Auteur Topic: Extra beeldmateriaal  (gelezen 82403 keer)

Offline Overalsterretjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #280 Gepost op: 26-02-2020, 00:34:17 »
Na dit filmpje verdenkt toch niemand Nathan meer? :P

Dat was ook mijn eerste gedachte bij dit filmpje. Nathan lijkt erg te worstelen met het gedrag wat bij dit spel komt kijken.
Misschien testte Nathan hier zijn bondje met Rob. Zou Rob toch voor Nathan kiezen na deze 'streek' van Nathan (wat Nathan zelf waarschijnlijk zou hebben gedaan als de rollen waren omgekeerd) dan zat het weer goed met het bondje. Maar helaas. En dat was even pijnlijk voor Nathan en lijkt hij ook niet goed te snappen. Toch wil hij Rob nog een kans geven het uit te leggen vandaar dat hij verhaal komt halen en tegelijkertijd zich wat schuldig voelt. Rob relativeert de boel maar voor Nathan is daarmee het bondje over.

Offline sanne1974

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #281 Gepost op: 26-02-2020, 01:18:59 »
Waar je vorige week in de extra beelden Nathan en Mil samen zag praten. niet echt informatie uitwisselen, maar ze hebben het wel enigzins over de anderen. En wie weet wat ze nog meer gezegd hebben. Deze week heeft Nathan er een probleem mee dat Rob met andere kandidaten heeft gesproken over het spel. Beetje raar vind ik het toch wel.
Ik verdenk Rob en Nathan en een beetje Mil. Erg verwarend seizoen dit keer.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #282 Gepost op: 26-02-2020, 01:37:51 »
Nathan rechtvaardigt tegenover Rob zijn keuze, omdat hij zich zou voelen verraden door andere bondjes van rob.

Maar is het niet gewoon kandidaat nathan , de teAmspeler, die bij het zien van een groene kaart aan het denken slaat. Hij verdenkt al tijden mil en wil de kansen voor eenieder gelijk houden en geeft de kaart dus aan degene van wie hij denkt dat het de mol is ( wederom enorm veel non verbaal contact op dat moment tussen mil en nathan). 
De mol zou toch wel zijn doorgegaan.

Waarom rob echter niet groen aan nathan geeft, is voor mij inderdaad een bewuste trap naar nathan.  En dus een directe reactie op het niet ontvangen van groen toen nathan mocht kiezen.   De emotie bij nathan zit hoog en is zichtbaar in de extra beelden, maar ook bij rob merk je dat het nog niet weg is. 


Offline cinner

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #283 Gepost op: 26-02-2020, 04:15:06 »
Wow. Vind het geweldig dat het extra beeldmateriaal steeds heel persoonlijk contact weergeeft. Je merkt goed dat wat wij op beeld van het spel en de tussen momenten zien, heel anders is dan de groep in werkelijkheid met elkaar omgaat door de dagen heen.

Vind dit echt moeilijk te interpreteren. Enerzijds vind ik het niet eens gek klinken. Nathan heeft volgens eigen zeggen de zij-bondjes van Rob afgeraden en het gaf hem het gevoel dat hij niet genoeg was. Dat is mogelijk en het gevoel niet goed genoeg te zijn voor je maatje, kan behoorlijk diep gaan. Dat je in een split second denkt: ik laat het je terug voelen, kan ik best begrijpen.

Wat het verhaal mijns inziens raar maakt is dat Nathan de keuze van Rob voor Leonie erbij haalt. Dat is een vreemd achteruit redeneren wat me niet lijkt passen bij Nathan. Die is normaal erg van de eigen verantwoordelijkheid nemen of het eigen aandeel in een spel zien. Zelf als hij gehoopt zou hebben dat Rob ondanks de streek van Nathan toch voor Nathan zou kiezen, zou hij toch prima begrijpen dat Rob 'terug slaat'. En Rob hoopt dat als hij Leonie groen geeft, zij hem ook groen geeft? Juist van Rob. Immers de reden Rob geen groen te geven IS omdat Rob spel tactisch voor zichzelf kiest en Nathan op onderdelen buiten sluit, waarom zou Rob nu anders reageren of Nathan anders verwachten?

Dus anderzijds kan ik er evenwel in zien dat Nathan een excuus nodig heeft waarom hij ineens regie-assistent moest zijn en het excuus heeft gepakt waar een kern van waarheid in zit. Hij vond het werkelijk vervelend dat Rob andere bondjes aan ging en die informatie niet met Nathan deelde en kan dat gebruiken om zo dicht mogelijk bij een waarheid te liegen.

Dat ze beiden emotioneel zijn kan mols en kandidaats zijn in mijn ogen. Merel vorig jaar voelde zich ook heus waardeloos dat ze twee rode schermen moest pakken en daarmee per ongeluk haar vriend Jamie eruit liet vliegen. De Mol is geen goed geďnstrueerde robot maar ook maar een mens met emoties en een rol die bovendien extra emoties met zich mee brengt.

Poeh, ga het filmpje nog wel een aantal keer bestuderen denk ik. Overigens kreeg ik hem niet werkend op de WIDM site, moest kijken op NPO gemist.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #284 Gepost op: 26-02-2020, 06:34:23 »
Mooi extra beeldmateriaal!
Nathan zegt: "ik heb met vuur gespeeld nu". Dat komt er heel oprecht uit, alsof het zijn eigen keuze was, niet die van de productie. Het geven van de groene kaart aan Mil is inderdaad zoals Tarbozan hierboven ook zegt, een vorm van fair-play, als Mil zijn hoofdverdachte is. Dan beseft hij achteraf dat hij zijn bondje met Rob op het spel heeft gezet, en dus met vuur heeft gespeeld, maar tijdens zijn keuze blijkbaar niet. Vandaar de behoefte van Nathan denk ik om het er met Rob nog even over te hebben.
Aan de andere kant: dat argument dat hij zijn Mol koos vanwege fair-play is dan weer niet van Nathan te horen. Het gaat over de bondjes van Rob. Maar hier kan hij misschien toch niet helemaal open kaart over spelen als kandidaat, want een bondje is leuk en belangrijk, maar wie je eigenlijke Mol is houd je liever voor jezelf.
 
Als Mol stap je na zo'n stressvol moment, waarbij je het niet eens bent met de gang van zaken vanuit de productie, niet licht nog even naar hem toe om het recht te zetten. Dan had je je toch wel neergelegd bij de productiekeuze, en het in je eentje verwerkt. Doet Nathan dat hier wel, dan zit hij blijkbaar erg in de knoop met de productie op dat vlak.
Dat je Rob hier mols kunt vinden, kan ik me voorstellen. Om redenen die hierboven al genoemd zijn door anderen. En dat we hier 2 kandidaten zien, ook.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2020, 06:53:30 door Newbie2 »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #285 Gepost op: 26-02-2020, 06:53:25 »
Rob of Nathan, Nathan of Rob.
Mijn idee is dat de regie in dit twintigste seizoen met dit soort filmpjes na het eerbetoon ook serieus met de voeten van de molloten aan het spelen is.  ::rofl::
Terwijl het gewoon Miljuschka is.  ::jaja::

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #286 Gepost op: 26-02-2020, 08:15:07 »
Vorig jaar was Merel erg blij dat Robert naar huis ging. Toen had ik en vele haar afgeschreven als mol. Ik zie nathan meer als eerlijke versie van Niels. Leuke fanatieke kandidaat die zichzelf verliest in het spel.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #287 Gepost op: 26-02-2020, 09:13:51 »
Als Nathan Mil verdenkt en dit niet tegen Rob wil zeggen waarom zien wij er dan niks van in de biecht? Dan liegt Nathan er ook over in zijn biecht naar de kijkers. En dat geloof ik niet dus die optie valt af voor mij.

Nathan in aflevering 4 over zijn keuze voor de groepsvrijstelling (net even opgezocht, dit is een quote): Als ik voor het team kan kiezen in plaats van voor mijzelf zal ik altijd voor het team kiezen.

Nathan nu: Ik heb geen zin om met Rob te praten over waar ik nu eigenlijk mee zit, ik gooi hem gewoon onder de bus en speel het spel solo vanaf nu. Fuck mijn team (= zijn bondje met Rob).

Okee...  ::rofl::

Dit is in mijn ogen de enige relevante post hier in deze discussie. Als Nathan echt zo graag zijn bondje had behouden had hij wel op tafel gelegd waar hij mee zat en was hij met Rob in gesprek gegaan.

Nathan neemt afstand, maar probeert het zo te draaien alsof Rob de boosdoener is en hijzelf maar het zielige slachtoffer is.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #288 Gepost op: 26-02-2020, 09:56:12 »
Als Nathan Mil verdenkt en dit niet tegen Rob wil zeggen waarom zien wij er dan niks van in de biecht?
Omdat dat Mol Mil onnodig verdacht maakt bij de kijker. We horen maar een klein deel van de biechten. Dat Rob hem niet voor vol aanzag was de hoofdreden, denk ik.

Dat Nathan en Mil this 🤞 close zijn is ook bekend. En dat Mil 1 van z'n 3 verdachten is ook. We weten niet wie Nathans hoofdverdachte is, maar dat zou heel goed Mil kunnen zijn.

Dus ws een aantal redenen. Ik kan er zo al 3 bedenken.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #289 Gepost op: 26-02-2020, 10:12:38 »
Omdat dat Mol Mil onnodig verdacht maakt bij de kijker. We horen maar een klein deel van de biechten. Dat Rob hem niet voor vol aanzag was de hoofdreden, denk ik.

Dat Nathan en Mil this 🤞 close zijn is ook bekend. En dat Mil 1 van z'n 3 verdachten is ook. We weten niet wie Nathans hoofdverdachte is, maar dat zou heel goed Mil kunnen zijn.

Dus ws een aantal redenen. Ik kan er zo al 3 bedenken.

? De enige reden die je geeft is dat het Mil te verdacht zou maken. Dat vind ik op zich een goede reden, ware het niet dat ik haar totaal niet verdenk.

Maar nogmaals, de reden om het bondje te verbreken dat Rob “hem niet voor vol aan zag” is bullsh*t in mijn ogen omdat Nathan als ie gewild had gewoon het gesprek met Rob aan had kunnen gaan. Zo makkelijk laat je een bondje wat je echt wil niet gaan.

En dan zo’n tranentrekker op het eind “Oh ja vanaf het begin dat ik je de hand schudde en je zag dacht ik dat we dit af zouden maken” 😭 Hahaha zo fake allemaal.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #290 Gepost op: 26-02-2020, 11:24:18 »
? De enige reden die je geeft is dat het Mil te verdacht zou maken. Dat vind ik op zich een goede reden, ware het niet dat ik haar totaal niet verdenk.

Maar nogmaals, de reden om het bondje te verbreken dat Rob “hem niet voor vol aan zag” is bullsh*t in mijn ogen omdat Nathan als ie gewild had gewoon het gesprek met Rob aan had kunnen gaan. Zo makkelijk laat je een bondje wat je echt wil niet gaan.

En dan zo’n tranentrekker op het eind “Oh ja vanaf het begin dat ik je de hand schudde en je zag dacht ik dat we dit af zouden maken” 😭 Hahaha zo fake allemaal.

Ik probeerde 3 redenen geven waarom Nathan die keuze als kandidaat zou kunnen hebben gemaakt, maar weet dat ik als chaoot niet altijd even duidelijk ben. Ik probeer duidelijk te zijn iig.  :P

1. Nathan voelde zich genaaid idd. (Ga nog niet los op me, kom ik hieronder op terug  :P )
2. Vriendschap met Mil ...Mil is dan de logische 2e keuze
3. de Mol een vrijstelling geven om meer te weten te komen / een level playing field te creëren.  Met risico dat ie er zelf uit zou vliegen. Maar een prima (gedurfde) keuze van een kandidaat. We kunnen niet uitsluiten dat Nathan vooral op Mil zit m.i.


Wat Rob betreft, ja Nathan had het beter eerst met Rob kunnen bespreken. Maar als ie kandidaat is wist ie niet dat deze speciale executie eraan zat te komen en werd ie als penningmeester en fall guy* als eerste bij Rik geroepen en voor t blok gezet. (*want de 1e kandidaat bij Rik moet haast wel de mol zijn, denkt iedereen dan)

Dat Saskiaax95 zegt dat Nathan zo vergevingsgezind is kan, maar had ik zelf (eerder ook niet) nooit gemerkt. Mss als iemand eerst uit zichzelf excuses maakt. Want Rob ging binnen hun bondje vreemd met Claes en Leo. Wisselde blijkbaar info uit uit dat bondje achter Nathans rug om.

Een teamspeler laat niet per se over zich heen lopen door een klaploper als Rob. You got Nate-O f%&ed up.  ;) Coach en eindbaas Nathan tolereert geen disrespect. Eerst met hangende pootjes terug. Dat matje in z'n nek is aas om backstabbers te baiten. Oké, ik draaf weer door, maar punt is dat ie m.i. op een move van Rob zat te wachten.

Past volgens mij prima bij Nathan. Vergevingsgezind zijn, ja. Zeker. Maar alleen als daar reden toe is.

Dat je het een jankverhaal vindt, kan. Maar ik zie in Nathan een eindbaas met een moreel compas dat bijna perfect is afgesteld.


Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #291 Gepost op: 26-02-2020, 11:41:42 »
Blijf t gek vinden. Claes is al een aflevering weg, en plots komt hij daar nu meer ter sprake. Nu pas?

Het rijmt nog altijd aan beide zijden niet voor mij als die kandidaat is. De man die zelfs twee teamgenoten een rode kaart ziet pakken voor iets doms en nog altijd niks verwijt naar hen. 0 gewoon.

En plots dit. Zie hier echt geen kandidaat Nathan in. Moreel kompas of niet.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #292 Gepost op: 26-02-2020, 11:58:26 »
Waar zie jij precies aan dat Rob verslavingsgevoelig is?  :P ::rofl::

'k Zag in de beelden van de aflevering dat Rob (en buddy) voor het eten doodleuk even een lachgasballonnetje meenemen...

anoniem 30784

  • Gast
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #293 Gepost op: 26-02-2020, 13:07:07 »
Dat Saskiaax95 zegt dat Nathan zo vergevingsgezind is kan, maar had ik zelf (eerder ook niet) nooit gemerkt.

https://www.youtube.com/watch?v=QeOf_fJ7-3w

Ik baseerde die uitspraak dan ook op dit filmpje dat Dombo al postte. Dit is toch een hele andere man dan die in het extra beeldmateriaal.  :P

Ik vang in het extra beeldmateriaal inderdaad 'Merel die als productieassistent 2 rode schermen pakt waardoor haar maatje Jamie naar huis vliegt en zij erg van streek is' vibes op bij Nathan.  ::tandpastasmiley::

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #294 Gepost op: 26-02-2020, 13:46:39 »
https://www.youtube.com/watch?v=QeOf_fJ7-3w

Ik baseerde die uitspraak dan ook op dit filmpje dat Dombo al postte. Dit is toch een hele andere man dan die in het extra beeldmateriaal.  :P

Ik vang in het extra beeldmateriaal inderdaad 'Merel die als productieassistent 2 rode schermen pakt waardoor haar maatje Jamie naar huis vliegt en zij erg van streek is' vibes op bij Nathan.  ::tandpastasmiley::
Dankje, had ik helemaal gemist. Huiswerk niet gedaan. Sorry Saskia en Dombo ::ok::

Uit dit filmpje haal ik dat het Nathan het echt om de intentie van de spelers te doen is. In sportwedstrijden zoals voetbal, maar ook bij bijv. boksen kun je makkelijk laten provoceren door een tegenstander (of idd, door een scheids).

Meer een in the heat of the moment-dingetje, vind ik. Snap van Nathan dat ie zeker in het openbaar z'n teamgenoten niet naar beneden praat. Dat is oncollegiaal, vind ik. Ik krijg vooral nog meer respect voor Nathan als ik naar dat flimpje kijk.

Als Rob achter je rug om andere kandidaten benadert met info waarvan Rob weet dat je dat niet met hen wilde delen vind ik dat iets heel anders. De intentie is dan duidelijk.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #295 Gepost op: 26-02-2020, 13:56:23 »
Iets wat me trouwens net opviel, is dat de kleding die Mil en Nathan aanhebben in het extra beeldmateriaal 'een onderonsje tussen Nathan en Mil' (dat bij aflevering 6 hoorde) niet matcht met de kleding die ze droegen in aflevering 6, maar wel matcht met de kleding die ze in aflevering 7 droegen (midden in aflevering 7 ook, de eerste opdracht was toen al gespeeld, want in de biechten van Kleur rijk zie je Mil pas voor het eerst dat jurkje dragen). Waarom heeft de productie besloten om ons 2 dagen voordat aflevering 7 op tv kwam dit onderonsje tussen Mil en Nathan te laten zien waarin getoond wordt dat zij goed met elkaar overweg kunnen? Dit is de tweede keer dat het ons is opgevallen ook dat het extra beeldmateriaal niet hoort bij de laatste aflevering. De eerste keer dat er extra beeldmateriaal werd getoond dat niet bij die aflevering hoorde was na aflevering 4, waarin een fragment getoond werd dat (wat ook aan de kleding te zien was) bij aflevering 5 hoorde en waarin Claes zei dat de kledingvoorschriften waren dat er geen wijde broeken gedragen mochten worden die dag... Daaronder stond in de tekst ook nog 'exclusieve beelden aflevering 4'. ??? Hierdoor leek het extra verdacht dat Rob bij Porseleinen Kamer uit aflevering 4 een wijde broek aanhad.

Ik vind dat de regie soms opvallende keuzes maakt, laat ik het zo zeggen. Doordat al getoond werd dat Nathan en Mil goed met elkaar overweg kunnen, werd Nathans keuze voor Mil bij de afgelopen executie ook minder vreemd,

« Laatst bewerkt op: 26-02-2020, 14:14:43 door Saskiaax95 »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #296 Gepost op: 26-02-2020, 13:57:57 »
Wow scherp ::vergroot::

Sterk staaltje manipulatie van de regie weer.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #297 Gepost op: 26-02-2020, 14:06:43 »
Wow scherp ::vergroot::

Sterk staaltje manipulatie van de regie weer.

Inderdaad.... het extra beeldmateriaal maakt Rob meer verdacht, en poogt Nathans gedrag minder verdacht te maken.
Hmmmm....  ::)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #298 Gepost op: 26-02-2020, 14:13:51 »
 ::vergroot::

 ::bravo::

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #299 Gepost op: 26-02-2020, 14:22:54 »
Dit extra filmpje is natuurlijk koren op de molen van de Ron en Nathan tunnelaars. Beide kampen kunnen er in zien wat ze willen zien.
Manipulatie van de productie.
Ik vermoed nu dat geen van beiden dus de mol is.