Auteur Topic: [Kandidaat] Kees van der Spek  (gelezen 21535 keer)

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #120 Gepost op: 24-02-2024, 21:48:47 »
Oh god, de hint met achter de afvaller zitten wordt besproken bij Moltalk..

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #121 Gepost op: 24-02-2024, 22:48:17 »
Die hint is inderdaad sterk.   ::oink::

Maar toch... Ik vrees dat Rian er op Kees (gedeeltelijk) uit gevlogen is. Het lijkt mij echt fantastisch als Kees de mol is, maar ik ben bang van niet.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #122 Gepost op: 24-02-2024, 23:08:28 »
Ik wil nu zo graag dat hij de mol is en niet Anna. Ik weiger Anna te verdenken, omdat ik haar maar een heel matige mol zou vinden. Dan zouden die gezichtsuitdrukkingen, wanneer ze als mol baalt dat er geld in de pot gaat, gewoon authentiek zijn. En iedereen de schuld geven etc. En dan ook nog een overkill aan hints. Omdat ik dat niet wil hoop ik dat het Kees is, alhoewel dat moeilijk uit te leggen is nu Rian eruit ligt.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #123 Gepost op: 24-02-2024, 23:16:34 »
Ik wil nu zo graag dat hij de mol is en niet Anna.

Er zijn natuurlijk meer mol-opties dan Anna.  ;) Ik vind haar ook verdacht hoor, maar ik krijg zelf vooral de indruk dat ze kandidaat is.

Maar wat je zegt, met het stemgedrag van Rian, is Kees als mol best onwaarschijnlijk. Die kans is natuurlijk nooit 0, maar je zou verwachten dat een ander zou afvallen en niet Rian. Tenzij Rian per ongeluk de vragen niet op Kees invulde terwijl ze dit wel had gewild. Maar dat lijkt mij echt niet logisch bij haar.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #124 Gepost op: 24-02-2024, 23:31:12 »
Er zijn natuurlijk meer mol-opties dan Anna.  ;) Ik vind haar ook verdacht hoor, maar ik krijg zelf vooral de indruk dat ze kandidaat is.

Maar wat je zegt, met het stemgedrag van Rian, is Kees als mol best onwaarschijnlijk. Die kans is natuurlijk nooit 0, maar je zou verwachten dat een ander zou afvallen en niet Rian. Tenzij Rian per ongeluk de vragen niet op Kees invulde terwijl ze dit wel had gewild. Maar dat lijkt mij echt niet logisch bij haar.

Niet alleen vliegt zij er op hem uit, hij zou ook op haar hebben gezeten en zij is er nu uit. Hij had de vorige aflevering een vrijstelling, dus het is best aannemelijk dat ie daarmee gewoon heel veel geluk heeft gehad.

Misschien switcht ie volgende week naar de echte mol, misschien is ie de mol. Ik probeer te bedenken hoe dat laatste nog een reële optie kan zijn in relatie tot de geheimzinnigheid rondom de verdenkingen van Sor.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #125 Gepost op: 24-02-2024, 23:33:27 »
O, ik hoop echt dat hij wint.  ::bravo::
Hij lijkt mij wel iemand die wel kan schakelen en alsnog de juiste mol in het vizier krijgt.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #126 Gepost op: 25-02-2024, 11:32:42 »
::jaja::

Hm, ik had de exit van Rian niet verwacht. Ik dacht dat ze redelijk vol op Kees zat.

Volgens mij heeft de ervaring geleerd dat wat de kandidaten vertellen bij he t invullen van de test, in veel gevallen gewoon onzin is. Recentste voorbeeld is bijvoorbeeld Babs die "vol op één persoon" zou zijn gegaan, maar achteraf toch gespreid blijkt te hebben. Zo zijn er volgens mij nog genoeg voorbeelden uit het verleden... Wat ik wil zeggen: wellicht zat Rian helemaal niet zo op Kees.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #127 Gepost op: 25-02-2024, 11:40:59 »
Volgens mij heeft de ervaring geleerd dat wat de kandidaten vertellen bij he t invullen van de test, in veel gevallen gewoon onzin is. Recentste voorbeeld is bijvoorbeeld Babs die "vol op één persoon" zou zijn gegaan, maar achteraf toch gespreid blijkt te hebben. Zo zijn er volgens mij nog genoeg voorbeelden uit het verleden... Wat ik wil zeggen: wellicht zat Rian helemaal niet zo op Kees.

Hoewel ik dat met je eens ben dat er enorm veel in wordt geknipt, is dit zeker niet de eerste aflevering waarin ze Kees noemt. Dat doet ze al meerdere afleveringen. Ik denk dat ze Kees wel meegenomen heeft. We moeten ons ergens aan vasthouden haha.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #128 Gepost op: 25-02-2024, 12:04:25 »
Ik bedoelde ook niet dat ze *niet* op Kees zou zitten, maar dat ze misschien wel wat minder op Kees zit dan ze in de voice-over doet vermoeden :p

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #129 Gepost op: 25-02-2024, 12:06:19 »
Ik bedoelde ook niet dat ze *niet* op Kees zou zitten, maar dat ze misschien wel wat minder op Kees zit dan ze in de voice-over doet vermoeden :p

Ah oké, dat zou kunnen ja. Ze zat namelijk ook op Fons. Ze zette op 2 personen in, dus wie weet wat daar precies haar verdeling in was!

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #130 Gepost op: 25-02-2024, 12:10:52 »
Probleem is een beetje dat verder niemand op Kees zot dus met een beetje op Kees zou je gewoon verder moeten komen. Ik zou Kees graag overeind willen houden alls mol maar het kan nu echt niet meer helaas

Online Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #131 Gepost op: 25-02-2024, 12:41:24 »
Naar mijn mening kunnen we Kees nu volledig afstrepen, naast Rian zat niemand meer op hem. En leek dat ze bijna vol op hem ging.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #132 Gepost op: 25-02-2024, 12:47:38 »
Ik denk ook dat ie het niet kan zijn, alhoewel de enige twijfel die ik nog heb is dat we niet zien wie Sor verdenkt. Hij heeft de vorige aflevering veel tijd met Kees doorgebracht. Hij heeft hem verbeterd in een opdracht en een opdracht met hem zien mislukken. Hij heeft Kees de pot zien beroven van 2000 euro. Ook schiet ie deze week Kees af, die m.i. toch best overtuigend zei dat ie geld in z'n koffer had. Hij vertrouwt Kees niet helemaal.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #133 Gepost op: 25-02-2024, 12:51:34 »
Ik denk ook dat ie het niet kan zijn, alhoewel de enige twijfel die ik nog heb is dat we niet zien wie Sor verdenkt. Hij heeft de vorige aflevering veel tijd met Kees doorgebracht. Hij heeft hem verbeterd in een opdracht en een opdracht met hem zien mislukken. Hij heeft Kees de pot zien beroven van 2000 euro. Ook schiet ie deze week Kees af, die m.i. toch best overtuigend zei dat ie geld in z'n koffer had. Hij vertrouwt Kees niet helemaal.

Sor ziet Fons en Anna als verdachter. Hij zet Kees namelijk op de 2e plek. Kans lijkt me niet groot dat hij dan op Kees heeft ingezet.
Maar inderdaad niet 100% zeker!

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #134 Gepost op: 25-02-2024, 12:54:36 »
En zelfs als Sor wel op hem heeft ingezet (+ joker) is er totaal geen aanwijzing dan Anna of Fons vragen op Kees heeft ingevuld. Ergo: dan zou 1 van hen eruit moeten vliegen. Behalve als de biecht van Rian uit een andere aflevering komt en ze na het vertrouwensspel ineens van Kees is afgestapt kan Kees het nog zijn. Maar daar is geen enkele aanwijzing voor en de opmerking dat zij op een mol zat waar anderen niet op zaten onderstreept dat nog maar eens.
Kortom: Kees is echt niet de mol!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #135 Gepost op: 25-02-2024, 12:58:48 »
Volgens mij heeft de ervaring geleerd dat wat de kandidaten vertellen bij he t invullen van de test, in veel gevallen gewoon onzin is.

Het klopt niet altijd inderdaad. Maar vaak kun je wel een patroon volgen.
En Rian vond ik best wel eenduidig met haar verdenkingen. Voor mij duidelijk Kees en Fons.

Ook als Rian heeft gespreid, dan blijft het wonderlijk dat ze afvalt als Kees de mol is. Aangezien de rest (nou ja, de verdenking van Rosario weten we niet, maar ik vermoed 'geen Kees') anders heeft gestemd. Ook als Sor Kees verdenkt, en Kees de mol is, dan zou je verwachten dat Anna of Fons zou afvallen.

Ik zie het wel bij Kees en verlaat een tunnel niet snel  ;D, maar ik denk eigenlijk dat Kees echt niet meer kan. Wat ik jammer vind, want dit is een fijne tunnel. Ik hoop maar dat Kees gaat winnen.

Edit:
En zelfs als Sor wel op hem heeft ingezet (+ joker) is er totaal geen aanwijzing dan Anna of Fons vragen op Kees heeft ingevuld. Ergo: dan zou 1 van hen eruit moeten vliegen.

O, dit las ik pas na mijn post. Helemaal mee eens dus.  ::ok::
(helaas, want ik had graag gezien dat Kees de mol is. het is niet anders)
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 13:00:39 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #136 Gepost op: 25-02-2024, 13:05:23 »
Sor ziet Fons en Anna als verdachter. Hij zet Kees namelijk op de 2e plek. Kans lijkt me niet groot dat hij dan op Kees heeft ingezet.
Maar inderdaad niet 100% zeker!

Nee, hij zet Rian op de eerste plek en verder rankt ie niemand.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #137 Gepost op: 25-02-2024, 13:10:25 »
Nee, hij zet Rian op de eerste plek en verder rankt ie niemand.

in Moltalk is dit schema wel getoond. Dat je aan de hand van de uitkomst van de ranking van de kandidaten kon uitrekenen dat de volgorde van Sor was: Rian, Kees en dan Fons of Anna.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 13:15:55 door mollie23 »

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #138 Gepost op: 25-02-2024, 13:16:11 »
Ik zit op dit moment even op niemand, dus dit is slechts een poging om te erachter te komen of we Kees wel of niet volledig kunnen afschrijven als mol.

Of je nu wel of niet op de juiste mol zit, als je de test niet goed genoeg maakt vlieg je er onverbiddelijk uit. In de test zitten vragen over de zojuist uitgevoerde opdrachten.

Opdracht 1: Sor heeft hier het grootste voordeel. Hij heeft 1 joker, maar los daarvan heeft hij de meeste informatie. Hij is immers de enige die precies (en zeker) weet wat iedereen heeft meegenomen en of ze de waarheid hebben gesproken of gelogen. De rest weet alleen in welke volgorde kandidaten koffers hebben gepakt, maar niet wat erin zat of wat er bij Sor is gebeurd (behalve van zichzelf). Ik doe hier ook de aanname dat in deze fase van het spel niemand meer het achterste van z'n tong laat zien.

Het is dus voor iedereen, behalve Sor en volgens deze theorie, gokken tijdens het invullen van vragen over deze opdracht. Misschien heeft Anna hier beter gegokt dan Rian.

Tijdens de tweede opdracht zitten Anna en Kees samen in een bootje. Fons kan dus vragen goed hebben beantwoord terwijl hij Anna in z'n achterhoofd had, alleen omdat die een team vormde met Kees.

Ik zou heel graag willen weten wie Sor wel/niet serieus verdenkt, maar daar wordt al heel lang heel vaag over gedaan.

Nogmaals, ik zit op niemand maar ik sluit Kees niet volledig uit.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 13:35:55 door Eva. »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #139 Gepost op: 25-02-2024, 16:37:32 »
Toen Kees 1500 euro meenam naar Sor sloot ik hem wel uit hoor. Dat past totaal niet bij een mol. Die bereidt toch 100 uur voor op kaartenhuizen maken ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)