Auteur Topic: [Kandidaat] Kees van der Spek  (gelezen 21368 keer)

Offline A3aanMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #80 Gepost op: 17-02-2024, 23:27:52 »
Kees is bij de testuitslag steevast de eerste die de afvaller aanraakt door hem met bijde handen op zijn/haar schouders te pakken. Zit ook altijd op een handige positie, achteraan en dichtbij de afvaller:

Aflevering 1: zit recht achter Babs
2: recht achter Jip
3: recht achter Justin
4: geen afvaller
5: Jeroen zit helemaal achter in de hoek, Kees zit naast hem. Hij lijkt Jeroen achter de rug van Rian eerst met een hand aan te raken. Daarna staan ze op en geeft Kees Jeroen een knuffel met zijn handen op Jeroen's schouders.
6: recht achter Tooske
7: schuin achter Babs. Kees zit achter in het midden waardoor hij bij iedereen zou kunnen.

Toeval of  >:D?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #81 Gepost op: 17-02-2024, 23:31:44 »
Om dan 2000 te bieden: best wel berekenend. Wat natuurlijk ook kan als kandidaat, maar ik vind het ook wel mols.
Ook wel haha?

Extreem mols.

Als hij dat niet gedaan had was er niks uit de pot gegaan (buiten wat sullige 500-jes).

Kees closed  8) ::vergroot::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #82 Gepost op: 17-02-2024, 23:33:53 »
Kees is bij de testuitslag steevast de eerste die de afvaller aanraakt door hem met bijde handen op zijn/haar schouders te pakken. Zit ook altijd op een handige positie, achteraan en dichtbij de afvaller:

Aflevering 1: zit recht achter Babs
2: recht achter Jip
3: recht achter Justin
4: geen afvaller
5: Jeroen zit helemaal achter in de hoek, Kees zit naast hem. Hij lijkt Jeroen achter de rug van Rian eerst met een hand aan te raken. Daarna staan ze op en geeft Kees Jeroen een knuffel met zijn handen op Jeroen's schouders.
6: recht achter Tooske
7: schuin achter Babs. Kees zit achter in het midden waardoor hij bij iedereen zou kunnen.

Toeval of  >:D?

Ik kan er alleen geen link mij leggen waarom dit gedrag hem als mol zou moeten bestempelen...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #83 Gepost op: 17-02-2024, 23:37:10 »
Ook wel haha?

Extreem mols.


Ik woon in het noorden van Nederland; daar zijn we wat voorzichtiger met uitspraken, haha.  ;)

Kees als mol? Het kon minder (wat natuurlijk fantastisch is).

Ik hoop alleen dat het geen dwaalspoor is van de montage. Maar ben het met je eens dat het mols is.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline A3aanMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #84 Gepost op: 17-02-2024, 23:40:38 »
Ik kan er alleen geen link mij leggen waarom dit gedrag hem als mol zou moeten bestempelen...

Zijn manier om geheime aanwijzingen te geven. Zo van, 'ik heb je te pakken' misschien?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #85 Gepost op: 17-02-2024, 23:43:54 »
Rian kijkt hem na de muziekopdracht bij het eten aan: "Was je aan het mollen?" Kees: Nee ik heb absoluut niet gemold! Bij klassieke muziek mol je niet!" Maar het waren kinderliedjes...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #86 Gepost op: 17-02-2024, 23:53:22 »
Rian kijkt hem na de muziekopdracht bij het eten aan: "Was je aan het mollen?" Kees: Nee ik heb absoluut niet gemold! Bij klassieke muziek mol je niet!" Maar het waren kinderliedjes...

O ja, dat viel mij ook op!  ::ok:: (om het daarna weer te vergeten  ;D; maar goed dat je dat noemt, mooi punt!)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #87 Gepost op: 17-02-2024, 23:54:33 »
Rian kijkt hem na de muziekopdracht bij het eten aan: "Was je aan het mollen?" Kees: Nee ik heb absoluut niet gemold! Bij klassieke muziek mol je niet!" Maar het waren kinderliedjes...

In dat stukje opdracht. Het ging natuurlijk om het orkest te horen spelen; daar refereert hij naar. Ze wisten vooraf niet dat ze het alsnog te helemaal te horen zouden krijgen. En dat wilden ze erg graag!
Laten we jabberen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #88 Gepost op: 18-02-2024, 00:10:59 »
Rian zit echt zwaar op Kees. Vlak voor ze voor de 2e keer naar Rik mocht komt er even een biecht van haar in beeld. Ze zegt dat het uitgeven van geld ze dichter bij de mol gaat brengen. M.a.w. toen ze hoorde dat Kees 2000 uit de pot had gespeeld wist ze het wel 100% zeker. Wel een leuke edit, het helpt de kijkers in de goede richting  ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #89 Gepost op: 18-02-2024, 09:04:34 »
Ook wel haha?

Extreem mols.

Als hij dat niet gedaan had was er niks uit de pot gegaan (buiten wat sullige 500-jes).

Kees closed  8) ::vergroot::

Dan was het bod van Anna er toch uit gegaan?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #90 Gepost op: 18-02-2024, 09:45:17 »
Ja, dus eigenlijk helemaal niet  zo mols van Kees om er slechts 50 euro meer uit te halen en dan ook nog eens de aandacht op zich te vestigen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #91 Gepost op: 18-02-2024, 10:58:30 »
Er was eens een Vlaamse mol die zonder schroom een veelvoud bood om de de eerste aflevering te overleven. Heel kandidaats.

Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #92 Gepost op: 18-02-2024, 11:36:03 »
Die hint, van de noot A, waarvan iedereen die op Anna zit denkt dat het naar haar wijst,
wijst ook op Annabelle, de grote liefde van Kees.

Ik zit (sinds ik al mijn punten verloren hebop Jeroen) helemaal op Kees, gewoon, omdat het kan ::tandpastasmiley:: Ik hoop op deze relaxte mol, deze kandidaten zijn natuurlijk pinuts vergeleken bij de vuurwapengevaarlijke oplichters!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #93 Gepost op: 18-02-2024, 12:29:31 »
Ik hoop op deze relaxte mol, deze kandidaten zijn natuurlijk pinuts vergeleken bij de vuurwapengevaarlijke oplichters!

Plus: hij had het (in aflevering 4 dacht ik, in het vliegtuig) over slachtoffers toen hij sprak over de groep.  >:D
 ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #94 Gepost op: 18-02-2024, 12:37:17 »
Dan was het bod van Anna er toch uit gegaan?
Ja, dus eigenlijk helemaal niet  zo mols van Kees om er slechts 50 euro meer uit te halen en dan ook nog eens de aandacht op zich te vestigen.
Een bod moest én het hoogste bod zijn én op de juiste persoon. Het bod van Babs (op de verkeerde persoon) was hoger dan dat van Anna dus dat van Anna kon nooit het hoogste bod zijn. Lo heeft dus gelijk: zonder Kees was er helemaal niets uit de pot gegaan (behalve de 2×500 van Sor en Fons) want dan was het hoogste bod niet op de juiste persoon.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #95 Gepost op: 18-02-2024, 12:40:53 »
Een bod moest én het hoogste bod zijn én op de juiste persoon. Het bod van Babs (op de verkeerde persoon) was hoger dan dat van Anna dus dat van Anna kon nooit het hoogste bod zijn. Lo heeft dus gelijk: zonder Kees was er helemaal niets uit de pot gegaan (behalve de 2×500 van Sor en Fons) want dan was het hoogste bod niet op de juiste persoon.

Het bod van Babs was dus ongeldig en telde niet mee omdat niet aan beide voorwaarden werd voldaan, dan wordt het bod van Anna vervolgens het enige geldige hoogste bod. We hebben weer te weinig informatie, want dit wordt nergens concreet uitgelegd en beide scenario's zijn plausibel.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #96 Gepost op: 18-02-2024, 12:46:19 »
Het bod van Babs was dus ongeldig en telde niet mee omdat niet aan beide voorwaarden werd voldaan, dan wordt het bod van Anna vervolgens het enige geldige hoogste bod. We hebben weer te weinig informatie, want dit wordt nergens concreet uitgelegd en beide scenario's zijn plausibel.
Volgens mij waren de woorden van Rik dit keer helemaal niet ambigu. Hij zei heel duidelijk: "Als jij het hoogste bod hebt en jij noemt de naam van iemand die gekeken heeft". Hij zei niet: als jij het hoogste bod hebt van alle personen die iemand genoemd hebben die gekeken hebben.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #97 Gepost op: 18-02-2024, 13:05:00 »
Volgens mij waren de woorden van Rik dit keer helemaal niet ambigu. Hij zei heel duidelijk: "Als jij het hoogste bod hebt en jij noemt de naam van iemand die gekeken heeft". Hij zei niet: als jij het hoogste bod hebt van alle personen die iemand genoemd hebben die gekeken hebben.

De 'en' is hier niet onbelangrijk. Babs had het hoogste bod, maar noemde niet de naam van iemand die gekeken heeft. Het is goed mogelijk dat haar bod dus überhaupt niet werd meegenomen, maar dat weten we niet.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #98 Gepost op: 18-02-2024, 13:06:11 »
Plus: hij had het (in aflevering 4 dacht ik, in het vliegtuig) over slachtoffers toen hij sprak over de groep.  >:D
 ::rofl::
Over aflevering 4 gesproken: zou het zo kunnen zijn dat hij bij de opdracht met het fietsen niet gebeld heeft (of in ieder geval dat gesuggereerd) om een zaadje te planten als iemand die niet voor zichzelf gaat, om dan nu vervolgens schaamteloos 2000 euro uit de pot te graaien? 

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #99 Gepost op: 18-02-2024, 13:34:59 »
De 'en' is hier niet onbelangrijk. Babs had het hoogste bod, maar noemde niet de naam van iemand die gekeken heeft. Het is goed mogelijk dat haar bod dus überhaupt niet werd meegenomen, maar dat weten we niet.
Het woord "en" is inderdaad niet onbelangrijk. Dit wil zeggen dat los van elkaar aan beide voorwaarden voldaan moet zijn. Als een bod dat niet op de juiste persoon is gedaan niet wordt meegenomen zou de uitleg anders moeten zijn. Dan is er geen sprake van twee voorwaarden die van elkaar gescheiden worden met de operator "en", maar kijk je eerst naar wie op de juiste persoon stemmen en dan pas naar wie van die personen het hoogste bod heeft gedaan. Dat is expliciet niet hoe Rik het uitlegt. De uitleg van Rik is voor één keer juist niet voor meerdere interpretaties vatbaar.