Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 37014 keer)

Offline Kaasfondue90

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #180 Gepost op: 20-02-2024, 22:14:18 »

Anna: de drie mannen, testvraag op Fons ( Anna verdenkt Fons al vanaf aflevering 2)
Fons: 2.5. mens, veel vragen op één, testvraag op Anna ( Fons verdenkt Anna al vanaf aflevering 2)
Rian: heeft Anna verdacht moet nu vernauwen, sluit niemand uit, testvraag Kees ( Rian noemt Kees al vanaf aflevering 2)
Kees vrijstelling geen info maar we weten sinds aflevering 3 niets van zijn verdenkingen, alleen de eerste 2 afleveringen noemde hij Rian.
Rosario: vertrouwt op de info van Fons en Babs moet het opnemen tegen hen, zijn kansen zijn 1 op 4: geen testvraag
Babs gaat op één persoon, geen testvraag, shot van Sor.

Dat Anna en Fons stevig op elkaar zitten lijkt vrij duidelijk. Dit lijkt op de klassieke Mol vs winnaar constructie.

Ben het met je eens dat ze bij Rian, Kees en Sor de verdenkingen wel iets vager houden (afgezien van een testvraag waar we niet teveel van kunnen afleiden als er nog steeds wordt gespreid). Het is mogelijk dat Kees, Rian en Sor allemaal Anna/Fons meenemen in de test.

Waar ik voor vrees is dat de regie de verdenkingen vaag moet houden omdat veel kandidaten al op de goede mol zitten. Stel, bijna iedereen zit al op Anna/Fons. Dan zal de regie kiezen om juist die enkele testvraag die op Kees wordt ingevuld te laten zien. Redden wat er te redden valt…

Kees zou een wensmol zijn, omdat hij openlijk kan mollen en ermee weg lijkt te komen. Maar ik vrees toch een beetje voor een Mol die al vroeg door kandidaten ontdekt is (Anna).

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #181 Gepost op: 20-02-2024, 22:25:47 »
En heel misschien ook door de kijker, want ik las dat veel dachten bij de alle eerste opdracht Anna gezien te hebben tussen de mensenmassa. Als dit klopt vind ik wel zielig voor Rick, want dit is zijn laatste seizoen. En bij de opdracht afschilderen, dacht ik de mol zit bij Anna, Kees of Tooske. Ik dacht ook dat de mol waarschijnlijk niet een vrijstelling had. Mijn eerste gedachte na de eerste aflevering was dat Anna de mol is, dat is later wat gezakt door haar reacties dat ik dacht ze is te kandidaatachtig in haar reacties en was ik bijna overtuigd dat ik mij had vergist dat ze het is. En kwam Rian bij mij in beeld, door mijn tweelingzus, want haar gevoel (wat best vaak klopt, vaker dan mijn gevoel) na de eerste aflevering was Rian.

Dat misschien heel veel kijkers zo dachten als ik hierboven beschrijf over Anna, maar dat ook veel dachten net zoals ik, maar dit is pas aflevering 1 het kan niet zo makkelijk zijn. Maar achteraf misschien wel gewoon zo makkelijk was.

Of het klopt toch niet dat zo makkelijk was en dat gewoon veel op het forum volledig fout zitten op dit moment.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2024, 01:55:54 door Mol1991 »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #182 Gepost op: 21-02-2024, 09:18:00 »

Kees vrijstelling geen info maar we weten sinds aflevering 3 niets van zijn verdenkingen, alleen de eerste 2 afleveringen noemde hij Rian.

Kees lijkt me de logische afvaller met Mol Rian. Hoezo voeren ze ons betrouwbare info dat hij in afl. 2 (o.a.) op Rian zat (in het extra beeld zegt hij: vooral Jip), als hij daarna vooral op Tooske heeft ingezet? Het was m.i. te vroeg voor een finalebruggetje met de Mol.

In afl. 7 leek Kees Anna te controleren. Daar horen we niks van terug. De edit suggereert de laatste afleveringen wel hard dat zowel Fons als Sor Anna nog op 1 hebben. Suggereert. Zoals ze lijken te suggereren dat Sor de volgende afvaller is...

Anna lijkt 0 vragen op Rian in te hebben gevuld en is door. Ze vindt alle drie de heren verdachter. Geen manipulatieve edit. Kunnen we van uitgaan 🚩

Ideale situatie met Mol Rian, dat die drie naast haar in de finale staan en Rian-verdenker ::) Kees eruit vliegt.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2024, 09:36:33 door Amethyst »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #183 Gepost op: 21-02-2024, 10:08:31 »
Als Sor finalist wordt is hij (voor de kijker) ongeloofwaardig als mogelijke mol omdat de edit duidelijk suggereerde dat Babs op hem is afgevallen.

Dat Rian nu vernauwt naar Kees en Anna nu ineens de 3 mannen (waaronder dus Kees) noemt doet mij vermoeden dat dat een bruggetje is naar Kees als finalist.  Of Rian dan nog meegaat naar de finale is de vraag. Omdat ze eerder Kees heeft genoemd maakt het wel logisch maar ze kan ook begin afl. 9 nog afvallen. Dat hangt er ook vanaf in hoeverre Anna Kees gaat meenemen. Wel vreemd overigens ze heeft hem niet eerder genoemd.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #184 Gepost op: 21-02-2024, 10:13:35 »
Kees lijkt me de logische afvaller met Mol Rian. Hoezo voeren ze ons betrouwbare info dat hij in afl. 2 (o.a.) op Rian zat (in het extra beeld zegt hij: vooral Jip), als hij daarna vooral op Tooske heeft ingezet? Het was m.i. te vroeg voor een finalebruggetje met de Mol.

In afl. 7 leek Kees Anna te controleren. Daar horen we niks van terug. De edit suggereert de laatste afleveringen wel hard dat zowel Fons als Sor Anna nog op 1 hebben. Suggereert. Zoals ze lijken te suggereren dat Sor de volgende afvaller is...

Anna lijkt 0 vragen op Rian in te hebben gevuld en is door. Ze vindt alle drie de heren verdachter. Geen manipulatieve edit. Kunnen we van uitgaan 🚩

Ideale situatie met Mol Rian, dat die drie naast haar in de finale staan en Rian-verdenker ::) Kees eruit vliegt.

Dan suggereer je dat zowel Kees als Anna de mol niet zijn. Dat kan voor mij onmogelijk nog.

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #185 Gepost op: 22-02-2024, 08:16:17 »
Tot nu toe (afl 7) zijn de volgende verdachten genoemd:

Anna -> Fons (4x benoemd, 3x bij testvraag)
Fons -> Anna (3x benoemd, 4x bij testvraag)
Kees -> Rian (1x benoemd, 1x bij testvraag)
Rian -> Kees (3x benoemd, 4x bij testvraag)
Rosario -> Anna (1x benoemd, 3x bij testvraag)

Verder lijkt Jeroen er op Fons uitgegaan te zijn, lijkt Babs er op Rosario uitgegaan te zijn, lijkt Tooske er op Fons/Rian uitgegaan te zijn.

Anna zit op Fons, maar blijft erin.
Fons (Jeroen ging eruit op hem) zit op Anna en blijft erin.
Rosario (Babs ging eruit op hem) zit op Anna en blijft erin.

Volgende afleveringen Kees en Rian eruit. Anna is de Mol.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #186 Gepost op: 22-02-2024, 08:27:05 »
Inderdaad, de verdenkingen dwingen ons heel erg richting Anna. Die kunnen we dus afstrepen.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #187 Gepost op: 22-02-2024, 08:39:23 »
Volgende afleveringen Kees en Rian eruit. Anna is de Mol.
Op basis van dit lijstje kan Kees het toch ook nog zijn?

En Tooske had minder gespreid dan ze wilde, dus ik verwacht dat zij er gewoon op haar hoofdverdachte uitgegaan is: Fons? Dus sluit Rian ook niet helemaal uit? Van de andere kant: ze had ook nog een joker en bijna niemand zat op Rian, dus als ze een paar vragen op haar ingevuld heeft zou dat voldoende moeten zijn geweest.

Offline Allomol

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #188 Gepost op: 22-02-2024, 09:12:36 »

Verder lijkt Jeroen er op Fons uitgegaan te zijn, lijkt Babs er op Rosario uitgegaan te zijn, lijkt Tooske er op Fons/Rian uitgegaan te zijn.


Lijkt inderdaad, dit zijn aannames.

Wat weten we:

Uit de ja/nee vragen van Tooske valt af te leiden dat ze spreidt op meerdere kandidaten zonder dat daar een kandidaat bij is die duidelijk naar voren komt.

Jeroen verdenkt Fons inderdaad in de aflevering voordat hij afvalt. Voordat hij zijn rode scherm krijgt horen we zijn biecht echter niet. Het zou niet de eerste keer zijn dat een kandidaat van verdenkingen wisselt vroeg in het spel.
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #189 Gepost op: 22-02-2024, 09:18:51 »
Als Sor finalist wordt is hij (voor de kijker) ongeloofwaardig als mogelijke mol omdat de edit duidelijk suggereerde dat Babs op hem is afgevallen.


Als minimaal één van de dames de laatste test op Sor invult (dat lijkt niet onwaarschijnlijk als Kees nog afvalt), valt dat misschien wel mee. Zal hij weer stijgen.


Maar... leuk puzzelen dit jaar. Ik ben als een van de weinigen hier wel fan van een misleidende edit.

Ik twijfel al een tijdje aan de verdenkingen van Fons. Die van afl. 3 en 5 zijn volstrekt duidelijk, maar dan....


afl. 3: Anna op 1, Rian op 2, Tooske op 3 (spreidt alleen over hen)

afl. 5: Anna op 1, Rian op 2, Tooske op 3

afl. 6: spreidt weer over '2,5 mens'', volgorde onbekend, edit analoge test suggereert Anna

afl. 7: laatste 3 testen op 2,5 naam ingevuld maar ook veel op 1 naam. testvraag: Anna


Die van afl. 7 is interessant. Wat Fons niet zegt is dat hij steeds op diezelfde ene hoofdverdachte z'n test vnl. heeft ingevuld. Hij kan in afl. 6 of 7 prima van #1 zijn geswitcht. Overigens denk ik dat we dat dan pas in de finale gaan horen.

Dat komt mij als Rian-verdenker natuurlijk iets te goed uit, dus ja, met die bias. Maar ik probeer echt te luisteren naar wat er (niet) gezegd wordt. 

Bij Sor zie ik geen aanknopingspunten om aan te nemen dat hij Anna niet meer op 1 heeft.

Bij de analoge test in afl. 6 horen we hem zonder twijfel in z'n stem een vraag op Anna en zichzelf invullen. Het klinkt bijna schouderophalend, van: natuurlijk vul ik die op Anna in. Ze lijkt echt z'n hoofdmol te zijn.

Een aflevering later wordt z'n verdenking weggehouden uit de edit. Eerst suggereren ze in afl. 6 heel duidelijk en onverdacht dat Sor nog op Anna zit (na al een harde verdenking uit afl. 1) en dan in afl. 7 laten ze die weg.

Van: allemaal opletten: we houden Mol Anna uit de wind. Ja, nee.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #190 Gepost op: 22-02-2024, 09:47:34 »
Fons was in afl. 2 heel stellig met zijn uitspraak dat de Mol sowieso een vrouw is. Ik heb het idee dat de edit dankbaar daarop voortborduurt, want we hebben hem sindsdien niet 1x de naam van een man horen noemen. Maar we zijn nu 5 afleveringen verder, en inmiddels gaat het over 2,5 mens, 2,5 naam... Daar kan best eens een halve of een hele man bij zitten. Geen bewijs voor verder. Maar als iemand in afl. 2 zo hard zegt dat de Mol een vrouw is, kun je daar in de edit natuurlijk wel wat mee.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #191 Gepost op: 22-02-2024, 10:22:06 »
Je houdt me scherp  ::ok::

Dit is een heel goed punt. Inderdaad jezelf altijd afvragen: waarom tonen ze dit?

(Dat ze laten zien dat Anna geen vragen op Rian invult en door is, is misschien ook een te doorzichtig opzetje. Van: dan kan Rian het 'dus zogenaamd niet meer zijn en is ze het dus wel'. Trapte ik daar met open ogen in.)

Anna zit nu waarschijnlijk meer op Sor dan op Fons. Die biecht van na 7.3 (niet veel eerder dan de testbiecht) liegt er niet om. Sla ik altijd op aan, wie ze als eerste noemen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #192 Gepost op: 22-02-2024, 16:02:39 »
Op basis van dit lijstje kan Kees het toch ook nog zijn?

Van elk ander lijstje ook. Het pad naar Kees ligt nog wijd open.

We weten niet op wie Babs er in afl. 1 is uitgevlogen. Op maximaal twee spelers, lijkt het. 

Anna is qua getoonde verdenkingen een logische afvaller, omdat ze voor de test van afl. 7 nog twee hoofdverdachten had, Sor en Fons, en Kees zo te merken nog niet had gestreept. Als ze zaterdag alleen tonen dat ze de test op één man invult en daarna rood krijgt weten we nog niks.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #193 Gepost op: 22-02-2024, 18:38:56 »
Dit zegt misschien wel meer dan de testbiechten: de interactie tussen Anna,Rian en Kees bij het zien van de schermen.
Foto 1 Anna ziet haar groene scherm,zie reactie Rian
Foto 2 Anna heeft groen scherm, zie interactie Anna en Kees
Foto 3 Rian gaat haar scherm zien, zie reactie Anna versus Rian
Foto 4 Reactie Anna bij het groene scherm van Rian.

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #194 Gepost op: 22-02-2024, 19:37:38 »
Ik zie nav de reacties eerder kandidaat anna dan mol anna.

En ik wil nog steeds niet aan rian als mol, zou dat erg jammer vinden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #195 Gepost op: 22-02-2024, 19:57:46 »
klopt, Anna is zeer kandidaats in haar primaire reacties maar dat heb ik al vaker genoemd.
Ik vermoed een bondje Anna->Rian of ze zijn kamergenootjes.

Ook in aflevering 6 reageerden ze blij op elkaar na Rian's groene scherm

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #196 Gepost op: 22-02-2024, 20:02:10 »
Ik vind het bij deze foto's ook meer wijzen op een bondje dan iets anders.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #197 Gepost op: 22-02-2024, 20:08:43 »
of ze zijn kamergenootjes.

Dat zijn ze  ::jaja::

Weet niet meer waar ik dat gezien heb. Extra beeld, dacht ik.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #198 Gepost op: 22-02-2024, 20:28:28 »
Ik zie nav de reacties eerder kandidaat anna dan mol anna.

En ik wil nog steeds niet aan rian als mol, zou dat erg jammer vinden.
Ja het vreemde is best veel zeggen dat jullie best veel acties kunnen bedenken als mol bij Anna,  maar haar reacties naar mijn mening te kandidaats zijn.

En bij Rian kunnen we minder acties vinden, maar haar reacties wel Mols zijn vind ik.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #199 Gepost op: 22-02-2024, 20:42:13 »
Dat zijn ze  ::jaja::

Weet niet meer waar ik dat gezien heb. Extra beeld, dacht ik.

Klopt, na de exit van Jeroen en de discussie over de fietsjokers.