Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 198354 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #420 Gepost op: 25-02-2019, 20:35:28 »
De schildering is wel gedateerd op 2017. Volgens mij kan je aan zijn Instagram posts zien dat het ook echt uit die tijd komt. Hij heeft het werk eerst op doek gemaakt en vervolgens dat genomen als inspiratie voor de graffiti. Tussen de versie op doek en die op betonnen zit behoorlijk wat verschil.
Voor zo ver ik weet wordt de mol niet zo ver van tevoren gekozen. Ik ga uit van een vrouwengezicht naar fantasie.
Het zou wel mooi zijn als die 2017 er opgezet zou zijn als dwaalspoor. Mooie knipoog naar Patricks '2008'-actie ;D
...óf niet!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #421 Gepost op: 25-02-2019, 21:32:33 »
Waar staat de V dan voor? Of is dat een hele domme vraag?  ::)
Die V staat dan voor Versie net als bijv. V2.0.

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #422 Gepost op: 25-02-2019, 21:48:11 »
Als we de juiste volgorde aanhouden (leadervolgorde), dan staat er nu:

MOLVISI

Als hier nog een E achteraankomt (de puzzelopdracht op het meer), staat er: MOLVISIE

En laat dat nu net de nieuwe titel zijn van de 2020-versie van Moltalk !
Het is gewoon reclame voor Margriet en Chris !

 ::rofl:: (grapmodus uit)
Mzahk hr cd lnk !

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #423 Gepost op: 25-02-2019, 23:02:41 »
Overigens, misschien al genoemd, maar het lijkt alsof er nóg een persoon op je puzzel staat, links beneden, Rat.

Beetje elfig , kinderlijk en-profil.

Edit: ik krijg de foto niet goed op mijn telefoon zoals ik wil, maar hopelijk is de screenshot zo duidelijk genoeg...

Op die foto zie ik een bootje linksboven. Uitgerekend Niels (toevallig ook mijn mol, haha) draagt een blouse met bootjes, als ik de vooruitblik van de komende aflevering mag geloven...  ::vergroot::

Bootjes lijken wel het thema hier, hm...
« Laatst bewerkt op: 25-02-2019, 23:04:15 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #424 Gepost op: 25-02-2019, 23:04:32 »
Er zijn zelfs meerdere bootjes te zien (zag ik ook pas na drie keer kijken).

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #425 Gepost op: 25-02-2019, 23:06:52 »
Overigens, misschien al genoemd, maar het lijkt alsof er nóg een persoon op je puzzel staat, links beneden, Rat.

Beetje elfig , kinderlijk en-profil.

Edit: ik krijg de foto niet goed op mijn telefoon zoals ik wil, maar hopelijk is de screenshot zo duidelijk genoeg...

Vind het eerlijk gezegd wel op een dier lijken  ::rofl::. Een soort kat of hond.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #426 Gepost op: 25-02-2019, 23:07:56 »
 Misschien letten we teveel op het grote gezicht en gaat het vooral om de details?

Bootjes dus, min of meer...  ::tandpastasmiley::

@Sanmol, linksboven, naast dat gezicht dus, is een stuk (vrij klein) te zien met dat bootje erop.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #427 Gepost op: 25-02-2019, 23:15:26 »
Misschien letten we teveel op het grote gezicht en gaat het vooral om de details?

Bootjes dus, min of meer...  ::tandpastasmiley::

@Sanmol, linksboven, naast dat gezicht dus, is een stuk (vrij klein) te zien met dat bootje erop.

Ja, dat viel mij ook al op. En in de kunstwerken van Chota doet hij juist heel veel met details. Het enige wat ik me kan bedenken is dat de details verbonden zijn aan opdrachten die de mol heeft gedaan of op de identiteit van de mol slaan. Dit kan ook verklaren waarom de titels het woord mol visie gaan spellen.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #428 Gepost op: 25-02-2019, 23:18:07 »
Ik denk dat er staat: MOL V19 IS Niels.
De 19 staat voor het stukje dat ongewijzigd is en dus aanwezig van aflevering 1 tot 9.
Niels is de kandidaat die in beeld komt na de tekst MOL V19 IS.
Hoe moeilijk kan het zijn?
Hier nog even de 2 leaders onder elkaar in beeld gebracht:

Dank je voor dit overzicht.
Ik zie dat Niels de enige is van wie de foto anders is. Hij kijkt op zijn bovenste foto iets naar rechts en op de onderste recht naar voren.
Is dat in de afleveringen ook zo? Alle andere deelnemers kijken hier iig steeds recht in de lens.


« Laatst bewerkt op: 25-02-2019, 23:19:51 door Marisa »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #429 Gepost op: 25-02-2019, 23:21:37 »
Ja, dat viel mij ook al op. En in de kunstwerken van Chota doet hij juist heel veel met details. Het enige wat ik me kan bedenken is dat de details verbonden zijn aan opdrachten die de mol heeft gedaan of op de identiteit van de mol slaan. Dit kan ook verklaren waarom de titels het woord mol visie gaan spellen.

Dat is ook een goede.  ::ok::

@Marisa, dat Niels anders kijkt viel mij ook op. Ik moest meteen aan de links-rechts opdracht denken.

Ik ben benieuwd of het klopt!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #430 Gepost op: 25-02-2019, 23:37:24 »
Nu bekend is welk kunstwerk van Chota13 is gebruikt, zou het me niet meer verbazen wanneer een van de ontbrekende puzzelstukken de muzieksleutel (die ook op het origineel staat) bevat. Die scheepjes zijn leuk om ons denkvermogen te scherpen of wie weet inderdaad een kleine vooruitblik naar het shirt van Niels.

Ik heb tot nu toe te ver doorgedacht, dus laat ik nu maar eens eenvoudig geloven dat de afbeelding van het album van Eddie and the Hot Rods naast de muurschildering van de kandidaten in Medellin gewoon verwijst naar iemand die bezig is in de muziekbusiness. En dat deze muurschildering in Medellin verwijst naar het gebruik van de puzzelstukken in de leader met delen van een schildering van Chota13 uit de beroemde graffiti-wijk Comuna 13 in Medellin. En wel de bewuste afbeelding met de, jawel, muzieksleutel.



Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #431 Gepost op: 26-02-2019, 00:00:26 »
Chota 13 heeft overigens twee weken geleden al zijn foto's opnieuw geüpload op Instagram - stond daarvoor misschien de betreffende foto er tussen?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #432 Gepost op: 26-02-2019, 00:02:47 »
Als er echt nog een muzieksleutel tussen had gemoeten, zou dit wel een sterke hint kunnen zijn. Niels is toch ook de enige muzikant?  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #433 Gepost op: 26-02-2019, 00:13:44 »
Ik vermoed dat we die muzieksleutel nog te zien krijgen...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #434 Gepost op: 26-02-2019, 00:16:15 »
Ik vermoed dat we die muzieksleutel nog te zien krijgen...

In dat geval moeten we wat ruimte gaan maken in de tunnel.  ;D

Ik ben benieuwd! Wat goed gevonden!  :D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #435 Gepost op: 26-02-2019, 00:18:27 »
Chota 13 heeft overigens twee weken geleden al zijn foto's opnieuw geüpload op Instagram - stond daarvoor misschien de betreffende foto er tussen?

Ja, die met de muzieksleutel staat ertussen, eenmaal als werk op doek en eenmaal de 'bewuste' (voor de puzzelstukken gebruikte) schildering op beton.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #436 Gepost op: 26-02-2019, 00:24:27 »
Ja, die met de muzieksleutel staat ertussen, eenmaal als werk op doek en eenmaal de 'bewuste' (voor de puzzelstukken gebruikte) schildering op beton.

Dan kan het bijna niet anders.  ::zingen:: Niels is echt wat het lijkt.
(dan kan ik er nog steeds naast zitten hoor, maar het lijkt niet toevallig in ieder geval  ::trots::)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #437 Gepost op: 26-02-2019, 07:00:21 »
Sinds wanneer weten we opeens om welke afbeelding het gaat? Die met muzieknoten vind ik er toch echt anders uitzien. Ik ben daarom zeker niet overtuigd.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #438 Gepost op: 26-02-2019, 09:33:14 »
Kijk maar eens naar de berichten van TimvanW, m0lmuis, Brtdm en Rat in onder meer dit topic.
Op de foto's van de puzzelstukken zie je zelfs de takken met blaadjes op het voorhoofd en de druppels op de wang op dezelfde plaats als op de originele graffitischildering.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2019, 09:44:30 door Marisa »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #439 Gepost op: 26-02-2019, 13:42:43 »
Dank je voor dit overzicht.
Ik zie dat Niels de enige is van wie de foto anders is. Hij kijkt op zijn bovenste foto iets naar rechts en op de onderste recht naar voren.
Is dat in de afleveringen ook zo? Alle andere deelnemers kijken hier iig steeds recht in de lens.
Grappig dat je dit zegt, maar dit ligt aan het moment van de screenshot die ik heb gemaakt.
Maar ik heb toen nog even naar de laatste leader gekeken en daar viel mij op dat 6 van de 10 kandidaten recht in de lens kijken. Niels, Evelien en Sinan draaien het hoofd van links naar voren. Merel als enig van rechts naar voren.

Bij het maken van de laatste groepsfoto is Niels de enige die een tijdje met zijn hoofd naar rechts is gedraaid en pas op het moment van de foto zijn hoofd naar voren draait. Zou dit iets betekenen?