Auteur Topic: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 96596 keer)

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #140 Gepost op: 6-10-2020, 19:54:58 »
Je hebt gelijk hoor. Jeroen had het wel iets beter kunnen omschrijven. Toch is die Maria qua verhouding nog best OK geworden op Peggy's schilderij en is er wel degelijk een stoet aan mensen te zien. En "bakske vol met stro" is een liedje van Urbanus, vandaar dat Jeroen dat zo zei, al is er inderdaad geen stro te zien en kan het een prima molactie zijn.
Ja, Maria is inderdaad in verhouding nog redelijk oke uit de verf gekomen (ha-ha), maar de stoet aan mensen omschrijft Peggy dan weer niet zo aan de andere groep. Dus ik vraag me dan af of dat haar echt zo duidelijk is uitgelegd of dat dat minder belangrijk was in de uitleg. Dat van het liedje verklaart dan wel waar dat vandaan komt! Ook in de zoektocht in het museum zegt Patrick dat ze op zoek zijn naar 'mensen met rode mutsjes' maar ik zie ook maar 2 (of drie?) mensen met een rode muts op dus dat vind ik ook een rare omschrijving.. ik blijf wel even hangen in deze tunnel. :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #141 Gepost op: 6-10-2020, 20:13:35 »
Ha, mooi dat die schilderijen eens mooi overzichtelijk naast elkaar worden gezet! ::ok:: Ook voor Peggy-verdenkers interessant natuurlijk!

Let ook eens op de sterke gelijkenis van de hond op het origineel en in het schilderij van Peggy. Dat moet Jeroen nauwkeurig beschreven hebben. Heeft hij als Mol de aandacht af willen leiden van meer belangrijke onderdelen? Maar die hond bleek uiteindelijk toch een belangrijk element te zijn tijdens de zoektocht in het museum. Dat had zo maar tot een zekere identificatie kunnen leiden. Het is dat Peggy de hond de hond liet, en niet vertelde dat hij omhoog keek naar het paard.

Wat de overige elementen betreft: de vraag is of Mol Jeroen met opzet een slordige beschrijving geeft, of dat Mol Peggy daar dankbaar gebruik van maakt. Ik neig naar het laatste. Ook weten we niet welke details Jeroen misschien nog meer heeft doorgegeven, die niet op het doek van Peggy zijn beland. Maar ik vond het wel opvallend dat Jeroen haar later niet meer corrigeerde, toen zij haar beschrijving doorgaf. Zoals het bakske met stro. En dat is inderdaad dan weer verdacht van Jeroen, natuurlijk.

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #142 Gepost op: 7-10-2020, 06:19:16 »
Ha, mooi dat die schilderijen eens mooi overzichtelijk naast elkaar worden gezet! ::ok:: Ook voor Peggy-verdenkers interessant natuurlijk!

Let ook eens op de sterke gelijkenis van de hond op het origineel en in het schilderij van Peggy. Dat moet Jeroen nauwkeurig beschreven hebben. Heeft hij als Mol de aandacht af willen leiden van meer belangrijke onderdelen? Maar die hond bleek uiteindelijk toch een belangrijk element te zijn tijdens de zoektocht in het museum. Dat had zo maar tot een zekere identificatie kunnen leiden. Het is dat Peggy de hond de hond liet, en niet vertelde dat hij omhoog keek naar het paard.

Wat de overige elementen betreft: de vraag is of Mol Jeroen met opzet een slordige beschrijving geeft, of dat Mol Peggy daar dankbaar gebruik van maakt. Ik neig naar het laatste. Ook weten we niet welke details Jeroen misschien nog meer heeft doorgegeven, die niet op het doek van Peggy zijn beland. Maar ik vond het wel opvallend dat Jeroen haar later niet meer corrigeerde, toen zij haar beschrijving doorgaf. Zoals het bakske met stro. En dat is inderdaad dan weer verdacht van Jeroen, natuurlijk.

Ja, het geeft inderdaad ook wat aan over Peggy, die zit ook nog wel in mijn achterhoofd als potentiële mol! Ik vind alleen de beschrijving van Jeroen zo vaag, dat blijkbaar ook de zoekers in het museum de hond niet het meest doorslaggevende punt vonden. Alleen Ron bleef hangen bij het schilderij (kan natuurlijk ook mollig zijn van de zoekers om het expres niet te vinden). Wat me dan opvalt is dat Peggy wel roept dat 'haar schilderij' niet gevonden is, terwijl het eigenlijk voor mijn gevoel Jeroen's schilderij is en die Peggy heeft omschreven wordt wel gevonden (waarbij de tekening van Jeroen ook vrij interessant is). Stof tot nadenken.  ::vergroot::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #143 Gepost op: 7-10-2020, 09:50:15 »
Wat me dan opvalt is dat Peggy wel roept dat 'haar schilderij' niet gevonden is, terwijl het eigenlijk voor mijn gevoel Jeroen's schilderij is en die Peggy heeft omschreven wordt wel gevonden (waarbij de tekening van Jeroen ook vrij interessant is). Stof tot nadenken.  ::vergroot::
Kwestie van de anderen voor zijn denk ik, want die konden natuurlijk op hun vingers natellen wiens schilderij hier niet gevonden was. Er geheimzinnig over doen of de schuld in de schoenen van Jeroen proberen te schuiven zou het alleen maar verdachter maken.
Ik kan geen screenshots maken, maar kun je misschien ook het andere schilderij (geschilderd door Jeroen) hier posten? Dat werd gevonden, maar dat zal als een van beiden de Mol is, niet van harte de bedoeling zijn geweest. Al zou het wel erg verdacht worden als beide schilderijen niet gevonden waren.
« Laatst bewerkt op: 7-10-2020, 09:59:04 door Newbie2 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #144 Gepost op: 9-10-2020, 07:27:01 »
Hints/Titels voor Jeroen:
Opa van Jeroen. Effe Googelen. Opa op het beeld in Pisa.
Kijk in de Vertegezichten, klopt ook met Kijk in de Vegte, opening van Zwarte Water en Vecht is ook vlak en open.
Meesterwerken - - > Munch, Dali in zijn "donkere?" periode.
Spiegelbeeld, mol je mag bij mij komen voor een praatje of zoiets. Als Jeroen als mol voor een praatje langskomt bij Jeroen, dan kan dat prima voor een spiegel.
Besluit, (subtiel it's  blue). Het besluit om verkering te vragen met Ellie. Kans om een blauwtje (it's blue) te lopen. Jeroen steeds in het blauw. Kan tot besluit luiken dichtgedaan hebben. Schoot tot besluit de laatste pijl raak om verdenkingen weg te spelen.

Jeroen was mogelijk al vroeg in het spel verdacht door Nikkie en Tygo vanwege zijn monnikskap spier en het lozen van stenen en heeft zich daarna op de vlakte moeten houden. Komt me bekend voor.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.
« Laatst bewerkt op: 9-10-2020, 11:05:41 door foxhunter »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #145 Gepost op: 10-10-2020, 21:34:56 »
Voor mij nu toch 100% de mol.
2x telefoon in zijn groep en hierdoor onbereikbaar zijn.  ??? Geld niet meenemen of zien.  Wensput ‘vergeten’ en dus ook de sleutel te laat gevonden...
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #146 Gepost op: 10-10-2020, 21:36:23 »
Bijna duidelijk nu toch?  ::oink::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #147 Gepost op: 10-10-2020, 21:37:16 »
Bijna duidelijk nu toch?  ::oink::

Heel duidelijk voor mij.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #148 Gepost op: 10-10-2020, 21:42:28 »
Bijna duidelijk nu toch?  ::oink::
Ja, na vanavond 100% mijn Mol!

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #149 Gepost op: 10-10-2020, 21:43:43 »
Jep, met stip op 1, al die tijd op Nikkie gezeten en Jeroen over het hoofd gezien, maar ik maak nu de switch!

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #150 Gepost op: 10-10-2020, 21:43:50 »
Deze aflevering zeker gestegen in mijn verdenking maar dan wel van laatste naar een na laatste plek. De beide dames staan wat mij betreft zover voor dat ik niet denk dat hij hen nog inhaalt. We gaan het zien...
« Laatst bewerkt op: 10-10-2020, 22:50:52 door Vangu Vegro »
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #151 Gepost op: 10-10-2020, 21:48:32 »
Jeroen zou wel eens een verdomd goede mol kunnen zijn.

Deze aflevering extra op Jeroen gelet en hij was niet 'verdomd goed' maar zeer opzichtig aan het mollen. En toch denk ik dat hij het is.

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #152 Gepost op: 10-10-2020, 21:52:16 »
Misschien nu heel erg uit de lucht gegrepen hoor, maar het valt altijd te proberen. Deze aflevering viel mij op dat hij iets zei wat gelinkt kon worden aan de afleveringstitel (Damocles). Iets over het lot, of in die richting. Ik zou het moeten terugkijken om nog eens goed te horen. De vorige aflevering heette Wegwerken, hij heeft de aanwijzingen gegeven om Nikkie en Tygo 'uit het spel te werken'. De aflevering daarvoor heette Meesterlijk, toen hij zijn schilderij aan het maken was vond hij dat het iets weghad van andere beroemde schilders (.. meesterlijk?). Geen idee hoe de andere titels erin zouden kunnen passen, misschien is het ook helemaal niks ::rofl::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #153 Gepost op: 10-10-2020, 22:13:52 »
Nou, als het nou niet duidelijk is... Zelfs in moltalk verdenken alle drie de gasten hem zeer overduidelijk. En ik wil toch ook even optekenen dat ik al vóór aflevering 2 Jeroen als verdachte noem, dus als hij het dan blijkt te zijn dan heb ik eindelijk weer een seizoen waarin ik vroeg goed zit. (Hoe lang is dát geleden :P)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #154 Gepost op: 10-10-2020, 22:18:23 »
Wauw, komt toch best als een verrassing dat Jeroen het waarschijnlijk is. Zou wel gaaf zijn hoor! :D

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #155 Gepost op: 10-10-2020, 22:20:14 »
Waarom zou Jeroen het moeten zijn? Iemand die niks mols heeft gedaan in 5 afleveringen, altijd kandidaats was en vlak voor de finale even verdacht wordt gemaakt? Mooi dwaalspoor ::jaja::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #156 Gepost op: 10-10-2020, 22:22:49 »
Niks mols? Ik kan voor bijna elke opdracht makkelijk iets noemen. Maar dat hoeft niet, want is al gedaan in dit topic. (En te vinden op zijn kandidatenpagina.) ;)

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #157 Gepost op: 10-10-2020, 22:23:03 »
Misschien nu heel erg uit de lucht gegrepen hoor, maar het valt altijd te proberen. Deze aflevering viel mij op dat hij iets zei wat gelinkt kon worden aan de afleveringstitel (Damocles). Iets over het lot, of in die richting. Ik zou het moeten terugkijken om nog eens goed te horen. De vorige aflevering heette Wegwerken, hij heeft de aanwijzingen gegeven om Nikkie en Tygo 'uit het spel te werken'. De aflevering daarvoor heette Meesterlijk, toen hij zijn schilderij aan het maken was vond hij dat het iets weghad van andere beroemde schilders (.. meesterlijk?). Geen idee hoe de andere titels erin zouden kunnen passen, misschien is het ook helemaal niks ::rofl::

Ik denk dat de titels goed naar hem te herleiden zijn. Hij spiegelde z’n schilderij idd aan De schreeuw van Munch. (en waar hij molletjes op z’n schilderij schilderde)

Terugkijkend naar alle afleveringen is Jeroen degene die altijd in het groepje zat voor de beste molpositie. De stenen, luiken etc. Peggy overigens ook, maar krijgt toch erg een kandidaten gevoel bij.

Ook had ik als theorie dat zijn oude foto van het eerdere seizoen alleen bij hem aan de andere kant in beeld kwam. (Afl 1\spiegelbeeld) Helaas zie je dit ook bij Ellie, Patrick  en Nikkie)



Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #158 Gepost op: 10-10-2020, 22:23:07 »
Hij heeft weldegelijk flink gemold. Was wel heel zenuwachtig maar zo'n rol als mol handlen is ook niet makkelijk lijkt mij.
Wauw, komt toch best als een verrassing dat Jeroen het waarschijnlijk is. Zou wel gaaf zijn hoor! :D
Hij heeft hier maar 8 pagina's, het minste. Ron 12, Peggy 9, Tygo 11, Nikkie 15. Zoals Moedermol al zei, hij was voor velen een blinde vlek. Echt gaaf ja.

Deze aflevering was geniaal. Hij wist dat hij totaal onverdacht was. Dus hij kon heel, heel veel maken. Hij brak dan ook vele potten. Super brutaal met die telefoon en het niet wensen te vinden van ook maar IETS. En nog zien de kandidaten het niet. Wij nu wel  ;D ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 10-10-2020, 22:24:43 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #159 Gepost op: 10-10-2020, 22:26:20 »
Niks mols? Ik kan voor bijna elke opdracht makkelijk iets noemen. Maar dat hoeft niet, want is al gedaan in dit topic. (En te vinden op zijn kandidatenpagina.) ;)

Ho maar wacht eens even bijna al die acties op die pagina zijn anti-molacties. Tenzij Jeroen gewoon een hele slechte mol is  :-X.