Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 198375 keer)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #180 Gepost op: 10-02-2019, 22:12:21 »
Maar naar de winnaar wordt toch nooit gehint? Zou dat geen unicum zijn?

Volgens mij wel. Maar niets is..., enfin, je begrijpt het.

Vind beide theorieën, zowel de 'MOL IS' als de 'vlaggetjes', eigenlijk beide té toevallig om niet waar te kunnen zijn. Vind de mogelijke verwijzing naar Rick Paul (voorlopig) wel plausibeler, omdat die 'vlaggetjestheorie' onomstotelijk naar hem wijst. Bij de ''MOL IS'-theorie' kun je in principe nog meerdere kanten op met de initialen. Al valt er ook wat voor te zeggen dat Merel de eerste is die na 'MOL' in beeld komt.

Daar komt nog de mogelijke hint naar Sarah als afvaller bovenop. Klinkt ook totaal niet gek. Ik denk persoonlijk echter niet dat ze in één opdracht een hint verstoppen die naar meerdere personen wijst (bijv. naar de Mol én de winnaar of naar de Mol én de afvaller). Maar dat een van deze drie (of twee, bijvoorbeeld de 'MOL IS' en Sarah als afvaller) theorieën klopt, dat MOET toch wel?

Afwachten.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 22:21:09 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Hermanzoektdemol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #181 Gepost op: 10-02-2019, 22:41:14 »
Je hebt gelijk, ik was in de war met Merel. Excuus.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #182 Gepost op: 10-02-2019, 23:10:04 »
Zucht 00:36 dan? Moet ik hier echt een screenshot gaan posten met een tijdstip links onderin omdat men te lui is om zelf te kijken?
Wat een irritatie meteen. Dat is toch echt Evelien.

Edit: Ik zie dat je jezelf al verbeterd hebt.  ::ok::

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #183 Gepost op: 11-02-2019, 01:05:43 »
Het komt bijna iedere keer terug in dit geval. Janine was de Mol totdat ze afviel, Jean-Marc was de Mol vorig jaar, maar kon de druk niet aan en moest naar huis. Nu was Nikkie de Mol en moesten ze snel iemand nieuw vinden.

De mensen die hiermee iedere keer op de proppen komen zouden een internetverbod moeten krijgen. ::ohno::
Twee mollen, dat kan ook nog hè?   ::vergroot::

Ik vind het een hele goede hint, en wel hierom:
productie had al aangegeven veel spaarzamer te willen zijn met hints.
Maar aan de andere kant, wil men tóch iets te puzzelen geven.

Een hint waarbij dan enerzijds wel 'mol is' verklapt wordt, maar niet meteen de naam erin geknald wordt, geeft een mooie tussenoplossing.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 01:22:53 door Muldvarpen »

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #184 Gepost op: 11-02-2019, 14:57:15 »
Ik denk dat ik iets op het spoor ben m.b.t. de puzzelstukken...

De beelden die wisselen zijn gekoppeld aan opdrachten:

Min of Meer
Over Bruggen
Links of Rechts
In Zicht
Sleutelhanger

Ik vind deze mooi gevonden, en heb zelf wat aangevuld, en dan met alle stukjes van de leader.

M      =   Min of Meer
O      =   Over Bruggen
L       =   Links / Rechts
?       =   Opdracht fakkels (zal nog veranderen)  (mogelijk : Een vuurtje stoken) krijg je 1
?       =   Aantal puzzelstukken (mogelijk 9 puzzelstukken, wat klopt volgens een eerder overzicht) krijg je 9 (post : TimvanW 29-01-2019)
I       =  In zicht
S      =  Sleutelhanger
?      = Executie 3, (mogelijk Rotonde, want je ziet een rotonde in het eerste beeld) krijg je R.
?      = Opdracht motor  (zal nog veranderen in een puzzelstuk) ?, Mogelijk een opdracht met een P. Bv Paardenkracht (PK)
?      = Joker Splijten (Merel splijt de joker) krijg je een M.

Je krijgt dan : Mol 19 is R.P.M.    =  Rick Paul van Mulligen.

Alleen de 1 en de P zijn nog feitelijk een vraagteken, het zal wachten zijn op de volgende aflevering of dit bovenstaande nog stand houdt.


 
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 16:35:31 door Klimduin »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #185 Gepost op: 11-02-2019, 17:35:37 »
Ik vind deze mooi gevonden ::jaja::

Wat me ook opvalt is dat de beelden voor Rick Paul vanaf het begin af aan al de puzzelstukken zijn en nooit veranderen. Zou ook een mooie hint kunnen zijn naar RP :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #186 Gepost op: 11-02-2019, 20:21:31 »
Goed gevonden en overtuigend. Nu maar zien of de laatste letters inderdaad initialen worden of toch iets cryptischer.

Ik vind het eigenlijk jammer wanneer het al voor de finale door zo’n hint al helemaal duidelijk is wie de mol is. Ik heb bijvoorbeeld het seizoen van Klaas met benedengemiddelde interesse gevolgd, omdat de mol al duidelijk was (en ik denk dat dat voor meerdere mensen geldt). Gelukkig weten we dat de organisatie meeleest en dat ze dus weten dat we de hint op het spoor zijn. Hopelijk kunnen ze de leader voor de volgende afleveringen of de opdrachttitels nog aanpassen om de conclusie cryptisch te houden.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #187 Gepost op: 11-02-2019, 20:43:31 »
Waarom zouden ze een hint aan moeten passen? Deze zijn juist bedoeld om ontrafeld te worden door de fanatieke kijker, dus aanpassen als er een hint ontdekt wordt zou echt het meest absurde ooit zijn. Sowieso geloof ik niet dat de montages nog aangepast worden als deze eenmaal afgerond zijn...

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #188 Gepost op: 11-02-2019, 23:14:34 »
Waarom zouden ze een hint aan moeten passen? Deze zijn juist bedoeld om ontrafeld te worden door de fanatieke kijker, dus aanpassen als er een hint ontdekt wordt zou echt het meest absurde ooit zijn. Sowieso geloof ik niet dat de montages nog aangepast worden als deze eenmaal afgerond zijn...

Precies. Verstop dan geen hint. De makers zijn hierin vaak wat schizofreen en hypocriet (want al die buzz over de meest vergezochte hints genereert weer kijkcijfers) maar wij molloten mogen ook de hand wel in eigen boezem steken. Wij willen een geniale, slim verstopte, slechts voor één uitleg vatbare hint, waarvan we ons bij de ontknoping afvragen hoe we die over het hoofd gezien konden hebben.

De Klaashint was een historisch dieptepunt (want eenduidig, klunzig verstopt en derhalve vroeg ontdekt), maar met de hier veelgeprezen priesterhint was ik evenmin erg gelukkig. De beginletters vormden C is the mole, waarbij de C kon slaan op de drie finalisten (Carolien en Cornelissen en Cornelis=Kees), maar waarbij het bij de C bleek te gaan om het hele woord, Case, dat dan weer zou klinken als Kees. Tja.
Woosie down?

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #189 Gepost op: 11-02-2019, 23:35:21 »
Bij Klaas, Cees maar ook bij Inge iepenburg(II, 99 en die vingers) was ik zeker van mijn zaak. Of vergeet ik er nog eentje?
Daarbuiten bleef het gissen.
ik vind wel dat je een goede hint mag verstoppen, maar het mooist is als je altijd nog wat twijfel hebt.
Dat vind ik ook zo mooi aan de MOL IS hint: je hebt al vijf letters, maar nog precies niks.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #190 Gepost op: 12-02-2019, 00:19:40 »
Ik zou het echt vreselijk vinden als er straks RPM achter komt te staan. Komende zaterdag dan al de R en dan hoeven we ook niet meer verder te speuren.  ::ohno:: nee, dat gaan ze vast niet doen. Iets cryptisch misschien wel.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #191 Gepost op: 12-02-2019, 00:25:27 »
Ik zou het echt vreselijk vinden als er straks RPM achter komt te staan. Komende zaterdag dan al de R en dan hoeven we ook niet meer verder te speuren.  ::ohno:: nee, dat gaan ze vast niet doen. Iets cryptisch misschien wel.

Q.E.D.

We willen een ijzersterke hint, maar we willen hem niet ontdekken vóór de ontknoping  ::)
Woosie down?

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #192 Gepost op: 12-02-2019, 00:40:50 »
Bedoel je mij met 'we'? Ik hou niet zo van hints.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #193 Gepost op: 12-02-2019, 01:43:36 »
Ik heb geen problemen met een hele sterke hint, zoals die maar niet vóór aflevering 7 wordt gegeven.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #194 Gepost op: 12-02-2019, 09:40:51 »
Bedoel je mij met 'we'? Ik hou niet zo van hints.

Ja, ik bedoelde heel specifiek jou, Suuus, en ik ben blij dat dat zo duidelijk is overgekomen  :P
Woosie down?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #195 Gepost op: 12-02-2019, 13:32:07 »
Ik zou het echt vreselijk vinden als er straks RPM achter komt te staan. Komende zaterdag dan al de R en dan hoeven we ook niet meer verder te speuren.  ::ohno:: nee, dat gaan ze vast niet doen. Iets cryptisch misschien wel.

Misschien eerst een M, dat kan dan op Merel of Mulligen wijzen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #196 Gepost op: 12-02-2019, 13:41:13 »
Misschien eerst een M, dat kan dan op Merel of Mulligen wijzen.

Of 'man', want wie wil er nu een naam kunnen lezen voor aflevering 10? ;)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #197 Gepost op: 12-02-2019, 13:48:32 »
Of 'man', want wie wil er nu een naam kunnen lezen voor aflevering 10? ;)

Dat is ook een goede, maar vanuit mijn tunnel hoop ik dan toch op VRW. Bij man blijft enkel RP over, dus dan weet ik het ook  ::tandpastasmiley::.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #198 Gepost op: 12-02-2019, 22:07:27 »
Er zijn 2 "nieuwe" puzzelstukken in de leader. Het stuk dat we al kennen en een vierkant waar ik niet veel van kan maken omdat deze onder een te kleine hoek is gefilmd.
Ik heb het idee dat er nog meer nieuwe stukjes in de leader zitten. Het eerste lijkt een stukje mond te zijn. Sluit dit aan op het vorige stuk? Als dat niet zo is, dan duidt dat misschien op twee vrouwen in de finale.

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #199 Gepost op: 12-02-2019, 22:13:47 »
Ik vind deze mooi gevonden, en heb zelf wat aangevuld, en dan met alle stukjes van de leader.

M      =   Min of Meer
O      =   Over Bruggen
L       =   Links / Rechts
?       =   Opdracht fakkels (zal nog veranderen)  (mogelijk : Een vuurtje stoken) krijg je 1
?       =   Aantal puzzelstukken (mogelijk 9 puzzelstukken, wat klopt volgens een eerder overzicht) krijg je 9 (post : TimvanW 29-01-2019)
I       =  In zicht
S      =  Sleutelhanger
?      = Executie 3, (mogelijk Rotonde, want je ziet een rotonde in het eerste beeld) krijg je R.
?      = Opdracht motor  (zal nog veranderen in een puzzelstuk) ?, Mogelijk een opdracht met een P. Bv Paardenkracht (PK)
?      = Joker Splijten (Merel splijt de joker) krijg je een M.

Je krijgt dan : Mol 19 is R.P.M.    =  Rick Paul van Mulligen.

Alleen de 1 en de P zijn nog feitelijk een vraagteken, het zal wachten zijn op de volgende aflevering of dit bovenstaande nog stand houdt.


Het zou ook nog zo kunnen:

Executie 3: Afleveringstitel 3 was: "Niet gered"
Opdracht motor: Een opdracht-titel met een L ?  (los, lijnen, links, levend)

Dan krijg je MOL 19 is NL = Niels Littooij.
Mzahk hr cd lnk !