Auteur Topic: Stijn is (niet) de mol!  (gelezen 114509 keer)

malle pietje

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #320 Gepost op: 5-03-2003, 18:57:43 »
Komt omdat ik de kolomnamen had omgedraaid. Sorry. Ik liep ook zo te klooien met die tabel! :-X

Punt was iig dat Malle Pietje zei dat doordat de antwoorden van Stijn en zijn zus omgedraaid in beeld kwamen, het rijtje zo te lezen zou zijn dat alleen bij Marc een 'Ja' zou staan (in het rechter rijtje, neem ik aan). Maar zelfs als je de inmiddels afgevallen kandidaten wegstreept, staat er nog steeds ook bij Sandra een 'Ja'.
Je hebt helemaal gelijk en klopt dus idd niet... :-[ zal het ook ff asap van de site tetteren.. thanx voor de info

greetz MP








Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #321 Gepost op: 5-03-2003, 23:45:38 »
Er zijn wel een aantal wijzigingen, nieuwe zaken en ... geschrapte zaken. Daarom zet ik mijn lijst(je) even opnieuw.

1. Hints op te merken op televisie maar niet door kandidaten.

- Aflevering 2: Superkandidaatspel: volledige lijst van afvallers + verliezer + winnaar + mol worden gegeven.
- Aflevering 2: Superkandidaatspel: iedere deelnemer geeft aan of hij/zij de mol zou kunnen spelen. Stijn is de laatste van de rij en er is een zin die niet op de internetsite gezet werd "met jullie hulp moet dat lukken."
- Intro's van Michiel bij iedere uitzending. Hij eindigt altijd met “De Mol” behalve in aflevering 4, als Stijn er niet bij is.
- Aflevering 5, Bunjeespringen: Stijn en zus wordt omgekeerd weergegeven als de andere kandidaten en hun familie hun mening geven over springen of niet (Ja/Nee).

2. Hints op te merken op televisie en door de kandidaten.

- Stijn krijgt nooit een groen scherm, want wordt niet aangeklikt door Michiel.
- Stijn leest altijd strips van XIII. (M is de 13de letter van het alphabet).
- Eerste aflevering, 2de spel: Stijn drukt op de schakelaars 1 en 3. de M is de 13de letter van het alphabet.
- Derde aflevering, splitsingenspel: antwoorden en vragen verwijzen naar Stijn: 22, 6, De Denker van Rodin, wijn**, Australië.
Stijn is kreeft, sterrenteken dat begint op 22 juni.
Stijn is 22 jaar.
Rodin had als voornaam Auguste (Augustijn).
De Denker dateert van 1880, 100 jaar voor de geboorte van Stijn.
Stijn speelt een Australisch muziekinstrument.
In het profiel van Stijn op de officiële website staat twee keer 'De Denker' vermeld.
- Vierde aflevering: “Rij voorzichtig, denk aan mij” filmpje.
- Vierde aflevering: de actie verplaatst zich naar Sardinië. Patroonheilige van Sardinië is Sint-Augustinus. Het lijk van Sint-Augustinus werd naar Sardinië overgebracht. Juist in deze aflevering verlaat Stijn de groep.

** Voor de wijn heb ik nog geen link naar Stijn.

3. Molacties
- 1ste aflevering: 1ste spel: Stijn verschijnt als laatste stip tegelijkertijd met 2 andere kandi's en in een snelboot. Wordt niet gevonden.
- 1ste aflevering: 2de spel: Stijn lost het raadsel niet op. Deze 2 punten zijn essentieel voor winst en verlies.
- 2de aflevering, 1ste spel: bom ontmijnen. Hij negeert een ladder om de anderen naar boven te helpen.
- 3de aflevering, 2de spel: lost zijn raadsels niet op in de gevangenis.
- 4de aflevering: komt niet terug naar de groep voor de executie.
- 5de aflevering: fakkelspel: als laatste estafette laat hij de fakkel uitgaan.
- 6de aflevering: geen enkel raadsel opgelost en wijst later de verkeerde schroef aan.
- 7de aflevering: geeft verkeerde naam aan zijn vliegstunt.









« Laatst bewerkt op: 6-03-2003, 10:37:12 door Lowprofile »

Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #322 Gepost op: 5-03-2003, 23:47:49 »
4. Mogelijke molacties.

- 1ste aflevering, 3de spel: hij steunt Bruno in zijn twijfels en weerzin om over te steken.
- 2de aflevering, 1ste spel: hij vindt wel het eerste raadsel, maar laat (kennelijk) geen tijd om de leeftijden nog eens goed na te tellen (na te kijken). In ieder geval was hij bij het epicentrum.
- 3de aflevering: splitsingenspel: wacht bij de koffer tot iedereen er is; is over het algemeen achter, behalve bij de eindspurt.
- 3de aflevering: Verandert van mening over de vrijstelling.
- 4de aflevering: selecteert de raadsels voordat hij ze doorgeeft aan de groep (postcodevraag).
Heeft niet de hele opdracht gegeven: links/rechts rijden.
- 5de aflevering: Bunjeespringen: geeft tegenstrijdige mening en springt toch.
- 6de aflevering: heeft waarschijnlijk vanop de toren Sandra een boek zien nemen, maar heeft niets gezegd.
- 7de aflevering: onderhandelingsspel: verandert helemaal aan het einde van mening.
- 7de aflevering: rijproef. Stijn aan het stuur. De auto moest gewoon rechtdoor maar Stijn zwaaide er flink mee naar links en rechts.

5. Mogelijke hints

- 2de aflevering: ontmantelen bom: het optellen van de leeftijden van de kandis levert een getal op in de buurt van 352. In 354 na Christus werd Sint-Agustinus geboren.
De leeftijden van de kandi's zijn niet duidelijk. Zijn de vermelde leeftijden die op het moment van the filmen ? Zo ja wanneer was dat dan precies ?
Waarom wordt een datum in de toekomst gegeven, juist voordat Walter 51 wordt ? Om precies op 354 uit te komen ? Het juiste cijfer wordt nergens gegeven ook niet op de officiële site wat dan tegen deze hint ingaat.
- 2de aflevering: de voorstelling van kandi's is identiek, maar de tekst voor Stijn is verschillend (na te kijken).
- 5de aflevering: duels. De vragen van Marc en Shadia leken over onderwerpen te gaan die met Stijn te maken hadden: Aardrijkskunde, grenslanden van China (Sinologie); Geschiedenis, keizers van Rome: Augustinus. Hobby van Stijn: films. Quid met K-vraag.
- 6de aflevering: bij het gokspel (tentje) heeft hij waarschijnlijk op zichzelf gestemd.

Extraatjes
- Woe-stijn-vis.
- de theoriën op dit forum (Gelijke Kansen, wie heeft er hoeveel verdiend ?).

                                    * * * * *

9 maart, 09h30 : Ik heb de "Internet-hint" (pt 6) weer weggehaald, want bleek een fout te zijn.








« Laatst bewerkt op: 9-03-2003, 09:38:13 door Lowprofile »

Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #323 Gepost op: 5-03-2003, 23:50:03 »
Een hint voor televisiekijkers uit aflevering 1 is eruit. Bij het binnenkomen van Marc en Stijn na het openingsspel worden idd de het voorstellen en eht binnenkomen door elkaar gehaald, MAAR : dit gebeurde ook met Christophe en Corry. Dus geen hint.








Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #324 Gepost op: 6-03-2003, 00:08:08 »
Nog eentje:
In het "Marc is de Mol" topic wordt gesproken over de wegwijzers op de palen (Rome Antwerpen).
Die zouden wijzen naar de Via Aurelius. Daar maakt met dan de link naar Marc: Marcus Aurelius.
De link naar Stijn is nog groter. Voornaam van St. Augustinus: Aurelius!
(http://www.philosophenlexikon.de/augustin.htm)







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

malle pietje

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #325 Gepost op: 6-03-2003, 01:22:37 »
Nog eentje:
In het "Marc is de Mol" topic wordt gesproken over de wegwijzers op de palen (Rome Antwerpen).
Die zouden wijzen naar de Via Aurelius. Daar maakt met dan de link naar Marc: Marcus Aurelius.
De link naar Stijn is nog groter. Voornaam van St. Augustinus: Aurelius!
(http://www.philosophenlexikon.de/augustin.htm)

Ik vind het heel mooi gevonden maar deze link is natuurlijk niet groter.. de link naar marcus aurelius is veel sterker gezien ook de vele andere aanwijzingen in die richting. Ik zou het wat dat betreft ook kunnen linken aan een Sandra Aurelius... dus dit gaat niet op ben ik bang... maar wel leuk bedacht.

greetz MP









Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #326 Gepost op: 6-03-2003, 08:08:12 »
Het is Via Aurelia (niet Aurelius)...








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #327 Gepost op: 6-03-2003, 09:35:16 »
nou lowprofile, je hebt mij overtuigd. an niet anders zeggen hoor. ben blij dat je het allemaal op een rijtje gezet hebt. bedankt!  :)








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #328 Gepost op: 6-03-2003, 09:37:26 »
Wat mij misschien ontgaan is:

In de intro zie je Stijn reeds van in de eerste aflevering met drie balletjes goochelen.
In welke aflevering is dit effectief in beeld gekomen?








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #329 Gepost op: 6-03-2003, 09:55:19 »
klopt, kan ik me ook niet herinneren...  ???








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #330 Gepost op: 6-03-2003, 10:04:10 »
Overigens: knappe ontleding Low Profile!
Ik had mij na week 3 volledig op Inge gefocused had en daar ook een hele pagina op mijn site aan besteed, maar ik ben in allerlaatste instantie dan toch van kamp veranderd.

Omdat ik echter geen tijd meer had om alles tot in de puntjes over Stijn uit te dokteren, heb ik je info hier overgenomen.
Indien je daar iets zou op tegen hebben, geef me dan maar een seintje.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #331 Gepost op: 6-03-2003, 10:05:09 »
Bedankt voor het compliment Cora Bora.

De scene met de balletjes hebben we nog niet 'in het echt' gezien.








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #332 Gepost op: 6-03-2003, 10:33:38 »
De link naar Auguste Rodin kun je nog op een andere manier opvatten. Het beeld heet "de denker". Welk woord wordt er als eerste gebruikt op de demol3.be site om Stijn te omschrijven? Juist ja, "denker". Het wordt zelfs twee keer genoemd.

Link naar het jongleren van Stijn in de intro: "Stijn speelt een spelletje" ??









Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #333 Gepost op: 6-03-2003, 10:38:58 »
De link naar Auguste Rodin kun je nog op een andere manier opvatten. Het beeld heet "de denker". Welk woord wordt er als eerste gebruikt op de demol3.be site om Stijn te omschrijven? Juist ja, "denker". Het wordt zelfs twee keer genoemd.

Ik las dit en ik dacht: 'maar dat staat toch al in mijn lijstje?'; nog eens nagelezen en het staat er dus eigenlijk NIET in.
Ik heb het zojuist aangepast. Bedankt Tweety.







« Laatst bewerkt op: 6-03-2003, 10:50:53 door Lowprofile »

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #334 Gepost op: 6-03-2003, 10:48:33 »
zou wel een aanwijzing kunnen zijn: 3 balletjes=3 medefinalisten voor de mol!!








malle pietje

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #335 Gepost op: 6-03-2003, 11:17:46 »
@Lowprofile in navolging van jou heb ik ook een lijstje over Marc gepost .. het staat bij topic Marc en hoop dat je het aan jouw kritiek wil onderwerpen.

greetz MP

moet zeggen dat je lijstje over Stijn steeds sterker wordt.. goed werk!








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #336 Gepost op: 6-03-2003, 11:58:48 »
Tot nu toe zijn alle honden en katten gelinkt naar Sandra en Inge.
Maar wat eten ze in China??  ;)







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Udel

  • Forumlid
  • George je was fantastisch!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #337 Gepost op: 6-03-2003, 12:11:56 »
Misschien zit ik er helemaal naast hoor, en verbeter me meteen als dat zo is, maar ik zie op demol3.be bij de ontwikkeling van de pot bij aflevering 7 staan dat er niks is verdient aan persoonlijk geld. Dit is toch wel het geval, Stijn heeft toch bij de kaartproef € 2500,- gewonnen?? Of krijgt hij dit niet omdat hij de mol is??

Gr.

Udel








Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #338 Gepost op: 6-03-2003, 12:13:43 »
Heel uitgebreide ontleding lowprofile ook mijn complimenten. Er zijn nog wel een paar extra molacties te bedenken en nog een aanwijzing die ik al eerder vermeld heb. In aflevering staat bij Stijn's profile
Student Sinelogie
daarna altijd alleen maar student.
Bovendien lijkt het mij dat Stijn misschien wel gelogen heeft over zijn studie tegen de andere kandidaten (wiskunde associaties) etc. Of de voorstelling als student SINOLOGIE klopt natuurlijk niet. Dan zou er misschien wel een aanwijzing met china in de afleveringen verstopt moeten zitten, maar de toevoeging van Sinelogie in alleen de eerste aflev. is al een aanwijzing op zich naturlijk.







at your service

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #339 Gepost op: 6-03-2003, 12:46:24 »
Dit is toch wel het geval, Stijn heeft toch bij de kaartproef € 2500,- gewonnen??
Ja, maar die heeft hij daarna weer ingeleverd om met z'n vieren naar de finale te gaan.