Auteur Topic: Ron is (niet) de mol!  (gelezen 155539 keer)

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #100 Gepost op: 30-03-2003, 17:55:31 »
Dat rijtje komt mij ook al zo bekend voor......
Dat kan geen toeval meer zijn. De winnaar is mols.







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #101 Gepost op: 30-03-2003, 19:32:38 »
Volgens mij is Ron gewoon naar het hutje van Angela gerend..  ;D ;D... en noemt Angela dat in haar dagboek gewoon...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Knikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je moet toch wat
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #102 Gepost op: 30-03-2003, 19:43:18 »
Ron is nu ook mijn mol om alle eerder genoemde redenen en nog een die ik niemand onthouden wil.

Wanneer Ron langs het huisje loopt, wordt hij van opzij gefilmd itt tot wanneer een cameraman bijv achter hem aan zou lopen.

Dit kan twee dingen betekenen:
1. bij het huis stond een cameraman te wachten om de aankomsten van de kandies te filmen. Dan zou Ron weten dat er iets te doen was op die plek en het eindpunt vinden.
2. het langslopen is in scene gezet, en dat laatste denk ik, hij is er langsgelopen en nog even mooi op de film gezet.

Geen mens zou gedurende de tijd na het voorbijlopen van het huisje en het einde van het spel niets doen, helemaal ook niet als hij geen linten meer ziet.

Even nog een laatste opmerking, ron vertrok 15 minuten na Ferdi, Ferdi liep er ongeveer 40 minuten over (is na te rekenen) en ron zegt dathij het ineen kwartier liep, hij zou Ferdi dan gepasseerd zijn, tis maar ff dat je het weet. ;D







Geen boodschap hebben is ook een boodschap............

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #103 Gepost op: 30-03-2003, 19:47:27 »
Heeft iemand er al aan gedacht dat er lintjes verstopt/weggegooid oid kunnen zijn? Misschien liep Ron er daarom wel langs, om achter in de bosjes wat lintjes te deponeren, waardoor het uiteindelijke aantal niet zou kloppen en het leek dat hij niet alles had meegenomen.
Vraag ik me toch af waarom hij dan langs het huis zou lopen..of was ie bang dat de rest het wel zou redden en er dus veel geld in de pot zou komen? Hier zit ik toch nog even mee  :-\







No Milk today???

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #104 Gepost op: 30-03-2003, 19:48:56 »
en waar zat Angela dan in een hutje??
Die heeft het erover dat ze Ron na 2(!) uur voorbij ziet lopen aan het huisje...
Was zij dan niet bij de start van de kandidaten???

ik snap er niks van hoe die opdracht gegaan is...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Chelly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hier zijn geen woorden voor...
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #105 Gepost op: 30-03-2003, 19:49:11 »
Ik zat nog even te denken he (ook al is dat niet echt mn sterkste punt  ;D)
Nadat Ron dat huisje voorbij rent had ie mooi de tijd om die boodschap op te nemen.. De rest is contant gefilmd, (tenminste daar lijkt eht op, maar ja niets is wat het lijkt) Er moet 1 kandidaat een tijdje zijn weggeweest om die boodschap op te nemen, dus daar verdenk ik Ron wel van.

Citaat
hmm, wat word het volgende aflevering dan? Jantienville? :p


Lijkt me zeer moeilijk te vinden in Canada  ::)

Nog even iets, ik las ergens dat er in de tweede aflevering een plaats waar de opdrachten afspeelde St. Ron heette? Verdacht.  :-\








Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #106 Gepost op: 30-03-2003, 19:51:16 »
en waar zat Angela dan in een hutje??
Die heeft het erover dat ze Ron na 2(!) uur voorbij ziet lopen aan het huisje...
Was zij dan niet bij de start van de kandidaten???

ik snap er niks van hoe die opdracht gegaan is...

Volgens mij had ik gelezen dat de crew in een niet verwarmd hutje zat en dat zaten de deelnemers wel (haardvuur toch?). De crew zat gewoon in een ander hutje daar (zal wel een natuur/vakantie gebied oid zijn).







« Laatst bewerkt op: 30-03-2003, 19:52:32 door Milk »
No Milk today???

Offline Chelly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hier zijn geen woorden voor...
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #107 Gepost op: 30-03-2003, 19:53:09 »
Citaat
Heeft iemand er al aan gedacht dat er lintjes verstopt/weggegooid oid kunnen zijn?

Jaja ik... Maar kom dr niet uit. Er waren iets van 60 of 40 lintjes? (wie weet nog hoeveel het er waren?) En Elise en Ferdi hadden er samen 21. Daarnaast had Ron er nog vrij veel (hoeveel?) er, volgens mij, had Chandrika geen lintjes mee. Dan blijven er dus zeker 10/20/30 lintjes over. waar zijn diegebleven???
 ???









Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #108 Gepost op: 30-03-2003, 19:54:38 »
Jaja ik... Maar kom dr niet uit. Er waren iets van 60 of 40 lintjes? (wie weet nog hoeveel het er waren?) En Elise en Ferdi hadden er samen 21. Daarnaast had Ron er nog vrij veel (hoeveel?) er, volgens mij, had Chandrika geen lintjes mee. Dan blijven er dus zeker 10/20/30 lintjes over. waar zijn diegebleven???
 ???

Ik herinner me dat er 60 werd gezegd.







No Milk today???

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #109 Gepost op: 30-03-2003, 20:09:39 »
De rest is denk ik blijven hangen. Chandrika wist niet dat ze als laatste moest, dus misschien dacht ze, ik laat er wat hangen, zodat degene na me ook de weg nog kan vinden.








Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #110 Gepost op: 30-03-2003, 20:17:20 »
Mwjah, maar Elise zag ook amper lintjes hangen en die heeft er zelfs nog een paar laten hangen voor de rest (zegt ze).
Ik heb toch het idee dat er een paar verduistert zijn eik :S







No Milk today???

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #111 Gepost op: 30-03-2003, 20:27:12 »
Volgens mij had ik gelezen dat de crew in een niet verwarmd hutje zat en dat zaten de deelnemers wel (haardvuur toch?). De crew zat gewoon in een ander hutje daar (zal wel een natuur/vakantie gebied oid zijn).

sorry ik bedoel ook het hutje van Angela... ze moeten dat huisje verlaten omdat de kandidaten er aan komen, zegt ze... en vervolgens ziet ze Ron 2 uur later voorbij rennen in het hutje waar ze zitten... dat stukje snap ik dus niet als Ron zo snel gelopen heeft...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #112 Gepost op: 30-03-2003, 21:11:26 »
Mwjah, maar Elise zag ook amper lintjes hangen en die heeft er zelfs nog een paar laten hangen voor de rest (zegt ze).
Ik heb toch het idee dat er een paar verduistert zijn eik :S

Ik heb haar zelfs horen zeggen dat ze er nog wat teruggehangen heeft...Ja drie keer gecheckt of ik het goed gehoord had...







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #113 Gepost op: 30-03-2003, 22:11:19 »
sorry ik bedoel ook het hutje van Angela... ze moeten dat huisje verlaten omdat de kandidaten er aan komen, zegt ze... en vervolgens ziet ze Ron 2 uur later voorbij rennen in het hutje waar ze zitten... dat stukje snap ik dus niet als Ron zo snel gelopen heeft...

Waarschijnlijk werden Angela en Pauki al weggestuurd uit de Heart Lodge nog voordat Patricia en Rene eraan kwamen. Ze schrijft ook dat de kandidaten er aan konden komen. Waarschijnlijk is dit wat ruim genomen zodat ze zeker wisten dat er niemand van de crew nog aanwezig was in 't huisje op 't moment dat Patricia en Rene aan zouden komen. Misschien is de opdracht ook wel later van start gegaan om de een of andere onvoorziene reden, (ik denk eigenlijk niet dat ze ingecalculeerd hadden dat de laatsten in 't duister naar die linten moesten zoeken...) terwijl de crew daar op 't eindpunt nog niet van op de hoogte waren. Dit alles met als resultaat dat Angela en de rest van de crew uren in dat hutje hebben gezeten. Ik denk dus niet dat we hier uit kunnen opmaken dat Ron niet hard gelopen heeft of zo.  :-\








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #114 Gepost op: 30-03-2003, 22:19:56 »
Ze konden alleen geld verdienen als iedereen op tijd binnen was. Misschien was Ron daarom wel doorgerent, dan zou er iig 1 het niet halen. En hij zou zich dan niet zo verdacht maken als hij veel lintjes bij zich zou hebben want die lintjes zouden geld opleveren en werd als het zou mislukken niet afgetrokken van de pot.







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #115 Gepost op: 30-03-2003, 23:28:16 »
Of er is veel gemonteerd en geknoeid in die opdracht of er klopt geen f*ck van............Als Ron gerend had was die Ferdi vast tegen gekomen......Ferdi liep rustig, plukte 16 lintjes en maakt nog constructies met bomen en stenen etc. Ron rende het hele parcour en nam ongeveer 20?? Lintjes mee...4 meer dan Ferdi dus qua tijd ?? Hoelang doe je over een lintje??? Ruim genomen 30 sec. dus 2 minuten....







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Smikkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #116 Gepost op: 31-03-2003, 00:03:12 »
Oke, na twee jaar passief molfan te zijn onderneem ik nu een poging tot een actieve molfan. Hier dus mijn eerste actie. :)
Ron is mijn mol, zeker na de afgelopen aflevering. Ik heb met een boekje op schoot gezeten en heb vanalles op zitten schrijven. De meeste dingen/mollenstreken, hints heb ik hier al terug kunnen lezen.
Wat is mij opgevallen:
- Ron vertrekt als tweede loper, op zich zie je weinig van hem, hij loopt in het begin over de stok met stenen(overigens bij Elise verdwenen, hij gaat van het pad af het bos in, hij rent het huisje voorbij, hierna zie je hem pas weer uitstappen uit de auto. In mijn ogen ga je als je de weg niet meer weet terug naar het punt waar je het laatste lintje hebt gezien. Was het niet zo dat er in de Belgische serie de mol ook ergens heel lang over deed en zogenaamd uitgeput bij het eindpunt kwam??? Dit sluit ook mooi aan bij theorie die hier boven beschreven wordt.
In de tussentijd heeft hij de videoboodschap opgenomen

- Waarom Ron toch gesprongen is weet ik niet, ook daar heb ik ergens op dit forum een mooie theorie gelezen. Wat ik wel denk is zeker door zijn getreuzel bij het springen hij symphatie heeft geprobeerd op te wekken en daardoor het belachelijke gedrag niet over zich heen kreeg van patricia en ferdi.
-Waarom zat er op Ron zijn helm een grote sticker en wat staat er precies op die sticker??? Ook op de beginpagina van de Avro wordt een foto getoond met die helm.
Bij alle andere springers zag je het merkje van de helm en verder geen andere stickers.
-Wat staat er nu precies op de muts van Ron? iets van 55dsl. Omdat ze bij de Belgische mol ook iets met aanwijzing op de kleding deden, heb ik het gevoel dat dat deze aflevering ook wel eens kan zijn. Kan er alleen nog niet mijn vinger op leggen, maar dat komt vast nog wel.
Dit waren gewoon wat gedachten van mij en misschien zit ik compleet fout, maar ik vind het weer machtig dat de mol er is en verheug me nu al weer op zaterdag.
 :-\ :-\ :'( Nog 6 dagen wachten.
Tot ziens, tot Mols.
Groetjes Smikkie








Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #117 Gepost op: 31-03-2003, 11:02:36 »
Oke, ik ben het met jullie eens dat Ron zeer verdacht gehandeld heeft toen hij het huisje voorbij rende. Maar...
Ron heeft er toch voor gezorgd dat er relatief weinig geld uit de pot hoefde naar aanleiding van deze opdracht. Wanneer de opdracht mislukte zouden de lintjes van de kandidaten die op tijd binnen waren keer 100 van de pot afgaan. Ferdi had 16 lintjes, Elise 5, in totaal dus 21 keer 100 = 2100 euri's. Ron had gezien het stapeltje voor het op tafel zeker 10 lintjes = dus nog eens 100 euri uit de pot. Nu hij zelf niet op tijd binnen was, hoefde dit geld dus ook niet uit de pot. Dit lijkt me behoorlijk onmols.

Stel dat Ron de mol is en express het huisje voorbij rende, dan hij had hij toch ergens in de buurt gaan zitten wachten totdat hij wist hoe de andere kaniddaten het ervan af zouden brengen?
Er zijn in mijn ogen twee mogelijke situatie met twee mogelijkheden om te saboteren:

1 Alle kandidaten zijn binnen de tijd. Ron laat de opdracht als geheel mislukken door niet op tijd binnen te komen.
2 Niet alle kandaten zijn binnen de tijd. De opdracht is dus zoiezo mislukt. Ron ziet dit vanuit zijn schuilplaats aankomen en gooit er nog een schepje bovenop door net binnen de tijd binnen te komen met een hoop lintjes die keer 100 van de pot afgetrokken worden.

Situatie 1 is niet aan de orde geweest. Situatie 2 wel, maar Ron heeft zich niet als mol gedragen.
Hoewel Ron bovenaan mijn lijstje stond als molverdachte, ben ik nu toch erg gaan twijfelen.







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #118 Gepost op: 31-03-2003, 12:03:00 »
Goed, na twee jaar lurken op dit forum ben ik dan toch maar over die drempel heengestapt, en heb mezelf geregistreerd. Dit wordt dus mijn eerste post. Ik hoop dat 'ie jullie bekoren.  :)

De mol zegt in het vervaagde filmpje dat hij er niet alleen voor gezorgd heeft dat de groep geld verloren heeft, maar hij heeft ook geld voor de groep gewonnen. Stel nu dat Ron de mol is, en daarmee het filmpje zou hebben ingesproken, zou het niet zo kunnen zijn dat hij daarmee doelde op die opdracht?
Tenslotte heeft hij er dan voor gezorgd dat de opdracht mislukte (door teveel lintjes en/of aanwijzingen weg te halen) en daarmee de groep 2100 euro afhandig gemaakt, maar hij heeft ze ook geld bespaard door niet op tijd binnen te komen.








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #119 Gepost op: 31-03-2003, 13:44:58 »
Hoezo? Hij wist toch niet dat Chandrika ook niet op tijd binnen zou zijn. Ik neem aan dat ze allemaal even veel tijd hebben gekregen. Anders is het niet eerlijk voor de laatste... die met de minste aanwijzingen de kortste tijd dan krijgt om nog binnen te komen. Elise die na hem kwam was ook op tijd binnen. Als dit niet het geval is, dan hebben ze wel erg dom gespeeld... dan hadden ze dus bij wijze van spreken op elkaar kunnen wachten en met een groepje de route lopen. En alle lintjes gewoon meenemen.
Dus als Ron de mol is heeft hij volgens mij, door niet binnen te komen, gemold. Zo speelde hij als mol namelijk op zeker dat de opdracht mislukt en er geld ingeleverd moet worden. Hij wist immers niet zeker dat Chandrika het ook niet zou halen. Als Chandrika de mol was geweest, had zij wel kunnen weten (via het team) dat Ron nog niet binnen was en had zij om nog meer geld te verliezen wel binnen kunnen komen...
Snappen jullie het nog?









Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...