Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders  (gelezen 16244 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #40 Gepost op: 30-01-2023, 10:38:43 »
Anke komt hier toch overduidelijker weer als mol bovendrijven. We moeten eerlijk zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #41 Gepost op: 30-01-2023, 10:44:04 »
Wat dacht je van Nabil? Alle gelegenheid om de waardevolste pakbonnen te verduisteren, klassieke portosabotage, ook zelf geen geld over de finish brengen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #42 Gepost op: 30-01-2023, 10:59:34 »
Wat dacht je van Nabil? Alle gelegenheid om de waardevolste pakbonnen te verduisteren, klassieke portosabotage, ook zelf geen geld over de finish brengen.

en nog belangrijker, komt terug in de controlekamer. We zitten hier op een lijn Heinz.

Nabil blijft naast Anke voor mij zeker een optie.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #43 Gepost op: 30-01-2023, 11:04:34 »
Ik zat eigenlijk op Jurre maar na een nachtje (of twee) slapen is Nabil helemaal op mijn radar gekomen. Lekker de boel terugkijken dus. ;)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #44 Gepost op: 30-01-2023, 11:10:52 »
Wat een nachtje slaap al niet kan doen Vandemoortele ::vergroot::. Het is voorlopig wel stil in de Nabil topic, dus we hebben werk.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #45 Gepost op: 30-01-2023, 11:33:48 »
Hoewel ik (misschien tegen beter weten in) op Soy als mol blijf zitten, is Nabil weer echt op komen zetten als mogelijke mol. Als je de hele opdracht nog eens door je gedachten laat gaan was hij toch volgens mij het meest mols bezig.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #46 Gepost op: 30-01-2023, 11:59:24 »
De mol wil in controle zijn, wie is er de hele opdracht in de controle room? Nabil. (naast dat die zelf aan de beurt is)
Nou is Nabil niet echt aan de porto, maar dat is ook niet nodig met rommelige Soy, af en toe Soy sturen kan hier al genoeg zijn. Wel een risico om de enveloppen over te laten aan iemand anders.

Verduisteren van enveloppen, dit zou naar mijn mening Anke, Nabil of eventueel Daniel kunnen zijn.

Nabil en Anke meest verdacht in deze opdracht voor mij.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #47 Gepost op: 30-01-2023, 12:07:41 »
Maar dit is dan wel weer verdacht voor iemand die zegt als een speer naar de uitgang te willen:


Inderdaad verdacht moment. Hier wacht Jurre toch gewoon tot de moller hem komt pakken, alsof hij daarvan op de hoogte was? Molkennis of heeft de controlroom hem gewaarschuwd en hebben we dat niet gehoord? In dat geval wordt hij verdacht neergezet.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #48 Gepost op: 30-01-2023, 12:16:03 »
Ik vond Nabil juist heel onmols deze opdracht:

- Portofoon uitzetten. Zinloos, maak je jezelf alleen maar verdacht mee terwijl je die gewoon aan kunt laten. De kandidaten zien je toch niet zolang je niet op de knoppen drukt. Of er moet iets anders misgegaan zijn/Daniël heeft hem uitgezet, dat kan ook.
- 4 pakbonnen meenemen en die terugleggen bij de ingang, met het risico dat ze alsnog geld opleveren. En er zijn 3 pakbonnen spoorloos verdwenen. Waarom niet 4 of zelfs 5 weggooien?
- Nabil wordt wederom onterecht verdacht gemaakt in het stuk van Anke, op het moment dat Anke in het eerste gedeelte zit waarop hij zegt dat daar geen bonnen meer zijn. Letterlijk 1 shot later pakt Anke er een. Maar daar is behoorlijk in geknipt, dat is in een deel waar Nabil vermoedelijk nooit is geweest.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #49 Gepost op: 30-01-2023, 12:22:02 »
De drie pagina's samengevat. Voor iedereen buiten Anke zijn er ook tegenargumenten. Anke komt hier dus het meest verdacht uit.

Gevolgd door Nabil en Daniel, waar je ook enkele argumenten tegen het mol zijn hebt in deze opdracht. Maar voor mijn mening over Daniel verwijs ik jullie naar het Daniel-topic.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #50 Gepost op: 30-01-2023, 12:31:45 »
Als je naar de tijden kijkt is Nabil hier wel heel verdacht. Hij komt pas na 3 min op de radar zowel met porto als met beeld. Dan is al bijna de helft van de tijd voorbij.
Daarnaast doen andere er 5/6 min over om iets te vinden en heeft Nabil in 3 min al wel onzichtbaar het hele doolhof gehad en 4 pakbonnen weten te scoren. Kan snel gaan als je weet waar ze hangen denk ik.
Daarnaast was de manier hoe Anke af ging heel verdacht. Ze staat letterlijk voor de ingang. 1 stap naar links en ze had het geld veilig neer kunnen leggen voor de volgende. Maar ze blijft gewoon staan en laat zich pakken van de voorkant terwijl ze makkelijk had kunnen ontsnappen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #51 Gepost op: 30-01-2023, 15:23:53 »
Omdat we het er wel over eens zijn dat de mol vroeg het doolhof in wil, is de bespreking voorafgaand interessant. Ik kan me herinneren dat Jurre vrij snel inhaakt om Daniël en zichzelf een vroege positie toeëigend. Niet het initiatief nemen, maar toch op het goede moment toeslaan.

Nabil blijft ook bij mij knagen als mogelijke mol, maar ik vind het toch niet zo handig om bedragen netjes bij elkaar te verzamelen bij de ingang ook al maakt hij er misschien een aantal kwijt in het doolhof.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #52 Gepost op: 30-01-2023, 15:42:55 »
Nabil blijft ook bij mij knagen als mogelijke mol, maar ik vind het toch niet zo handig om bedragen netjes bij elkaar te verzamelen bij de ingang
Blijkbaar moet je dan met die bedragen nogmaals het doolhof in en ging het alsnog verloren, dus supermols. Toen Ranomi eenmaal geld had nam ze het wel mee naar de centrale.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #53 Gepost op: 30-01-2023, 16:50:07 »
Klopt, inderdaad, dat had ik niet helemaal hoe dop mijn netvlies.
Wat wel blijft is dat geld dat aan de uitgang is gebracht niet meer kan worden weggenomen wanneer een volgende loper gepakt zou worden.

Dan snap ik even niet hoe het zit met nabil's geld. Kreeg Jurre de keuze om het mee te nemen of moest het altijd weer mee in het spel? Waarom zou je het meenemen als je al meteen 450 in de pot kan hebben.
Dit is het enige verwarrende voor mij  :-\\

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #54 Gepost op: 30-01-2023, 16:53:56 »
Omdat we het er wel over eens zijn dat de mol vroeg het doolhof in wil, is de bespreking voorafgaand interessant. Ik kan me herinneren dat Jurre vrij snel inhaakt om Daniël en zichzelf een vroege positie toeëigend. Niet het initiatief nemen, maar toch op het goede moment toeslaan.
Precies dit en dan ook vooral de manier waarop. Hij begint met "misschien moeten we het dan zo doen". Nee, ik wil niemand iets opdringen. En na het aanwijzen van de nummers 1 en 2 komen met "en dan ga ik bijvoorbeeld 3". Bijvoorbeeld! Ik wil echt niet per se als derde hoor, het is maar een voorbeeld.
Net zoals hij ook telkens benadrukt dat hij alleen maar dingen doet met instemming van de groep. Foto's maken, enveloppen openen die beter gesloten kunnen blijven...

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #55 Gepost op: 30-01-2023, 18:01:51 »
Dan snap ik even niet hoe het zit met nabil's geld. Kreeg Jurre de keuze om het mee te nemen of moest het altijd weer mee in het spel? Waarom zou je het meenemen als je al meteen 450 in de pot kan hebben.
Dit is het enige verwarrende voor mij  :-\\

Nabil heeft het geld niet naar de uitgang gebracht maar weer teruggelegd bij de ingang en dat telt niet.
Jurre zou dit geld mee moeten nemen naar de uitgang maar dat is dus mislukt.

Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #56 Gepost op: 30-01-2023, 18:02:35 »
Nabil heeft het geld niet naar de uitgang gebracht maar weer teruggelegd bij de ingang en dat telt niet.
Jurre zou dit geld mee moeten nemen naar de uitgang maar dat is dus mislukt.

ahhhhhhh bedankt  ::bravo::
dat was mij niet duidelijk!  ::hug::

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #57 Gepost op: 30-01-2023, 18:12:55 »
Daniël loopt met minstens 4 pakbonnen rond. Hoeveel hij er aan de groep heeft doorgegeven is onbekend.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #58 Gepost op: 30-01-2023, 18:15:42 »
Precies dit en dan ook vooral de manier waarop. Hij begint met "misschien moeten we het dan zo doen". Nee, ik wil niemand iets opdringen. En na het aanwijzen van de nummers 1 en 2 komen met "en dan ga ik bijvoorbeeld 3". Bijvoorbeeld! Ik wil echt niet per se als derde hoor, het is maar een voorbeeld.
Net zoals hij ook telkens benadrukt dat hij alleen maar dingen doet met instemming van de groep. Foto's maken, enveloppen openen die beter gesloten kunnen blijven...

Haha ja briljant hè, I love it! Het valt niet op totdat je erop let!

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #59 Gepost op: 30-01-2023, 18:33:41 »
Daniël loopt met minstens 4 pakbonnen rond. Hoeveel hij er aan de groep heeft doorgegeven is onbekend.
In de montage geeft hij er 2 door aan de groep. Het is niet duidelijk of dat het was, of hij er daarna nog heeft gevonden en doorgegeven die niet in de montage zitten.
Het zou wel kunnen, vandaar dat Rik zegt dat hij er 13 heeft binnen gekregen van de 15. Niemand van de kandidaten reageert er ook op dat het niet klopt met wat zij weten, of toch niet in beeld.
Het hangt er een beetje vanaf of dat moment dat hier te zien is duidelijk in beeld komt of wat weggemoffeld, kwestie van hem al dan niet opzettelijk verdacht in beeld te brengen.
Ik had het alleszins niet opgemerkt.