Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 29825 keer)

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Aflevering 3
« Reactie #80 Gepost op: 4-02-2003, 03:58:57 »
Ik heb (nogmaals) maar eens de video teruggespoeld om de kledij van Michiel te controleren. Blijkt dat hij die dag in de trivia proef telkenmale dezelfde kledij droeg. Hoemeer tweesprongen hij presenteerde, hoe meer de zonsondergang tevoorschijn kwam. Ze moeten wel heel vlug een dvdtje kunnen branden bij WV en ook nog terplaatse brengen. Hierbij kunnen we ook vermoedelijk uitsluiten dat de vraag aan Inge op voorhand opgenomen was, tenzij ze wist dat ze bij vraag 1 moest blijven wachten, al was dit op voorspraak van Marc.








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Aflevering 3
« Reactie #81 Gepost op: 4-02-2003, 04:50:22 »
Wat ik mij afvraag is of de wandeltocht wel kon mislukken.

De kandidaten dienen minimaal 8 km af te leggen.
Indien ze alle 5 vragen fout hebben bedraagt de afstand telkens een extra kilometer per fout antwoord, dus in totaal 13 km.

Ze kunnen dus maximaal 5 kandidaten verliezen aan de splitsingen.
In het slechtste geval, 13 km afleggen in 3 uur, dienen er 3 kandidaten tegen een gemiddelde snelheid van 4,33 km per uur te wandelen. Lijkt me, voor deze toch wel fysiek geteste kandidaten, helemaal geen probleem.

Vraag is dan ook of de tijd aan het eindpunt, waar men met slechts enkele seconden overschot binnenkwam, niet gemonteerd is. Misschien hadden ze in realiteit nog wel een half uurtje over ofzo.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #82 Gepost op: 4-02-2003, 08:34:25 »
Vraag is dan ook of de tijd aan het eindpunt, waar men met slechts enkele seconden overschot binnenkwam, niet gemonteerd is. Misschien hadden ze in realiteit nog wel een half uurtje over ofzo.

Of 't zo krap was als dat ze ons willen doen geloven, betwijfel ik ook. Maar 't lijkt me toch niet dat ze nog 'n half uur over hadden. De kandi's zeggen niet voor niets dat 't 'kei nipt' is. Ze hebben zelf ook heus wel 'n beetje de tijd bijgehouden en weten zelf ook wel of ze nog 'n half uur hebben of nog maar 'n paar minuten.








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #83 Gepost op: 4-02-2003, 08:35:44 »
Wat ik mij afvraag is of de wandeltocht wel kon mislukken.

De kandidaten dienen minimaal 8 km af te leggen.
Indien ze alle 5 vragen fout hebben bedraagt de afstand telkens een extra kilometer per fout antwoord, dus in totaal 13 km.

Ze kunnen dus maximaal 5 kandidaten verliezen aan de splitsingen.
In het slechtste geval, 13 km afleggen in 3 uur, dienen er 3 kandidaten tegen een gemiddelde snelheid van 4,33 km per uur te wandelen. Lijkt me, voor deze toch wel fysiek geteste kandidaten, helemaal geen probleem.

Vraag is dan ook of de tijd aan het eindpunt, waar men met slechts enkele seconden overschot binnenkwam, niet gemonteerd is. Misschien hadden ze in realiteit nog wel een half uurtje over ofzo.

Ik denk dat het echt wel op het randje was, maar dat de bedoeling ook inderdaad was dat er wat geld in de pot zou komen. Hugo kreeg ook wel eens de opdracht om te zorgen dat ze met de nodige moeite de opdracht wel zouden halen.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Aflevering 3
« Reactie #84 Gepost op: 4-02-2003, 08:58:37 »
Hugo kreeg ook wel eens de opdracht om te zorgen dat ze met de nodige moeite de opdracht wel zouden halen.

Yep. De mol krijgt geregeld aanwijzingen welke proeven mogen slagen en welke liever niet. Het 'paalstaan' mocht en moest ook wel lukken, anders wisten de makers al dat ze 's avonds hoogst waarschijnlijk met een negatief saldo zouden zitten. Uit deze proef valt dan ook waarschijnlijk niets af te leiden want de mol mocht rustig in zijn pijp blijven.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #85 Gepost op: 4-02-2003, 11:41:15 »
Ik heb vroeger eens getest aan de hand van mijn fietskilometerteller/snelheidsmeterdingetje hoe snel iemand wandelt (dit dan wel met een fiets aan de hand) en dat was 3 km/h. Maar zoiets doe je dan onbewust toch tegennatuurlijk, want mijn normale tred is best wel snel. Of ik echter na drie uur nog zo door zou gaan. Laat staan nog even lopen. 3 uur is best wel lang hoor. Ook nog eens als je een uur Corry moet voortduwen.








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #86 Gepost op: 4-02-2003, 11:49:31 »
Volgens mij loopje toch al snel een gemiddelde van 5-6 kmh.








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #87 Gepost op: 4-02-2003, 12:19:18 »
Lopen wel ja, maar wat ik gemeten had, was gewoon op je gemak wandelen.








Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 3
« Reactie #88 Gepost op: 4-02-2003, 12:25:22 »
Ik zal wel zo onderhand den eigenwijze allesweter worden genoemd. Toch maar melden.
Mijn hobby is ... wandelen. In principe doen wij ieder weekend 10 km stappen. Via Adeps (waalse sportfederatie) wordt er ieder wk wandelingen uitgezet van o.a. 10 km. Dat uitzetten van de wandeling gebeurt vrij precies en meestal weet je wel op 100 m na hoeveel afstand je gaat lopen (staat dus aangegeven door de organisatoren).
10 km betekent voor ons 2 uur en 15 min stappen. Dus ietsje minder dan 5 km per uur.
Ik ben het eens met Gotcha. We mogen er van uit gaan dat zelfs met 13 km het in het kader van een spel haalbaar moet zijn binnen 3 uur. Vooral als sommige kandi's beginnen te rennen.
Daarbij had WV er toch wel op gerekend dat ze een fiets zouden nemen om te controleren hoe 'De Denker' precies eruitziet.








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #89 Gepost op: 4-02-2003, 12:34:23 »
Je bent helemaal niet de eigenwijze allesweter. ;)
Ik zeg enkel maar dat ik toen (ik was 14 ofzo) met een fiets aan de hand gewoon een paar stappen zette totdat ik een getal zag verschijnen. Dat was 3 km/h. Iemand anders zal wel sneller kunnen gaan, zeker ervaren wandelaars.

Maar volgens mij was die proef inderdaad haalbaar. Maar misschien had WV er op gereknd dat ze de fiets zouden gebruiken om terug te gaan zoeken. Hoewel ze dan wel zeker van het antwoord zouden zijn.








Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #90 Gepost op: 4-02-2003, 12:46:27 »
Ik ben het met Gotcha en Lowprofile eens. Een beetje wandelaar loopt gemakkelijk tussen de 5 en 6 kilometer per uur. Ik heb zelf ook aan wandelen gedaan en drie keer een mars van 60 kilometer gelopen. Mijn snelste tijd was 10,5 uur en dan zaten er ook nog verplichte pauzes in! Aangenomen dat de kandi's iets langzamer lopen, ook in het begin doordat ze Corry mee moeten nemen, moeten ze het toch gemakkelijk kunnen halen. Ik vraag dus wel af waar ze de tijd verloren hebben. Op het moment dat ze Corry lieten staan, ging het namelijk vrij rap. Er werden zelfs stukjes gerend.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #91 Gepost op: 4-02-2003, 13:26:11 »
Vergeet niet dat ze natuurlijk ook tijd verliezen terwijl ze de met de vragen bezig zijn. Maar hoe dan ook was de tijd niet té krap, zeker niet als ze tenminste 1 vraag gelijk goed hadden gehad.








Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 3
« Reactie #92 Gepost op: 4-02-2003, 13:33:30 »
Heeft iemand al geprobeerd die wiskundige oefeningen voor de gestraften te doen ? (staan op de site van Erik). Ik heb gisteravond in 10 minuten uit het hoofd de oefeningen kunnen doen. De eerste is inderdaad het moeilijkst.
Het rekenen ging snel genoeg, maar ik had fouten bij de omrekening. p = 16, ipv van 15 en zo voort.
Mijn eindcijfers klopten dus niet, maar ik had maar één keer gerekend.

Het verbaast me dat alleen Shadia er maar ééntje goed had (Verdi en Vlaming dit niet lezen aub  ;)
Als je er een halfuurtje voor neemt en met een normaal geheugen moet het toch lukken.
Wat denken jullie ?








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #93 Gepost op: 4-02-2003, 17:29:13 »
Als je er een halfuurtje voor neemt en met een normaal geheugen moet het toch lukken.
Wat denken jullie ?

Hoeveel tijd kregen ze?

Als ze onder tijdsdruk zaten maakten ze waarwschijnlijk ook veel rekenfouten...








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #94 Gepost op: 5-02-2003, 08:44:05 »
Ik heb gisteren de rekensommen uit de cel ook maar eens geprobeerd om te kijken of het echt zo moeilijk was.
Zelf heb ik redelijke wiskundige kennis op middelbare school niveau, maar ik ben zéker geen ster in hoofdrekenen. :D Toch lukte het me om het in een minuut of 5 te doen. Ik heb het niet precies getimed, maar ik had de videorecorder op pauzestand gezet en als je die te lang op die stand laat staan, gaat 'ie na een aantal minuten automatisch uit (ik dacht een minuut of 5 of zo). Dit gebeurde niet, dus ik heb het iig binnen die tijd gedaan.
Hoe dan ook vind ik het vrij vreemd dat ze alles fout hadden, op dat ene goede antwoord van Shadia na. Misschien zenuwen of vermoeidheid of zo, maar echt veel te moeilijk waren de opgaven echt niet. Je moet alleen even goed (op je vingers ;)) natellen welke cijfers er precies voor de letters ingevuld moeten worden en de uitkomsten goed onthouden.
Maar ja, ze kunnen natuurlijk niet alledrie de Mol zijn. :P

Ook viel het me nu nog eens op dat het bij de laatste opdracht toch echt vooral toeval was dat Inge achterbleef bij het eerste foute antwoord. Of ze heeft het wel heel goed (en risicovol) gespeeld, want ze wilde toch echt al wegrennen tot Marc en Shadia haar terugriepen omdat er iemand achter moest blijven. En dan hoor je Marc zeggen 'Ok, blijf jij dan hier?'.

Ook kreeg ik bij het opnieuw bekijken van de aflevering de indruk dat Marc er helemaal niet blij mee was dat hij bij het laatste foute antwoord moest achterblijven. Bruno en Stijn renden echter al weg en Shadia was helemaal achterop geraakt, dus had hij niet veel keus. Tenminste, zo leek het in ieder geval.







« Laatst bewerkt op: 5-02-2003, 08:45:21 door Jayne »

Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #95 Gepost op: 5-02-2003, 09:58:14 »
Vorig jaar jaar, in de Nederlandse Mol, zaten er tijdens de radiouitzending muziekfragmenten  met hints. Hier horen we nu al twee keer fragmenten van die blinde Italiaan (blind als een mol). Ikzelf kan met de tekst niets, maar het lijkt me sterk als hier niets achter zit.

Verder: de rekensommen moesten ze uit hun hoofd doen. Kan zijn.
Maar ik kan er niet over uit dat niemand van die drie ook maar geprobeerd heeft om gebruik te maken van de wijn en het brood. Ze waren bedoeld om te drinken (voor de laatste vraag onderweg) maar ik bedoel: door cijfers te maken met de wijn (door een vinger in een glas nat te dopen en zo op tafel te schrijven) of door het brood te verkruimelen en hierin te schrijven met de vinger, al is het maar voor de tussen-oplossingen te kunnen onthouden, want uit het blote hoofd is deze opdracht vrij moeilijk, zeker onder druk.
Walter speelde met het brood, maar niet echt.
Het moest uit het hoofd, nogmaals, kan zijn, maar niet geschoten is altijd mis.
We hebben hier verder niets aan, omdat ze allen faalden, maar ik moest het kwijt.







cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #96 Gepost op: 5-02-2003, 11:37:32 »
Vorig jaar jaar, in de Nederlandse Mol, zaten er tijdens de radiouitzending muziekfragmenten  met hints. Hier horen we nu al twee keer fragmenten van die blinde Italiaan (blind als een mol). Ikzelf kan met de tekst niets, maar het lijkt me sterk als hier niets achter zit.

Dat viel mij ook op, alleen ik dacht bij mezelf hebben ze nou alweer het zelfde bandje op staan... mmm dan hebben ze er zeker maar één.








Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #97 Gepost op: 7-02-2003, 10:41:18 »
ik zit nog met een vraagje ivm het ongeluk. waarom stond de auto van marc enzo (praktisch) stil toen ze aangereden werden? en zei waarom corry: "doe uw 4 pinkers aan"?  ???








Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 3
« Reactie #98 Gepost op: 7-02-2003, 11:09:52 »
Uit wat ik begrepen heb waren ze verkeerd gereden en waren ze gestopt om te overleggen of de kaart te bekijken of de weg te vragen.
Corry merkt iets raars achter hun auto en waarschuwt. Je ziet Inge nog snel de gordel aan doen en dan komt de klap.

In de topic 'Marc' is hier al discussie over gevoerd zonder dat we er uitkwamen.
Ik bedenk nog iets (zojuist). Bij het ongeval was ook even een gsm-nde Bart Depauw te zien.
Kunnen we veronderstellen dat er 3 auto's van WV waren (+ de IT-panda). De 3 auto's rijden in kolonne. De eerste wordt bestuurd door WV-crew en rijdt zogezegd mis; stopt en begint op kaarten te kijken.
De auto van Marc rijdt er achter en stopt ook. Corry ziet de panda en waarschuwt.
De aanrijding heeft plaats met de auto van Marc.
In deze theorie hoeft de bestuurder van de aangereden auto (Marc) helemaal niet op de hoogte te zijn. Het volstond dat de eerste auto de kolonne doet stoppen.









Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #99 Gepost op: 7-02-2003, 13:00:13 »
Volgens mij moesten ze gewoon iemand van de crew volgen en de crewwagen stopte ergens opzettelijk zodat de anderen ook even moesten stoppen. Anders is het voor die persoon die hen moest aanrijden wel heel moeilijk in te schatten wanneer dat moet gebeuren enzo. Gewoon op die plaats was door de crew afgesproken dat ze daar moesten blijven stilstaan en dat dan die Italiaan hen aan zou rijden.