Auteur Topic: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?  (gelezen 66041 keer)

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #80 Gepost op: 30-01-2016, 18:55:03 »
Ook als je niet op dit forum kijkt, kom je de kloosterhint tegen. Hij staat werkelijk overal. Ze hadden gewoon niet zo'n veel te duidelijke hint in zo'n vroege aflevering moeten stoppen.

Iets wat ik nog was vergeten, maar wat voor mij echt heel negatief is: wederom een live finale.
Vorig jaar was dat alleen leuk voor de mensen die erbij waren. Doordat het niet van tevoren was opgenomen, kwamen de eerdere afvallers bijna niet aan het woord en hebben ze ook weinig molacties besproken. Het moment waarop de finalisten naar buiten kwamen en door de menigte werden toegejuicht, vond ik ronduit gênant. Een beetje alsof ze de Koninklijke familie waren.
En dan gaan ze dat dit jaar weer doen. WIDM is geen Big Brother.

Mee eens wat betreft de finale!

Ja, dit was een heel negatief bericht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #81 Gepost op: 30-01-2016, 18:58:55 »
Ik was bij die finale buiten en vond het toen wel leuk om de kandidaten daar te zien, maar op tv kwam het inderdaad wat gênant over en verder iets toevoegen deed het niet. Van mij had het bij een eenmalig probeersel mogen blijven. Een goede finale zonder poespas is voor iedereen leuker.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #82 Gepost op: 30-01-2016, 19:41:29 »
Ik ben heel benieuwd naar aflevering 5. Misschien merken we nu, wie de "best voorbereide mol ooit" is. Mogelijk iemand die net doet of ie helemaal niets snapt of weet van de inheemse Taíno taal, die in deze aflevering ontcijferd moet worden volgens de NPO.
 

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #83 Gepost op: 30-01-2016, 19:46:18 »
Ik ben heel benieuwd naar aflevering 5. Misschien merken we nu, wie de "best voorbereide mol ooit" is. Mogelijk iemand die net doet of ie helemaal niets snapt of weet van de inheemse Taíno taal, die in deze aflevering ontcijferd moet worden volgens de NPO.
 

Of iemand die het veel te goed begrijpt   ::)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #84 Gepost op: 30-01-2016, 19:54:47 »
Ik zit eerlijk gezegd ook niet te wachten op een nieuwe live-finale. Het is gaaf om er bij te zijn (of je nou buiten zit of binnen), maar het gaat flink ten koste van de rust die aflevering 10 had, met tijd om terug te blikken. In voorgaande seizoenen konden gewoon de leukste opmerkingen gemonteerd worden, nu moet alles in een keer goed zijn. Liever veel tijd voor molacties - uiteindelijk werden vorig jaar een paar van de vetste molacties niet eens besproken (dat Margriet in het goede vak groef bijvoorbeeld! Nooit beelden van gezien.) En de 'hordes fans' hebben ook weinig meerwaarde als kijker Ik vond dat splitscreen op het moment suprême bijvoorbeeld heel raar toen ik het terug zag.

Kortom, ik hoop dat de ontknoping weer terug naar de basis kan. Maar de mogelijkheid om de ontknoping echt bij te wonen, had ik natuurlijk nooit willen missen ;D
...óf niet!

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #85 Gepost op: 30-01-2016, 20:20:34 »
Ik kies persoonlijk ook liever niet voor een live-finale. Ik heb liever alle molacties dan nog allerlei anekdotes.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #86 Gepost op: 31-01-2016, 23:17:40 »
Tot nu vind ik de beelden schitterend, de kandidaten leuk, er zit veel humor in, maar voor de rest........ het kan me absoluut niet zo boeien als voorgaande jaren.
Ik denk dat het vertrek van Anton toch wel z'n uitwerking heeft gehad op het programma, en dan niet in positieve zin.

Al het "gedoe" rondom het programma: twitter, facebook, extra beelden, snapshot en ik weet niet wat nog meer, vind ik zelf vreselijk vermoeiend. Ik wil een leuk programma zien waarin De Mol zijn werk moet doen. Niet al die flauwekul die ze er bij verzonnen hebben.

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #87 Gepost op: 1-02-2016, 00:21:48 »
Mooi seizoen, vooral als in: Mooie plaatjes.

Voor de rest vind ik tot nu toe het seizoen enigszins tegenvallen. Veel mooie shots, maar voor mijn gevoel weinig beelden van de opdrachten.
Ik kan daardoor zelf de mol een stuk moeilijker vinden, omdat ik weinig van de opdrachten zie. Vooral veel gebabbel van de kandidaten  ::oordoppen::
Ik mis de uitleg van Art, in combinatie met kaartjes waarop je mensen ziet lopen en beelden van de mensen tijdens die opdracht.

Wat me opvalt is de hoeveelheid alles-of-niets opdrachten. Voor mijn gevoel was dit vroeger veel minder. Dat maakt het een stuk makkelijker voor de mol; "Het gaat toch al mis, dan kan ik wel fanatiek meehelpen".
Dat samen met het feit dat sommige kandidaten harder mollen dan de mol zelf werkt ook niet echt goed voor de groepspot.

Voor mijn gevoel gaat de charme van Wie is de Mol verloren doordat ze een groter publiek aan proberen te spreken.

Allicht kom ik nu over als een oude zeur :P, maar Wie is de Mol is wel een van de weinige programma's die ik daadwerkelijk volg.
Het blijft een mooi programma, alleen kijk ik toch liever naar de oudere afleveringen. (Van seizoen 9 en ouder)

EDIT:
En ik mis de bagageopdrachten, tentjes in een veld etc.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2016, 00:24:49 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #88 Gepost op: 1-02-2016, 00:35:33 »
Omdat er dan veel meer motivatie zal zijn bij de kandidaten om proeven te laten slagen én het dus moeilijker wordt voor de Mol om te saboteren. Dan zouden we effectief weer sabotage acties krijgen van de Mol en minder pseudomollen onder de kandidaten. ;D

Ideetje: misschien zouden de BN'ers kunnen strijden voor een goed doel naar keuze. Dan zouden ze zeker 100% inzet tonen tijdens de proeven.

Volgens mij streden ze in de eerste seizoenen voor een goed doel. Verder maakt het echt niet uit of de pot 1000 of 20.000 euro is. Het zal psychologisch gezien weinig aan de manier van spelen veranderen. Kandidaten gaan niet ineens Jokers laten liggen omdat ze de pot dan flink kunnen spekken. Dat zag je al in de seizoenen waar je meer geld kon winnen.

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #89 Gepost op: 1-02-2016, 00:36:10 »
Hoi, door mijn eigen stomme schuld was ik weet te laat met het invullen van de pool. Volgend jaar zet ik het in mijn agenda!
Voor mij was het na afl 1 al duidelijk...Klaas is de Mol....
De hints zijn te makkelijk dit jaar, dus ik speur niet mee. Ik vind de groep wel heel leuk, zo jammer dat El al zo snel uit het spel viel, moest zo lachen om haar!
Af en toe zal ik hier eens inloggen, want het is prachtig om te zien hoe jullie  ;D ;) :P ??? :-\\ :-* -loten lekker bezig zijn!
 
groet Zeeuwse ::zwaai::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #90 Gepost op: 1-02-2016, 01:07:45 »
Volgens mij streden ze in de eerste seizoenen voor een goed doel. Verder maakt het echt niet uit of de pot 1000 of 20.000 euro is. Het zal psychologisch gezien weinig aan de manier van spelen veranderen. Kandidaten gaan niet ineens Jokers laten liggen omdat ze de pot dan flink kunnen spekken. Dat zag je al in de seizoenen waar je meer geld kon winnen.

Dat goeie doel was echt gewoon hun eigen portemonnee hoor. Maar ja, wat wil je: onbekende Nederlanders die wellicht een karig inkomen hadden of student waren, renden veel harder voor het geld als de BN-ers die doorgaans veel beter in de slappe was zitten...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #91 Gepost op: 1-02-2016, 09:58:20 »
Dat goeie doel was echt gewoon hun eigen portemonnee hoor. Maar ja, wat wil je: onbekende Nederlanders die wellicht een karig inkomen hadden of student waren, renden veel harder voor het geld als de BN-ers die doorgaans veel beter in de slappe was zitten...

Sorry, maar dit is echt totale onzin. Op een klein reservaat van Linda de Mol, Matthijs van Nieuwkerk en Paul de Leeuw na zijn verreweg de meeste BN'ers absoluut niet rijk - en zeker niet als ze de tot de B- (of C-)categorie behoren waar WIDM tegenwoordig zijn kandidaten uit recruteert. Echt, de meeste acteurs, presentatoren, zangers, schrijvers en muzikanten zijn gewoon ZZP'ers die als enige voordeel van hun (semi-)bekendheid ondervinden dat ze af en toe gratis naar een première o.i.d. mogen. De suggestie dat BN'ers beter in de slappe was zitten en het prijzengeld dus niet nodig hebben is domweg bedrieglijk. >:(

(Excuus voor de boosheid, maar deze onzin komt elk jaar weleens ter sprake. Kennelijk is het idee van bekend=rijk net zo onuitroeibaar als de jaloezie waar dat soort uitspraken uit voortkomt).
« Laatst bewerkt op: 1-02-2016, 10:00:56 door Michmol »
Woosie down?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #92 Gepost op: 1-02-2016, 10:10:57 »
Sorry, maar dit is echt totale onzin. Op een klein reservaat van Linda de Mol, Matthijs van Nieuwkerk en Paul de Leeuw na zijn verreweg de meeste BN'ers absoluut niet rijk - en zeker niet als ze de tot de B- (of C-)categorie behoren waar WIDM tegenwoordig zijn kandidaten uit recruteert. Echt, de meeste acteurs, presentatoren, zangers, schrijvers en muzikanten zijn gewoon ZZP'ers die als enige voordeel van hun (semi-)bekendheid ondervinden dat ze af en toe gratis naar een première o.i.d. mogen. De suggestie dat BN'ers beter in de slappe was zitten en het prijzengeld dus niet nodig hebben is domweg bedrieglijk. >:(

(Excuus voor de boosheid, maar deze onzin komt elk jaar weleens ter sprake. Kennelijk is het idee van bekend=rijk net zo onuitroeibaar als de jaloezie waar dat soort uitspraken uit voortkomt).


 ::ok:: Helemaal mee eens. Waarom de kandidaten nu minder hard rennen voor het geld, heeft er vooral mee te maken dat het spel is veranderd. Wil je langer in het spel blijven, heb je of jokers en vrijstellingen nodig of moet je jezelf verdacht maken (waardoor je medekandidaten op een verkeerde mol zitten). Dat speelde in de eerste seizoenen nog totaal niet. Toen hadden de kandidaten nog amper een idee wat de bedoeling van het spel was, terwijl de kandidaten nu informatie inwinnen bij oud-mollen en oud-kandidaten en zelf ook steeds ingewikkelder gaan denken. Vind ik het jammer dat het spel op deze manier veranderd is? Ja! Ik ben er sterk voor dat geld weer belangrijker wordt, waardoor de mol echt moet mollen (in plaats van afwachten totdat de groep iets fout doet). Maar dat dit aan de BN-ers ligt, is echt onzin!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #93 Gepost op: 1-02-2016, 12:03:24 »
Ik vind dit seizoen best wel tegenvallen.. De groep zelf vind ik wel leuk en goed gekozen, maar op een of andere manier heb ik niet echt een WIDM gevoel hierbij..
Verder is het gewoon DOM van de crew om een grote hint al zo vroeg in de serie te gooien, ik snap dat echt niet. Je weet hoe mensen fanatiek gaan zoeken naar hints en aanwijzingen en dan al zo vroeg in het seizoen een naam van een kandidaat zo verstoppen, is gewoon niet slim (stiekem vraag ik me af of dit ook gebeurd zou zijn met Anton Jongstra als eindredacteur, maargoed)

Verder zijn het de kleine dingetjes die mij gewoon niet aanspreken, zoals de simpele opdrachten met de bordjes van afgelopen uitzending.. Ik mis de korte simpele mindf*ck opdrachten.

Voor de rest vind ik moltalk ook erg tegenvallen, Rik is gewoon niet de juiste persoon hiervoor. En merk gewoon dat ze aan alle kanten proberen om WIDM zo veel mogelijk uit te melken. En dat vind ik gewoon zo jammer. Het mysterieuze is dan veel minder voor mij gevoel..

Maar alsnog blijf ik WIDM trouw volgen, al kijk ik voor mijn eigen plezier graag de seizoenen 1 - 14 terug. Daar was het WIDM gevoel nog erg aanwezig!

Ow en verder.... WIDM TERUG NAAR DE DONDERDAG!!   ;D
« Laatst bewerkt op: 1-02-2016, 12:05:59 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #94 Gepost op: 1-02-2016, 16:14:39 »
Tot nu vind ik de beelden schitterend, de kandidaten leuk, er zit veel humor in, maar voor de rest........ het kan me absoluut niet zo boeien als voorgaande jaren.
Ik denk dat het vertrek van Anton toch wel z'n uitwerking heeft gehad op het programma, en dan niet in positieve zin.

Al het "gedoe" rondom het programma: twitter, facebook, extra beelden, snapshot en ik weet niet wat nog meer, vind ik zelf vreselijk vermoeiend. Ik wil een leuk programma zien waarin De Mol zijn werk moet doen. Niet al die flauwekul die ze er bij verzonnen hebben.



Ik ben het deels met je eens, maar die extra beelden vind ik juist fantastisch. Zo is er tussen de afleveringen wat leuks te bekijken en je krijgt nog veel meer mee van de sfeer en de groep onderling, beelden die niet in de uitzending passen maar wel heerlijk zijn om te zien. Snapchat etc hoeft voor mij ook niet, de app met de mogelijkheid van spelen in poules vind ik wel top!

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #95 Gepost op: 1-02-2016, 20:55:29 »
Citaat van: Straatblaffer link=topic=57891.msg1914678 :\'( ::niet-ok::#msg1914678 date=1454283333
Volgens mij streden ze in de eerste seizoenen voor een goed doel. Verder maakt het echt niet uit of de pot 1000 of 20.000 euro is. Het zal psychologisch gezien weinig aan de manier van spelen veranderen. Kandidaten gaan niet ineens Jokers laten liggen omdat ze de pot dan flink kunnen spekken. Dat zag je al in de seizoenen waar je meer geld kon winnen.
Daarom.....WEG MET DIE VERVLOEKTE JOKERS!!!
En al die andere bijkomende shit die zoveel afbreuk doet aan het eens leukste en spannendste programma ooit.
Op het puntje van je stoel naar de executies kijken bijvoorbeeld is al jaren niet meer aan de orde geweest   :-X :\'( ::niet-ok::
Going downhill fast. Elk jaar een stukje minder leuk om naar te kijken, totdat je uiteindelijk helemaal afhaakt. Bedankt programmamakers  >:( ::ohno::
Mol moet, mol doet je goed!

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #96 Gepost op: 1-02-2016, 21:30:49 »
Daarom.....WEG MET DIE VERVLOEKTE JOKERS!!!
En al die andere bijkomende shit die zoveel afbreuk doet aan het eens leukste en spannendste programma ooit.
Op het puntje van je stoel naar de executies kijken bijvoorbeeld is al jaren niet meer aan de orde geweest   :-X :\'( ::niet-ok::
Going downhill fast. Elk jaar een stukje minder leuk om naar te kijken, totdat je uiteindelijk helemaal afhaakt. Bedankt programmamakers  >:( ::ohno::


Ik snap echt totaal niet wat je bedoeld, dit seizoen zijn er 2 opdrachten met een paar jokers geweest. Geen spanning bij de executies? Weet je dan al wie afvalt? Ik vind ze nog steeds heel spannend, ik dacht op sommige momenten echt dat iemand eruit ging, bijvoorbeeld bij Tim in afl. 3 en Cecile in afl. 5.

Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #97 Gepost op: 1-02-2016, 22:39:03 »
Ik snap echt totaal niet wat je bedoeld, dit seizoen zijn er 2 opdrachten met een paar jokers geweest. Geen spanning bij de executies? Weet je dan al wie afvalt? Ik vind ze nog steeds heel spannend, ik dacht op sommige momenten echt dat iemand eruit ging, bijvoorbeeld bij Tim in afl. 3 en Cecile in afl. 5.

Je kunt vaak vrij goed inschatten wie eruit gaat hoor.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #98 Gepost op: 1-02-2016, 23:26:23 »
Je kunt vaak vrij goed inschatten wie eruit gaat hoor.
idd, hou de klok er bij, en als er genoeg tijd is voor de executie, kun je de eerste 2 vaak afstrepen.

moet overigens wel zeggen dat het programma niet trekt. rare hints mbt Klaas (cf Mol), codes waarvan ik nog niet snap waarom we DENKEN te weten dat het biedingen zijn op basis van wat we DENKEN gezien te hebben. en dan verwijzen ze ook nog eens allemaal naar Klaas. Alsof we ineens allemaal tunnelvisie hebben omdat we klaas de coolste van de groep vinden (want ja, klaas kan alles).

als het nou volgend jaar weer naar de donderdag verhuist, hoop ik dat Joeri ook weer terugkomt...EN natuurlijk de muziekhints in de roodshow, want dat is ook een behoorlijke lege plek.... dat gepruts op zondag interesseert me niet zo.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #99 Gepost op: 1-02-2016, 23:34:59 »
Wie nog twijfelt of teleurgesteld is in WIDM 2016 - kom de Vlaamse serie kijken. Dat is weer De Mol zoals vanouds. De aflevering staat nu online op de website van VIER. Puur genieten!
Tell me what your telescope says