is toch ook niet zo handig, omdat men daar dan al globaal weet wat er allemaal is. Ja, het kost meer tijd om bij de verste muurschilderingen te komen, maar je geeft ze zo ook de kans al de buurt te 'verkennen'.
Ich bin ein Bärliner!

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #93 Gepost op: 17-01-2023, 09:31:36 »
  • Eerste foto van de verste locatie sturen --> mols [Ranomi+Annick 32:40]

Hier zit wel weer een goede knip, Jurre houdt de foto voor ze, dus het kan al best dat hij (of iemand anders) het voorzetje gegeven heeft. Of bijv de keuze tussen 2 foto's die allebei ver weg zijn.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #94 Gepost op: 17-01-2023, 14:02:54 »
Maar juist door ze naar die verste locatie te sturen geef je de fotografen wel de mogelijkheid om heel veel verschillende muurschilderingen te zien. En dat is toch ook niet zo handig, omdat men daar dan al globaal weet wat er allemaal is. Ja, het kost meer tijd om bij de verste muurschilderingen te komen, maar je geeft ze zo ook de kans al de buurt te 'verkennen'.
Om dat in te kunnen schatten ben ik in Google Streetview op zoek gegaan naar plekken waar muurschilderingen zijn. Ik heb hierbij in eerste instantie gekeken naar straten in de buurt van het startpunt (S) Salisburys Eatery aan de Aubrey Street. Twee van de gevraagde schilderingen bevinden zich op nog geen 100 meter hiervandaan.
Ik heb met zwarte strepen aangegeven waar zich muurschilderingen bevinden. Heel veel zitten er in de nabijheid van het startpunt. Om de als eerste afgebeelde schildering (1) te vinden moet je op het idee komen om de Regent Street af te lopen, zoals je hieronder kan zien. Maar ik heb geen enkele schildering kunnen spotten in deze lange straat. De kans is heel groot dat iemand op enig moment dan wel zegt "hier is niets meer" en dat je besluit om terug te keren. Froukje zegt dit op een gegeven moment ook, maar ik heb niet uitgezocht waar ze dat precies zegt. Dus tenzij je weet waar deze schildering ongeveer ligt, ga je deze nooit vinden. Je kan moeilijk heel Woodstock afstruinen. Voor de tweede (2) moet je nog een stuk verder, tenzij je had besloten om de Albert Rd af te lopen maar dat ligt niet voor de hand.

Verder is de kans dat je de zesde (6) vindt wel heel erg klein. Niet alleen vanwege de moeilijkheidsgraad bij het uitbeelden, maar ook vanwege de ligging. Als je vanaf de Oxford Street rechtsaf gaat de Greatmore Street in, dan zie je deze waarschijnlijk niet omdat je tegen de achterkant kijkt van het muurtje waarop deze staat (zie tweede afbeelding die is genomen vanaf de andere kant).
Legenda:
(S) Startpunt
(1) Gorilla met man met rood petje
(2) Olifanten
(3) Man met baard en duif
(4) Vage tekening met snavel van een vogel
(5) 3 hoofden onder elkaar
(6) Egel met nog wat dingen

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #95 Gepost op: 17-01-2023, 14:14:45 »
Ik zie een eend!  ::oink::  ::rofl::
(die witte 2CV)

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #96 Gepost op: 17-01-2023, 14:23:56 »
 ???  Ik zie wel een kever... :)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #97 Gepost op: 17-01-2023, 14:29:19 »
Ik zie een eend!  ::oink::  ::rofl::
(die witte 2CV)

Oh ja totaal nutteloze hint weer. :-X ::rofl::

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #98 Gepost op: 17-01-2023, 14:37:25 »
Ik heb nog even terug gekeken in welke volgorde ze naar de busjes gingen (afl 2), dus op weg naar de 2e opdracht (propvol, want daar was de samenstelling van belang voor de opdracht. Busje Frouke ging fotograferen):

Froukje kwam als eerste naar buiten, ging in eerste busje zitten ( het tweede busje stond daar nog voor geparkeerd).

Daarna kwam Anke en ging ook in eerste busje zitten (achterin).

Vervolgens komen Sander, Nabil en Daniël, Sander en nabil twijfelen maar lopen blijkbaar door, want zitten in busje 2.

Daniël, die er direct achter liep, stapt in busje 1 (dus volgt die beide mannen niet).

Soy volgt daarachter met Annique. Soy zit later in busje 1, Annique en Jurre zijn beide doorgelopen en zitten in busje 2.

Ranomi niet in beeld geweest, zit  in busje 2.

Dus op volgorde van buitenkomst uit het hotel:
Froukje stapt in bus 1
Anke volgt en gaat in bus 1
Sander loopt door naar bus 2
Nabil loopt ook door naar bus 2
Daniël stopt en stapt in bus 1
Soy volgt Daniël en stapt in bus 1
Annique loopt door naar bus 2
Jurre loopt ook door naar bus 2
Ranomi niet gezien op beeld maar zit later in bus 2 (ze had nog keus maar liep bus 1 voorbij).

Hier is iets mee, maar kan er niet de vinger op leggen.

En dan komt ineens de extra video, gedoe met de busjes (want als ik het goed beoordeel volgt de extra video pas na bovenstaande, dus volgens mij is de extra video van NA opdracht 2. In tegenstelling tot wat gesuggereerd wordt, dat het op weg naar opdracht 2 is (dat klopt niet).

Bij de extra video, gedoe om busjes, zitten
Anke, soy, nabil en Jurre in een busje, hier willen ze Ranomi nog bij hebben. Op zich al raar want de samenstelling is al anders dan op de heenweg zoals hierboven beschreven. Dus blijkbaar willen ze allemaal graag Ranomi erbij, waarom? Wordt ze door de groep verdacht? Wil iemand de aandacht afleiden? En waarom laten ze dit zien, heeft het met de titel ‘propvol’ te maken, zit de mol in het propvolle busje? Al kan dat niet want is niet tijdens de aflevering getoond.

Iemand ideeen wat hier interessant of relevant is? En f laat ik me volledig misleiden en gaat het eigenlijk nergens over?

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #99 Gepost op: 17-01-2023, 15:13:50 »
En dan komt ineens de extra video, gedoe met de busjes (want als ik het goed beoordeel volgt de extra video pas na bovenstaande, dus volgens mij is de extra video van NA opdracht 2. In tegenstelling tot wat gesuggereerd wordt, dat het op weg naar opdracht 2 is (dat klopt niet).
Die extra video is bij vertrek van de staalfabriek (dus na opdracht 1).