Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 111252 keer)

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #540 Gepost op: 21-02-2020, 09:50:07 »
Dan ook nog maar een mogelijke tattoo hint erin gooien...
Mil heeft tattoo van dochter Felina op arm... is verbastering van feline..... naast "geluksbrenger" betekent dit ook katachtige in het engels.... vandaar die kat ook in beeld?
(Vind em niet heel sterk...naar speciaal voor Fox  ::tandpastasmiley::)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #541 Gepost op: 21-02-2020, 11:28:16 »
Dan ook nog maar een mogelijke tattoo hint erin gooien...
Mil heeft tattoo van dochter Felina op arm... is verbastering van feline..... naast "geluksbrenger" betekent dit ook katachtige in het engels.... vandaar die kat ook in beeld?
(Vind em niet heel sterk...naar speciaal voor Fox  ::tandpastasmiley::)

Leonie heeft op haar rug een tattoo met 'ik ben de mol op'. We zien hem alleen nooit.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #542 Gepost op: 21-02-2020, 12:14:54 »
Buddy, Mil: zou heel knap gespeeld zijn, als één van de twee de Mol is. Maar dan zou die toch eens uit moeten leggen hoe het kan dat er in de opdracht Lettergreep 600 euro in zijn bijzijn is gepakt. Want dat was echt makkelijk te voorkomen.
Dit snap ik even niet. We zien niet zo veel van het vinden van de envelop. Wel zien we ze heel even rennen waarbij Buddy voorop rent. Een kandidaat mag toch wel eens wat geld verdienen. En hij hoeft Miljuschka ook niet te laten denken dat hij de Mol is door de envelop zogenaamd niet te zien! Want ze hebben juist afgesproken dat Buddy zichzelf verdacht gaat maken.
Niemand van de andere kandidaten ziet wat hier gebeurde.
En het komt Miljuschka (als Mol) weer uitstekend uit, want ze zegt tegen Leonie dat zij die envelop al lang had gezien en dat Buddy hier een paar keer voorbij liep. Ze kan Buddy hier weer lekker verdacht maken. Hier moet je dus een envelop vinden om hem niet te kunnen vinden...
« Laatst bewerkt op: 21-02-2020, 12:17:43 door MartinJ »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #543 Gepost op: 21-02-2020, 14:27:05 »
Ik hoor hier argumenten tegen Mil. Neem dat samen met parkeertarief en dan is dat (voor mij alleszins) genoeg om haar definitief af te strepen.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #544 Gepost op: 21-02-2020, 16:57:22 »
Het gaat de Mol in eerste instantie toch om het geld. Als Mil de Mol zou zijn, had ze wel proberen te trachten Buddy het geld niet te laten vinden door bijvoorbeeld een andere weg in te slaan. Als Mol weet je waar het geld ligt, dus dan stuur je aan op een andere route of tijdrekken op verkeerde plaatsen. Zoals de Mol van deze tunnel deed.  ::hypocriet::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #545 Gepost op: 21-02-2020, 17:19:28 »
Het gaat de Mol in eerste instantie toch om het geld. Als Mil de Mol zou zijn, had ze wel proberen te trachten Buddy het geld niet te laten vinden door bijvoorbeeld een andere weg in te slaan. Als Mol weet je waar het geld ligt, dus dan stuur je aan op een andere route of tijdrekken op verkeerde plaatsen. Zoals de Mol van deze tunnel deed.  ::hypocriet::
Dus je vindt dat Miljuschka bepaalt waar Buddy naartoe rent? Daarom schreef ik ook dat Buddy voorop rende, althans in de korte beelden die we hier zagen. Ik heb overigens sterk de indruk dat deze scene gespeeld is. Moest wellicht over omdat de camera niet goed stond toen Buddy de envelop vond. Maar dat even terzijde.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #546 Gepost op: 21-02-2020, 17:37:09 »
Ze doet niks om hem te weerhouden is mijn punt meer. En dat is vaker met Mil zo, ze doet gewoon niks effectief genoeg om het geld uit die pot te houden. Je moet als Mol toch iets gaan doen om te zorgen dat er geen geld wordt gevonden. Mil doet dat niet en Buddy doet het al zeker niet.

Argumenten als vertrouwen en wantrouwen kweken gaan hier niet op. Daar zijn 50, 100 en misschien nog 200 bedragen voor gediend, niet 600. Als Mil de Mol is, dan faalt ze vaak wel hard in haar taak.

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #547 Gepost op: 21-02-2020, 18:13:05 »
Sinds aflevering 6 is Mil bij mij op de radar gekomen. Niet door de imho soms wel iets te veel voor de hand liggende aanwijzingen, zoals bijvoorbeeld haar Lao Tze-spreuk en kledingdiversiteit (al is die beslist héél opvallend te noemen), waardoor ik haar eigenlijk al bij aflevering 1 voorzichtig had doorgestreept als potentiële mol, maar door de wijze waarop ze het spel lijkt te spelen.

Dit laatste werd me wederom duidelijk bij de opdracht “vak werk”, toen ik afgelopen weekend de loop van het spel reconstrueerde. Ter herinnering is hier het overzicht. Na wissel 6 was de groep nog slechts twee wissels verwijderd van de juiste oplossing. Wat daarna gebeurde was interessant. Mil gooide er twee opeenvolgende wissels tegenaan. Met de eerste haalde ze zichzelf van haar eindpositie af, zodat ze in waarde daalde, terwijl een volgende geen enkele wijziging tot gevolg had; enkel wat verstrooiing, wat het onthouden van de goede posities er voor de kandidaten niet makkelijker op maakte. Tenslotte orkestreerde ze vlak voor het eind nog een dubbele wissel die eveneens niets opleverde; geen wijziging in waarde, maar ook geen zekerheid over de eindposities van de anderen, met name Nathan en Rob. Het beperkte echter wel de kans dat er binnen de vaststaande tijd van 15 minuten een zinnige wissel werd uitgevoerd. Ik vind dat best ontzettend verdacht eigenlijk.

Vanaf dat moment ben ik wat meer op haar gaan letten. Wat mij in de volgende opdracht van afl. 6 opviel, is dat juist zij het is die het onderwerp van de namen op de enveloppen tot twee keer toe aan de orde brengt. Uiteraard moest hier een bruggetje geslagen worden naar de molloten. Dan laat ik nog even buiten beschouwing dat de route van Mil in “het dorp” nogal fragmentarisch op mij overkwam (meer dan bij de andere kandidaten), maar anderen op het forum hebben dit veel beter uitgezocht en kunnen hier wellicht zinnigere dingen over zeggen. Ook bij de keuze om wel of niet nog een derde envelop te halen, maakt Mil zelf geen standpunt kenbaar; in plaats daarvan speelt zij de bal door naar Leonie.

Hoe onwaarschijnlijk Mil als Mol dan mssn op het eerste gezicht lijkt, dit zijn toch op z'n zachtst gezegd serieuze aandachtspuntjes. Zo niet, shoot me. Dan kan ik daarna weer lekker terug m'n Rob-tunnel in (als hij er morgen niet uitvliegt).

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #548 Gepost op: 21-02-2020, 19:49:08 »
Ze doet niks om hem te weerhouden is mijn punt meer. En dat is vaker met Mil zo, ze doet gewoon niks effectief genoeg om het geld uit die pot te houden. Je moet als Mol toch iets gaan doen om te zorgen dat er geen geld wordt gevonden. Mil doet dat niet en Buddy doet het al zeker niet.

Argumenten als vertrouwen en wantrouwen kweken gaan hier niet op. Daar zijn 50, 100 en misschien nog 200 bedragen voor gediend, niet 600. Als Mil de Mol is, dan faalt ze vaak wel hard in haar taak.
Ik snap wat je bedoelt. Als ze de Mol is dan doet ze minstens 2 dingen goed:
- Ervoor zorgen dat nooit het volledige bedrag wordt verdient en de pot vrij laag is
- Ervoor zorgen dat ze op dit forum en ook het WIDM forum niet erg verdacht wordt
Voor mij is ze een hele slimme en gewiekste Mol die manipuleren met een hoofdletter schrijf.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #549 Gepost op: 21-02-2020, 21:47:11 »
Ik ben ook terug bij Mil, na een uitstapje naar Nathan.
Goed geschreven over vakwerk opdracht hierboven.

Voor de (ver) gezochte hints liefhebbers:

Toen kwam ik vandaag ook nog dit tegen op t net, wat me helemasl weer de Milltunnel intrekt ;)

Mill pakte sleutel 2012, het seizoen van ijsland en spanje.
Als je dan naar t wapen van ijsland kijkt  ::oink::

..komen de dieren en de reus me bekend voor..
Reusachtig beeld van Lao Tze
Draken... need i say more
Stier/ os
witte vogel....zwanen , kraanvogel (oid)

Nu begint mijn brein verder te borrelen...
Veel rood/geel verwijzing naar Spaanse vlag/wapen?  (Ipv kaarten bij voetbal)
Al die rode spaanse pepers en het gele mais bij laatste executie? ( ok, peper ook op robs arm)

Foto van vuursalamander (bij beeld en geluid ) als klein draakje te koppelen aan 1976 t-shirt, t jaar van de (vuur)draak?
Naast natuurlijk t obvious bestek/18:10
Paarden misschien ook specifiek voor ijsland of spanje?....
Edit: t lijken inderdaad Ijslanders te zijn

Dit eerst voor nu maar volgens mij is er nog meer..
« Laatst bewerkt op: 21-02-2020, 23:11:25 door ERdoubleD »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #550 Gepost op: 21-02-2020, 21:56:27 »
Ik snap wat je bedoelt. Als ze de Mol is dan doet ze minstens 2 dingen goed:
- Ervoor zorgen dat nooit het volledige bedrag wordt verdient en de pot vrij laag is
- Ervoor zorgen dat ze op dit forum en ook het WIDM forum niet erg verdacht wordt
Voor mij is ze een hele slimme en gewiekste Mol die manipuleren met een hoofdletter schrijf.

Maar waar heeft ze dan zo subliem lopen manipuleren? Want zelfs als ze Buddy manipuleert, die jongen heeft het meeste geld opgehaald. Ik zie niet in wat nou echt een actie is die molbiechtwaardig is.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #551 Gepost op: 21-02-2020, 22:05:17 »
Er zijn dingen lastig te verklaren, maar niet onverklaarbaar.

In Theepot zie ik een sterk staaltje manipulatie.

Bij de vazen kan ik niet anders dan denken, dat zij deze positie niet verwachtte. Liever een laag bedragje goed doen dan, zoals Rob, bij een hoog bedrag op ongeveer hetzelfde uitkomen als held Nathan. Dat werd haar echter onmogelijk gemaakt.

Bij Vakwerk vraagt ze wie er gaat cashen zonder zichzelf uit te sluiten. Forceert ze een beslissing? Mijn indruk... De groep wist dat het veilig was om Leonie, Rob en Nathan te laten cashen. En dus ook dat de rest een twijfelgeval was.

De 600 is door Buddy gepakt en door niemand anders. We zien nergens dat zij initiatief neemt of die kant op stuurt. Ze is hier eerder volgend. Ze zorgt wel voor letters, maar geen van die letters vertegenwoordigt geld.

Bij Lijn(ver)diensten zit ze zelf goed, maar neemt Rob mee (verkeerd).

Etcetera.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #552 Gepost op: 22-02-2020, 01:07:33 »
Nog steeds lijkt Rob voor mij de mol. En ook Nathan blijft een grote kanshebber.  ::vergroot::

Maar toch denk ik nu dat dit de juiste tunnel moet zijn. ::rofl::

De afgelopen jaren werd de echte mol afgestreept om kandidaatse acties onder het mom van ‘te fanatiek om de mol te kunnen zijn’. Dat lijkt nu ook wel voor Miljuschka op te gaan.
Ik heb haar eerder afgestreept, vond haar vooral een slimme kandidaat. Maar toch blijft het gek dat, ondanks dat zij zo haar best doet (of lijkt te doen?), opdrachten niet lukken.

Ik ben benieuwd.


Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #553 Gepost op: 22-02-2020, 13:14:37 »

Mill pakte sleutel 2012, het seizoen van ijsland en spanje.
Als je dan naar t wapen van ijsland kijkt  ::oink::

..komen de dieren en de reus me bekend voor..
Reusachtig beeld van Lao Tze
Draken... need i say more
Stier/ os
witte vogel....zwanen , kraanvogel (oid)

Nu begint mijn brein verder te borrelen...
Veel rood/geel verwijzing naar Spaanse vlag/wapen?  (Ipv kaarten bij voetbal)
Al die rode spaanse pepers en het gele mais bij laatste executie? ( ok, peper ook op robs arm)

Foto van vuursalamander (bij beeld en geluid ) als klein draakje te koppelen aan 1976 t-shirt, t jaar van de (vuur)draak?
Naast natuurlijk t obvious bestek/18:10
Paarden misschien ook specifiek voor ijsland of spanje?....
Edit: t lijken inderdaad Ijslanders te zijn.

Mais is via Spanje (Columbus) voor t eerst europa binnengekomen.

Ik ga ff verder kijken naar Spanje-links..

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #554 Gepost op: 22-02-2020, 13:28:29 »
@ERDouble.
Wow, dat wapen van IJsland, goed gevonden! En die vuursalamander, natuurlijk dat symboliseert de draak. Dat zat mij nog dwars.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #555 Gepost op: 22-02-2020, 13:44:54 »
Ijsland/Spanje


Hoofdletters IS

Kunnen we in combinatie met 2012 en andere hints of teksten wat mee doen?

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #556 Gepost op: 22-02-2020, 14:06:32 »
Dan ook nog maar een mogelijke tattoo hint erin gooien...
Mil heeft tattoo van dochter Felina op arm... is verbastering van feline..... naast "geluksbrenger" betekent dit ook katachtige in het engels.... vandaar die kat ook in beeld?
(Vind em niet heel sterk...naar speciaal voor Fox  ::tandpastasmiley::)

Doet me ook denken aan een Breaking Bad aflevering met de titel Felina. Wat toen een hint naar de elementen Ferro Lithium en Natrium. Vrij vertaald: bloed, zweet en tranen.
En was een anagram voor Finale.

Maar goed, daar kunnen we met Mil niet zoveel mee. Haar dochter heet blijkbaar al een tijdje zo :-)

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #557 Gepost op: 22-02-2020, 14:08:17 »
@ERDouble.
Wow, dat wapen van IJsland, goed gevonden! En die vuursalamander, natuurlijk dat symboliseert de draak. Dat zat mij nog dwars.
Thnx
Ff voor de eerlijkheid...niet helemasl zelf gevonden, maar kwam t op t net tegen, vervolgens wel zelf meer verbindingen gezocht en gevonden.

Ijsland/Spanje


Hoofdletters IS

Kunnen we in combinatie met 2012 en andere hints of teksten wat mee doen?

Ik herinner me discussie hier dat IJ als 1 hoofdletter zou mogen tellen ( ik ben geen taalkenner)
Als dat klopt kom je weer op IJS uit..... zou ze dat ook lekker vinden? ;p

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #558 Gepost op: 22-02-2020, 14:23:37 »
Doet me ook denken aan een Breaking Bad aflevering met de titel Felina. Wat toen een hint naar de elementen Ferro Lithium en Natrium. Vrij vertaald: bloed, zweet en tranen.
En was een anagram voor Finale.

Maar goed, daar kunnen we met Mil niet zoveel mee. Haar dochter heet blijkbaar al een tijdje zo :-)


Ook mooi!
I miss breaking bad  ::love::

Had ik nooit gedacht, maar met ff zoeken toch een sterke link met Mil's Dance Dance Dance avontuur

https://www.instagram.com/p/BoCt5krCZLT/

Edit1: Ze gebruikt de uitdrukking wel vaker blijkbaar...hier voor t live gaan van haar website.

https://www.instagram.com/p/B7JTMC_phv9/

En natuurlijk over haar breed uitgemeten verbouwings perikelen

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/other/miljuschka-witzenhausen-krijgt-diamant-maar-niet-van-haar-vriend/ar-BBUgv70?li=BBoPOOe&fdhead=intlarvsss

Kwam er ook nog 1 tegen over haar eigen servies(!) lijn, maar dit leek me genoeg ;)

Edit2 ik vond hint via breaking bad wel een verre route... gelukkig blijkt ze fan te zijn.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2020, 15:28:16 door ERdoubleD »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #559 Gepost op: 22-02-2020, 15:30:47 »
Dit topic draait helemaal door joh. Mil doet zoals Chardo al zegt veel te weinig. Ze heeft bijna nergens invloed op en als ze dan toevallig (door Nathan) in een moeilijke positie komt (vazen-opdracht) slaat ze zich feilloos door de opdracht, om maar wat te noemen.

Maargoed tunnele wie tunnelen toekomt ::ok::