Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 36423 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #380 Gepost op: 26-02-2024, 14:13:17 »
Ja, maar dat is op eigen initiatief van de kandidaat lijkt mij. Niet dankzij de productie die ingrijpt, omdat geen van de finalisten op de mol zit.

De enige keer dat productie ingreep, was S6 met de hint naar de mol. Roderick won die en switchte daardoor succesvol.
Anders was de kans groot geweest dat die Fréderique stemt.

Maar ik bedoelde dus dat het in het verleden al gebeurd is, en dat productie niet persé hoeft in te grijpen.
klaar voor de strijd

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #381 Gepost op: 26-02-2024, 14:15:33 »
De enige keer dat productie ingreep, was S6 met de hint naar de mol. Roderick won die en switchte daardoor succesvol.
Anders was de kans groot geweest dat die Fréderique stemt.

Maar ik bedoelde dus dat het in het verleden al gebeurd is, en dat productie niet persé hoeft in te grijpen.
Maar Fréderique zat al op de goede mol. Waarom moeten twee kandidaten persé op de goede mol zitten? Maar ik herinner dit wel nog.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #382 Gepost op: 26-02-2024, 14:23:46 »
De enige keer dat productie ingreep, was S6 met de hint naar de mol. Roderick won die en switchte daardoor succesvol.
Anders was de kans groot geweest dat die Fréderique stemt.

Maar ik bedoelde dus dat het in het verleden al gebeurd is, en dat productie niet persé hoeft in te grijpen.

Okay, dank je wel.

Ik reageerde op een post waarin gevraagd werd of het klopt dat de makers hebben gezegd dat het onderdeel van het format is dat er iemand goed moet zitten. Dat kan eigenlijk geen onderdeel zijn van het format, omdat je mensen niet kunt dwingen of vragen te switchen van mol.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #383 Gepost op: 26-02-2024, 14:28:28 »
Maar Fréderique zat al op de goede mol. Waarom moeten twee kandidaten persé op de goede mol zitten? Maar ik herinner dit wel nog.

Zat niet iedereen op Peggy?
klaar voor de strijd

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #384 Gepost op: 26-02-2024, 14:36:40 »
Tja maar er komt toch geen afvaller meer. Dus daar kunnen we niet op hopen. Willen we stiekum toch ook niet? Dan hebben we een saaie laatste week.
In de app kun je vooralsnog tot zaterdagavond 21:15 inzetten, dus dat duidt niet op een extra eliminatie vroeg in de aflevering.

Kan het niet zijn dat we aan het eind toch een eliminatie krijgen, zodat er drie van de vier finalisten overblijven voor de ontknoping in aflevering 10?

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #385 Gepost op: 26-02-2024, 14:37:12 »
Zat niet iedereen op Peggy?
Nee, want wat ik weet zat Fréderique als enigste al snel goed. En was ze daardoor de winnares.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #386 Gepost op: 26-02-2024, 14:38:24 »
Tja maar er komt toch geen afvaller meer. Dus daar kunnen we niet op hopen. Willen we stiekum toch ook niet? Dan hebben we een saaie laatste week.
Ik schreef al in een ander topic dat ze in seizoen 2015 in de finale aflevering ook begonnen met 4.
Er kwam toen één opdracht en daarna een semi-finale test. Aan het eind was de finale test. Kan nu ook weer gewoon. Omdat Babs eruit ligt is er geen reden meer voor een finale met z'n vieren.
Volgens mij had één van de kandidaten het er ook al over dat dit de één na laatste test was vóór de finale, of iets met deze strekking.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #387 Gepost op: 26-02-2024, 14:51:57 »
Maar Leendert, wat vond je van mijn reactie op jouw stellingen dat Tooske op Fons zou tunnelen en Sor op Anna zou tunnelen?

Volgens mij is het verschil van mening dat er sprake kan zijn van een gelijk spel. Jij lost dat op door te zeggen dat degene met het meeste vertrouwen dan de doorslag geeft. Ja, dat kan en op zich is het een acceptabele regel waarvan ik ook vind dat de makers dat niet hoeven uit te leggen. Fons kan nog steeds, maar je moet wel door meer wie-verdenkt-wie hoepels springen dan bij andere kandidaten. Maar alle overgebleven opties vereisen wat rare gedachtensprongen in dit topic.

EDIT: en het wordt pas echt leuk als

(d) Kees een vrijstelling heeft, en Anna afvalt.

Dan hebben Sor, Fons en Anna alle drie de test op de verkeerde ingevuld, en had Anna de laagste score. Zou een heel interessante finale met drie worden! :)

Dat vereist wel dat ze Rosario’s verdenking weer vaag houden of dat Rosario op Fons zit want anders kan Fons niet meer. Maar ja, dat kan ook.

Hebben de makers van De Mol toch ooit iets over gezegd, dat het onderdeel van het format is dat er in de finale iemand goed moet zitten(?)

Kees zou nog naar Sor kunnen switchen. Deelt normaal weer een kamer met iemand. Nieuwe info?

Ja dat willen de makers maar ik weet niet hoe ze dat voor elkaar krijgen zonder kunstgrepen. Ik geloof dat we in het verleden finalisten zonder verdenking niet zonder meer streepten op het forum. daarnaast is de hoofdverdachte van Kees afgevallen dus misschien draait hij nog bij.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #388 Gepost op: 26-02-2024, 15:13:45 »
Ik schreef al in een ander topic dat ze in seizoen 2015 in de finale aflevering ook begonnen met 4.
Er kwam toen één opdracht en daarna een semi-finale test. Aan het eind was de finale test. Kan nu ook weer gewoon.
Dat kan niet meer gewoon: Delight zegt iets over de app die er in 2015 natuurlijk nog niet was..... nu is het tot zaterdagavond 21:15 open, dus geen vroege eliminatie. Ik denk ook niet dat we aan het eind toch een eliminatie krijgen, dan zou aflevering 10 nog moeten beginnen met de finaletest. Maar in de praktijk zijn dat 2 testen achter elkaar voor de kandidaten. Wat heeft het voor zin om eerst iemand weg te sturen en dan meteen te beginnen aan nog een test? Er moet altijd een opdracht tussen zitten om mensen mogelijk nog op andere gedachten te brengen, dat is het principe van WIDM.....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #389 Gepost op: 26-02-2024, 15:18:27 »
Dat kan niet meer gewoon: Delight zegt iets over de app die er in 2015 natuurlijk nog niet was..... nu is het tot zaterdagavond 21:15 open, dus geen vroege eliminatie.
Waarom zouden ze de app niet kunnen sluiten bij het begin van het programma. Hebben ze ook gedaan toen Babs terugkwam. Geen enkele reden om hetzelfde te doen als in seizoen 2015 zoals ik dat al noemde.
Edit Ik zie dat de aftelklok tot ongeveer 21:15 loopt. Dat zou dan betekenen dat je in ieder geval je punten beter niet te vroeg ik kan zetten voor het geval er toch nog een extra eliminatie komt.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2024, 15:50:15 door MartinJ »

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #390 Gepost op: 26-02-2024, 15:21:02 »
Even een factcheck: in 2015 bestond de app al wel; dit was tevens het eerste jaar met min of meer de huidige opzet met punten inzetten.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #391 Gepost op: 26-02-2024, 15:22:56 »
Misschien krijgen we dit seizoen een live-finaletest

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #392 Gepost op: 26-02-2024, 15:24:23 »
Ik schreef al in een ander topic dat ze in seizoen 2015 in de finale aflevering ook begonnen met 4.
Er kwam toen één opdracht en daarna een semi-finale test. Aan het eind was de finale test. Kan nu ook weer gewoon. Omdat Babs eruit ligt is er geen reden meer voor een finale met z'n vieren.
Volgens mij had één van de kandidaten het er ook al over dat dit de één na laatste test was vóór de finale, of iets met deze strekking.

Dat hebben we inderdaad vaker gezien maar we zien nu een vooruitblik met een opdracht en vervolgens alle 4 kandidaten weer bij de waarzegster. De glazen bol zien we bij Rosario groen kleuren. Het zou kunnen dat na de opdracht de finaletest wordt.gemaakt. (Finaletest in afl.10 is onlogisch) en dat bij de waarzegster een onthulling plaatsvindt. Misschien maken ze een verliezer (of 2) bekend. De app kunnen we nog tot eind aflevering invullen en volgens mij hinte Splinter ook op een Niet de mol a.s. zaterdag. Dat zegt niet alles want Niet de mol hebben we ook wel eens gezien met de finalisten bij elkaar.


Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #393 Gepost op: 26-02-2024, 16:21:40 »
Hihi onze fantasie gaat wild nou.... de waarzegster gaat weer de toekomst voorspellen en de finale is dan wel heel erg nabij... wat nu als dit uitkomt:

Misschien krijgen we dit seizoen een live-finaletest
Is in Vlaanderen ook eens geweest.

Zou best kunnen. Dan voorspelt de waarzegster dus iets wat maanden later pas uitkomt. En de kandidaten weten dan nu nog altijd niet wie de mol is.

Blijft er wel weinig tijd over om terug te blikken in aflevering 10. In Vlaanderen hebben ze dan nog altijd een extra aflevering gepland. Veel beter ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #394 Gepost op: 26-02-2024, 17:10:13 »
Maar een live finale test maken, met zo’n publiek als in Nederland (niet verkeerd bedoelt) lijkt mij niet handig. En inderdaad wat Lo zegt er is, maar 1 aflevering met de ontknoping, dat vind ik zelf heel fijn dat het, maar één aflevering is.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2024, 17:11:48 door Mol1991 »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #395 Gepost op: 26-02-2024, 17:16:09 »
 ::ontopic::

Die discussie graag even in een ander topic houden  ;D

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #396 Gepost op: 26-02-2024, 17:23:43 »
Nou ja, we waren er wel uit, toch? Conclusie: Kees is niet de mol, maar verder is er aan wie-verdenkt-wie geen touw aan vast te knopen. Of is dat te kort door de bocht?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #397 Gepost op: 26-02-2024, 17:32:50 »
Het mooiste scenario is finale met 4 waarbij Kees alvast tot winnaar wordt uitgeroepen zonder dat we weten  naar wie hij is geswitcht.  Dan hebben we nog 3 mogelijke mollen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #398 Gepost op: 26-02-2024, 17:38:22 »
Oh, wacht. We zien in de vooruitblik nog 2 opdrachten voordat de waarzegster in beeld komt.  De zipline  en een opdracht in het water. Ben benieuwd hoe de finaletest hierin past.........

Alle 4 finalisten zitten in bovengenoemde opdrachten.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2024, 17:41:12 door Marimol »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #399 Gepost op: 26-02-2024, 17:38:37 »
Het mooiste scenario is finale met 4 waarbij Kees alvast tot winnaar wordt uitgeroepen zonder dat we weten  naar wie hij is geswitcht.  Dan hebben we nog 3 mogelijke mollen.
sta hier helemaal achter, dit zou het fijnst zijn.

Nou ja, we waren er wel uit, toch? Conclusie: Kees is niet de mol, maar verder is er aan wie-verdenkt-wie geen touw aan vast te knopen. Of is dat te kort door de bocht?
Ik ben hier mee eens en dit jaar werkt wie-verdenkt-wie gewoon niet goed genoeg, want naast Kees kunnen ze alle drie het nog zijn.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2024, 17:40:11 door Mol1991 »