Auteur Topic: Jantien de Mol ????? (deel 3)  (gelezen 31003 keer)

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #80 Gepost op: 15-04-2002, 14:25:28 »

Ik kan natuurlijk niet voor Vlaming antwoorden, maar ik had ook de indruk dat de biecht voor het stemmen werd afgenomen. Waarom? Ik ben helaas op dit moment niet in staat om het op video na te kijken, maar ik denk door de woordkeus van Jantien. Zegt ze niet 'Ik stem op George' of iets dergelijks? In plaats van 'Ik heb op George gestemd'?

Zo niet, weet ik eigenlijk ook niet waarom ik er geen moment aan getwijfeld heb dat die biecht ervoor was opgenomen...  :-\


Klopt inderdaad, volgens mij zegt ze: ''Ik ga op George stemmen''







laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #81 Gepost op: 15-04-2002, 14:56:50 »
Een verklaring voor de kennis van Jantien over George prestatie kan natuurlijk ook gewoon zijn dat zij George als mol ziet, de verhalen van andere kent en een verklaring zoekt om de geweldige fietsprestatie van George (Karen en Kerstin die dit te vonden) zo probeert te verklaren dat hij de mol toch nog kan zijn.
Ze zullen het allemaal onderling ook wel gehad hebben over de fiets en zijn zware versnelling en al dat soort dingen meer







at your service

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #82 Gepost op: 15-04-2002, 16:13:25 »

Hoe weet je dat zo zeker? Er is al vaker met beelden gemanipuleerd. Ik zou het logisch vinden dat de biecht erna was....


dat ben ik dus niet zeker, ik schreef dan ook volgens mij werd de biecht afgenomen VOOR het stemmen jij mag een andere mening hebben hoor  ;) ik denk dat de kans groter is dat ze de info heeft van de andere kandi's, toch blijf ik het raar vinden.

groetjes vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #83 Gepost op: 15-04-2002, 16:19:07 »

Een verklaring voor de kennis van Jantien over George prestatie kan natuurlijk ook gewoon zijn dat zij George als mol ziet, de verhalen van andere kent en een verklaring zoekt om de geweldige fietsprestatie van George (Karen en Kerstin die dit te vonden) zo probeert te verklaren dat hij de mol toch nog kan zijn.
Ze zullen het allemaal onderling ook wel gehad hebben over de fiets en zijn zware versnelling en al dat soort dingen meer

En als goede journaliste let je op alles.....Ze kan natuurlijk ook nog de aantekenboekjes van Karen en Kerstin hebben afgetroffeld toen die weg moesten ;)







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

aggie

  • Gast
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #84 Gepost op: 15-04-2002, 17:39:15 »

toch blijf ik het raar vinden.

groetjes vlaming


Als dit vlekje weggewerkt zou worden, zou ik Jantien helemaal niet meer in beeld hebben. Ik vind het dus ook raar, en vervelend >:(








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #85 Gepost op: 15-04-2002, 19:21:29 »
Als Jantien niet de mol blijkt te zijn, wil iemand van jullie op de molfantenbijeenkomst dan zo vriendelijk zijn om aan Jantien te vragen hoe ze aan deze info kwam, want ik blijf er nu toch wel erg mee in m'n maag zitten.








Offline Wiske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #86 Gepost op: 16-04-2002, 11:31:49 »
Ik vond het trouwens best raar dat Jantien tijdens het ondervragen van John in de laatste 5 minuten verkeerde informatie gaf; ze vertelde dat ze gehoord had dat ze "in het hoofd van Harry moesten kruipen" ipv dat van haar. Zo brengt ze John toch juist op het idee om haar verkeerde informatie te geven? Dit zou een echte mollenstreek kunnen zijn; zo kon ze  dit spel onopvallend laten mislukken.








aggie

  • Gast
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #87 Gepost op: 16-04-2002, 11:36:36 »

Ik vond het trouwens best raar dat Jantien tijdens het ondervragen van John in de laatste 5 minuten verkeerde informatie gaf; ze vertelde dat ze gehoord had dat ze "in het hoofd van Harry moesten kruipen" ipv dat van haar. Zo brengt ze John toch juist op het idee om haar verkeerde informatie te geven? Dit zou een echte mollenstreek kunnen zijn; zo kon ze  dit spel onopvallend laten mislukken.

Jantien had er baat bij, als mol, om het wel te laten lukken: het geld zou niet in de pot komen.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #88 Gepost op: 16-04-2002, 11:39:07 »
Tja, of ze probeerde een reactie van John te ontlokken...
'Harry?? Nee, het ging over jou!'

Alhoewel ik moet toegeven dat er een paar dingetjes zijn die me niet lekker zitten wat Jantien betreft, moet ik zeggen dat dit nou juist een opdracht was waarvan ik denk dat ze het heel anders aangepakt zou hebben als ze de Mol zou zijn.








Offline Wiske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #89 Gepost op: 16-04-2002, 12:47:13 »

Jantien had er baat bij, als mol, om het wel te laten lukken: het geld zou niet in de pot komen.


Oh ja, je hebt helemaal gelijk. Zowel als ze wel als wanneer ze niet de mol is, had ze er baat bij gehad deze opdracht te laten slagen (vrijstelling en mislukken opdracht medespelers). Maar dan ben ik er meteen wel van overtuigd dat John in ieder geval niet de mol is, want die had dan makkelijk wat informatie uit kunnen lekken.

En was dit trouwens niet de enige opdracht waarmee degene die een vrijstelling kon verdienen daardoor ook meteen de opdracht voor de groepspot zou laten mislukken? Ik zou het wel raar vinden als ze dat zouden laten doen door iemand die niet de mol is; die verpest dan z'n eigen pot. In het geval dat Jantien de mol is, is het natuurlijk wel logisch, want aan die vrijstelling zou ze dan niets hebben en welke motivatie zou er dan nog overblijven voor haar om de hele nacht te ondervragen?








aggie

  • Gast
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #90 Gepost op: 16-04-2002, 12:55:41 »
Als George de mol is had hij toch ook die info kunnen verstrekken? Dus de redenering dat John de mol niet is lijkt me niet te kloppen... :)








Offline Wiske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #91 Gepost op: 16-04-2002, 13:08:20 »

Als George de mol is had hij toch ook die info kunnen verstrekken? Dus de redenering dat John de mol niet is lijkt me niet te kloppen... :)


Maar George heeft toch ook heel veel informatie gegeven? Het kwam door Jantien dat hij niet alles heeft verteld, want zij vroeg niet door!








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #92 Gepost op: 16-04-2002, 13:21:55 »
Wie de mol ook is, diegene kon het natuurlijk nooit maken om gelijk ff alle informatie op tafel te gooien! Ok, dan is de opdracht mislukt, maar dan weten de kandidaten gelijk dat jij de mol bent en dat lijkt me niet de bedoeling. Belangrijker nog dan de opdracht te laten mislukken, is zorgen dat je niet ontdekt wordt als mol!

De vraag (waar we overigens geen antwoord op zullen krijgen) is of George nog meer informatie had gegeven als Jantien de kans had gehad hem nog een keer bij zich te roepen? En had John ook zitten liegen als de zon niet al opkwam?







« Laatst bewerkt op: 16-04-2002, 13:23:22 door Jayne »

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #93 Gepost op: 16-04-2002, 14:29:17 »

Wie de mol ook is, diegene kon het natuurlijk nooit maken om gelijk ff alle informatie op tafel te gooien! Ok, dan is de opdracht mislukt, maar dan weten de kandidaten gelijk dat jij de mol bent en dat lijkt me niet de bedoeling. Belangrijker nog dan de opdracht te laten mislukken, is zorgen dat je niet ontdekt wordt als mol!


Nou ja wat dat betreft speelde Jantien het subliem, door te liegen over het feit dat het om Harry ging kon John ook tot de conclusie komen dat iemand anders hierover gelogen had. Of hij dan de juiste of verkeerde informatie gaf zou dan toch niet meer uitmaken omdat Jantien al 1 ding verkeerd had. Hij had met andere woorden ook de waarheid over de andere 2 feiten kunnen spreken omdat het toch niks meer uitmaakte.

Als hij de mol was zou hij zich kunnen beroepen op deze informatie en kunnen zeggen dat Jantien toch al over 1 ding verkeerde info had en dat de rest dus niet uitmaakte.  







at your service

Offline Wiske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #94 Gepost op: 16-04-2002, 17:03:20 »
Even weer wat anders... Het deelnemersdagboek is ditmaal geschreven door John en George. Is dit een hint dat George en John de twee echte deelnemers zijn en Jantien dus de mol? Lijkt toch logisch dat ze alledrie een stukje hebben geschreven en niet dat de mol twee stukjes moest schrijven... Of ligt dit er te dik bovenop en is dit weer expres ter misleiding gedaan? :-/








aggie

  • Gast
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #95 Gepost op: 16-04-2002, 17:22:24 »

Even weer wat anders... Het deelnemersdagboek is ditmaal geschreven door John en George. Is dit een hint dat George en John de twee echte deelnemers zijn en Jantien dus de mol? Lijkt toch logisch dat ze alledrie een stukje hebben geschreven en niet dat de mol twee stukjes moest schrijven... Of ligt dit er te dik bovenop en is dit weer expres ter misleiding gedaan? :-/


Het kan een hint zijn. Maar het ligt er wel dik bovenop dan.
Aan de andere kant geloven we het hier toch niet ;)








Offline Wiske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #96 Gepost op: 16-04-2002, 17:40:18 »

Aan de andere kant geloven we het hier toch niet ;)


Hoezo niet?! Dit pleit toch juist voor Jantien als mol en dit is het "Jantien de Mol?????" onderwerp!

Ik heb ook nog even op het wie-verdenkt-wie overzicht gekeken en Jantien heeft wel verrekte veel geluk gehad dat ze er nog in zit als ze niet de mol is, want in aflevering 3, 4, 5, 6 en 7 stemde ze op Ellen als mol. Terwijl de Mol in dat geval zelfs een man moet zijn. Of zijn er toevallig veel overeenkomsten (in welke opdrachten uitgevoerd werden etc.) tussen George, John en Ellen?








Offline Jelte

  • Forumlid
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #97 Gepost op: 16-04-2002, 17:44:17 »
Dat die dagboeken nu door George en John samen zijn geschreven is meer toeval dan een bewijs dat het deelnemers zijn. Jantien is niet de mol, alhoewel de schrijfstijl van de mol-dagboeken en die van Jantien veel op elkaar lijken.








aggie

  • Gast
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #98 Gepost op: 16-04-2002, 17:46:04 »

Hoezo niet?! Dit pleit toch juist voor Jantien als mol en dit is het "Jantien de Mol?????" onderwerp!

Ik heb ook nog even op het wie-verdenkt-wie overzicht gekeken en Jantien heeft wel verrekte veel geluk gehad dat ze er nog in zit als ze niet de mol is, want in aflevering 3, 4, 5, 6 en 7 stemde ze op Ellen als mol. Terwijl de Mol in dat geval zelfs een man moet zijn. Of zijn er toevallig veel overeenkomsten (in welke opdrachten uitgevoerd werden etc.) tussen George, John en Ellen?


Ik bedoel te zeggen dat 'we' hier over het algemeen niet geloven in makkelijke hints en ze dus over het hoofd kunnen zien ;)
Jantien zou idd veel geluk hebben, net zoals John en George, als Jantien de mol niet is dan, voor George.








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #99 Gepost op: 16-04-2002, 18:52:58 »

Nou ja wat dat betreft speelde Jantien het subliem, door te liegen over het feit dat het om Harry ging kon John ook tot de conclusie komen dat iemand anders hierover gelogen had. Of hij dan de juiste of verkeerde informatie gaf zou dan toch niet meer uitmaken omdat Jantien al 1 ding verkeerd had. Hij had met andere woorden ook de waarheid over de andere 2 feiten kunnen spreken omdat het toch niks meer uitmaakte.

Als hij de mol was zou hij zich kunnen beroepen op deze informatie en kunnen zeggen dat Jantien toch al over 1 ding verkeerde info had en dat de rest dus niet uitmaakte.  

Dat is inderdaad precies de manier die Jantien volgens mij gebruikt om informatie los te krijgen... ook als John niet de mol is zou hij eerder wat loslaten als hij wist dat ze al onjuiste info had en de opdracht gered was...
Een andere reden om de feiten te verdraaien voor Jantien zie ik niet...