Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders  (gelezen 16379 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #160 Gepost op: 3-02-2023, 20:28:10 »
Citaat
Hoe kan hij die vier wegmoffelen? Die vier zijn bekend. Nabil had ze immers verzameld. Dus de enige mollenstreek kan zijn dat hij zich af laat gaan met de 4. Wegmoffelen kan nooit, dat is niet te verantwoorden.

Eens. Hij moest afgaan (en dan maakt het niet uit wat hij ermee gedaan heeft) of over de finish komen met vier. Twee kwijtraken en toch finishen zou hem meteen verraden. Jurre heeft geen enkel belang bij het wegmaken van enveloppen. Niet als mol en niet als kandidaat.

Verder opvallend. Daniël drukt niet op de knop om de linkerkant van het scherm te activeren. Nabil verplaatst het probleem door de enveloppen bij de ingang te leggen terwijl er nog niet veel informatie ingeprent was. Nabil jaagt Soy ook met lege handen naar de finish. Jurre wordt gevangen (of laat zich vangen), maar is daarmee ook alle invloed op het vervolg kwijt. Hetzelfde geldt voor Daniël. Nabil blijft wel in het spel, zonder geld binnen te brengen.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #161 Gepost op: 4-02-2023, 08:43:42 »
Van Soy zien we nauwelijks iets van de opdracht, maar mij viel op hoe goed hij het doolhof lijkt te kennen. Heeft hij een sprintje getrokken naar de overgebleven pakbonnen?
Soy heeft net alle kandidaten met portofoon door dat doolhof geleid. Ik was juist verbaasd dat anderen weinig info uit de controlroom mee leken te nemen het doolhof in.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #162 Gepost op: 15-02-2023, 13:53:55 »
Hoe kon Soy de grijze regenjas binnen op de hoogte stellen van de komst van een kandidaat?
Bij Jurre roept hij keihard: JURRE GAAT METEEN NAAR HET EINDE TOE! wOEH!
En even later in de porto: Blijf even staan, dit is deur nummer twee. Signaal voor Jurre maar ook voor Mr. Spook.

Toen Annick eruit was en er weer in ging omdat Soy dat zei, ging de deur dicht. Dan duurt het weer een bepaald tijdsbestek voordat de deur weer openging. Mr. Spook sloot de andere kant af, dus Annick is klemgezet. Toch nog een bonnetje weggespeeld.

De run van Daniël is dermate verknipt. Er wordt geprobeerd iets verdachts van te maken, maar is niet gelukt. Met de beelden kun je er geen touw aan vast knopen. Hij was verkenner, is overal naar binnengelopen en liep zich vast. Wat wel opvallend is is dat Soy een aanwijzing geeft rechtsaf rechtsaf en dat Anke zegt ''Dat is toch doodlopend hier". In beeld zie je Anke en Jurre aanwijzigingen geven om te verbeteren. Hoe duidelijk wil je het hebben?


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #163 Gepost op: 15-02-2023, 23:25:39 »
Daniël was als eerste in de beste positie bonnen weg te werken.
Er was niet steeds beeld van wat zijn route precies was.
Dus luilekkerland voor Daniël. Bonnen in de gleuven en niemand zou ze kunnen vinden.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #164 Gepost op: 16-02-2023, 00:48:24 »
Daniël was als eerste in de beste positie bonnen weg te werken.
Er was niet steeds beeld van wat zijn route precies was.
Dus luilekkerland voor Daniël. Bonnen in de gleuven en niemand zou ze kunnen vinden.

 ::jaja:: ::jaja:: En als bonus de portophoon saboteren.
Woosie down?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #165 Gepost op: 7-03-2023, 00:19:58 »
Ja, ik heb die beelden ook gezien. Maar dan moet je heel goed kijken of het beeld stilzetten, en dat doet de gewone kijker niet. Die kijkt, Daniël pakt er 2 in beeld en gaat ook af met 2 in zijn handen.

Ik zie er minstens 3 als hij gepakt wordt.

Maar het kan toch prima dat er meer zijn gepakt dan in beeld is zonder dat er iets is weggemoffeld?
Het gebeurt vaak genoeg dat we niet alles zien van een opdracht, omdat het iets vlotter is qua montage en niet omdat er een molactie verborgen wordt.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2023, 00:23:57 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #166 Gepost op: 7-03-2023, 00:31:38 »
Ik heb dit wel duizend keer teruggekeken, maar ik tel er echt maar twee. Waar zie jij de derde?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #167 Gepost op: 7-03-2023, 00:38:42 »
Aan de binnenkant:
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #168 Gepost op: 7-03-2023, 00:46:31 »
Behalve dat je er hier drie lijntjes in hebt gezet zie ik het echt niet. Als ik het fragment bekijk zie ik er echt duidelijk twee. Hoe dan ook zijn het er zeker geen vijf.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #169 Gepost op: 7-03-2023, 00:50:08 »
De blauwe en Roze zijn duidelijk te zien qua hoeken. De rode is slechter te zien, maar je ziet wel dat de gleuf op de achtergrond van de kisten wordt bedekt. Dit kan onmogelijk door de roze lijn zijn.

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #170 Gepost op: 7-03-2023, 01:08:11 »
Wat je hier volgens mij ziet is dat hij de pakbonnen een klein beetje dubbelgevouwen houdt waardoor je zowel de voor- als achterkant ziet op jouw screenshot. Zie maar op deze screenshots die direct na elkaar zijn gemaakt.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #171 Gepost op: 7-03-2023, 01:48:11 »
Nee, daar heb ik rekening mee gehouden.



donkerdere kleuren zijn de achterkant. Er zit alleen nog wel een foutje in, want het is natuurlijk onmogelijk dat roze slechts aan één kant te zien is. Dus ik vermoed dat er in totaal 4 pakbonnen zijn. De donkerrode is in feite een geheel eigen, waar de felrode en roze nog achter zitten.


van de ene kant zie je er drie, van de andere kant 2.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #172 Gepost op: 7-03-2023, 08:36:52 »
Dit heb je echt heel tof gedaan, Brtdm!  ::bravo:: Duidelijk wat je bedoelt.

Ik sluit me erbij aan, ik denk dat het op beeld er heel anders uit kan zien met die enveloppen. Zeker omdat de kleur blijkbaar ook veel wegvalt tegen de achtergrond.

Het is niet dat de kandidaten al rennend door het doolhof de enveloppen precies vasthouden in laagjes of een waaier of iets dergelijks. Als je een stapeltje hebt en er zitten er twee precies achter elkaar, is dat voor ons kijkers moeilijk te zien, denk ik. Ik denk niet dat Daniël hier enveloppen heeft weggewerkt, maar dat het gewoon slecht te zien is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #173 Gepost op: 7-03-2023, 09:20:55 »
Op verzoek van Brtdm heb ik de berichten vanaf onderstaand geciteerde bericht van het aflevering 9 topic naar dit opdrachttopic verplaatst:

Ik zie er minstens 3 als hij gepakt wordt.

Maar het kan toch prima dat er meer zijn gepakt dan in beeld is zonder dat er iets is weggemoffeld?
Het gebeurt vaak genoeg dat we niet alles zien van een opdracht, omdat het iets vlotter is qua montage en niet omdat er een molactie verborgen wordt.

Mooi in beeld gebracht!

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #174 Gepost op: 7-03-2023, 09:28:24 »
Nee, daar heb ik rekening mee gehouden.

Inderdaad mooi in beeld gebracht, maar ik ben (nog) niet overtuigd om de volgende redenen:
  • Dubbelgevouwen lijkt mij onwaarschijnlijk omdat ze geplastificeerd zijn.
  • De achterste roze en rode zoals jij hier er in getekend hebt kunnen nooit op deze manier door Daniël vastgehouden zijn, deze zitten dan aan de verkeerde kant van z'n duim.
Ik hou 't er nog steeds op dat 't  door beweging en/of samenvoeging van 2 frames (50fps gecomprimeerd naar 25 fps) lijkt alsof 't er meer zijn.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #175 Gepost op: 7-03-2023, 11:28:49 »
Wat je hier volgens mij ziet is dat hij de pakbonnen een klein beetje dubbelgevouwen houdt waardoor je zowel de voor- als achterkant ziet op jouw screenshot. Zie maar op deze screenshots die direct na elkaar zijn gemaakt.

Hij kijkt er zo gelukkig bij ook.  ::rofl::
Bedankt, ook Brtdm en Heinz, voor het (opnieuw) plaatsen!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #176 Gepost op: 7-03-2023, 12:27:24 »
Het is voor mij in ieder geval voldoende duidelijk dat Daniël meer pakbonnen had dan hij in beeld gepakt heeft. Rest alleen de vraag hoe je dat moet interpreteren. Heeft het niet de montage gehaald omdat het te eentonig zou zijn of heeft het niet de montage gehaald omdat het anders te veel zou opvallen als molactie?

Los van de rest van het seizoen zou ik dat tweede normaal iets aannemelijker vinden, maar sluit zeker optie 1 niet uit. Kortom, we zijn niks wijzer geworden.  ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #177 Gepost op: 7-03-2023, 12:50:26 »
Het is voor mij in ieder geval voldoende duidelijk dat Daniël meer pakbonnen had dan hij in beeld gepakt heeft. Rest alleen de vraag hoe je dat moet interpreteren. Heeft het niet de montage gehaald omdat het te eentonig zou zijn of heeft het niet de montage gehaald omdat het anders te veel zou opvallen als molactie?

Los van de rest van het seizoen zou ik dat tweede normaal iets aannemelijker vinden, maar sluit zeker optie 1 niet uit. Kortom, we zijn niks wijzer geworden.  ::rofl::

Dat laatste! Ik had het kort na de uitzending al gezien, het was al eerder opgemerkt dat hij meer bonnen had. Voor mij 1 vd acties waardoor hij duidelijk de mol is.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #178 Gepost op: 7-03-2023, 12:59:07 »
Ik had gisteren ook dit topic gewoon moeten teruglezen.  ::schaam::
Maar wat eerst werd verondersteld: Daniël had eerst 4 pakbonnen en heeft er maar 2 ingeleverd klopt niet. Hij heeft ze in ieder geval niet verduisterd.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders
« Reactie #179 Gepost op: 7-03-2023, 13:02:51 »
Ik had gisteren ook dit topic gewoon moeten teruglezen.  ::schaam::
Maar wat eerst werd verondersteld: Daniël had eerst 4 pakbonnen en heeft er maar 2 ingeleverd klopt niet. Hij heeft ze in ieder geval niet verduisterd.

Dit is waarom ik Daniël nog niet helemaal heb weggestreept als mol. Voor mij is het 95% Jurre en 5% Daniël.