Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 62969 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #100 Gepost op: 10-02-2019, 00:16:05 »
Shoutout naar Frank die het hier altijd heel duidelijk post, waar ik heel veel aan heb bij het maken van het overzicht voor de site ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #101 Gepost op: 10-02-2019, 11:58:07 »
Testvragen aflevering 6

Jamie
6. Werkte de Mol aan de rode draad opdracht tijdens 'Steentje Bijdragen'? -> Nee

Rick Paul
16. Welke verkeersregel kreeg de Mol toegewezen tijdens de opdracht 'Links/Rechts'? -> De Mol mocht alleen links

Sinan
18. Hoe vaak was de Mol op tijd bij Rik tijdens de opdracht 'Links/Rechts'? -> 1 keer

Niels
7. Bestuurde de Mol de wals tijdens de opdracht 'Steentje Bijdragen'? -> Ja  (Sinan)

Sarah
20. Wie is de Mol? -> Jamie

Merel
8. Aan welke opdracht werkte de Mol aan het einde van 'Steentje Bijdragen'? -> Het Mollogo

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #102 Gepost op: 12-02-2019, 21:22:49 »
Aflevering 7
Merel: op 1 à 2 personen
RP: Gooit het op Merel en Jamie en laat Sinan vallen. 1 joker  Na executie/afvallen noemt hij Jamie als zijn mol.
Sinan: Jamie en Niels. Praten veel doen weinig.
Sarah: 1 a 2. Keuze maken. Ik weet het gewoon niet.
Niels: Jamie 2 jokers
Jamie: Rick Paul van Molligen. Heel stellig 2 jokers. Beetje spreiden op Sarah en Merel. Sinan en Niels als die het zijn ben ik eruit.

Aflevering 6
RP: vertrouw Sarah Niels, verdenkt Jamie dan Merel dan Sinan met een joker
Jamie: Rick Paul
Sinan: meiden goed Niels RP niet goed
Sarah ik weet het gewoon niet. Merel RP Jamie
Niels max 2 1/2 spreiden,Sinan skippen?
Merel: RP altijd al, Jamie niet blinde vlek worden.

Aflevering 5
Jamie : Veel vrouwen, klikt op Rick Paul bij de vraag wie is de mol. “test niet het slechtst maken.
Sarah: Rick Paul en de afgelopen 3 testen ook
Robert: Rick Paul, Jamie Merel. (Ik denk dat hij Merel heeft ingevuld als mol)
Merel: Robèrt is het niet, Sarah, Rick Paul hoofdverdachte en Jamie.
Sinan: bang voor tunnelvisie, gelukkig heb ik mijn fout hersteld
Niels: Sinan,
Rick Paul: Merel, Sinan en Jamie

Aflevering 4
Jamie : Eveline
Sarah: niet Robert
Robert: Sarah Rick Paul
Merel: Eveline, Rick Paul, Jamie, Sinan
Sinan: niet meer Eveline, maar Merel
Niels: Merel Sinan Jamie Eveline
Eveline: joker verhaal
Rick Paul: niet meer Eveline,

Aflevering 3
Rick Paul : Sinan
Niels, Sinan reservemol, Eveline hoofdverdachte,
Nickie: Eveline
Robert: Merel, Jamie.
Jamie: Rick Paul (vlag)
Sarah: Evi weg, nu Eveline,
Eveline, Nickie Rick Paul, Sinan, Jamie
Sinan: niks in beeld, groene hand na executie
Merel: niks in beeld

Aflevering 2:
Rick Paul : Sinan, Evelien
Sinan: Rick Paul
Niels: Evi, Rick Paul (paar vragen)
Evelien: Evi, Nikkie
Merel : Evi, Nikkie, Evelien
Nikkie : Evi
Evi: Evelien. Beetje Rick Paul, Nikkie, Sinan
Robert: Evi, Jamie en Sinan
Sarah: 3,4,5 maar welke
Jamie: Evi, Eveline, 2 mannen erbij, Rick Paul, Sinan

aflevering 1
Niels: spreidt
Evelien: spreidt tussen 4 kandidaten
Merel: o.a. op Evi
Jamie: verdenkt Rick-Paul het meest
Robèrt: spreidt tussen 3-4 mannen en vrouwen
Nikkie: Evi, Niels (minder), Evelien (nog veel minder)
Rick-Paul: heeft gespreid, maar zit eigenlijk al vol op iemand
Sarah: spreidt tussen 4 kandidaten
Evi: heeft geen idee
Sinan: verdenkt 3 kandidaten heel erg: Evelien, Nikkie, Sarah
« Laatst bewerkt op: 19-02-2019, 14:41:31 door foxhunter »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #103 Gepost op: 13-02-2019, 10:12:04 »

Sinan: meiden goed Niels RP niet goed

Als Sinan op Niels blijft spreiden kan het wel eens snel een exit zijn.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #104 Gepost op: 13-02-2019, 17:27:02 »
Jamie -> Rick-Paul
Merel -> Rick-Paul, Jamie
Niels -> ? (Sinan?) 2,5 personen.
Rick-Paul -> Jamie, Merel, Sinan
Sinan -> Niels, Rick-Paul
Sarah -> Rick-Paul, Merel, Jamie

Volgens de zipline hint zou Sarah eruit vliegen. Als ik haar verdachte met de rest vergelijkt, dan kan Merel in ieder geval niet de mol zijn.

Dit lijkt alsof RP gewoon de mol is en de kandidaten hebben hem door.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #105 Gepost op: 13-02-2019, 19:16:44 »
Volgens de zipline hint zou Sarah eruit vliegen. Als ik haar verdachte met de rest vergelijkt, dan kan Merel in ieder geval niet de mol zijn.

Dit lijkt alsof RP gewoon de mol is en de kandidaten hebben hem door.

Ik vermoed dat Sinan al all-in is gegaan op RP. De rest is nog aan het spreiden, maar dat zal ook niet meer lang duren. Aflevering 6/7 tot de eerste juiste all-in, we hebben al slechtere mollen gehad op basis van verdenkingen.

Als RP de mol is uiteraard.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #106 Gepost op: 14-02-2019, 00:49:07 »
Ik vermoed dat Sinan al all-in is gegaan op RP. De rest is nog aan het spreiden, maar dat zal ook niet meer lang duren. Aflevering 6/7 tot de eerste juiste all-in, we hebben al slechtere mollen gehad op basis van verdenkingen.

Als RP de mol is uiteraard.

Het is natuurlijk niet automatisch zo dat hoe meer/erger je verdacht wordt door de kandidaten, hoe een slechtere Mol je bent (al is het natuurlijk wel altijd geweldig om te zien als er zoals George, Dennis en Thomas een Mol is die amper verdacht wordt doorheen de hele serie). Op dit moment lijkt Rick Paul bijvoorbeeld meer verdacht te worden dan Merel, maar ik zou laatstgenoemde een (veel) slechtere mol vinden dan Rick Paul. Ondanks dat hij dus veel verdacht wordt zou ik van de zes die nu nog over zijn Rick Paul de beste Mol vinden, qua gedrag en geld ophalen. Voorlopig toch, er zijn natuurlijk nog enkele te gaan.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2019, 00:52:05 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #107 Gepost op: 14-02-2019, 09:35:01 »
Het is natuurlijk niet automatisch zo dat hoe meer/erger je verdacht wordt door de kandidaten, hoe een slechtere Mol je bent (al is het natuurlijk wel altijd geweldig om te zien als er zoals George, Dennis en Thomas een Mol is die amper verdacht wordt doorheen de hele serie). Op dit moment lijkt Rick Paul bijvoorbeeld meer verdacht te worden dan Merel, maar ik zou laatstgenoemde een (veel) slechtere mol vinden dan Rick Paul. Ondanks dat hij dus veel verdacht wordt zou ik van de zes die nu nog over zijn Rick Paul de beste Mol vinden, qua gedrag en geld ophalen. Voorlopig toch, er zijn natuurlijk nog enkele te gaan.

Een mol die veel verdacht wordt impliceert niet persé een minder goede mol. Dat probeerde ik te zeggen, maar was misschien niet zo duidelijk. Klaas werd bijvoorbeeld enorm veel verdacht door de kandidaten en op het forum door de giga-hint, maar ondanks dat had kon hij toch nog goede molacties (zoals die kist op dat eilandje) uitvoeren.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #108 Gepost op: 16-02-2019, 22:47:35 »
Aflevering 7

Rick Paul (afvaller) -> Jamie en Merel (1 joker) [maar uit extra beelden blijkt: vol op Jamie]
Jamie (afvaller) : Rick Paul en een beetje spreiden op Merel en Sarah [maar uit extra beelden blijkt: vol op RP]
Sinan -> Jamie en Niels
Niels -> Jamie (2 jokers)
Merel -> ?
Sarah -> ?

Testvragen

Merel
11. Als hoeveelste kwam de Mol bij Rik tijdens de opdracht 'Roulette'? -> 2e  (Jamie?)

Rick Paul
20. Wie is de Mol? -> Jamie

Sinan
12. Wat was de keuze van de Mol tijdens de opdracht 'Roulette'? -> 2 Jokers

Sarah
6. Naar wie kon de Mol kisten verplaatsen tijdens de opdracht 'Getouwtrek'? -> Rick Paul en Sarah  (Merel)

Niels
18. Bij welk station begon de Mol tijdens de opdracht 'Geld Oogsten' -> De Mol begon niet bij een station

Jamie
20. Wie is de Mol? -> Rick Paul
« Laatst bewerkt op: 19-02-2019, 10:48:40 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #109 Gepost op: 16-02-2019, 23:34:20 »
Dit moet ik nog eens goed nakijken alles aannemende Merel is mol want het is dan vreemd dat Sinan blijft terwijl RP goed zit op de mol maar moet gaan terwijl hij zelfs nog een joker inzet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #110 Gepost op: 16-02-2019, 23:35:56 »
Sinan zijn antwoord is 2 jokers. Maar dat is dan niet Niels dan toch want die had er 3?
Dus dat zou dan op Jamie of Merel kunnen slaan.

Met dat soort vragen kun je als je op Jamie zit ook Merel perongeluk meenemen. En dat maakt de namen die ze noemen ook weer tricky.


Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #111 Gepost op: 16-02-2019, 23:49:31 »
Kan je hierdoor niet Sarah en Merel voorzichtig wegstrepen?

Zowel RP en Jamie noemen ze (sowieso Merel), niet als hoofdmol.

Sinan en Niels hebben waarschijnlijk niets op ze ingevuld en zitten er nog in.

Volgens mij zit Sinan op Niels en Niels op Sinan. Lijkt mij dat de mol op dit moment de verdachte noemt die de finale gaat halen dus ik gok dat één van beide heren de mol is.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #112 Gepost op: 17-02-2019, 00:43:13 »
Niels zijn tweede naam wordt al enkele afleveringen weggehouden. Zou dit dan toch Merel zijn?

Merel lijkt toch op RP en Jamie te zitten, of is ze net op tijd naar Sarah gegaan?

Het wijst toch naar Niels als mol, maar die had ik al met dikke streep afgeschreven. Een moeilijke dit.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #113 Gepost op: 17-02-2019, 00:46:12 »
Niels zijn tweede naam wordt al enkele afleveringen weggehouden. Zou dit dan toch Merel zijn?
Dat is zeker zo. Zie het bondje met Sarah en RP. RP geeft duidelijk blijk van Merel, blijkt uit alles, zie ook de balkon aanval, en vele intermezzo's. Daarmee zijn Sarah en Nilson besmet, die zitten ook op Merel, zoveel is wel duidelijk. Het enige vreemde vind ik dan dus nog Sinan, maar ja, het kan wat eerder gezegd werd... geluk, en wellicht toch Merel blijvend in zijn achterhoofd, want hij zei voorheen steeds dat de mol een vrouw was...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline taytay13

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #114 Gepost op: 17-02-2019, 00:58:42 »
Het is gewoon lastig te zeggen, omdat je niet weet hoe slecht de personen die eruit gaan de test hebben gemaakt. Jamie zat sowieso op RP en RP zat sowieso op Jamie. Stel dat Niels niet de mol is, dan is hij door zijn twee jokers door het oog van de naald gekropen.

Ik vraag me eerlijk gezegd ook heel erg af of het waar is dat kandidaten nog spreiden. Uit sommige van de biechten lijkt dat wel zo, maar van de andere kant wordt het toch ook eens tijd om je keuze te maken..

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #115 Gepost op: 17-02-2019, 00:59:25 »
Dit moet ik nog eens goed nakijken alles aannemende Merel is mol want het is dan vreemd dat Sinan blijft terwijl RP goed zit op de mol maar moet gaan terwijl hij zelfs nog een joker inzet.
Tenzij Sinan de Mol is, Lo.... tenzij Sinan de Mol is... ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #116 Gepost op: 17-02-2019, 01:12:46 »
Jamie zegt: Sinan en Niels heb ik niet op het oog. Als 1 van hun de mol is zit ik in het vliegtuig naar huis.

Juist omdat ze deze uitspraak aan ons laten horen denk ik dat Sinan en Niels niet de mol zijn. Te opvallend
Ze willen juist dat we dat daardoor gaan denken

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #117 Gepost op: 17-02-2019, 01:25:01 »
Ja en ik denk ook dat het sterk is dat hij veel op Merel zou hebben ingezet, je gaat niet bij 5 mensen op 3 spreiden. RP zal een andere reden hebben gehad voor afvallen, hij zat kort voor de test zooooo te klooien met Jamie. Die verdacht hij zeer met het kokosnoten gooien. Hij verloor het ook; Jamie won de strijd. Dat werd persoonlijk, gaat in je hoofd zitten, en hij zal pardoes veel te veel op hem hebben ingezet, wat hij anders niet zou hebben gedaan. Psychologisch effect waar Nils en Sarah geen last van hadden dus die hebben Merel gewoon veel meer meegenomen in de test.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 01:28:54 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #118 Gepost op: 17-02-2019, 01:41:44 »
Mee eens. Als die biechten kloppen dan elimineert deze executie in feite Merel als mol, en waarschijnlijk Sarah ook, aangezien Jamie op beide vrouwen inzette. Nu zullen er overlappen zijn waarbij beiden in een team met een mannelijke kandidaat zaten en er dus desalniettemin vragen goed kunnen zijn (met de verkeerde mol op het oog), maar sec gezien lijkt deze biechtinfo naar Niels of Sinan als mol te wijzen.. ?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #119 Gepost op: 17-02-2019, 03:55:05 »
Jamie zegt: Sinan en Niels heb ik niet op het oog. Als 1 van hun de mol is zit ik in het vliegtuig naar huis.

Juist omdat ze deze uitspraak aan ons laten horen denk ik dat Sinan en Niels niet de mol zijn. Te opvallend
Ze willen juist dat we dat daardoor gaan denken

Ja dit was enorm opvallend. Dacht ook gelijk na die biecht “Jamie gaat naar huis”. Inprenten van een valse gedachte bij het thuispubliek.

Lo, wat maak jij er van dat Sarah geen verdachte noemt? De mol en de winnaar zitten toch altijd lang en breed voor de finale op elkaar? Ik dacht dat Sarah er juist uit zou gaan doordat ze niemand noemde... ???