Auteur Topic: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren  (gelezen 66463 keer)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #80 Gepost op: 14-02-2010, 19:11:03 »
Beelden zeggen meer als woorden slaan op de beelden die we zagen in de tempelopdracht.
Hier zijn zeker vreemde zaken te bespeuren en leiden tot de totale oplossing i.s.m. de telescopen.
Verder is het raar dat er 5 telescopen staan, dat kan helemaal niet. De foto's hingen in groepjes van 2 en uit één van die foto's moest een keuze worden gemaakt. Beide foto's bevatten een keuze uit de telescoop. Bij groepjes van 2 kun je nooit aan een oneven aantal telescopen komen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #81 Gepost op: 14-02-2010, 19:46:26 »
De mol kan toch niet zomaar draaien met de telescoop? Dan is alles in de war voor de volgende die komt. Daarbij weten we gewoon niet wie wie gezien heeft. Degenen die in de voice-over vertellen zijn misschien nog redelijk betrouwbaar maar bij de rest blijft het gissen.
Beelden zeggen meer dan woorden... hmm.

Offline EchteMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #82 Gepost op: 14-02-2010, 20:06:00 »
[tunnelvisiemodus ingeschakeld]

Ik moest bij dat ''Beelden zeggen meer dan woorden'' meteen denken aan de kokeropdracht uit aflevering 2. Volgens mij was het Arjen die de koker met ''Rodin'' daarin openmaakte.

[tunnelvisiemodus uitgeschakeld]

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #83 Gepost op: 14-02-2010, 20:26:46 »
Misschien heeft niemand er wat aan. Misschien wel. Misschien is het nutteloos, maar hier is een kleine samenvatting, zonder plaatjes (wil ik later er nog bij gaan doen), van de hele opdracht. Met toevoegingen, volgordes en een conclusie. (Opzich veel leeswerk. ;))
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #84 Gepost op: 14-02-2010, 20:31:18 »
Ik heb wellicht een hint gevonden richting Arjen.

We zien hem de volgende briefjes optillen: 2 en 13.
2 = B
13 = M

Ben Mol?
Als laatste shot zien we hem een briefje omdraaien van een foto waar hij zelf op staat.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2010, 20:49:38 door Lautjuh »

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #85 Gepost op: 14-02-2010, 21:56:36 »
thx Lau voor de hint!

Zit je niet in de verkeerde tunnel? ::rofl::
Tell me what your telescope says

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #86 Gepost op: 14-02-2010, 23:25:57 »
Verder is het raar dat er 5 telescopen staan, dat kan helemaal niet. De foto's hingen in groepjes van 2 en uit één van die foto's moest een keuze worden gemaakt. Beide foto's bevatten een keuze uit de telescoop. Bij groepjes van 2 kun je nooit aan een oneven aantal telescopen komen.

Kan wel hoor. Er zijn 13 "stations". In principe kan bij elk van die stations een van de foto's naar een telescoop leiden.

m0ll0m

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #87 Gepost op: 14-02-2010, 23:28:56 »
thx Lau voor de hint!

Zit je niet in de verkeerde tunnel? ::rofl::

Ja, maar wat ben ik nou voor slechte molfan als ik alleen maar hints richting mijn mol zou willen zien.  ::)

Hup Fritsie!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #88 Gepost op: 15-02-2010, 16:45:28 »
Bij Frits en Kim (dus wss ook Arjen) hangt er geen groen kaartje aan de telescoop 1 (de linker telescoop). Nadat Kim is geweest hangen er wel weer 5 groene kaartjes, althans bij Erik wel. Bij Kim zien we ook niet de laatste foto's en de keuze van haar T1 uitkomst (is die er wel?). Wel is zeker dat ze door T1, althans linker telescoop zonder briefje, kijkt want achter haar is de telescoop 2 te zien. Dit is toch vreemd, want zowel haar motivatie voor de keuze van de telescoop als het nummer van de telescoop zelf ontbreekt. Dus is het een wilde gok van Kim, want waarom kijkt ze anders door die telescoop... Of ze is de mol natuurlijk. Ze zegt, ik hou Arjen in het vizier maar kiest bij 2 series foto's in elk geval niet voor foto's waar hij op staat. Wel ziet ze hem door het vizier van T1, althans de telescoop zonder groen briefje, maar daarmee doet ze dan weer niets bij de test.

Kan iemand mij het hoe en waarom uitleggen?



« Laatst bewerkt op: 15-02-2010, 16:58:51 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #89 Gepost op: 15-02-2010, 17:19:48 »
Bij Frits en Kim (dus wss ook Arjen) hangt er geen groen kaartje aan de telescoop 1 (de linker telescoop). Nadat Kim is geweest hangen er wel weer 5 groene kaartjes, althans bij Erik wel. Bij Kim zien we ook niet de laatste foto's en de keuze van haar T1 uitkomst (is die er wel?). Wel is zeker dat ze door T1, althans linker telescoop zonder briefje, kijkt want achter haar is de telescoop 2 te zien. Dit is toch vreemd, want zowel haar motivatie voor de keuze van de telescoop als het nummer van de telescoop zelf ontbreekt. Dus is het een wilde gok van Kim, want waarom kijkt ze anders door die telescoop... Of ze is de mol natuurlijk. Ze zegt, ik hou Arjen in het vizier maar kiest bij 2 series foto's in elk geval niet voor foto's waar hij op staat. Wel ziet ze hem door het vizier van T1, althans de telescoop zonder groen briefje, maar daarmee doet ze dan weer niets bij de test.

Kan iemand mij het hoe en waarom uitleggen?
Volgens mij hangt het kaartje gewoon helemaal recht, waardoor het lijkt als of er nix hangt.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #90 Gepost op: 15-02-2010, 17:26:15 »
Daar dacht ik eerst ook aan, echter het is een hele grote groene gevouwen envelop... Zoiets is praktisch onmogelijk te verbergen zeker met zo'n achtergrond. Alle drie de poten van de telescoop zijn ver gespreid, hierdoor is het echt niet mogelijk dat het kaartje achter een poot hangt. Vergelijk het maar eens met de kaartjes die er wel hangen. Ook bij Frits ontbreekt dit kaartje, dan wordt vanuit een andere kant gefilmd...
« Laatst bewerkt op: 15-02-2010, 17:28:43 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #91 Gepost op: 15-02-2010, 17:26:56 »
Ik heb ook even gekeken en je ziet wel een kaartje hangen, maar hij hangt zo dat het net lijkt alsof er niks hangt.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #92 Gepost op: 15-02-2010, 17:28:15 »
Even 2 shots bij Frits, die als eerste ging.
Je kan de kaartjes zien hangen, maar ze hangen gewoon schuin.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #93 Gepost op: 15-02-2010, 17:31:40 »
Ik blijf me maar steeds afvragen waarom ze een shot nemen van wat daar buiten aan dat gebouw bungelt. Dit is er bewust neergehangen, dat hoort niet thuis aan een gebouw. Kan iemand dat voorwerp vergroot naar voren halen en er een screenshot van maken? Misschien kunnen we dan ontdekken wat dat voorwerp precies is.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #94 Gepost op: 15-02-2010, 17:40:29 »
Ik blijf me maar steeds afvragen waarom ze een shot nemen van wat daar buiten aan dat gebouw bungelt. Dit is er bewust neergehangen, dat hoort niet thuis aan een gebouw. Kan iemand dat voorwerp vergroot naar voren halen en er een screenshot van maken? Misschien kunnen we dan ontdekken wat dat voorwerp precies is.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #95 Gepost op: 15-02-2010, 18:55:20 »

Ja dit bedoel ik maar kan het niet beter in beeld gebracht worden? Op een gegeven moment zien we het iets beter in beeld maar dan is het nog niet goed te onderscheiden van wat het is.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #96 Gepost op: 15-02-2010, 18:56:49 »
Ja dit bedoel ik maar kan het niet beter in beeld gebracht worden? Op een gegeven moment zien we het iets beter in beeld maar dan is het nog niet goed te onderscheiden van wat het is.
Misschien de beelscherm trui + riem van Erik?
Of de zwarte broek van Kim, misschien had ze in haar broek geplast, en moest de broek drogen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #97 Gepost op: 15-02-2010, 19:09:45 »
Misschien de beelscherm trui + riem van Erik?
Of de zwarte broek van Kim, misschien had ze in haar broek geplast, en moest de broek drogen.
Ik had een slimmere opmerking van jou verwacht maar helaas. Alsook een betere foto maar helaas is die er ook niet. Dan blijft het gissen.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #98 Gepost op: 15-02-2010, 19:31:01 »
Misschien is het gewoon een extra camera die de kandidaten op die bankjes filmt, voor de montage. Dan lijkt het alsof je het via de telescoop ziet, maar gewoon filmen is natuurlijk veel makkelijker.  ::trots::
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #99 Gepost op: 15-02-2010, 19:32:44 »
Misschien is het gewoon een extra camera die de kandidaten op die bankjes filmt, voor de montage. Dan lijkt het alsof je het via de telescoop ziet, maar gewoon filmen is natuurlijk veel makkelijker.  ::trots::

Ja ze hangen daar gewoon even een camera aan een touw aan een gebouw. En die slingert dan zo heen en weer, precies met de kandidaten in beeld. ::jaja::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...