Poll

Live finale?

Ja, tof!
Nee, liever niet...

Auteur Topic: Speculeren over de live-finale/ontknoping  (gelezen 37165 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #260 Gepost op: 11-03-2020, 23:30:16 »
Het is toch wel aan te raden om de WidM podcast eens te luisteren.

Rick vertelt hierin namelijk bijv. hoe bijzonder het is dat ze toestemming hebben gekregen om bij de longmen grotten te filmen. Het is een van de heiligste plekken van China en vrijwel geen enkele filmploeg mag daar draaien. Het is dus ook uitgesloten dat ze ook nog de grotten in zouden gaan.



Er zijn wel meer locaties in China waar bijna nooit iemand mag filmen. De politieke gevangenissen. De concentratiekampen. De verplichte-sterilisatieklinieken.
Woosie down?

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #261 Gepost op: 11-03-2020, 23:35:22 »

Er zijn wel meer locaties in China waar bijna nooit iemand mag filmen. De politieke gevangenissen. De concentratiekampen. De verplichte-sterilisatieklinieken.

Wat wil je daarmee zeggen? Ik vertel alleen wat ik van Rick hoor in de podcast.
Ben jij de mol?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #262 Gepost op: 11-03-2020, 23:40:13 »
Wat wil je daarmee zeggen? Ik vertel alleen wat ik van Rick hoor in de podcast.

Wat ik daarmee wil zeggen is dat ik het gekoketteer van Rick met de fantaaastische productie in China buitengewoon ongepast vind. Ik vind dat je geen niets-aan-de-hand-in-dit-prachtige-land amusementsprogramma moet maken in een moorddadige en repressieve dictatuur.
Woosie down?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #263 Gepost op: 11-03-2020, 23:46:54 »
Ik begrijp de bedenkingen naar het land toe, maar daar gaat het in dit topic niet over. Praten over de politieke situatie in China is op zich niet verkeerd, maar gebruik daar een ander platform voor (ik wuif de argumenten niet weg, hoor), maar dit topic is daarvoor niet de plek.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #264 Gepost op: 11-03-2020, 23:53:22 »
Ik begrijp de bedenkingen naar het land toe, maar daar gaat het in dit topic niet over. Praten over de politieke situatie in China is op zich niet verkeerd, maar gebruik daar een ander platform voor (ik wuif de argumenten niet weg, hoor), maar dit topic is daarvoor niet de plek.

Ik zou je min of meer gelijk geven als de productie niet steeds zichzelf zo op de borst klopte. Ik reageerde op de aanbeveling te luisteren naar hoe Rick vertelt 'hoe bijzonder' etc.


Er is letterlijk door ze gezegd dat het zo fijn was dat China zijn eigen internet en social media heeft, omdat het de kans op lekken zo klein maakte. (Nou, dat hebben we gezien). Dat is gewoon een schandalige opmerking, waar ik niemand de historische parallellen van hoef voor te kauwen. Het is opmerkelijk dat daar dit seizoen niet één kritische opmerking over is gemaakt. Ik snap dat WIDM niet op de Veluwe kan worden opgenomen, maar de tendens om de meest foute regimes uit te kiezen doet mij de wenkbrauwen fronsen.
Woosie down?

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #265 Gepost op: 12-03-2020, 00:10:34 »
Ik denk niet dat er veel gaat gebeuren. Programma duurt zaterdag wel bijna anderhalf uur, dus er komt vast wel iets. Ik denk dat we eerst terugkeren naar China. De volgende dag reizen de kandidaten terug naar de tempel van aflevering 1.
Oh, door jouw bericht bedenk ik me opeens... Rik zei in de podcast dat we nog terug zouden gaan naar een tempel naast het veld waar ze die telefoons moesten zoeken!

Zou dat misschien nog komen, of was dat de tempel waar de kinderen die vechtsport aan het uitoefenen waren?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #266 Gepost op: 12-03-2020, 00:23:34 »
Oh, door jouw bericht bedenk ik me opeens... Rik zei in de podcast dat we nog terug zouden gaan naar een tempel naast het veld waar ze die telefoons moesten zoeken!

Zou dat misschien nog komen, of was dat de tempel waar de kinderen die vechtsport aan het uitoefenen waren?
De finalisten hebben daar de laatste test gemaakt. Eigenlijk zonde dat ze niet in het programma zelf benoemen hoe speciaal die locatie is.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #267 Gepost op: 12-03-2020, 12:18:15 »
Gaat dit überhaupt nog wel door in verband met het COVID-19? Ik heb Rick gevraagd om een reactie, maar ik krijg ze maar niet te pakken  ::ohno::.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #268 Gepost op: 12-03-2020, 12:27:40 »
Broodjes gegrilde rookworst voor het verkleumde publiek.

En de beschuit met muisjes die onaangeroerd bleef zeker  :P
« Laatst bewerkt op: 12-03-2020, 12:35:18 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #269 Gepost op: 12-03-2020, 13:03:36 »
Van de .nl-site:

Coronavirus
AVROTROS houdt de berichtgeving van het RIVM omtrent het coronavirus nauwlettend in de gaten. Houd de website in de gaten voor het laatste nieuws rondom het evenement van de live ontknoping van Wie is de Mol? seizoen 20.
Woosie down?

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #270 Gepost op: 12-03-2020, 13:10:51 »
Ik meen dit honderd procent: zelfs al mág dit doorgaan, ga gewoon niet. Ga nou gewoon allemaal niet. Laat het hangen, take your loss. Volgende keer beter. Wie maak je er nu beter van? Snap dat er mensen naar uitkijken, maar dat gaat voor heel veel dingen gelden nog. Allemaal even onszelf beperken in ons gaan en laten = minder lang hinder.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #271 Gepost op: 12-03-2020, 15:06:28 »
Er wordt zo een persconferentie gehouden met betrekking tot het crisisoverleg van het kabinet over de aanpak van het coronavirus.. mogelijk gelden de maatregelen die nu voor Noord-Brabant gelden straks voor het hele land. Ik verwacht eigenlijk niet dat het live-evenement hierna nog door zal gaan, verstandig zou dat in ieder geval wel zijn!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #272 Gepost op: 12-03-2020, 15:20:46 »
Jaaa! Geen publiek. Ik hoop het zo!  ::hypocriet::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #273 Gepost op: 12-03-2020, 15:21:49 »
gewoon als je in brabant woont of beetje ziek bent gewoon niet heen gaan, voor de gene die wel gaan gewoon je handen wassen niemand een hand ofzo geven  en gewoon hoesten in je elleboog en dan moet het gewoon goed zijn hoor. ikzelf ga gewoon heen, tenzij het alsnog afgelast wordt ofcourse
chipsverslaafde <3

anoniem 30784

  • Gast
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #274 Gepost op: 12-03-2020, 15:24:00 »
Het mag niet meer doorgaan. :o

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #275 Gepost op: 12-03-2020, 15:24:03 »
Zojuist op de persconferentie over het coronavirus: alle landelijke evenementen met meer dan 100 aanwezige personen worden afgelast.

Geen publiek dus.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #276 Gepost op: 12-03-2020, 15:27:14 »
 ::cheerleader::
Heerlijk rustig avondje wordt dat.

Dan wordt het wellicht toch dat open einde van Karel.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2020, 15:29:02 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #277 Gepost op: 12-03-2020, 15:28:34 »
Hoezo mag het niet meer doorgaan? niks over gehoord
chipsverslaafde <3

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #278 Gepost op: 12-03-2020, 15:29:11 »
Hoezo mag het niet meer doorgaan? niks over gehoord

Omdat in Nederland evenementen met meer 100 mensen niet meer mag..

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #279 Gepost op: 12-03-2020, 15:29:47 »
Gelukkig zeg.. eindelijk wordt er eens nagedacht door de overheid