Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 63099 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #120 Gepost op: 17-02-2019, 04:33:02 »
Haha ja ze zegt letterlijk "Ik weet het gewoon niet". Ik denk dat dit een uitvergroting is van hoe ze steeds wordt neergezet. De Milouska mol. Maar ze zegt over twee te spreiden en dat kan haast niet anders zijn dan dat dit Merel en Jamie zijn want dat komt steeds uit het bondje dat zij heeft met Nilson en RP. Dat de edit zo is kan best eens betekenen dat zij de volgende keer exit is. Ik vermoed dat zij en Nilson nu vol op Merel gaan maar Sinan kon nog wel eens ontsnappen middels dat ticket naar de finale. Dan moet er toch iemand uit en dat zal Sarah dan zijn.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #121 Gepost op: 17-02-2019, 07:53:57 »
Als Sarah de mol is kan ik niet raden wie afvalt, als ze het niet is dan zal het van de finalevrijstelling en de heroriëntatie van Sinan afhangen.

Dit moet ik nog eens goed nakijken alles aannemende Merel is mol want het is dan vreemd dat Sinan blijft terwijl RP goed zit op de mol maar moet gaan terwijl hij zelfs nog een joker inzet.

Eerder bijna onmogelijk. Dat ga ik ook nog eens analyseren.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 08:06:03 door Belgian Mol »

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #122 Gepost op: 17-02-2019, 11:06:49 »
Rick Paul is gestopt met spreiden en ging op Jamie.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #123 Gepost op: 17-02-2019, 11:08:17 »
Rick Paul is gestopt met spreiden en ging op Jamie.

Daar lijkt het wel op ja als je zijn dagboek leest. Dat ie nog Merel bij de test noemt maakt haar hierdoor alleen maar extra verdacht.

Ik ben benieuwd of Rick Paul in de podcast nog iets laat weten over zijn stemgedrag.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #124 Gepost op: 17-02-2019, 11:23:05 »
Ja ik zei ook al, het werd persoonlijk daar bij die kokosnoten, en RP verloor van succesboy Jamie ondanks zijn lange steekhoudende argumentatie. Daar zitten allemaal jaloerse gevoelens onder... we hebben al eerder gezien dat kandidaten hun logica laten varen door zoiets stoms. Het is gewoon een soort afreageren, 'die stommerik is gewoon de mol', als ook een excuus voor je eigen psyche. Ik kan het wel geloven ja, het zal ook wel zoiets MOETEN zijn want anders is het inderdaad heel lastig te verklaren waarom Sinan mocht blijven.

En ja, voorspellen wie de laatste afvaller is wordt nu erg lastig met die 'plek voor de finale' in het vooruitzicht. Zoals Freek die de mol niet wist hem pakte ten kosten van Tygo die het WEL wist... ik ben nu wel blij dat ik Sinan al zo lang als verliezend finalist in de pool heb ;);).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #125 Gepost op: 17-02-2019, 11:29:59 »
Zit Sinan niet gewoon al erg lang op de goede mol? Vooral dat “We hebben een hele goede
mol” doet me denken dat hij al een tijdje weet wie het is. Hij komt al een tijd zo zeker en rustig over.

Haha ja ze zegt letterlijk "Ik weet het gewoon niet". Ik denk dat dit een uitvergroting is van hoe ze steeds wordt neergezet. De Milouska mol. Maar ze zegt over twee te spreiden en dat kan haast niet anders zijn dan dat dit Merel en Jamie zijn want dat komt steeds uit het bondje dat zij heeft met Nilson en RP. Dat de edit zo is kan best eens betekenen dat zij de volgende keer exit is. Ik vermoed dat zij en Nilson nu vol op Merel gaan maar Sinan kon nog wel eens ontsnappen middels dat ticket naar de finale. Dan moet er toch iemand uit en dat zal Sarah dan zijn.

Maar waarom laten ze de verdenking van Sarah dan weg? Als ze op Jamie of Merel zat en volgende week vertrekt konden ze die er best in laten. Merel is de mol dus alleen maar gunstig om ons te laten denken dat ze het dan fout heeft en volgende week moet gaan toch?
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 11:34:02 door Mollenmania »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #126 Gepost op: 17-02-2019, 11:36:16 »
Zit Sinan niet gewoon al erg lang op de goede mol?

Ze manipuleren veel de montage en biechten, maar als Sinan zegt dat hij op Jamie en Niels zit, dan zit hij niet 100% op Merel.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #127 Gepost op: 17-02-2019, 11:45:26 »
Maar waarom laten ze de verdenking van Sarah dan weg? Als ze op Jamie of Merel zat en volgende week vertrekt konden ze die er best in laten. Merel is de mol dus alleen maar gunstig om ons te laten denken dat ze het dan fout heeft en volgende week moet gaan toch?
Ze willen ook nog wel eens een dwaalspoor maken he. Het moet niet altijd rechttoerechtaan zijn, dan zouden we wel heel makkelijke conclusies kunnen trekken elke week. Ze hebben haast elke keer wel kandidaten die onduidelijk blijven, nu waren dat Merel en Sarah. Maar niet altijd zijn dat dan degenen die automatisch vertrekken.

Misschien is het scenario wel het zo open mogelijk te laten. Op het moment lijkt Sinan niet op Merel te zitten maar de andere twee wel. Nou vliegt Sarah eruit nadat Sinan de finalevrijstelling pakt. Dan krijg je een hele mooie finale met Merel op Sinan, Sinan op Niels en Niels op Merel. Misschien zit Sarah al wel vele weken vol op Merel in te vullen, maar laten ze dat bewust geheim. Heeft zij nu straks gewoon domme pech en gaat eruit. Dan de hele aanloop die we gezien hebben is evenredige verdenkingen op Sinan, Merel en Niels. Dus houden ze graag Sarah even buiten beschouwing want die zou de verdenkingenschaal doen omslaan naar Merel...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #128 Gepost op: 17-02-2019, 11:59:33 »
Merel wordt van de overgebleven kandidaten al het meest verdacht tijdens de test. Op basis van wat de kandidaten zeggen en de vragen die ze invullen kun je de volgende aantallen halen:

Jamie: 3 of 4 verdenkingen tegen zich.
Merel: 3 verdenkingen tegen zich.
Rick Paul: 1 verdenking tegen zich.
Sarah: 1 verdenking tegen zich.
Niels: 1 verdenking tegen zich.
Sinan: 0 verdenkingen tegen zich.

De verdachtmakingen tijdens de test hebben zich als volgt ontwikkeld tijdens de eerste 7 afleveringen voor de overgebleven deelnemers:

Merel: 0-0-1-2-2-2-3
Sarah: 1-0-0-1-1-0-1
Niels: 1-0-0-0-0-1-1
Sinan: 0-4-3-2-2-2-0

In de afgelopen vijf jaar werden in aflevering 7 slecht eenmaal meer dan twee verdachtmakingen richting de mol uitgesproken tijdens de test. Twee of minder is de regel in de laatste afleveringen voor de finale. Dat de montage de verdachtmakingen richting Merel tijdens de test gedurende het seizoen laat oplopen is voor mij een indicatie dat ze het waarschijnlijk niet is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #129 Gepost op: 17-02-2019, 12:09:01 »
Ze willen ook nog wel eens een dwaalspoor maken he. Het moet niet altijd rechttoerechtaan zijn, dan zouden we wel heel makkelijke conclusies kunnen trekken elke week. Ze hebben haast elke keer wel kandidaten die onduidelijk blijven, nu waren dat Merel en Sarah. Maar niet altijd zijn dat dan degenen die automatisch vertrekken.

Misschien is het scenario wel het zo open mogelijk te laten. Op het moment lijkt Sinan niet op Merel te zitten maar de andere twee wel. Nou vliegt Sarah eruit nadat Sinan de finalevrijstelling pakt. Dan krijg je een hele mooie finale met Merel op Sinan, Sinan op Niels en Niels op Merel. Misschien zit Sarah al wel vele weken vol op Merel in te vullen, maar laten ze dat bewust geheim. Heeft zij nu straks gewoon domme pech en gaat eruit. Dan de hele aanloop die we gezien hebben is evenredige verdenkingen op Sinan, Merel en Niels. Dus houden ze graag Sarah even buiten beschouwing want die zou de verdenkingenschaal doen omslaan naar Merel...

Ja daar heb je wel 2 goede punten. Het moet idd niet te rechtlijnig worden en de finale moet evenwichtig blijven.

Edit: ik denk trouwens dat het goed zou kunnen dat Sarah al een tijd vol op Merel zit. Ik heb het idee dat dat bondje tussen haar en Merel een beetje een toenadering van Sarah was tot de Mol. Net als dat Sofie altijd dicht bij Susan in de buurt bleef. Is het ook niet vreemd dat we helemaal geen footage krijgen van gesprekken die zich tussen Merel en Sarah afspelen? Van Niels en RP zien we veel maar van het damesbondje bijna niks.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 12:16:38 door Mollenmania »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #130 Gepost op: 17-02-2019, 12:18:40 »
Ja daar heb je wel 2 goede punten. Het moet idd niet te rechtlijnig worden en de finale moet evenwichtig blijven.

Edit: ik denk trouwens dat het goed zou kunnen dat Sarah al een tijd vol op Merel zit. Ik heb het idee dat dat bondje tussen haar en Merel een beetje een toenadering van Sarah was tot de Mol. Net als dat Sofie altijd dicht bij Susan in de buurt bleef. Is het ook niet vreemd dat we helemaal geen footage krijgen van gesprekken die zich tussen Merel en Sarah afspelen? Van Niels en RP zien we veel maar van het damesbondje bijna niks.
We weten in ieder geval dat de enige testvraag die we zien van Sarah zij haar antwoord op Merel invult. Maar goed.. dat kan ook weer een montagedingetje zijn

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #131 Gepost op: 17-02-2019, 13:24:16 »
Merel wordt van de overgebleven kandidaten al het meest verdacht tijdens de test.
Nee, de enige twee die haar 'verdenken' in de test zijn de twee afvallers. JP en Jamie. Verder niemand. Dus de regie wil dat we nu denken, OK, Merel is dus NIET de mol.

Maar als je dan inderdaad het dagboek leest dan zegt RP dat hij tunnelde op Jamie, en achteraf spijt had dat hij niet naar zijn instinct geluisterd had, want dat hij wel wist wie de mol in werkelijkheid was. Merel. Dus wat ze zeggen in de testbiecht is heel wat anders dan ze daadwerkelijk hebben ingevuld. Alles staat volkomen met elkaar in tegenspraak; de afvallers wijzen juist de mol aan!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #132 Gepost op: 17-02-2019, 14:18:22 »
Ligt het aan mij of waren de verdenkingen gisteren compleet anders dan vorige week? Toen leek iedereen op RP te zitten (met soms een nummer 2/3). Nu leek bijna niemand meer hem te verdenken...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #133 Gepost op: 17-02-2019, 14:29:10 »
Klopt. En zo zal het ook in de pool en app gaan. :P

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #134 Gepost op: 17-02-2019, 16:37:56 »
Ligt het aan mij of waren de verdenkingen gisteren compleet anders dan vorige week? Toen leek iedereen op RP te zitten (met soms een nummer 2/3). Nu leek bijna niemand meer hem te verdenken...

Dat viel mij ook enorm op...

Toch raar dat je door bijna iedereen als verdachte wordt genoemd, en 1 aflevering later door bijna niemand meer...

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #135 Gepost op: 17-02-2019, 16:42:36 »
Nee, de enige twee die haar 'verdenken' in de test zijn de twee afvallers.

Sorry, ik wist niet dat die niet meetelden. In dat geval is Merel natuurlijk de mol.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #136 Gepost op: 18-02-2019, 11:02:24 »
Sinan zijn antwoord is 2 jokers. Maar dat is dan niet Niels dan toch want die had er 3?
Dus dat zou dan op Jamie of Merel kunnen slaan.

Met dat soort vragen kun je als je op Jamie zit ook Merel perongeluk meenemen. En dat maakt de namen die ze noemen ook weer tricky.
Toch vreemd dat Sinan Niels noemt als mol en dan als antwoord 2 jokers geeft? Ik denk dat Sinan nog steeds op Merel zit, die noemde hij ook al in het begin.

Jamie zal Merel niet verdacht hebben, de mol gaat graag samen op een kamer met iemand die hem of haar niet verdenkt. Merel kan dus heel goed de mol zijn.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #137 Gepost op: 18-02-2019, 11:15:53 »
Toch vreemd dat Sinan Niels noemt als mol en dan als antwoord 2 jokers geeft? Ik denk dat Sinan nog steeds op Merel zit, die noemde hij ook al in het begin.

Jamie zal Merel niet verdacht hebben, de mol gaat graag samen op een kamer met iemand die hem of haar niet verdenkt. Merel kan dus heel goed de mol zijn.
Dat lijkt mij niet vreemd? Sinan zegt dat hij Niels én Jamie verdenkt. Jamie heeft voor 2 jokers gekozen. (Net zoals Merel en Rick Paul). Dus vreemd vind ik dat niet.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #138 Gepost op: 18-02-2019, 11:20:53 »
Dat lijkt mij niet vreemd? Sinan zegt dat hij Niels én Jamie verdenkt. Jamie heeft voor 2 jokers gekozen. (Net zoals Merel en Rick Paul). Dus vreemd vind ik dat niet.
2 jokers komt ook overeen met Merel en hij heeft eerder 'de mol is een vrouw' ingevuld en Merel genoemd. Opeens veranderd: mol man en Merel niet meer verdacht? Waarom dat hij die switch zou hebben gemaakt, vertelt hij niet. De montage wil duidelijk zeggen: de Merel-verdenkers liggen eruit, degenen die blijven verdenken Merel niet. Dat is iets té opzichtig.
Het leukste is een finale waarbij alledrie iemand anders verdenken, zogenaamd! Ik denk net als Lo dat dat wordt: Niels verdenkt Merel, Merel verdenkt Sinan en Sinan verdenkt Niels. Dat is spannender dan: Niels en Sinan verdenken Merel en Merel verdenkt Sinan. Sinan wordt in de biecht extra verdacht gemaakt doordat hij anderen verwijt veel te kletsen en weinig te doen! (... en hijzelf doet zeker veel! Hij is vast de mol!) Tegelijkertijd wordt Niels in polls neergezet als degene die het meest verdacht wordt door Nederland. En dan blijkt Merel de mol te zijn. Ben benieuwd of dit scenario uitkomt!  ::cheerleader::
« Laatst bewerkt op: 18-02-2019, 11:34:36 door Run »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #139 Gepost op: 18-02-2019, 12:23:08 »
Sinan zit niet op Merel, of toch bijna niet. Jamie met twee jokers wel voor minstens 25% (waarschijnlijk meer). Als Merel de mol is, is het toch niet logisch dat Jamie eruit ligt?