Auteur Topic: Stijn is (niet) de mol!  (gelezen 114092 keer)

Offline populier

  • Forumlid
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #180 Gepost op: 18-02-2003, 15:24:31 »

Je hoeft niet zo bijdehands te doen hoor, populier. Heb je er al ooit één seconde bij stilgestaan dat die raadsels zouden kunnen bedacht zijn ná de selectie van de mol?
 

Goed dan. "We zoeken een vraag over een figuur wiens naam vaag te maken heeft met Stijn en die iets te maken heeft met een gebeurtenis in een jaar met hetzelfde tiental als dat van Stijn." Da's inderdaad minder moeilijk. Zo gemakkelijk zelfs dat de kans groot is dat je dergelijke combinaties ook vindt voor andere kandidaten.

Zie ook: de letters E,J en L komen voor in de naam Stijn Van Daele.

Maar ik wil me wel verontschuldigen voor de aggressieve toon van mijn vorig bericht. Van flauw plezant naar ambetant is soms een kleine stap.








Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #181 Gepost op: 18-02-2003, 19:46:54 »
Ik sta ook niet bekend voor mijn diplomatie. ;)
We zullen bij Verdi in de leer gaan.

Back to topic. Ik geloof inderdaad ook (en ik hoop het) dat we andere links vinden naar andere kandidaten.
Zo moet er iets zijn met Marc en romeinse keizers.

Wat die oplichtende letters en cijfers betreft, denk ik dat 'iemand' alle afleveringen moet gaan bekijken om het fenomeen te bestuderen. Tenslotte werd het pas opgemerkt in de vierde aflevering
Quid de 3 eerste ?
Ik heb twee goeie smoesen: ik zit hier op mijn werk en ik heb ze niet op video.









Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #182 Gepost op: 19-02-2003, 11:33:16 »
Stijn is wel/niet de Mol, want:

Aflevering 1:  
Mols:
-wordt niet gevonden bij opdracht 1
-is wiskundig, de Mol heeft punten goed verdeelt.
-haalt opdracht 2 niet, terwijl zijn 2 puntjes later best belangrijk te zijn gebleken, subtiel hoor ;)
-raadt Bruno de oversteek af
Niet Mols:
-wordt verdacht bij Nicole die de volgende ronde zal gaan afvallen

Aflevering 2:
Mols:
-
Niet Mols:
-is erg ijverig en ziet er uit of hij alle opdrachten wil halen
-lost het klavier op, wat een zeer moeilijke opdracht is.

Aflevering 3:
Mols:
-heeft met zijne koker gefoefeld
-kon de rekensommen niet oplossen
-kreeg vrijstelling, kreeg toch kans om te Mollen in volgende aflevering
-leek niet verbaasd bij aanrijding/ondervraging
Niet Mols:
-haalde opdracht 1
-kreeg vrijstelling, waardoor hij in eerste instantie niet leek te kunnen Mollen in volgende aflevering

Aflevering 4:
Mols:
-opmerking: 'Rij voorzichtig, denk aan mij', deed Stijn misschien mee als rijder van de groene auto??
-kreeg vrijstelling, werd gezegd 1 aflevering lang uit het programma te verdwijnen, kreeg toch een belangrijk aandeel
-kwam niet terug bij de groep, wat geld kon opleveren
-kon zelf de volgorde bepalen waarin de 5 vragen bij Port Flavia werden gesteld of de vragen niet goed/onduidelijk doorgeven
Niet Mols:
-behalve Port Flavia-opdracht weinig te Mollen

Aflevering 5:
Mols:
-zegt altijd te hebben niet te gaan bungeejumpen, zus denkt waarschijnlijk dus dat hij niet springt, Stijn spring toch.
-bezoek ziet in hem wel een Mol
-laat de fakkel een keer doven
Niet Mols:
-zat toch goed door te gaan bungeejumpen
-wint bij opdracht 3 wat geld oplevert

Conclusie:

Stijn is  nogal een moeilijk verhaal. De eerste keer dat ik hem zag vond ik hem een echte typische molkandidaat. Maar echte Molstreken zie ik hem nog niet doen. Hij is wiskundige, toch lost hij zijn raadseltjes niet goed op in de gevangenis, een mogelijke mollenstreek, maar hij maakt zichzelf wel zo gelijk verdacht. Of in de opdracht met de fakkel, aflevering 5 maakt hij zichzelf weer verdacht door de fakkel uit te laten gaan, terwijl Inge al genoeg tijd heeft verspild en de opdracht toch al Mission Impossible is.  Daarbij is Stijn zo ijverig en helpt hij de groep vaak verder. (Maar dat was George ook). Maar waarom kwam Stijn dan terug in aflevering 4, terwijl er werd gezegd dat de kandidaat die de dubbele vrijstelling kreeg twee dagen uit het spel verdween, Stijn (als Mol) kon toch verder Mollen. Stijn kan aan de ene kant een hele goede Mol zijn en ik zie wel een paar gevalletjes waar hij heel subtiel gemold kan hebben, maar in sommige gevallen maakt hij zichzelf alleen maar verdacht. In weer andere gevallen is hij erg fanatiek en zorgt hij voor veel geld. Erg dubbel allemaal, maar ook Stijn heeft wat geheimzinnigs en blijft een goede, mogelijke Mol


(Voor alle kandidaten, zie bijlage in topic: Inge is wel/niet de Mol)








Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #183 Gepost op: 19-02-2003, 12:05:33 »
Aflevering 1:
-is wiskundig, de Mol heeft punten goed verdeelt.
Kleine opmerking bij de overigens uitstekende samenvatting:
Stijn is helemaal niet wiskundig, als sinoloog zou ik hem zelfs eerder als antiwiskundig bestempelen. Dit neemt niet weg dat hij best wel intelligent is/kan zijn, maar dat is nog iets anders dan wiskundig.
De mol hoeft helemaal niet wiskundig te zijn om die puntenverdeling te verzinnen. Uiteindelijk heeft hij 3 maanden tijd en de hulp van OssebolleO om het te bedenken.







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #184 Gepost op: 19-02-2003, 13:46:37 »


Wat die oplichtende letters en cijfers betreft, denk ik dat 'iemand' alle afleveringen moet gaan bekijken om het fenomeen te bestuderen. Tenslotte werd het pas opgemerkt in de vierde aflevering
Quid de 3 eerste ?
Ik heb twee goeie smoesen: ik zit hier op mijn werk en ik heb ze niet op video.


Ik de banden eens teruggespoeld, en de eerste drie afleveringen blijven er geen lettertjes of cijfertjes plakken. Ik vraag me echter of wanneer die "5" is blijven hangen? Ik had enkel "L" en "10" opgemerkt








Offline Graaf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #185 Gepost op: 19-02-2003, 14:53:49 »
Ik zat net nog eens naar het overzicht 'wie verdenkt wie' te kijken, en het viel mij op dat Stijn, als hij z'n voorkeur geeft, altijd enorm op afstand blijft.
Aflevering 1:
Nicole is erbij gekomen als verdachte. Waarom dat weet ik niet, ik heb geen enkel tastbaar feit natuurlijk, maar ze zou het kunnen spelen, daar ben ik van overtuigd, zeker
Aflevering 2:
Voor de moment denk ik dat Sandra de meest potentiële kandidaat is voor de mol te kunnen zijn. Ik heb geen enkel hard bewijs of feit. Het is pure intuïtie en gevoel
Aflevering 3:
Ik weet't niet, volgens mij is Sandra in de groep een van de... allé, zij is mijn topkandi...zij zou de mol echt kunnen spelen. Zij zou het echt aan kunnen. Maar of ze het ook echt is, dat is een andere vraag

Hij benadrukt steeds dat ze het wel zou(den) kunnen zijn of spelen, maar zegt nooit die of die is voor mij de Mol.







Kust m'n kloten. Da ge ze kunt kussen! (pdw)

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #186 Gepost op: 20-02-2003, 17:12:35 »
Kleine opmerking bij de overigens uitstekende samenvatting:
Stijn is helemaal niet wiskundig, als sinoloog zou ik hem zelfs eerder als antiwiskundig bestempelen. Dit neemt niet weg dat hij best wel intelligent is/kan zijn, maar dat is nog iets anders dan wiskundig.
De mol hoeft helemaal niet wiskundig te zijn om die puntenverdeling te verzinnen. Uiteindelijk heeft hij 3 maanden tijd en de hulp van OssebolleO om het te bedenken.

Ik ben toch ff verward. Hij en de rest van de groep zagen hem toch als de superwiskundige van de groep? in de eerste (of was het nou de tweede) aflevering moest hij het raadsel met de drie lampen oplossen, en daarna bij het rekenraadsel in de gevangenis ging ook iedereen er vanuit dat hij het wel zou halen.








Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #187 Gepost op: 21-02-2003, 13:37:43 »
Stijn is voor mij nu de echte mol, nu Corry afgevallen is.

De foutieve rekensommen in het gevang het toch bungeejumpen als belangrijke reden.
Daarbij komt dat hij er mooi een aflevering tussenuit is geknepen, zodoende de andere kandidaten informatie over hem ontzeggend...
Hij wist natuurlijk ook al dat hij geld bij de pot kon doen als hij z'n vrijstelling op gaf, dus moest hij even voorkomen dat anderen dat wel zouden doen, maar hij zelf deed het natuurlijk niet als mol zijnde (heb je toch geen vrijstelling nodig). En met die koffer-opdracht kon hij toch nog een beetje voor mol spelen.

Daarbij komt dat Stijn zijn kokertje open heeft gehad. Niet dat hij er in gekeken heeft, maar als mol wist hij natuurlijk dat alleen openen al genoeg was om geld te laten verdwijnen.








Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #188 Gepost op: 21-02-2003, 17:22:43 »
Ik ben toch ff verward. Hij en de rest van de groep zagen hem toch als de superwiskundige van de groep? in de eerste (of was het nou de tweede) aflevering moest hij het raadsel met de drie lampen oplossen, en daarna bij het rekenraadsel in de gevangenis ging ook iedereen er vanuit dat hij het wel zou halen.
De groep ging er vnl. vanuit dat hij intelligent is omdat hij unief doet. Maar dat is toch duidelijk iets anders dan "wiskundig". Iemand die "wiskundig" is doet normaliter een richting dat met wiskunde te maken heeft (economie, wetenschappen, ...), maar ik vermoed dat er in de sinologie zelfs geen inleidings-vakske tot de wiskunde te bespeuren valt.







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #189 Gepost op: 21-02-2003, 17:24:02 »
Daarbij komt dat hij er mooi een aflevering tussenuit is geknepen, zodoende de andere kandidaten informatie over hem ontzeggend...
Wat voor doel zou dit hebben?







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #190 Gepost op: 21-02-2003, 18:07:01 »
Wat voor doel zou dit hebben?

't Enige dat ik kan bedenken is dat Stijn daardoor minder verdacht wordt en anderen wellicht meer...








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #191 Gepost op: 23-02-2003, 21:53:37 »
Stijn maakt zich weer erg verdacht in aflevering 6:

  • Hij is wederom niet in staat raadsels op te lossen;
  • Hij heeft 2 jaar Italiaans gestudeerd, maar herkent geen enkel woord op de enveloppen;
  • Stijn's naam is nog steeds niet ingetypt bij de executie.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2003, 21:55:51 door Han13 »

Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #192 Gepost op: 23-02-2003, 22:50:22 »
Mijn vrouw spreekt redelijk italiaans en herkende maar een woord dat 'winst' betekende. De andere leken wel italiaans maar zouden het niet zijn.
Overigens zijn die italiaanse woorden niet belangrijk want ze wonnen toch niets.








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #193 Gepost op: 23-02-2003, 22:59:06 »
stijn heeft een lief dat niet komt bij het bezoek wel zijn zus, veronderstel dat tijdens stijns afwezigheid zijn lief is langsgeweest. het idee hierachter is de rode plastic telefoon waarmee hij naar zijn lief belt.

Augustinus(keizer)Auguste rodin.
Verder de strips, serie XIII, 13e letter alfabet.
Didgeridoo die Stijn bespeelt australie.  Veel aanwijzingen naar stijn, maar geen echte molacties







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #194 Gepost op: 24-02-2003, 11:08:42 »
Ik ga nu echt voor Stijn. Ze laten Stijn wéér de raadsels doen en verknalt ze weer. En op het moment dat er een raadsel komt die Stijn moet weten (nl. het raadsel uit afl. 2), besluiten ze te wisselen. ???








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #195 Gepost op: 24-02-2003, 11:13:42 »
En op het moment dat er een raadsel komt die Stijn moet weten (nl. het raadsel uit afl. 2), besluiten ze te wisselen. ???

Ik kreeg 't idee dat ze moesten wisselen van de makers, waarschijnlijk met 't idee dat voor Stijn dit raadsel te makkelijk was, aangezien hij 't in aflevering 2 al had opgelost.








Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #196 Gepost op: 24-02-2003, 11:17:15 »
Op de officiele site wordt gesuggereerd dat het hun eigen keus was.
"Vermits het resultaat niet echt denderend is tot nu toe, zal Marc de denker zijn bij het laatste raadsel en Stijn de doener."







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #197 Gepost op: 24-02-2003, 11:20:10 »
Op de officiele site wordt gesuggereerd dat het hun eigen keus was.
"Vermits het resultaat niet echt denderend is tot nu toe, zal Marc de denker zijn bij het laatste raadsel en Stijn de doener."

Dan vind ik 't erg verdacht voor Stijn. Als hij de mol is, wist hij natuurlijk dat 't cijfer-raadsel eraan zat te komen. Als hij zelf 't raadsel had gedaan, zou 't natuurlijk wel heel vreemd zijn als hij 't nu ineens niet meer kon oplossen. Heeft hij daarom er op aangedrongen om te wisselen met Marc voor de laatste proef? (ik was trouwens verbaasd dat ze zomaar ineens mochten wisselen  :-\ )








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #198 Gepost op: 24-02-2003, 11:24:28 »
Mijn vrouw spreekt redelijk italiaans en herkende maar een woord dat 'winst' betekende. De andere leken wel italiaans maar zouden het niet zijn.
Overigens zijn die italiaanse woorden niet belangrijk want ze wonnen toch niets.

Aan de andere kant herken ik in sal ook nog wel sol het Italiaanse woord voor geld, maar het was geloof ik Marc die daar voor ging.








Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #199 Gepost op: 24-02-2003, 13:33:38 »
Verder de strips, serie XIII, 13e letter alfabet.

welke strips, serie en letter? sorry, hier kan ik niet volgen...

ik vond het wisselen bij die laatste opdracht ook heel verdacht alvast  :-\ en vanaf nu is Stijn dan ook mijn mol







banaan begint met een b, soms met een s