Auteur Topic: Stijn is (niet) de mol!  (gelezen 114085 keer)

Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #280 Gepost op: 3-03-2003, 11:29:14 »
Stijn is de mol omdat
- hij zijn vliegacrobatie verkeerd raadde;
- in het onderhandelingenspel het hele tijd A zei en dan toch B nam.
- aan het stuur van de auto toch maar veel naar links en rechts zwaaide.








Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #281 Gepost op: 3-03-2003, 13:46:23 »
Stijn is de mol omdat
- hij zijn vliegacrobatie verkeerd raadde;

Nog veel molser vond ik dat hij de stunt de naam gaf van een stunt die Sandra na hem nog moest raden. Ik kan mij voorstellen dat je als kandi niet verwacht stunts te krijgen die al geweest zijn. Hoewel we natuurlijk niet zeker kunnen weten of Sandra en de anderen al gemerkt hadden dat Stijn het fout had.
Leken ze ook op elkaar die 2 stunts? Voor mij waren het allemaal dezelfde (gewoon eng dus) :o








Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #282 Gepost op: 3-03-2003, 14:05:03 »
De mensen op de grond waren het eens met de keuze die Stijn vanuit het vliegtuig doorgaf.





Tekst over Sandra verwijderd, want was niet gepast en hoort niet in dit topic - Han13







« Laatst bewerkt op: 3-03-2003, 19:53:47 door Han13 »

Offline Simon

  • Forumlid
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #283 Gepost op: 3-03-2003, 15:36:53 »
Stijn is volgens mij de mol want (alleen volgens de allereerste aflevering):

- Stijn moest als eerste met Michiel praten over de cijfers die elke kandidaat moest krijgen. Je zag hem *NIET* in beeld op dat moment, alle andere 9 kandi's wel.
In aflevering 2 bij "Vorige week in de mol" zag je ineens WEL stijn met Michiel praten over de cijfers. Dat zag je dus niet, dus een aanwijzing?

Een paar keer in die aflevering praat Michiel over "de mol". Vrijwel iedere keer als hij in de zin zit waar hij dat uitspreekt, is Stijn eigenlijk wel in beeld.

Stijn komt als allerlaatste binnen in het gebouwtje waar iedereen moest verzamelenen voor de eerste opdracht. Zoiets van : goh daar komt de mol binnen" oid

Gewoon mijn voorgevoel :)








Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #284 Gepost op: 3-03-2003, 15:46:06 »

Een paar keer in die aflevering praat Michiel over "de mol". Vrijwel iedere keer als hij in de zin zit waar hij dat uitspreekt, is Stijn eigenlijk wel in beeld.

Stijn komt als allerlaatste binnen in het gebouwtje waar iedereen moest verzamelenen voor de eerste opdracht. Zoiets van : goh daar komt de mol binnen" oid

Gewoon mijn voorgevoel :)
Je voorgevoel zal wel goed zitten zeker.
Maar vertel eens heel precies op welke momenten Michiel het woord 'mol' in de mond neemt terwijl je Stijn zit. Dus gedetailleerd, aub








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #285 Gepost op: 3-03-2003, 15:46:51 »
Stijn is de Mol niet, want (afl. 7):

-Je kon verdomd goed zien dat Stijn de bende aan het bedonderen was, dus als hij aan het Mollen zou zijn, had je dat ook kunnen zien.
-Stijn zei dat hij voor het eerst in het spel bewust gelogen had en je zag dat hij het er zichtbaar moeilijk mee had.
-Stijn kiest het geld, terwijl als hij de vrijstelling nam, er 100% kans was dat de opdracht zou slagen

Stijn is de Mol,want (Afl. 7):
-Stijn heeft zichzelf dus wel degelijk op het lijstje ingevuld. (Zie voor theorie hierachter Topic: Afl. 6)
-Inge vraagt: Waarom kies je voor het geld? Stijn hele tijd stil en dan: Dat zul je nog wel zien.  








Offline Simon

  • Forumlid
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #286 Gepost op: 3-03-2003, 15:48:28 »
Je voorgevoel zal wel goed zitten zeker.
Maar vertel eens heel precies op welke momenten Michiel het woord 'mol' in de mond neemt terwijl je Stijn zit. Dus gedetailleerd, aub
Daarvoor moet ik vanavond ff gaan spoelen met de video, ik zal ff kijken of ik daar tijd voor heb vanavond :)








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #287 Gepost op: 3-03-2003, 19:37:19 »
Net nog maar 'ns m'n aantekeningen van aflevering 7 bekeken. Er waren toch wat opvallende uitspraken van Stijn tijdens deze aflevering:

  • Tijdens 't onderhandelen tegen Marc: 'Wie speelt er dubbelspel?' terwijl later blijkt dat hij zelf de enige is die uiteindelijk niet kiest wat hij de anderen heeft gezegd;
  • Meerdere keren horen we Stijn zeggen: 'ik ben te goed voor dit spel' (te goed om mol te zijn? gunt hij als mol de kandi's teveel?);
  • In zijn biecht: 'dit is de eerste keer dat ik bewust gelogen heb in 't spel. Als ik wil liegen, dan kan ik 't' (is dit de eerste keer dat hij als mol echt heeft moeten liegen om 't spel naar zijn hand te zetten?);
  • Ook tijdens de biecht: 'Ik ben moe jongens......Important days ahead.' (is Stijn 't moe om de mol te spelen? Maar hij is er zich van bewust dat hem nog belangrijke taken te wachten staan).
'n soortgelijke uitspraak als deze laatste deed hij ook al in aflevering 5. Ook met dat 'jongens' erbij. Ik vind 't hierbij net alsof hij de crewleden persoonlijk kent en al meer contact met hen heeft gehad als de rest van de kandi's. Ik vond deze beide uitspraken typisch uit 'n biecht met de mol komen, zoals we die vorig jaar ook met George hadden.

En dan nog iets. 't schoot me ineens te binnen dat Stijn volgens mij altijd naast de afvaller zit bij de executie. Dat was iig zo bij aflevering 5 en 6. In aflevering 7 was er geen executie en in aflevering 3 en 4 was Stijn er zelf niet bij. Ik meen me ook te herinneren dat hij ook naast Nicole zat toen zij moest vertrekken. Ik zal straks nog wel effe nakijken of Stijn in aflevering 1 en 2 ook naast de afvaller zat.  :-\








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #288 Gepost op: 3-03-2003, 19:38:55 »
Stijn is de Mol niet, want (afl. 7):

-Inge vraagt: Waarom kies je voor het geld? Stijn hele tijd stil en dan: Dat zul je nog wel zien.  

Dit vond ik ook zèèr verdacht. Maar aan de andere kant; als Mol zeg je toch zoiets niet? :-\








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #289 Gepost op: 3-03-2003, 21:36:04 »
Mijn visie over  de  onderhandelingenopdracht  uit het oogpunt van Stijn:

Stijn (Als mol) :  moet ervoor zorgen dat er geen geld in de pot komt dus moet dubbel stemmen. In Stijn's geval niet gebeurd dus een mollenactie zie ik er niet in. Stijn kon nergens op baseren dat Inge dan wel Sandra dan wel Marc voor het geld ging. Een vrijstelling voor de mol is ook goed want de mol weet dat daarmee het persoonlijk verdiende geld eventueel afgekocht kan worden. Wat dan ook gebeurd is door Marc. Conclusie : Stijn als mol heeft dit slecht gespeeld.

Stijn (als kandidaat) wist dat marc voor de vrijstelling ging .Als Marc loog over zijn voorkeur en Stijn had alsnog de vrijstelling gekregen  (na de 2 die hij al gehad had) was hij als kandidaat  minder verdacht geworden  bij de 2 vrouwen. Stijn koos voor het geld , omdat hij vermoedde dat Sandra en /of Inge voor de pasvragen ging . Conclusie : Als kandidaat heeft Stijn wel goed gespeeld.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #290 Gepost op: 3-03-2003, 22:00:03 »
Mijn visie over  de  onderhandelingenopdracht  uit het oogpunt van Stijn:

Stijn (Als mol) :  moet ervoor zorgen dat er geen geld in de pot komt dus moet dubbel stemmen. In Stijn's geval niet gebeurd dus een mollenactie zie ik er niet in. Stijn kon nergens op baseren dat Inge dan wel Sandra dan wel Marc voor het geld ging. Een vrijstelling voor de mol is ook goed want de mol weet dat daarmee het persoonlijk verdiende geld eventueel afgekocht kan worden. Wat dan ook gebeurd is door Marc. Conclusie : Stijn als mol heeft dit slecht gespeeld.


Hier ben ik het niet mee eens. Er kon alleen geld verdiend worden met de opdracht als iedereen een andere optie koos, dus ook als iemand niks koos. Dit gebeurt gewoon niet, zeker niet zo dicht bij de finale en zeker niet bij deze groep die zowat als motto heeft dat geld voor de groepspot niet het belnagrijkste is: Conclusie - opdracht bij voorbaat mislukt en geen taak voor de mol.
Hoewel er blijft misschien nog een taak over en dat is dat ook de andere kandidaten geen persoonlijk geld winnen en dus moet de mol persoonlijk geld kiezen. Dit deed Stijn dus in mijn ogen had hij niet beter kunnen handelen.
Dan kun je nog zeggen dat dit een opdracht is om vertrouwen te winnen door je aan afspraken te houden omdat je toch wel ziet dat de opdracht niet slaagt, maar dat vind ik ook geen sterk argument. Bij zo een spel moet je liegen en bedriegen, ook als kandidaat. Inge kan de moraalridder wel uithangen, maar ik had in ieder geval als kandidaat zijnde de stukken eraf gelogen.\

P.S. Deze week geen afvaller maar hoogstwaarschijnlijk toch zal de mol wel gespreksonderwerp zijn bij de laatste show. Vorige week was Shadia te gast, dus voor geïnteresseerden zo direcht 22.25 op TV1







at your service

Offline Graaf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #291 Gepost op: 4-03-2003, 09:12:56 »
Maar vertel eens heel precies op welke momenten Michiel het woord 'mol' in de mond neemt terwijl je Stijn zit.

In de eerste aflevering in ieder geval bij het uitreiken van de kokers, die Stijn trouwens ook als eerste krijgt uitgereikt. Dan valt het echt volledig samen. En ook een keer bij het eten na de gecombineerde proef, maar daar valt 'de Mol' ook een keer als Marc in beeld is. Maar de eerste in beeld tijdens het uitspreken is Stijn.







Kust m'n kloten. Da ge ze kunt kussen! (pdw)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #292 Gepost op: 4-03-2003, 16:23:21 »
Is niet waar, ik heb er ook een tijdje op gelet, maar die theorie kun je verwerpen, Graaf.








Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #293 Gepost op: 4-03-2003, 16:31:16 »
Hoewel er blijft misschien nog een taak over en dat is dat ook de andere kandidaten geen persoonlijk geld winnen en dus moet de mol persoonlijk geld kiezen. Dit deed Stijn dus in mijn ogen had hij niet beter kunnen handelen.
Is ook mijn mening, heb ik al in een ander topic over gehad. Maar het is (mij) nog altijd onduidelijk of het saboteren van persoonlijk geld voor de andere kandidaten ook een taak van de mol is.







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline Graaf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #294 Gepost op: 4-03-2003, 16:39:23 »
Is niet waar, ik heb er ook een tijdje op gelet, maar die theorie kun je verwerpen, Graaf.
waarom?

ik weet wel dat ie niet erg sterk is, deze theorie, en nogal onderhavig aan het 'hineininterpretieren', maar graag meer uitleg?








Kust m'n kloten. Da ge ze kunt kussen! (pdw)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #295 Gepost op: 4-03-2003, 16:42:22 »
,omdat ik zelf er ook op heb gelet, wie er in beeld komt bij het woordje 'Mol' en omdat het elke keer verschilt, moest ik de theorie verwerpen.








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #296 Gepost op: 4-03-2003, 21:52:01 »
Pfff jongens, vanavond en gister nog een keer afl 1-6 bekeken en de aanwijzingen naar Stijn stapelen zich op. Wat me nu weer opviel is dat Stijn, met uitzondering van de aflevering waarin hij niet bij de groep is, altijd op de groepsfoto direct voor of naast de afvaller van die aflevering staat........
Wat mij betreft hebben we nu toch al een aantal zeer sterke aanwijzingen:

1. De introductie van Michiel eindigt altijd met "de mol"  behalve in afl. 4, als Stijn er niet bij is.
2. Stijn heeft nog nooit een (groen) scherm gezien
3. Bij het bungy-jumpen zijn de antwoorden van Stijn en zijn zus precies omgekeerd ten opzicht van de rest.
4. Stijn zit op de groepsfoto altijd direct voor of naast de afvaller van de betreffende aflevering (behalve die keer dat hij er niet bij is)

Ik ga nu toch echt serieus twijfelen aan mijn mol Inge..... :-[







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #297 Gepost op: 4-03-2003, 22:20:25 »
Pfff jongens, vanavond en gister nog een keer afl 1-6 bekeken en de aanwijzingen naar Stijn stapelen zich op. Wat me nu weer opviel is dat Stijn, met uitzondering van de aflevering waarin hij niet bij de groep is, altijd op de groepsfoto direct voor of naast de afvaller van die aflevering staat........
Wat mij betreft hebben we nu toch al een aantal zeer sterke aanwijzingen:

1. De introductie van Michiel eindigt altijd met "de mol"  behalve in afl. 4, als Stijn er niet bij is.
2. Stijn heeft nog nooit een (groen) scherm gezien
3. Bij het bungy-jumpen zijn de antwoorden van Stijn en zijn zus precies omgekeerd ten opzicht van de rest.
4. Stijn zit op de groepsfoto altijd direct voor of naast de afvaller van de betreffende aflevering (behalve die keer dat hij er niet bij is)

Ik ga nu toch echt serieus twijfelen aan mijn mol Inge..... :-[

Zijn dat sterke voorbeelden?
Hint 1 en 2 en 4 kunnen gewoon toeval zijn en zijn ook niet directe verwijzingen naar een mol hooguit een mogelijke symboliek , maar daar kan je van elke kandidaat voorbeelden van verzinnen .Trouwens naar marc zijn er nog meer : wat dacht je van superkandidaat, en de tekst mol die gelijktijdig met marc de zelfde kant op gaat of marc die iedere keer de afvaller een schouderklopje uitdeelt . Hint 3 zou een molactie kunnen zijn maar de kans dat je een ander antwoord geeft dan je partner is best wel groot .(50 % als je partner niet goed kent en als je elkaar wel goed kent misschien nog wel 25%) .Dus Tweety ik weet dat je aan het twijfelen bent over Inge en nu Stijn verdacht vindt ,maar ik zou op basis van deze hints toch niet te snel overstappen. Of toch weer wel want Inge kan de mol idd niet zijn .Over Stijn en Sandra kan ik dat helaas met zekerheid nog niet zeggen.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #298 Gepost op: 4-03-2003, 22:28:04 »
4. Stijn zit op de groepsfoto altijd direct voor of naast de afvaller van de betreffende aflevering (behalve die keer dat hij er niet bij is)
Zouden ze voor de aflevering begint al weten wie er twee dagen later gaat afvallen?







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #299 Gepost op: 5-03-2003, 00:01:07 »
Zouden ze voor de aflevering begint al weten wie er twee dagen later gaat afvallen?
Nee, maar ze kunnen wel monteren......Denk niet dat ze bezuinigen op een digifilmpje meer of minder. En daar kunnen weer foto'd uit gemonteerd worden  :)







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos