Auteur Topic: [Aflevering 3] - 24 maart  (gelezen 15360 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #100 Gepost op: 26-03-2019, 00:54:42 »
Dus eerst aangeven dat je angst voor varkens hebt om dan vervolgens een varken te krijgen.. en dan ook nog eens opvallen door te zeggen dat ze door zijn gesnurk weg wil en niet door het varken vind jij mols?

Ik streep haar nog niet af maar dit vind ik wel mega tegen haar spreken.

Ze dekt zich vantevoren in zodat het niet gek is als ze weg wil. Maar kennelijk kan of wil ze haar “angst voor het zwijn” niet goed faken omdat het zwijn te rustig is en besluit ze dat het makkelijker is om Axel z’n gesnurk de schuld te geven. Prima molactie.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #101 Gepost op: 26-03-2019, 01:00:57 »
Ze dekt zich vantevoren in zodat het niet gek is als ze weg wil. Maar kennelijk kan of wil ze haar “angst voor het zwijn” niet goed faken omdat het zwijn te rustig is en besluit ze dat het makkelijker is om Axel z’n gesnurk de schuld te geven. Prima molactie.

Maar dat snurken was toch ook onbedaarlijk luid? En ze sliep nog op de grond ook - iets waar ze als een berg tegenop zag. Ze is nu eenmaal geen 20 meer, zoals we ook zagen bij de wandelopdracht. Alles wat ze doet lijkt tamelijk eenduidig met wat we van haar weten.
Woosie down?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #102 Gepost op: 26-03-2019, 01:03:58 »
Ik streep haar nog niet af maar dit vind ik wel mega tegen haar spreken.
Dat is precies wat ze wil dat je denkt ::vergroot:: ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #103 Gepost op: 26-03-2019, 01:08:06 »
Maar dat snurken was toch ook onbedaarlijk luid? En ze sliep nog op de grond ook - iets waar ze als een berg tegenop zag. Ze is nu eenmaal geen 20 meer, zoals we ook zagen bij de wandelopdracht. Alles wat ze doet lijkt tamelijk eenduidig met wat we van haar weten.

Ja of wat ze wil dat je van haar denkt te weten ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #104 Gepost op: 26-03-2019, 07:55:33 »
Maar Heinz, wat vind je van de redenering dat er weinig kandidaten met die spin zouden geslapen hebben? Dus waarom moet een mol dan de spin kiezen als dit geld hoogstwaarschijnlijk toch verloren gaat? Ik vind het dubbel als mol. Moet je voor het makkelijke geen geld verdienen gaan of moet je voor zoveel mogelijk geld uit de pot gaan en het zoogdier nemen en dan goed acteren of je partner bang maken zodat ook dit mislukt?

Het is inderdaad dubbel. Ik zou er als Mol het liefst actief voor zorgen dat een ander een molactie doet. Eva komt hier dan voor mij het meest mols uit de bus. Eva kan achteraf zeggen dat het haar actie was om actief Kaat en de geleedpotige uit te kiezen en dat ze code rood riepen omdat vooral Kaat erg bang was.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #105 Gepost op: 26-03-2019, 10:36:59 »
Dus eerst aangeven dat je angst voor varkens hebt om dan vervolgens een varken te krijgen.. en dan ook nog eens opvallen door te zeggen dat ze door zijn gesnurk weg wil en niet door het varken vind jij mols?

Ik streep haar nog niet af maar dit vind ik wel mega tegen haar spreken.

Verder wel n slimme zet als kandidaat zijnde. Zo krijgt ze wat verdenkingen.. in ieder geval van Axel.
Maar als kandidaat kon ze nooit weten welk zoogdier er in haar kamer zou komen, toch? Het riekt dus hoe dan ook naar voorkennis. Of het is knap toeval, maar vooropgezet kan het niet zijn als kandidaat.
En door alles wat je alles wat je als te duidelijk ziet gelijk als onmols te bestempelen word je als snel te subjectief. Ergens moet je mollen als Mol. (En achteraf lijkt altijd alles overduidelijk ;))
...óf niet!

Online vloeistof

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #106 Gepost op: 26-03-2019, 11:26:36 »
Ik denk dat Martijn of Bruno mogelijk de echte afvaller is. We krijgen van beiden (samen met Eva) niet te horen wie ze verdenken. Hieruit zou je ook op kunnen maken dat de afvaller volgende week de verfbom krijgt en dat we niet weten op wie hij zat.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #107 Gepost op: 26-03-2019, 11:30:00 »
Ik denk dat Martijn of Bruno mogelijk de echte afvaller is. We krijgen van beiden (samen met Eva) niet te horen wie ze verdenken. Hieruit zou je ook op kunnen maken dat de afvaller volgende week de verfbom krijgt en dat we niet weten op wie hij zat.
Dat, of de bom gaat niet af en we krijgen pas in aflevering 10 te horen wie er af was gevallen. (Vaag doen kandidaten in de test altijd wel.)
...óf niet!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #108 Gepost op: 26-03-2019, 11:35:56 »
Mooie aflevering weer!
Alleen persoonlijk vind ik het jammer dat de opdrachten volledig los van elkaar werden gedaan. Eigenlijk heeft iedereen dus maar 1 opdracht gedaan deze aflevering.
De Mindfuck aan het einde is echter weer fantastisch!
Ich bin ein Bärliner!

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #109 Gepost op: 26-03-2019, 12:33:08 »
Verlaat gekeken maar wow wat een aflevering  ::bravo:: het lijkt wel of het programma elk jaar sterker wordt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #110 Gepost op: 26-03-2019, 13:56:03 »
Ik denk dat Martijn of Bruno mogelijk de echte afvaller is. We krijgen van beiden (samen met Eva) niet te horen wie ze verdenken. Hieruit zou je ook op kunnen maken dat de afvaller volgende week de verfbom krijgt en dat we niet weten op wie hij zat.
Of iemand valt af die een sterke verdenking uitte, en aan het eind van de aflevering valt nog iemand af, namelijk degene die eerder dus genoemd was als sterke verdachte, 2 in 1.

Maar ik ga ervan uit dat efkes niemand afvalt bij deze 'konijnenproef' dus geen bommetje.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #111 Gepost op: 26-03-2019, 14:07:10 »

Voor wat betreft het intypen aan de rechterkant van het toetsenbord, moet er rekening gehouden worden met het Belgisch toetsenbord.

Een Azerty toetsenbord is aangepast aan de Franse taal. Behalve de A en de Z zitten de letters allemaal op dezelfde plaats als bij een Qwerty toetsenbord. Het grote verschil zit in de speciale tekens zoals bijv. ç bij de 9 in plaats van (, é bij de 2 in plaats van @ enz. enz.

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #112 Gepost op: 26-03-2019, 14:23:36 »
Joeri komt best wel snel tot de goede oplossing bij de steen, terwijl Bas daar wel een beetje loopt te vertragen.
Het was Bas die met de oplossing kwam om de balken in dwarsverband rond de steen te knopen. Joeri wilde heel graag "gewoon doen, dan komt het vanzelf wel" terwijl Bas aan het nadenken was over wat je nu precies met de hulpmiddelen moest doen.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #113 Gepost op: 26-03-2019, 18:02:37 »
Het was Bas die met de oplossing kwam om de balken in dwarsverband rond de steen te knopen. Joeri wilde heel graag "gewoon doen, dan komt het vanzelf wel" terwijl Bas aan het nadenken was over wat je nu precies met de hulpmiddelen moest doen.
Ik had ook het idee dat Bas met de oplossing kwam.
Joeri wilde gewoon maar doorgaan, als hij maar lang genoeg op die steen bleef kappen dan zou die vanzelf wel verdwijnen. Weet niet of dat een bewuste mol/nepmol actie was of dat hij inderdaad dacht dat dat de beste oplossing was.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #114 Gepost op: 26-03-2019, 18:28:35 »
Stel je voor dat de productie zich verkeken had op de kracht van Joeri. Stel je voor dat hij dan, zonder de hulpmiddelen, in één keer de steen had verplaatst. Dan sta je als productie raar op te kijken met hun mooi uitgewerkt opdracht.  >:D
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #115 Gepost op: 26-03-2019, 21:10:16 »
Holy moly wat een aflevering ::oink::

Ik ben het er wel mee eens dat de opdracht met het roeien iets minder uit de verf kwam omdat de slaapplaatsen toch tè belangrijk werden. Niemand ging echt nog voor het geld. Maar qua opzet voor de rest, zat het wel heel goed in elkaar. Er zaten heel veel keuzemomenten in. Voor welke koker met pinda's gaan we? Wel of niet de roeister inzetten en wanneer? Welk dier? Groot of klein dier? Ik denk dat daar de kracht van de Vlaamse mol-opdrachten zit. En het feit dat alles in elkaar overloopt. De er-is-nog-geen-mol, de mollicitaties, de konijntjes-fobieën, de leugen van Gilles, alles komt ergens weer terug. Als een echte detective zitten er verhaallijntjes in die nieuwe elementen "openen" die ergens later weer worden "gesloten".
Het deed mij een beetje denken aan WIDM Oregon, aflevering 2. Daar zat ook zo'n spannings-element in.

Eerste gedachte: het zou nog mooier zijn, als de leugen van Gilles iets anders is dan we nu denken. Bijvoorbeeld deze: "Jij bent niet de afvaller. Ik heb bij de test een andere naam ingetoetst". Als dat de leugen is, zou Eva dus toch gewoon de afvaller zijn.

Als Gilles hier de waarheid spreekt, dan komen er bij mij namelijk al gauw (ethische) vragen op.
- Als Eva kandidaat is, dan is er kans dat zij afvalt terwijl ze de test niet als slechtste maakte, en ook nog eens het snelste was. Zou het programma zo hard zijn?
- Als Eva de Mol is, is er zelfs kans dat de Mol het spel uitvliegt. Dat kan natuurlijk al helemaal niet, dus moet de volgende aflevering ook alweer een leugen bevatten (namelijk de suggestie dat de kandidaten de bom onklaar kunnen maken).

Volgens mij klopt dit niet. In mijn herinnering heeft Gilles óók ergens tegen Eva gezegd, "we gaan jou sowieso terugzien" (weet niet de exacte bewoordingen). Als Eva mogelijk naar huis kan, dan is dat een tweede leugen, en Gilles heeft gezegd dat hij één keer gaat liegen. En ik versta dat als: één keer en niet vaker.

Ik denk zelf dus dat Eva sowieso niet afvalt. En dus kan zij de mol zijn. En we weten dit keer niet of de mol de nodige voorkennis heeft om een keuze te maken om wel of niet voor de snelste test te gaan! Normaal wel, maar ja, er-is-nog-geen-mol-gekozen hè ;).

(Het enige dat ik iets minder vond, is dat ik het "volgende keer" filmpje naar mijn idee net iets te veel vond weggeven. Ik denk achteraf dat ik het toffer had gevonden als ik dat stukje niet had gezien. Ik heb het gevoel dat ik al heel veel weet over volgende week.

Pff. Dit wordt herbekijken :) Nu al zin in  :D

Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #116 Gepost op: 26-03-2019, 22:07:41 »
Het enige dat ik iets minder vond, is dat ik het "volgende keer" filmpje naar mijn idee net iets te veel vond weggeven. Ik denk achteraf dat ik het toffer had gevonden als ik dat stukje niet had gezien. Ik heb het gevoel dat ik al heel veel weet over volgende week.
Ik vind het 'volgende keer'-stukje altijd wel leuk omdat je dan toch al een kleine vooruitblik krijgt naar de volgende aflevering. Het gaf inderdaad al een beetje weg, maar toch denk ik dat ze ons nog zullen kunnen verrassen, ook al denken we nu dat we al veel weten. Het ging ook enkel over de eerste opdracht van volgende week, want als ze beelden van andere opdrachten zouden tonen, zouden we zien wie al zeker niet is afgevallen en dat had als gevolg dat we net iets meer van een opdracht te zien kregen dan normaal.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #117 Gepost op: 26-03-2019, 22:09:55 »
Ik vond dit net een van de leukste stukjes, die vooruitblik. Plots zit je terug in S4. Je gedachten leggen meteen verbanden, maar eigenlijk is het net het tegenovergestelde, fantastisch toch?

En nu begint iedereen te brainstormen over die opdracht en denkt hij te weten wat komen zal om dan finaal helemaal op het verkeerde been gezet te worden met een nieuwe plottwist. Ik kijk er naar uit  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 26-03-2019, 22:12:27 door Convans »

Offline Crysus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #118 Gepost op: 26-03-2019, 23:34:12 »
Het is voor het eerst dat ik De Mol Vlaanderen kijken en ik moet zeggen dat ik (en mijn familie) mij veel meer vermaak dan bij WIDM Nederland. De opdrachten zijn vernuftig in elkaar gezet, met verschillende lagen en laten bovendien veel zien van de natuur en cultuur in Vietnam. Maar ik merk ook dat ik soms met open mond zit te kijken naar plottwists die erin zitten. Het is prachtig om te zien hoe de deelnemers hierop reageren, zijn raken helemaal in de war door het spel. En zo hoort WIDM te zijn!

PS: wat ik bijna was vergeten. Ik vind het ook erg leuk dat ze laten zien hoe het er achter de schermen aan toe gaat. Verder is het geinig om te zien dat de presentator gewoon lekker met de deelnemers mee eet bij het avondeten.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #119 Gepost op: 27-03-2019, 00:37:41 »
Wat. Een. Epische. Aflevering. En dan nog die cliffhanger voor volgende week. Fantastisch, echt waar.
Sky might be falling but remember you can fly