Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?  (gelezen 25981 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #160 Gepost op: 14-02-2022, 13:22:00 »
Dit is de eerste waarvan ik denk.. wow das net Thomas 😲

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #161 Gepost op: 14-02-2022, 13:29:23 »
Positief blijven Heinz, ze leren ieder jaar weer bij van je kritische opmerkingen.  ;D

Er zat geen waardeoordeel in mijn opmerking.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #162 Gepost op: 14-02-2022, 14:02:25 »
Dit is de eerste waarvan ik denk.. wow das net Thomas 😲
Mooi gevonden!
Wat me ook opvalt is dat er een aantal keren wordt getoeterd om de aandacht van Fresia te trekken. Doet me denken aan het fragment in aflevering 4 in het onderonsje met Everon als er wordt getoeterd en Fresia daarna de mol telefoon in haar rugzak hoort afgaan.

Zou dit een betekenis hebben zoals het geklop van Renee vorig seizoen?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #163 Gepost op: 14-02-2022, 14:06:00 »
Ik vond m niet .. eer gaat naar iemand anders

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #164 Gepost op: 14-02-2022, 14:25:47 »
Ik ga ook maar mijn zegje doen voor wat het waard is. Na de uitzending zaterdagavond de beelden allemaal opnieuw bekeken van de bootjes en ik zie zoals meesten vooral bootje "17" terugkomen. Daar zag ik dan vooraan iemand zitten met zwarte blouse/shirt en lang zwart haar. Dat lijkt verdomd veel op Fresia zei ik. Zou het?
Dan zondagmorgen met de 9-jarige dochter gekeken om haar fresia te tonen en zij maar nee, zie je dat niet. Ik wat? Thomas zit achteraan met zijn shirt en heeft nu een blauwe pet aan. Dus alles opnieuw bekeken en op één van de beelden lijkt die persoon ook een bermuda aan te hebben net als Thomas. Hoewel ik het nog steeds niet geloof, lijkt dit inderdaad  wel sterk op Mr. Thomas...
Time will tell

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #165 Gepost op: 14-02-2022, 14:29:57 »
Gefeliciteerd met je slimme dochter!     ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #166 Gepost op: 14-02-2022, 15:05:53 »
Pruikachtig iets op 19:55 van de download, dus voor de opdracht lijkt te beginnen.  5 mensen op de boot.
Klein persoon, draait snel het hoofd, lijkt een bril op te hebben, lijkt op Thomas, maar zou Fresia kunnen zijn met een hoofddoek om en een bril op.

Was ook te zien achter Fresia op 27:35 als de toeter gaat, vier mensen op deze boot. Nadat deze boot in beeld komt gaat Fresia opeens zoeken naar de vrijstelling. Zwaait die vent met dat blauwe hoedje in het water nou omdat hij een bekende ziet? Het haar is duidelijk anders dan bij die op 19:55, dit is meer een pruik, want jeuk.

Dit is wel een goed fragment zeg, en dat is bijna onmiskenbaar Thomas  ;D 

Offline Didier

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 😁😁
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #167 Gepost op: 14-02-2022, 15:12:06 »
De boef fotograferen zal net mislukt zijn bij Kim, want je wilt wel een foto maken waar de niet boef ook op staat, anders is het heel verdacht. Backupmol Fresia is hier ook wel verdacht.
Ik denk niet dat het moeilijk is om de boef niet te fotograferen. Stel Kim zou de mol zijn, dan zou ze de boef gewoon fotograferen en zouniet bekend worden wie hem had gefotografeerd. Daarom denk ik ook niet dat Everon de mol is.
En daarnaast, als je de boef toch mist, maak je gewoon nog een foto van hem. Elke kandidaat mocht 6 foto's maken, en de boef was rond plek 3/4, dus ze hadden nog een paar foto's die ze mochten nemen

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #168 Gepost op: 14-02-2022, 15:34:10 »
Rik gaf bij de uitleg duidelijk aan dat er een finalevrijstelling verdiend kon worden... de mol "zien" geeft je niet vanzelf een vrijstelling voor de finale als iedereen de mol ziet of iedereen al op de goede mol zit, omdat de test doorslaggevend is.

Hoe kon die finalevrijstelling verdiend worden? Moest je de mol fotograferen (zoals iemand in dit of een ander draadje noemde als suggestie) om een vrijstelling te bemachtigen?
Hij zei na afloop vd opdracht ook dat iederéén een vrijstelling had kunnen verdienen. Lijkt mij dat simpelweg de Mol spotten daarvoor wel degelijk genoeg is. Denk dat de jarenlange ervaring leert dat de kans dat iedereen de Mol ook daadwerkelijk voorbij ziet komen, vrij klein is, maar in theorie is die kans er dus wel. Uiteraard is de vrijstelling een theoretische, omdat je dan alle vragen vd test goed kunt beantwoorden.
Fabienne

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #169 Gepost op: 14-02-2022, 15:45:28 »
Pruikachtig iets op 19:55 van de download, dus voor de opdracht lijkt te beginnen.  5 mensen op de boot.
Klein persoon, draait snel het hoofd, lijkt een bril op te hebben, lijkt op Thomas, maar zou Fresia kunnen zijn met een hoofddoek om en een bril op.

Was ook te zien achter Fresia op 27:35 als de toeter gaat, vier mensen op deze boot. Nadat deze boot in beeld komt gaat Fresia opeens zoeken naar de vrijstelling. Zwaait die vent met dat blauwe hoedje in het water nou omdat hij een bekende ziet? Het haar is duidelijk anders dan bij die op 19:55, dit is meer een pruik, want jeuk.

Dit viel mij ook op bij het begin van de opdracht. Ik had dus al screenshots gemaakt. Maar de persoon met pruik is veel kleiner dan de andere 3 personen en lijkt een ketting te dragen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #170 Gepost op: 14-02-2022, 15:55:56 »
Hoe langer ik ernaar kijk hoe meer t op Thomas lijkt incl de arm en hand

Het zal toch niet  ::rofl::

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #171 Gepost op: 14-02-2022, 16:17:56 »
Oh maar ik zie nu pas dat het niet de boot is die bij iedereen langs vaart. Is dit niet gewoon een instinker? Er is zoveel dat tegen Thomas pleit, zoveel kandidaat acties en dan zou deze foto hem moeten aanwijzen als mol? Ik ga er maar niet teveel op af en hou al mijn andere bevindingen er maar naast, heb me wel vaker in het ootje laten nemen door zoiets.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2022, 16:36:30 door Rozz75 »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #172 Gepost op: 14-02-2022, 16:28:25 »
Kun je uitleggen wat
dateerden Thomas pleit
is?

Ik ken dat hele woord 'dateerden' niet als bijvoeglijk naamwoord.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #173 Gepost op: 14-02-2022, 16:36:26 »
Hoe langer ik ernaar kijk hoe meer t op Thomas lijkt incl de arm en hand

Het zal toch niet  ::rofl::

::rofl:: dacht ik ook, maar ik merk dat ik weer aan het doordraaien ben. Misschien toevallig een vrouw met een bizar slechte pruik en een soortgelijk profiel als Thomas. De persoon lijkt veel korter en kleiner dan hem.

Na Jeroen kunnen we er toch wel van uitgaan dat de Mol open en bloot zonder vermomming is langsgevaren?

Het idee om zulke acties zonder vermomming te doen kwam van one-upper Jeroen zelf, die meer wilde stunten dan Jan. Maar het is niet uit te sluiten, nee.

Everon zie ik het ook wel zo willen doen. Die mollicitatie van hem alleen al. Zou voor mij een reden zijn om hem niet uit te kiezen, maar ze gingen ook voor Jeroen...

Het hangt een beetje af van de Mol en of die persoon zich makkelijk kon verbergen op de boot.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #174 Gepost op: 14-02-2022, 16:37:22 »
Kun je uitleggen wat  is?

Ik ken dat hele woord 'dateerden' niet als bijvoeglijk naamwoord.

Haha excuus typfoutje. Heb m’n post aangepast ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #175 Gepost op: 14-02-2022, 16:42:10 »
Thanks, nu snap ik wat je bedoelt. Ja, er pleit ook het nodige tegen hem. Maar geldt dat niet voor alle kandidaten?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #176 Gepost op: 14-02-2022, 16:42:26 »
Heb al heel wat pixels gecreept maar kan er geen Thomas in vinden. Die neus kan net zo goed de hoofddoek zijn. Een bril is wel waarschijnlijk, maar die kan je in iedere feestwinkel krijgen.

Wel krabt de persoon met de pruik aan zijn hoofd. Precies op dezelfde plek als Fresia in een biecht doet. Plagerijtje?

« Laatst bewerkt op: 14-02-2022, 19:40:31 door foxhunter »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #177 Gepost op: 14-02-2022, 16:50:01 »
Heb al heel wat pixels gecreept maar kan er geen Thomas in vinden.

De lichtomstandigheden in de Fresia-tunnel verblinden je waarschijnlijk?    ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #178 Gepost op: 14-02-2022, 16:51:49 »
De lichtomstandigheden in de Fresia-tunnel verblinden je waarschijnlijk?    ;)
Tsja alleen het hol van de mol is donker.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2022, 17:09:15 door foxhunter »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #179 Gepost op: 14-02-2022, 17:16:53 »
maar waarom is het frame en face geblurred? lijkt expres een bruin vlakje overheen te zijn gepoetst om het gezicht voor ons onherkenbaar te maken? of is dat de beperking van pixels icm bewegingsonscherpte? Iets om de verwachtingen iets te temperen is dat het op een waterfiets is, waarmee je niet snel kunt manoeuvreren mocht dat nodig zijn.