Auteur Topic: Stijn is (niet) de mol!  (gelezen 114503 keer)

malle pietje

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #260 Gepost op: 28-02-2003, 12:01:43 »
Dan zal ik me onmiddelijk in jouw troostende armen storten en samen met jou op zoek gaan naar waarom Stijn de mol is.

En indien Stijn mocht gaan is mijn schouder ook voor jou !!


greetz MP








Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #261 Gepost op: 28-02-2003, 12:21:51 »
Was het maar zondag, na negenen, ik zal U troosten  :'(
En Samen komen we er wel uit.  ;)







cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #262 Gepost op: 28-02-2003, 22:02:22 »
Als antwoord op de vragen van Malle Pietje.

Stijn werd gelinkt naar alle antwoorden en vragen van dit splitsingen-spel: alleen voor de wijn-vraag heb ik geen link gevonden. Dus het is niet alleen het Australisch muziekinstrument.

"Rij voorzichtig": Alleen de mol heeft er belang bij dat er in het volgende spel, voorzichtig wordt gereden. de bedoeling van dat spel is de tegenpartij zo te rammen dat ze onschadelijk worden. Als je voorzichtig rijd, lukt dat niet.
Overigens ... het eerste gedeelte van de speech van Stijn was: 'het spijt me dat ik geen afscheid kan nemen van de 2 afvallers'. Dat kunnen de kandi's nooit. Niemand. Waarom zegt hij het dan ?

Voor de molacties:
2de spel: Er waren twee proeven die mislukten: de slapers en Stijn. Bij de slapers zit de mol dus niet. Die 2 punten waren essentieel. Doordat die niet gehaald werden moesten de twee grote opdrachten slagen.
Bomontmijnspel: Stijn en Inge waren het eerste boven. Het heeft weinig zin dat de laatste de ladder ontdekt.
Ikea-spel: Marc wees de juiste schroef aan en was er 80 % zeker van.
Overigens bij de raadsels die Stijn in de laatste aflevering moest oplossen, was de eerste belachelijk eenvoudig.

Wat de punten 4 en 5 betreffen: daar staat dus inderdaad 'mogelijk'. Het is dus geen bewijs.

Deze opsommingen zijn aanwijzingen richting Stijn. Dezelfde aanwijzingen kunnen ook gebruikt worden voor andere kandi's.
Maar ik heb dus geen lijst gemaakt om de andere kandi's gegarandeerd vrij te pleiten (zou alleen zo ongeveer voor Sandra kunnen).

Ik heb dus ook gezegd dat de letters inderdaad wel een hint zullen zijn en ik neem eigenlijk geen genoegen met het feit dat er geen verdwijnende letters zouden zijn in de eerste drie aflveringen. Het werd pas ontdekt vanaf de 4de aflvering maar quid de 3 eersten ?

En idd, de huidige marcsistische letteruitleg is veel te ver gezocht om waar te kunnen zijn. Maar ik heb dus geen uitleg gezien dat het naar Stijn betrekking zou hebben.








malle pietje

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #263 Gepost op: 1-03-2003, 03:31:19 »
@lowprofile

Stijn werd gelinkt naar alle antwoorden en vragen van dit splitsingen-spel:

> Maar van deze heb ik ook gezegd dat ik dit een goede hint vind richting Stijn. Het waren de andere dingen die ik bloot stelde aan kritiek.

"Rij voorzichtig":

> Omdat hij er zeker 1 aflevering niet bij zou zijn wist hij zodoende zeker dat er 2 zouden gaan afvallen.

Ikea-spel: Marc wees de juiste schroef aan en was er 80 % zeker van.

> Juist dit is naar mijn mening cruciaal : Het was Inge die de beslissing stuurde om voor Stijn te kiezen. Stijn zei er maar 50% zeker van te zijn.. en als je mol bent dan denk ik dat je dat wel anders gaat verwoorden.

Overigens bij de raadsels die Stijn in de laatste aflevering moest oplossen, was de eerste belachelijk eenvoudig.

> blijft wel dat de moeilijkste door Marc gevonden werd, maar er geen punten mee kon verdienen.

Ik heb dus ook gezegd dat de letters inderdaad wel een hint zullen zijn en ik neem eigenlijk geen genoegen met het feit dat er geen verdwijnende letters zouden zijn in de eerste drie aflveringen. Het werd pas ontdekt vanaf de 4de aflvering maar quid de 3 eersten ?

> dat is niet helemaal waar de tip "50km boven rome" zat in afl. 3

En idd, de huidige marcsistische letteruitleg is veel te ver gezocht om waar te kunnen zijn. Maar ik heb dus geen uitleg gezien dat het naar Stijn betrekking zou hebben.

> dat je het anagram ver gezocht vind ben ik helemaal met je eens, maar je moet toegeven het kan en de argumentatie ervoor is correct.
Maar om de eenvoudige oplossing van 10..L5 => Marc als te vergezocht te beschouwen lijkt mij zelf een beetje ver gezocht.
en bovendien vind ik het "een beetje het probleem verleggen" immers ook als "Stijn is de mol" aanhanger zal er toch een uitleg voor deze hints moeten komen die dan richting stijn gaan zoals je zelf al zei, maar om dan de uitleg die er wel is, en dat is die van Marc (als enige uitleg overigens), als allemaal vergezocht te beschouwen snap ik niet. Eerst een verklaring die naar Stijn leid en dan kunnen we pas zeggen welke meer waarschijnlijker is dan een ander.

Ik ben je dankbaar voor je uitleg en een aantal punten zijn mij zeker duidelijker geworden .. maar deze punten blijven bij mij staan.. mss heb je daar nog een verduidelijking op zodat ik het beter begrijp..

greetz MP
greetz MP









Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #264 Gepost op: 1-03-2003, 12:15:49 »



"Rij voorzichtig": Alleen de mol heeft er belang bij dat er in het volgende spel, voorzichtig wordt gereden. de bedoeling van dat spel is de tegenpartij zo te rammen dat ze onschadelijk worden. Als je voorzichtig rijd, lukt dat niet.

Ik geloof er nog steeds in dat (als Stijn de Mol is) dat hij dan in een van de groene auto's zat, het kan. Ik heb het stukje 3x bekeken en de kans is groot dat Stijn in een van de groene auto's zat


Voor de molacties:
2de spel: Er waren twee proeven die mislukten: de slapers en Stijn. Bij de slapers zit de mol dus niet. Die 2 punten waren essentieel. Doordat die niet gehaald werden moesten de twee grote opdrachten slagen.
Dat is niet helemaal waar, omdat hier het groepje van Marc, Sandra en Corry heel subtiel te Mollen, zij kunnen namelijk zelf wel slagen, maar door hun lawaai de slapers wakker houden en daarbij waren die twee punten hier wel belangrijk, maar voor hetzelfde geld was dit helemaal niet belangrijk, is niet van te voren in te schatten

















Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #265 Gepost op: 1-03-2003, 12:21:34 »


Ik geloof er nog steeds in dat (als Stijn de Mol is) dat hij dan in een van de groene auto's zat, het kan. Ik heb het stukje 3x bekeken en de kans is groot dat Stijn in een van de groene auto's zat


Maar wat is hier dan het voordeel van ? Is Stijn soms beroepscoureur ? Ik ga ervan uit dat er ervaren coureurs in die groene auto's zaten die de taak hadden om de gekleurde auto te raken , dat kan stijn dan toch niet beter doen?







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #266 Gepost op: 1-03-2003, 12:28:35 »
Tja, Stijn is degene die moet Mollen he? En als hij buiten het spel is, kan hij dat niet doen. Dus door hem in een van de wagens te laten rijden, heeft hij toch nog een kans. Dat zou toch een strakke actie zijn? Ik bedoel dat beeld van Stijn, die op een afstandje toekijkt: "Wat zouden ze daar in godsnaam aan het doen zijn?" dat zag er gewoon zo fake uit, maar ja, wie weet?







(Het is niet zo dat ik echt denk dat Stijn de Mol is)








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #267 Gepost op: 1-03-2003, 12:35:04 »
hmmm , ik weet het niet zou misschien  wel kunnen, maar ik denk dat je als mol beter in zo'n beschermauto kunt rijden.  Trouwens in de target auto zat de mol zeker niet , daarin zaten shadia en corry.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #268 Gepost op: 1-03-2003, 12:35:55 »
Dienstmededeling:
Om niet telkens hele bladzijdes opnieuw te plaatsen, pas ik regelmatig mijn lijstje aan op p12 van deze topic.
Dat gebeurde 2 keer: gisteravond om de introductie van de kandi's aan te passen (hinten voor TV, maar niet voor kandi's)
en deze ochtend: extraatjes: de tikfouten in de profielen blijken een (onbedoelde) hoax.









Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #269 Gepost op: 1-03-2003, 12:36:18 »
Dat Stijn in een van die groene auto's zou zitten lijkt me zeer sterk. Ten eerste heeft het totaal geen nut en ten tweede zou het de kandidaten wel opgevallen zijn. En dat wat-zijn-ze-daar-in-godsnaam-aan-het-doen-stukje vond ik er helemaal niet nep uitzien eigenlijk. :-\








Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #270 Gepost op: 1-03-2003, 12:50:30 »
"Ik geloof er nog steeds in dat (als Stijn de Mol is) dat hij dan in een van de groene auto's zat, het kan. Ik heb het stukje 3x bekeken en de kans is groot dat Stijn in een van de groene auto's zat"

Het zou kunnen, maar ik denk het niet. Het klopt dat we nooit de bestuurders te zien krijgen van de groene auto's. Maar daar staat tegenover dat we bijna nooit mensen te zien krijgen buiten Michiel en de kandi's. Als het gebeurt is dat het echt niet anders kan.
Maar belangrijk argument waarom hij niet in de auto zou zitten is het risico dat hij door de anderen herkend zou worden. Zelfs onder een helm herken je Stijn nog. Ik vermoed overigens dat de kandi's na afloop wel met de 'groene chauffeurs' gesproken zullen hebben, alhoewel we dat niet te zien krijgen.
Kan Stijn trouwens wel autorijden ?

"2de spel: Er waren twee proeven die mislukten: de slapers en Stijn. Bij de slapers zit de mol dus niet. Die 2 punten waren essentieel. Doordat die niet gehaald werden moesten de twee grote opdrachten slagen.
Dat is niet helemaal waar, omdat hier het groepje van Marc, Sandra en Corry heel subtiel te Mollen, zij kunnen namelijk zelf wel slagen, maar door hun lawaai de slapers wakker houden en daarbij waren die twee punten hier wel belangrijk, maar voor hetzelfde geld was dit helemaal niet belangrijk, is niet van te voren in te schatten"

Hoe je het draait of keert. Als Stijn zijn 2 punten gehaald zou hebben, hoefde maar één van de grote proeven te slagen.
En idd: volgens dit spel kan de mol kan ook nog Marc of Sandra zijn. Maar het is dus niet omdat je een spoor vindt naar één kandi, dat je daarmee onmiddellijk de anderen vrij pleit. Zo werkt het niet. Je moet kijken naar wie de meeste sporen heeft.
Frappant vind ik toch wel in dit spel dat Stijn zijn mol-daad tekent door op de schakelaars 1 en 3 te duwen.













Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #271 Gepost op: 1-03-2003, 17:43:02 »
Ik vind je lijstje over Stijn wel goed, maar staar je niet blind op de hints hé? Het gaat in eerste instantie om het Mollen en in jouw overzicht scoort Stijn daar wel bedroevend mee. Waarschijnlijk valt het allemaal wel mee met die (aantal!)  hints. De superkandidaattheorie is er zeker een en ik denk dat er ook wel iets zit in die die letters die blijven staan, maar tot nu toe nog geen overtuigende theorie daarbij gegeven.

Vorig jaar bij de NL-Mol III heb ik me ook blind gestaard op die hints en uiteindelijk zaten er drie superlullige hints in, die eigenlijk niemand had gevonden (of half) of het waren hints die anders geintepreteerd werden of gewoon nergens op sloegen, zo vaag.








Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #272 Gepost op: 1-03-2003, 20:49:02 »
Het klopt dat we nooit de bestuurders te zien krijgen van de groene auto's.

Klopt niet hoor, ik heb wel degelijk 1 van beide coureurs gezien, gefilmd vanaf de linker zijkant (inzoomend). Wel een helm op, maar geen masker of zo.
Deze fragmenten schieten altijd vlug voorbij en ik ben ik het bezit van een video die goed vertraagd kan weergeven. Deze persoon is niet Stijn.
Verder lijkt het ook mij sterk dat na afloop niet met de coureurs van de groene auto's is gepraat, zeker ook omdat ze allen zo enthausiast waren over deze opdracht.








cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #273 Gepost op: 2-03-2003, 11:08:13 »

"2de spel: Er waren twee proeven die mislukten: de slapers en Stijn. Bij de slapers zit de mol dus niet. Die 2 punten waren essentieel. Doordat die niet gehaald werden moesten de twee grote opdrachten slagen.
Dat is niet helemaal waar, omdat hier het groepje van Marc, Sandra en Corry heel subtiel te Mollen, zij kunnen namelijk zelf wel slagen, maar door hun lawaai de slapers wakker houden en daarbij waren die twee punten hier wel belangrijk, maar voor hetzelfde geld was dit helemaal niet belangrijk, is niet van te voren in te schatten"

Hoe je het draait of keert. Als Stijn zijn 2 punten gehaald zou hebben, hoefde maar één van de grote proeven te slagen.

Helemaal meeens , alleen  stijn (uitgaande dat hij mol is ) heeft geen invloed op de 2 andere proeven. Marc en Sandra hadden dit beiden wel -> de slapersproef moest mislukken door langdurig te schieten. Inge zou zich als mol in deze proef vreemd hebben ingedeeld . De tekenproef die nota bene lukte en punten opleverde. De enige kans die Stijn had om het geheel te laten mislukken was met hulp van WV die vrij gemakkelijk met de slaapresultaten konden rotzooien.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #274 Gepost op: 2-03-2003, 11:28:03 »
Helemaal meeens , alleen  stijn (uitgaande dat hij mol is ) heeft geen invloed op de 2 andere proeven. Marc en Sandra hadden dit beiden wel -> de slapersproef moest mislukken door langdurig te schieten. Inge zou zich als mol in deze proef vreemd hebben ingedeeld . De tekenproef die nota bene lukte en punten opleverde. De enige kans die Stijn had om het geheel te laten mislukken was met hulp van WV die vrij gemakkelijk met de slaapresultaten konden rotzooien.
Feit blijft dat Stijn's opdracht mislukt en dat de opdracht van Marc en Sandra slaagt...
Misschien was het wel Stijns idee om Corry te laten zitten en vast te gaan schieten?








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #275 Gepost op: 2-03-2003, 11:34:45 »
Feit blijft dat Stijn's opdracht mislukt en dat de opdracht van Marc en Sandra slaagt...
Misschien was het wel Stijns idee om Corry te laten zitten en vast te gaan schieten?

Dan moet Stijn van te voren moeten hebben ingeschat dat Corry niet over die muur kon. En uiteindelijk slaagt de hindernisopdracht wel maar niet zonder de slapers zoveel mogelijk geluidshinder toe te brengen, door eerst te gaan schieten en dan Corry over de muur te helpen en dan weer te gaan schieten.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #276 Gepost op: 2-03-2003, 11:59:05 »
Als Stijn zijn 2 punten had gehaald, hoefde maar één van de twee grote proeven te slagen. Nu moesten absoluut de 2 slagen.
Als Marc de mol was, dan had hij maar invloed aan het einde van het spel.
Nu had Stijn, als mol, invloed op het hele gebeuren en had Marc geen keuze: zijn opdracht moest slagen.
Overigens sluit ik uit dat WV de resultaten van de slaapopdracht zou hebben gemanipuleerd. Dat kunnen ze niet maken. Ja ja, het verhaal van de dobbelsteen ken ik.








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #277 Gepost op: 2-03-2003, 12:44:44 »
Als Stijn zijn 2 punten had gehaald, hoefde maar één van de twee grote proeven te slagen. Nu moesten absoluut de 2 slagen.
Als Marc de mol was, dan had hij maar invloed aan het einde van het spel.
Nu had Stijn, als mol, invloed op het hele gebeuren en had Marc geen keuze: zijn opdracht moest slagen.
Overigens sluit ik uit dat WV de resultaten van de slaapopdracht zou hebben gemanipuleerd. Dat kunnen ze niet maken. Ja ja, het verhaal van de dobbelsteen ken ik.


Ik vind het een vreemde redenatie. Een mol die zich zelf indeeld in een proef waarbij bijna geen punten te verdienen zijn en geen invloed heeft op 2 opdrachten waar veel punten mee te verdienen zijn , waar er een van moet mislukken. Kan natuurlijk maar is niet bij voorbaat de gunstigste indeling voor een mollenactie. Marc en Sandra hadden rechtstreeks invloed op het hindernis spel en indirect invloed op de slapersopdracht. Veel gunstiger lijkt mij. Maar dit wordt een welles nietes discussie ben ik bang.....







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #278 Gepost op: 2-03-2003, 13:14:33 »
Nog een laatste poging.
Er waren maximaal 46 punten te halen. De groep moest er minimaal 26 hebben om te winnen.
Stijn: 2 punten
Bruno en Inge: 4 punten
Slapers:  21 punten
Doeners: 19 punten

Situatie voordat slaap- en doenproef beginnen:
- Stijn : geen punten
- tekenaars: 4 punten.
Gevolg: de twee grote proeven MOETEN slagen, want zelfs slapers + 4 punten is niet genoeg.
Had Stijn zijn raadsel opgelost, dan waren er al 6 punten en moest alleen de slaapproef slagen en dan hoefden ze niet eens de schietproef te doen.

Marc en Sandra hadden dus geen andere keuze dan hun opdracht doen slagen en hopen dat de slaapproef zou lukken.
Wat de groep had moeten doen, dat was hun switch optimaal gebruiken om meer spelling in de punten te krijgen.
Maar ja, die 26 zal niet onschuldig gekozen zijn.

En idd, het wordt een welles nietes spelletje.
Ik vrees dat het vanavond duidelijker zal worden.  ;)









Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #279 Gepost op: 2-03-2003, 13:20:13 »
Dienstmededeling:
Om niet telkens hele bladzijdes opnieuw te plaatsen, pas ik regelmatig mijn lijstje aan op p12 van deze topic.
Dat gebeurde 2 keer: gisteravond om de introductie van de kandi's aan te passen (hinten voor TV, maar niet voor kandi's)
en deze ochtend: extraatjes: de tikfouten in de profielen blijken een (onbedoelde) hoax.


Even goed een mooi lijstje Low Profile. Er staan zeker een paar  sterke argumenten in . Zeker dat punt over de mol was hier. Uiteraard kan ik zo'n lijstje ook over Marc maken. Ga het niet doen want er zijn hele sites aan besteed. Maar Stijn is mijn reserve mol als blijkt dat Marc vanavond afvalt. Al met al kun je zeggen dat WV weer een uitstekende serie heeft neergezet waarin spanning en onzekerheid tot het laatste bewaard blijven. Als Inge afvalt blijven er in mijn ogen 3 potentiele mollen over.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?