Auteur Topic: [Aflevering 9] - Molafspraak  (gelezen 17724 keer)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #80 Gepost op: 5-03-2023, 13:39:17 »
Het verbaasde me eigenlijk wel dat Ranomi voor Daniel ging als molafspraak.

Zomaar een gedachte:
Zou het misschien kunnen dat ze expres de afspraak niet met haar mol, maar met haar vermeende tegenstander heeft aangevraagd? In principe kun je daar net zo veel informatie uit halen. En dan zit er iemand tegenover je die mogelijk iets minder goed “gewapend” is en als kandidaat door de mand kan vallen. En je zet je tegenstander op het verkeerde been, waardoor die misschien de test wat minder snel invult… ik denk dat het best een slimme tactiek kan zijn!
Ja, dat bedoelde ik met het mogelijk misleiden van Daniël door Ranomi. Daar zie ik Ranomi wel voor aan. Daniël's ego wil te graag laten zien aan Jurre dat hij goed zit en heel de tijd goed heeft gezeten.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #81 Gepost op: 5-03-2023, 13:41:23 »
Die ellenlange speeches van Rik komen waarschijnlijk volgende week nog wel, bij de bekendmaking van de mol. In elk geval als Jurre de mol is, want dan hebben we toch alle molacties al gezien en hoeft daar dus niet veel tijd voor over te blijven  ;D

Ik denk juist dat we nog heel veel acties van Jurre niet hebben gezien. Ik heb heel veel momenten gezien waar hij momentjes met de camera heeft die volgens mij na zo’n molactie komen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #82 Gepost op: 5-03-2023, 14:05:18 »
Het verbaasde me eigenlijk wel dat Ranomi voor Daniel ging als molafspraak.

Zomaar een gedachte:
Zou het misschien kunnen dat ze expres de afspraak niet met haar mol, maar met haar vermeende tegenstander heeft aangevraagd? In principe kun je daar net zo veel informatie uit halen. En dan zit er iemand tegenover je die mogelijk iets minder goed “gewapend” is en als kandidaat door de mand kan vallen. En je zet je tegenstander op het verkeerde been, waardoor die misschien de test wat minder snel invult… ik denk dat het best een slimme tactiek kan zijn!
Ja dit kan ik wel geloven. Het is niet voor niks dat zij van spelletjes houd en vooral van spelletjes in spellen. Ze is een super slimme kandidaat. Want ik geloof gewoon niet dat ze op Daniël zit, heb haar nooit over Daniël horen spreken als verdachte en over Jurre wel, niet extreem maar wel wat.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #83 Gepost op: 5-03-2023, 14:12:47 »
Misschien speelt dit idd wel. En misschien dat zelfs Daniel dit wel denkt en dat hij daarom ook zegt ik denk dat je gaat winnen.
Hij weet misschien al wel dat ze op Jurre zit. Vandaar dat hij ook verbaasd reageerde.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #84 Gepost op: 5-03-2023, 14:25:21 »
Voorbeeld als Soy meer vragen op Jurre heeft ingevuld (ook al zei hij in niet de mol, dat hij het echt niet meer wist en hád gespreid) en Ranomi zat op Daniël bij die test. En Jurre is de mol, had Ranomi eruit gelegen of ze heeft heel veel geluk met de toekomstvragen en Soy had gewoon te veel verkeerd geantwoord. Of had Soy toch nog steeds grootste deel op Ranomi ingevuld?

Ik denk dus dat Ranomi gewoon op Jurre zit en inderdaad Daniël heeft misleid dat ze op hem zit of er is inderdaad tussendoor iets gebeurd, dat ze denk het is Daniël ipv Jurre.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #85 Gepost op: 5-03-2023, 14:31:50 »
Voorbeeld als Soy meer vragen op Jurre heeft ingevuld (ook al zei hij in niet de mol, dat hij het echt niet meer wist en hád gespreid) en Ranomi zat op Daniël bij die test. En Jurre is de mol, had Ranomi eruit gelegen of ze heeft heel veel geluk met de toekomstvragen en Soy had gewoon te veel verkeerd geantwoord. Of had Soy toch nog steeds grootste deel op Ranomi ingevuld?

Ik denk dus dat Ranomi gewoon op Jurre zit en inderdaad Daniël heeft misleid dat ze op hem zit of er is inderdaad tussendoor iets gebeurd, dat ze denk het is Daniël ipv Jurre.
Nee ze zat steeds op Soy, heeft verder niet nagedacht over andere mol, ook omdat Rik toen zei: Ranomi weet wie de mol is en hoeft geen jokers (wat wél een foutje van Rik is IMO!) Toen viel Soy weg en moest ze opeens gaan terugdenken en dan komt Daniël als eerste boven die steeds als eerste wilde in een opdracht. Ze is blijkbaar een enorme tunnelaar want als ze iets vindt dan denkt ze verder niet meer na. We hoorden haar niets zeggen over Jurre.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 14:34:08 door Run »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #86 Gepost op: 5-03-2023, 14:32:02 »
Ranomi zat op Soy als Mol, Soy zal op Ranomi hebben gezeten, in aflevering 7 zei hij dat zij op 1 stond.

Volgens mij denken jullie te ver. Ranomi verdenkt (na Soy) gewoon echt Daniël en Daniël is er echt verbaasd over dat ze de Mol (Jurre) nog steeds niet doorheeft. Dat kan hij best laten merken want Ranomi gaat hierdoor echt niet ineens van Mol veranderen (en dan nog weet Daniël inmiddels alles over Jurre).

Alles is wat het lijkt? Soms wel. Maakt toch niet uit. Zelfs als het nu tussen Ranomi en Jurre zou zijn gegaan (met afvaller Daniël zoals Charlotte ineens nog afviel) dan nog zouden er vast nog een aantal Ranomi-verdenkers geweest zijn.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #87 Gepost op: 5-03-2023, 14:32:10 »
Wat een aannames allemaal…

We zien toch Ranomi ook gewoon de laatste test op Daniël invullen?

De test ervoor toen Soy eruit vloog zat ze (met name?) op Soy. Mogelijk spreidde zij ook nog net als Soy.

We horen het volgende week!

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #88 Gepost op: 5-03-2023, 14:41:30 »
Ik weet dat ze op Soy zat vanaf het begin, misschien heb ik niet gezegd in het bericht haha, ik bedoelde meer als Soy meer testvragen heeft ingevuld op Jurre en Ranomi op Daniël naast het feit dat ze op elkaar zitten.Maar ik denk wel dat door de toekomstvragen Soy is afgevallen.

Het opvallende is wel dat Soy blijkbaar voor het eerst gespreid heeft, omdat hij het echt niet meer wist. Dus wat een mazzel heeft hij, want hij zat steeds fout!
« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 14:44:39 door Mol1991 »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #89 Gepost op: 5-03-2023, 14:44:12 »
Ik denk dat Soy de eerste 15 vragen op Ranomi heeft ingevuld, en pas bij de laatste 5 toekomstvragen op het spoor van Jurre kwam. Te weinig voor hem.

Ik denk dat Ranomi nog aan het spreiden was, op Soy en op Daniël, misschien ook nog beetje Jurre. En net mazzel had, en meer goed had dan Soy. Ik denk ook dat ze toch minder slim is dan steeds wordt gezegd en aangenomen. Ze observeert veel, maar trekt foute conclusies.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #90 Gepost op: 5-03-2023, 14:44:34 »
Ja Soy had echt geluk. Maat niet de juiste geluk.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Allomol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #91 Gepost op: 5-03-2023, 14:55:05 »
Soy ligt eruit en het Die-is-de-Mol model staat nog steeds overeind. De onthulling van de Mol aanstaande zaterdag op Soestdijk gaat de dood of de gladiolen worden voor mijn DidM-model.

In het geval dat Jurre inderdaad de  ;) is, dan doet het model precies waarvoor het is ontworpen. Namelijk Wie is de Mol 'kraken' door vanaf het begin, liefst vanaf aflevering 1, de Mol aan te wijzen. Dat zou dan dit seizoen gelukt zijn en vanaf aflevering 3/4 zelfs met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.

Als Jurre toch niet de Mol blijkt te zijn, dan is het pech ::ohno:: gehad. Dan heb ik nog steeds veel plezier beleefd aan het bouwen van het model, maar dan heeft het vanaf het begin dit seizoen de verkeerde kandidaat aangewezen en kan het zoals het nu is dus gevoegelijk de prullenmand in.

Het definitieve lijstje met de resultaten van het Die-is-de-Mol model voor seizoen 2023 zijn:
Aflevering 1 - 1. Jurre (54%), 2. Annick/Daniel/Ranomi/Sander (8%).
Aflevering 2 - 1. Jurre (65%), 2. Ranomi/Sander (10%). (Sarah en Froukje vallen af).
Aflevering 3 - 1. Jurre (83%), 2. Anke/Ranomi (5%). (Sander valt af).
Aflevering 4 - 1. Jurre (96%), 2. Ranomi (2%), 3. Anke (1%). (Annick valt af).
Aflevering 5 - 1. Jurre (98,7%).
Aflevering 6 - 1. Jurre (99,5%). (Anke valt af).
Aflevering 7 - 1. Jurre (99,9%).
Aflevering 8 - 1. Jurre (99,99%).
Aflevering 9 - 1. Jurre (99,94%). (Soy valt af).

Ik ben erg benieuwd, we gaan het zien zaterdag.  ::oink::
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #92 Gepost op: 5-03-2023, 14:57:41 »
Bij niet de mol leek het bij de aflevering van de finalisten dat Ranomi de verliezer is, dacht iets te zien aan haar gezichtsuitdrukking.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #93 Gepost op: 5-03-2023, 14:58:36 »
Ze keek niet erg vrolijk toen ze naar hun molafspraken keken. Logisch als het Daniël niet is.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #94 Gepost op: 5-03-2023, 16:32:36 »
Ik heb me kostelijk vermaakt, hilarisch in die boot, hele afl goed in elkaar gezet. Ik vind het echt een super gaaf seizoen, zo anders dan anders zonder die irritante biechten.
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #95 Gepost op: 5-03-2023, 18:34:36 »
Ook opvallend trouwens dat Jurre geen informatie over zijn positie bij de badeend wilde delen met Daniël. Als hij echt gelooft dat Daniël de Mol is, dan heeft hij toch niets te verliezen daar?

Het enige wat ik kan bedenken is dat hij als Mol Daniël geen voorkeurspositie wilde geven.

Hij wist waarschijnlijk al dat Daniël op hem zat. Als hij het scenario open wilde houden dat Ranomi de Mol was, kon hij maar beter zorgen dat Daniël alles op hem zou inzetten.
...óf niet!

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #96 Gepost op: 5-03-2023, 19:23:06 »
Ja, dat bedoelde ik met het mogelijk misleiden van Daniël door Ranomi. Daar zie ik Ranomi wel voor aan. Daniël's ego wil te graag laten zien aan Jurre dat hij goed zit en heel de tijd goed heeft gezeten.

Het opofferen van vraag 20 zou genoeg zijn denk ik. Ik neem aan dat je een gesprek kreeg met degene die je daar had ingevuld

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #97 Gepost op: 5-03-2023, 19:28:48 »
Het opofferen van vraag 20 zou genoeg zijn denk ik. Ik neem aan dat je een gesprek kreeg met degene die je daar had ingevuld

Maar de test was na de meeting?
(En de meeting zinloos als je daarna niet meer van gedachten mocht veranderen?)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #98 Gepost op: 5-03-2023, 20:47:27 »
Ook opvallend trouwens dat Jurre geen informatie over zijn positie bij de badeend wilde delen met Daniël. Als hij echt gelooft dat Daniël de Mol is, dan heeft hij toch niets te verliezen daar?

Het enige wat ik kan bedenken is dat hij als Mol Daniël geen voorkeurspositie wilde geven.

Hij wist waarschijnlijk al dat Daniël op hem zat. Als hij het scenario open wilde houden dat Ranomi de Mol was, kon hij maar beter zorgen dat Daniël alles op hem zou inzetten.

Ik zag dat als een plagerijtje naar Daniel. Ze weten beiden wel hoe het zit. Daniel weet waarschijnlijk niet wie Ranomi als mol heeft en wil nog informatie voor de finaletest.

"Ik vind het leuk...om je een beetje te laten spartelen." ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #99 Gepost op: 5-03-2023, 21:24:10 »
Ik zag dat als een plagerijtje naar Daniel. Ze weten beiden wel hoe het zit. Daniel weet waarschijnlijk niet wie Ranomi als mol heeft en wil nog informatie voor de finaletest.

"Ik vind het leuk...om je een beetje te laten spartelen." ::rofl::
Wie het laatst lacht… Even later: Ranomi verdenkt Daniël. En dan kan het Daniël echt niet meer boeien of Jurre achter een eend stond.  ::pinokkio:: voor Jurre
« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 21:26:42 door foxhunter »