Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 27526 keer)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 6
« Reactie #80 Gepost op: 26-02-2003, 12:54:04 »
Ben het eigenlijk wel eens met Jayne. Waarom zou je eigenlijk niet op jezelf stemmen?







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Aflevering 6
« Reactie #81 Gepost op: 26-02-2003, 13:01:35 »
Die "Mario Lanza" blijft hier maar rondspoken.
In afl.1 zagen we (in spiegelschrift dacht ik) op een muur in Ventie een overlijdensbericht van een zeker "Reno Alzetta" of zoiets. Deze letters lijken wel erg op die van Mario Lanza.
Overlijdensbericht dus... Mario Lanza is gestorven op 7 oktober 1959.
Is er één van de kandidaten die op die datum gestorven jarig is ?







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 6
« Reactie #82 Gepost op: 26-02-2003, 13:16:05 »
Ik zit ook te broeden op die Mario Lanza. Heb nog niets gevonden.
Ik heb voor geen enkele kandi de juiste geboortedata, maar afgaand op de deelnemersfiches op de officiële site is geen enkele kandidaat jarig op geboorte- of sterfdag van Mario Lanza.
Marc als steenbok 22/12 - 21/1 zou kunnen (1 kans op 30).

En als we het toch over Mario Lanza hebben:
geboren als Alfredo Arnold Cocozza in Philadelpia op 21/01/1921.
Gestorven op 7 oktober 1959 in Rome.
Zijn moeder heette: Maria Lanza.
Titel plaat: Das war Mario Lanza - Mario Lanza golden records.
Uitgegeven door RCA Victor LSP9921.
Ik heb niet de volledige lijst van liedjes die op die plaat staan, maar er staat wel op:
- Donkey Serenade
- Arrivederci Roma
- Santa Lucia.
Waarom een plaat die in Duitsland werd uitgegeven ?

In de perstopic staat een interview met Hugo, ex-mol en hij denkt dat ze die plaat + gramofoon volgende week zeer nodig zullen hebben ...
Ben benieuwd.








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 6
« Reactie #83 Gepost op: 26-02-2003, 13:18:19 »
nog ff over dat op jezelf stemmen, moest k vanmorgen ineens aandenken... maar goed, de mol kan toch ook gewoon 3x op zichzelf gestemd hebben? k vind dit gedoe stijn iig erg verdacht maken.

en idd, jayne heeft gelijk, je wordt in principe gedwongen om op jezelf te stemmen, tenzij sandra je mol is dan he...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #84 Gepost op: 26-02-2003, 14:00:04 »
Ok, toch nog even hier op reageren. Interessante theorie, maar toch klopt het niet helemaal, denk ik. Ik denk namelijk dat het ook juist heel logisch zou kunnen zijn om op jezelf te stemmen! Namelijk omdat je als je uberhaupt geld wilt verdienen:
  • a) niet stemt op Sandra
  • b) niet stemt op jouw mol!
Blijven dus over de andere 2 kandidaten en jijzelf!
Het klopt toch! Uiteindelijk worden er 2 kandidaten genomineerd en geen 3. Elke kandidaat mag ervan uitgaan dat hij er zelf niet uitligt, anders maakt het toch niets uit. En daavan uitgaand moet hij absoluut proberen de 2 andere (zijnde niet hijzelf, niet Sandra en niet zijn mol) genomineerd te krijgen. Zodoende is de kans op het winnen van geld 2/3 à 2/2, afhankelijk van de juistheid van zijn molkeuze.

Zelf genomineerd zijn is een heel slechte zaak, want dat vermindert de kans tot 1/2 à 2/3. In dat optiek mag hij zeker niet op zichzelf stemmen. En indien hij zeker is van zijn mol, is het waarschijnlijk zelfs zinnig om ook nog op Sandra te stemmen (en in de hoop natuurlijk dat de anderen dit niet doen - anders wordt het wel belachelijk).

Dit alles gaat er wel vanuit dat de kandidaten zich niets aantrekken van de pot als ze er zelf uitliggen.







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 6
« Reactie #85 Gepost op: 26-02-2003, 14:48:35 »
Op jezelf stemmen blijft onnuttig, volgens Jayne stem je niet op de Mol en niet op Sandra. Als je dit zou doen ben je wel erg zeker van je Mol. Als je 90 % zeker bent van je Mol is het nog verstandiger om de Mol te stemmen dan op jezelf. En als je dan wel helemaal zeker bent van je Mol, zul je ook wel overtuiging hebben dat je er zelf ook niet uitgaat. Dus dan heeft het nog geen nut om op jezelf te stemmen.  

Maar alsnog niet iedereen denkt er zo snel aan dat op jezelf stemmen niet zoveel nut heeft (vb. Shadia) dus deze theorie is niet sluitend.

Iemand anders zei dat Stijn misschien zichzelf 3x heeft ingevuld, maar volgens mij moest er 3x verschillend worden gestemd, toch?








Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #86 Gepost op: 26-02-2003, 15:51:01 »
Op jezelf stemmen blijft onnuttig, volgens Jayne stem je niet op de Mol en niet op Sandra. Als je dit zou doen ben je wel erg zeker van je Mol. Als je 90 % zeker bent van je Mol is het nog verstandiger om de Mol te stemmen dan op jezelf. En als je dan wel helemaal zeker bent van je Mol, zul je ook wel overtuiging hebben dat je er zelf ook niet uitgaat. Dus dan heeft het nog geen nut om op jezelf te stemmen.  
Sowieso moet een kandidaat vermijden genomineerd te geraken. En dus of hij nu 0% al dan 100% zeker is van zijn mol, op zichzelf stemmen is slecht omdat het de kans vergroot dat hij genomineerd wordt. Als hij heel zeker is van zijn mol, moet hij ook nog vermijden dat de mol genomineerd geraakt -> stemmen op Sandra is zinnig.


Maar alsnog niet iedereen denkt er zo snel aan dat op jezelf stemmen niet zoveel nut heeft (vb. Shadia) dus deze theorie is niet sluitend.
Inderdaad, vorige afleveringen hebben voldoende aangetoond dat ze op het vlak van tactisch denken niet allemaal even brillant zijn.










Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 6
« Reactie #87 Gepost op: 26-02-2003, 15:59:30 »
Maar op jezelf stemmen kan dan misschien geen nut hebben voor jezelf, waarom zou je ten koste van alles moeten voorkomen dat je genomineerd wordt?
Voor die 2000 euro (tot nu toe geven de kandi's niet veel om de pot)
Om niet te hoeven kamperen? (ach)

Nogmaals, ik zie niet in waarom je vooral niet op jezelf zou stemmen.







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Aflevering 6
« Reactie #88 Gepost op: 26-02-2003, 16:00:00 »
als kanidaat is het niet zinvol om op jezelf te stemmen, helemaal mee eens, maar als Mol is het wel zinvol om op jezelfte stemmen.

De groep verdient geld als er iemand uit de tent geexecuteerd wordt, een kans van 2 op 3, er van uitgaande dat de Mol daar niet is. nl 5 deelnmers, sandra kan niet afvallen en de Mol ligt daar ook niet.

Kiest de Mol wel op zichzelf en vergoot daarmee de kans genomineerd te worden voor een tent, dan is de kans dat de andere tentbeozker afvaller 1/3, dus minder kans op geld in de groep.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 6
« Reactie #89 Gepost op: 26-02-2003, 16:02:12 »
Ja, precies, zo had ik het ook willen uitleggen....








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 6
« Reactie #90 Gepost op: 26-02-2003, 16:04:37 »
OK, maar als je 3 namen op moet schrijven van in totaal 5 kandidaten. Maar bij die 3 namen moeten niet zitten:

- Sandra
- de mol
- jij zelf

Dan hou je dus maar 2 namen over. Dan zal je toch een keuze moeten maken om op één van de genoemde 3 te stemmen.
Sandra valt zeker niet af. De mol ook niet. Dus dan blijft er weinig anders over dan op jezelf te stemmen.

Lijkt mij.







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 6
« Reactie #91 Gepost op: 26-02-2003, 16:11:24 »
Nee, want als je op Sandra stemt heb je 100% kans dat je er geen geld mee verdient.

Als je op jezelf stemt heb je 100% kans dat je geen geld verdiend, maar de groep wel  

Als je op de Mol stemt, heb je nooit een 100% kans dat je geen geld verdient, want je bent nooit 100% zeker van je Molkeuze.  

Ben je wel 100% zeker over je Molkeuze, dan heeft het geen zin om op jezelf te stemmen, want als je 100% zeker bent over je Molkeuze, zul je er waarschijnlijk ook wel zeker van zijn dat je er niet uit vliegt.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 6
« Reactie #92 Gepost op: 26-02-2003, 16:19:16 »
Nou ja, wat ik eigenlijk in mijn vorige bericht al bedoelde te zeggen is dat je volgens mij weinig conclusies kunt trekken uit de 'wie-moet-er-vertrekken?'-nominaties. Wellicht dat het een kleine aanwijzing is richting welke kandidaten er het meest van verdacht worden de Mol te zijn, maar niet naar de mol zelf, imho. En al die strategische overdenkingen zijn wel leuk, maar als wij er hier al dagen over doen wat de beste is, dan kunnen we van de kandidaten al helemaal niet verwachten dat ze al die dingen in overweging nemen.








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Aflevering 6
« Reactie #93 Gepost op: 26-02-2003, 16:22:13 »
eh het dient dus bekeken te worden vanuit de Mol en vanuit een gewone kandidaat.

Een gewone kandidaat moet proberen ervoor te zoregn dat niet de Mol in de tenten komt. dus stem je best niet op je Mol, als ze op sandra stemme is dat ook zinloos, want sandra komt dan misschien wel in de tent maar valt niet af. dus stemt een deelnemer op zichzelf en op de 2 nite molverdachten.

De Mol daarentegen stemt opzichzelf (hij wil in een tent want dan is de kans kleiner dat er geld gewonnen wordt) en op Sandra, die valt zeker niet af.

als je dit ozu koppelen aan de biechts(indien je erin gelooft dat die niet gemonteerd en dus vals zijn) zou je kunnen bepalen wie de mol moet zijn.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 6
« Reactie #94 Gepost op: 26-02-2003, 16:27:37 »
Als je op jezelf stemt heb je 100% kans dat je geen geld verdiend, maar de groep wel  

Als je op jezelf stemt wil dat nog niet zeggen dat je ook afvalt dus... ik snap je redenatie geloof ik niet?








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 6
« Reactie #95 Gepost op: 26-02-2003, 16:28:30 »
M.a.w. zowel een "gewone" kandidaat als de mol hebben een goede reden om op zichzelf te stemmen.








Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 6
« Reactie #96 Gepost op: 26-02-2003, 16:28:42 »
Als je op jezelf stemt heb je 100% kans dat je geen geld verdiend, maar de groep wel  

Sorry, maar deze moet je even uitleggen.

Op jezelf stemmen wil toch niet zeggen dat je dan meer kans hebt om te moeten vertrekken? De kans dat je moet vertrekken hangt af van je antwoorden op de vragen over de mol, niet of jij of de andere kandidaten denken dat je moet vertrekken. ???

Als je op jezelf stemt vergroot je daarmee hoogstens de kans dat je in de tent moet slapen. En ik moet ook zeggen dat ik er niet zo in geloof dat de kandidaten nu zo lullig zijn dat ze de rest gelijk geen geld meer gunnen indien ze zelf moeten vertrekken.










Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #97 Gepost op: 26-02-2003, 16:38:21 »
OK, maar als je 3 namen op moet schrijven van in totaal 5 kandidaten. Maar bij die 3 namen moeten niet zitten:

- Sandra
- de mol
- jij zelf

Dan hou je dus maar 2 namen over. Dan zal je toch een keuze moeten maken om op één van de genoemde 3 te stemmen.
Sandra valt zeker niet af. De mol ook niet. Dus dan blijft er weinig anders over dan op jezelf te stemmen.

Lijkt mij.
Toch niet:

Uiteindelijk worden slechts 2 kandidaten genomineerd, geen 3. Iedereen is het erover eens dat je (als kandidaat) moet pogen dat de "2 overschietende" namen (niet jij zelf, niet Sandra en niet je mol) genomineerd worden. Twee mogelijkheden:

1) je mol-zekerheid is 100% => het beste is om op Sandra te stemmen als 3de! Dan heb je de meeste kansen dat de "2 overschietende" uiteindelijk genomineerd worden en ben je zeker van extra geld in de pot.
2) je mol-zekerheid is niet 100% => het beste is om toch op de mol te stemmen als 3de, indien je molkeuze verkeerd is en je blijft erin heb je toch maximale kans om extra geld te verdienen

Aangezien het eerste geval zuiver hypothetisch is, moet elke kandidaat dus best op de 3 andere stemmen (zijnde dus niet hij zelf en niet Sandra). En dat is precies Chriz's theorie die dus klopt als een bus (maar het zou mij verbazen dat de kandidaten die redenering gevolgd hebben).










Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 6
« Reactie #98 Gepost op: 26-02-2003, 17:07:47 »
Nog even over de denker/doener-opdracht:

Volgens mij was het in eerste instantie de bedoeling dat Marc hieraan als denker zou meedoen. Tenminste, dat begreep ik tijdens de uitzending en ik was dan ook zeer verbaasd toen Stijn ineens de raadsels ging oplossen. Vergis ik me nu?








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 6
« Reactie #99 Gepost op: 26-02-2003, 17:19:03 »
nee niet echt jayne. sandra zei, en daarin werd ze bijgevallen door inge en shadia, dat zowel marc als stijn een denker en een doener was. volgens mij is er niet gezegd dat marc de denker zou worden, er is alleen over gedacht... nou ja, het is wel gezegd dus, maar niet zo van: marc is de denker en stijn de doener.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!