Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 63101 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #200 Gepost op: 23-02-2019, 23:58:11 »
Ja, Merel topverdachte. Dat RP de andere topverdachte (immers was het altijd de haat naar het koppeltje) pakte had zoals eerder gezegd puur te maken met de persoonlijke aanval bij het kokosnootgooien waarin hij als een zot werd weggezet en waarin hij de ego-strijd ook nog eens verloor...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #201 Gepost op: 24-02-2019, 00:11:27 »
Vrij obvious dat Sarah op Merel zit.

Toen Merel Sarah als verdachte noemde wist ik dat Sinan ging afvallen. Merel had Sarah al eerder als verdachte en zit haar als enige op het spoor.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2019, 00:32:08 door Belgian Mol »

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #202 Gepost op: 24-02-2019, 01:14:56 »
Zo vlak voor de finale zijn de verdenkmakingen een beetje lastig. Zeker omdat we niks van Niels weten.

Sinan lijkt eruit zijn gevlogen op Merel. Komt het omdat hij zijn test langzamer heeft gemaakt dan Sarah? Nee, dat denk ik niet.
ALS dit het geval was geweest, hadden ze Sarah's verdenking op Merel ook getoond. Dat is niet gebeurd.

Van Sarah weten we ook niet heel veel. We hebben geen directe verdenking gehoord. Meer een beschrijving van verdachte acties en dat ze op 1 iemand zit, maar wie?Merel? Nee. Niels! Of ze is natuurlijk zelf de Mol.

Deze mysterie rondom Sarah's verdenking is niet de eerste keer dit seizoen. Aflevering 2 bijvoorbeeld sprak ze geen verdenking uit tijdens de test. De Mol kan altijd wel iets bedenken.

Deze situatie doet mij heel erg denken aan seizoen 14. Freek had een finalevrijstelling en hoefde de test niet te maken. Niels nu ook niet.

Wat wél opvallend is. We horen van Tycho, Sofie en Susan allemaal hun hoofdverdachte. Dit klopt en is niet erg, want Tycho en Sofie zitten op Susan. Tycho was langzamer en gaat naar huis. Op dat moment konden zowel Susan, Sofie en Freek nog de Mol zijn. Of Tycho was te traag of zat fout.

Ik vind het gek dat Sarah's verdenking niet is getoond als zij op Merel zat en Merel dus de Mol is. Dan had je precies dezelfde situatie en kon je nog alle kanten op met de Mol (als je alleen naar de verdenkingen kijkt).

Waarom dan niet Sarah's volledige biecht tonen?

Als zijzelf de Mol is kan zij makkelijk Merel noemen. Merel zit in de finale en dan zou je weer een Susan/Sofie conflict hebben. Plus het past bij haar stemgedrag tijdens de voorgaande afleveringen. Persoonlijk vind ik het minder vanzelfsprekend dat Sarah, op basis van deze situatie, de Mol is (Ik zeg niet dat ik het uitsluit).

Voor mij is de enige logische verklaring voor het weglaten van de 'eureka' biecht van Sarah is dat zij Niels als hoofdverdachte heeft en als enige hem verdenkt en dus goed zit. Waarom dit niet getoond is? Niels had een vrijstelling. Misschien was dit wel getoond, mocht hij de kans gehad hebben om zijn verdenkingen uit te spreken. Zijn winst was uiteindelijk niet echt gepland. 

Ik word waarschijnlijk voor gek verklaard, maar het maakt mij niet zoveel uit. Too far gone now.

Ik wacht rustig af  ::hypocriet::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #203 Gepost op: 24-02-2019, 01:16:37 »
We weten nu zeker wie de mol is.

Immers spreekt de mol altijd een verdenking uit in afl. 1.

Van dat rijtje is Sinan nu ook naar huis, en de enige die nu over is, is Merel!!!!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #204 Gepost op: 24-02-2019, 01:19:10 »
Bump))
Een grappige theorie, en ben benieuwd wat jullie hiervan denken.

In alle eerste afleveringen van alle seizoenen met BN'ers horen wij de Mol tijdens de test zijn verdenking uitspreken over een specifieke kandidaat. Niet altijd alle kandidaten doen dit standaard tijdens de test, maar toevalligerwijs de Mol al wel ieder seizoen in de eerste aflevering.

Dit kan mijn inziens twee redenen hebben:
- De Mol probeert een dwaalspoor te creëren door anderen verdacht te maken en hier maakt de montage dan ook gretig gebruik van.
- Kandidaten willen zich misschien tijdens de eerste aflevering in de biecht niet al te veel in de kaarten laten kijken, omdat ze nog aan het spreiden zijn.

Een overzicht van wie de Mol verdacht tijdens iedere eerste aflevering van dat betreffende seizoen.

In 2005 verdenkt de Mol: Isabelle.
In 2006 verdenkt de Mol: Geert
In 2007 verdenkt de Mol: Renate.
In 2008 verdenkt de Mol: Joris.
In 2009 verdenkt de Mol: Hans.
In 2010 verdenkt de Mol: Barbara en Erik.
In 2011 verdenkt de Mol: Anna, Karin, Pepijn en Soundos.
In 2012 verdenkt de Mol: William en Hadewych.
In 2013 verdenkt de Mol: Ewout, Paulien en Carolien.
In 2014 verdenkt de Mol: Daphne.
In 2015 verdenkt de Mol: Carolina.
In 2016 verdenkt de Mol: Anne-Mieke en Airen.
In 2017 verdenkt de Mol: Roos, Vincent en Jeroen.
In 2018 verdenkt de Mol: Loes, Olcay, Ron, Emilio en Jean-Marc.

Toeval of niet. Het is aannemelijk dat dit betekent voor dit seizoen dat de Mol dus Merel, Jamie, Nikkie of Sinan is.

Merel verdenkt Evi.
Jamie verdenkt Rick-Paul.
Nikkie verdenkt Evi, Niels en Evelien
Sinan verdenkt Evelien, Nikkie en Sarah.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #205 Gepost op: 24-02-2019, 01:43:02 »
Voor mij is de enige logische verklaring voor het weglaten van de 'eureka' biecht van Sarah is dat zij Niels als hoofdverdachte heeft en als enige hem verdenkt en dus goed zit. Waarom dit niet getoond is? Niels had een vrijstelling. Misschien was dit wel getoond, mocht hij de kans gehad hebben om zijn verdenkingen uit te spreken. Zijn winst was uiteindelijk niet echt gepland. 

Ik word waarschijnlijk voor gek verklaard, maar het maakt mij niet zoveel uit. Too far gone now.

Ik wacht rustig af  ::hypocriet::

We zagen Sarah bij de test uit aflevering 7 een testvraag invullen op Merel en ze zei tijdens de afgelopen testbiecht dat ze vol op een iemand was gegaan toen. Haar hoofdverdachte is dus wel degelijk Merel.

Niels kan eigenlijk al niet meer de mol zijn aan de hand van de testbiechten. Het is duidelijk dat Sarah vol voor Merel beweert te zijn gegaan bij de executie uit aflevering 7. Als Merel de mol niet is... had zij het waarschijnlijk niet gewonnen van Jamie en Rick Paul... de een had 2 jokers, de ander had er 1 en zij had 0 jokers (en weet bovendien vrij veel van Merel via haar bondje met haar). Merel kan alleen de mol niet zijn als Sarah zelf de mol is. Dus.. Niels is hoe dan ook niet de mol.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #206 Gepost op: 24-02-2019, 01:58:00 »
Mijn hele punt is dat als Merel Sarah's hoofdverdachte is, waarom dat niet gewoon tonen? Aflevering 7 zei ze ook geen naam, ze twijfelde. Nu vulde ze net zoals aflevering 7 (en voorgaande afleveringen) een testvraag in.

Een risico lopen ze niet omdat je met Sinan's vertrek beide kanten op kan gaan. Hij was of te laat of zat fout.

Wat betreft Merel en aflevering 7. In tegenstelling tot Jamie en Rick Paul horen we van haar geen verdenking. Ze ging spreiden en vulde een testvraag in. Jamie en Rick Paul noemden elkaar, dat was duidelijk. Merel had twee verdachten (waarvan 1 waarschijnlijk Sarah).
Hoeft dus niet veel te betekenen.

Daarnaast kun je ook fouten maken (: Misschien heeft Merel fouten gemaakt in de test (of Rick Paul of Jamie) die haar uiteindelijk gered hebben.

De Mol weten is nog niet alles. Je moet de vragen goed beantwoorden en het snelste zijn (of heel veel geluk hebben *kuch* Jochem *kuch*)  ::hypocriet::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #207 Gepost op: 24-02-2019, 02:04:39 »
Mijn hele punt is dat als Merel Sarah's hoofdverdachte is, waarom dat niet gewoon tonen? Aflevering 7 zei ze ook geen naam, ze twijfelde. Nu vulde ze net zoals aflevering 7 (en voorgaande afleveringen) een test in.

Een risico lopen ze niet omdat je met Sinan's vertrek beide kanten op kan gaan. Hij was of te laat of zat fout.

Wat betreft Merel en aflevering 7. In tegenstelling tot Jamie en Rick Paul horen we van haar geen verdenking. Ze ging spreiden en vulde een testvraag in. Jamie en Rick Paul noemden elkaar, dat was duidelijk. Merel had twee verdachten (waarvan 1 waarschijnlijk Sarah).

Daarnaast kun je ook fouten maken (: Misschien heeft Merel fouten gemaakt in de test (of Rick Paul of Jamie) die haar uiteindelijk gered hebben.

De Mol weten is nog niet alles. Je moet de vragen goed beantwoorden en het snelste zijn (of heel veel geluk hebben *kuch* Jochem *kuch*)  ::hypocriet::

Ik denk dat ze niet laten zien dat Sarah Merel verdenkt omdat Sarah nu mega verdacht lijkt omdat we haar slechts horen zeggen dat ze de afvaller (Sinan) verdenkt. Hoe kan zij dan tenslotte nog in het spel zitten als Sinan Merel verdenkt en hij eruit vliegt? Niels zou dan in principe ook nog de mol kunnen zijn als men denkt dat Sarah op Sinan zat (want misschien zaten zowel Sarah, Merel als Sinan dan wel fout...). Kortom... ze laten niet zien op wie Sarah zit om ons te misleiden (en waarschijnlijk ook omdat het uit de testbiechten van Merel en Sarah anders te duidelijk wordt dat alleen nog maar Sarah of Merel de mol zou kunnen zijn).

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #208 Gepost op: 24-02-2019, 03:46:28 »
Vind het meest frappant dat Sinan vorige week op Niels zat en nu lijkt te zijn geswitcht naar Merel. Hij gaat eruit. Dat kan zijn om wat hij zelf zegt, dat hij niet genoeg onthouden heeft deze aflevering. Het kan ook zijn dat hij Niels niet had moeten verlaten.

Door de vreemde biechten die suggestief zijn maar niets vertellen over op wie ze nu zitten, geen verdenking uitspreken, vraag ik me af of Sarah en Merel niet beide op Niels zitten. Het fragment dat Niels vraagt of Merel de mol is en Merel zegt dat hij .. hoe zal ze het zeggen .. een hele goede kandidaat is, dat klinkt gewoon grappig sarcastisch alsof ze zeker is dat hij de Mol is. De biecht suggereert dat ze op Sarah zit maar dat zegt ze helemaal niet. Ze vertelt alleen dat Sarah is veranderd in het spel en in het begin ongemakkelijk was in haar rol. 

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #209 Gepost op: 24-02-2019, 08:54:36 »
Bump))

Dit is vorig jaar ook aangehaald. Het zou met niet verbazen als de productie hierop ingespeeld heeft.

Al heel de serie uit Sarah maar weinig concrete verdachtmakingen. Na de test zegt ze wel telkens op de afvaller te zitten, maar dat kan de mol natuurlijk ook zeggen. Door de verdenkingen weg te laten is er natuurlijk wel ruimte nu om ineens op Niels in te spelen in plaats van Merel. Dan krijg je een soort van cirkeltje. Moest dat gebeuren krijgen we wel de ultieme bevestiging dat ze het is, want Niels verdenken is niet geloofwaardig.


anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #210 Gepost op: 24-02-2019, 09:43:52 »
Vind het meest frappant dat Sinan vorige week op Niels zat en nu lijkt te zijn geswitcht naar Merel. Hij gaat eruit. Dat kan zijn om wat hij zelf zegt, dat hij niet genoeg onthouden heeft deze aflevering. Het kan ook zijn dat hij Niels niet had moeten verlaten.

Door de vreemde biechten die suggestief zijn maar niets vertellen over op wie ze nu zitten, geen verdenking uitspreken, vraag ik me af of Sarah en Merel niet beide op Niels zitten. Het fragment dat Niels vraagt of Merel de mol is en Merel zegt dat hij .. hoe zal ze het zeggen .. een hele goede kandidaat is, dat klinkt gewoon grappig sarcastisch alsof ze zeker is dat hij de Mol is. De biecht suggereert dat ze op Sarah zit maar dat zegt ze helemaal niet. Ze vertelt alleen dat Sarah is veranderd in het spel en in het begin ongemakkelijk was in haar rol.

Merel vult een testvraag in bij de executie in aflevering 8 op Sarah (dat zie je in beeld en ze laten echt zien wat de kandidaten hebben ingevuld). Ze kan nog gespreid hebben maar Merel heeft in het hele seizoen Niels nooit als verdachte genoemd. Sarah noemde zij daarentegen al als verdachte bij de test in aflevering 5. Sarah zegt de vorige test vol voor 1 iemand te zijn gegaan... en ze is er nog... verder benoemt ze slechts dat Sinan verdacht is bij deze test en heeft ze in het gehele seizoen nooit Niels zijn naam bij de test genoemd. In aflevering 6 noemde ze Rick Paul, Jamie en Merel als verdachten. In aflevering 7, toen ze naar eigen zeggen vol op een iemand zou hebben gezeten, zagen we haar een antwoord bij de test invullen dat alleen op Merel slaan kon. Het is dus heel waarschijnlijk dat zij toen vol voor Merel is gegaan en dat zij nu weer vol voor Merel is gegaan.. dus het is nogmaals gewoon het meest waarschijnlijk dat of zijzelf of Merel de mol dan is. Jamie en Rick Paul hadden tenslotte jokers, zaten vol op elkaar, en de vraag 'is de mol een man?' hadden ze dan in ieder geval al goed en Sarah niet als de mol Niels zou zijn. Dus hoe zit Sarah er anders nog in?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #211 Gepost op: 24-02-2019, 09:48:52 »
(en waarschijnlijk ook omdat het uit de testbiechten van Merel en Sarah anders te duidelijk wordt dat alleen nog maar Sarah of Merel de mol zou kunnen zijn).

Alleen dit!
Alle andere redenaties kunnen we weglaten.

Offline Sab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey :)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #212 Gepost op: 24-02-2019, 17:37:03 »
Nieuwe versie van het schema. Bij Sarah is het heel onduidelijk de noemt Sinan maar vult een vraag in op Merel die ook op Niels kan slaan.
Probeert niet in een tunnel te komen...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #213 Gepost op: 24-02-2019, 17:45:24 »
Testvragen aflevering 8

Merel
4. Als hoeveelste mocht de Mol een pin pakken tijdens de opdracht 'Ten val brengen'? -> 1e.  (Sarah)

Sinan
5. Met wie vormde de Mol een duo tijdens de opdracht 'Vuurproef'? -> Niels  (Merel)

Sarah
3. In welke ronde betrad de Mol het speelveld tijdens de opdracht 'In het vizier'? -> 1e.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #214 Gepost op: 24-02-2019, 18:39:05 »

[...]

Ik word waarschijnlijk voor gek verklaard, maar het maakt mij niet zoveel uit. Too far gone now.

Ik wacht rustig af  ::hypocriet::
Ik vind 'em erg goed bedacht eigenlijk. Mooie theorie.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #215 Gepost op: 24-02-2019, 18:41:20 »
Naty dat is nog mogelijk. Ze vulde een testvraag in op Niels of Merel. Dus we weten het eigenlijk niet  ;)

Er is ook eens een aflevering geweest waarin Sarah zei: Merel verdenk ik absoluut niet, ik heb haar nepmollend gedrag wel door.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #216 Gepost op: 24-02-2019, 23:30:16 »
Nieuwe versie van het schema. Bij Sarah is het heel onduidelijk de noemt Sinan maar vult een vraag in op Merel die ook op Niels kan slaan.

Nee, zoals eerder gepost:

afl. 8:
Sarah zei dat ze vorige keer op 1 deelnemer heeft ingezet en dat ze deze keer weer op dezelfde ging invullen.
Bij vraag 6 heeft ze vorige keer ingezet op Merel !
afl. 7:
Nee, Sarah vult deze vraag op Merel in. (Merel stond tussen RP en haarzelf in bij 'Getouwtrek')
Ze zegt verder dat ze 2 mensen verdenkt, maar weet nog niet of het nog handig is te spreiden in deze fase van het spel.

Sarah zit dus op Merel. (zowel in afl. 7 als in afl. 8 )



« Laatst bewerkt op: 24-02-2019, 23:39:16 door ErikY »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #217 Gepost op: 25-02-2019, 01:32:04 »
Als het schema klopt is het toch Merel? Die zou alleen de twee afvallers RP en Jaimie hebben verdacht en toch de test niet als slechtste hebben gemaakt terwijl zowel RP als Jaimie meer zouden hebben gespreid. (Nou zit ik niet op Merel)

Sarah geloof ik al een tijd niets van wat ze zegt. Die spreekt zichzelf voortdurend tegen.

Nadeel is ook dat veel die eruit zijn gegaan hebben aangegeven veel dingen niet goed te hebben opgeschreven of onthouden. Sinan gaf dat nu ook aan in het eind gesprek en in zijn dagboek. Dan kan de verdenking beter zijn geweest en je de test toch slechter hebben gemaakt.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #218 Gepost op: 25-02-2019, 07:50:24 »
We weten nu zeker wie de mol is.

Immers spreekt de mol altijd een verdenking uit in afl. 1.

Van dat rijtje is Sinan nu ook naar huis, en de enige die nu over is, is Merel!!!!

Best argument ever!!!!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #219 Gepost op: 25-02-2019, 10:20:14 »
Nee, zoals eerder gepost:

afl. 8:afl. 7:
Sarah zit dus op Merel. (zowel in afl. 7 als in afl. 8 )
In afl. 7 had Sarah een hoofdverdachte en verdacht ze nog iemand anders. En wist ze niet of ze ging spreiden of niet. Je kan de aanname doen dat ze alle 20 vragen op haar hoofdverdachte invult (en dan ook nog eens alles goed onthouden of opgeschreven heeft ...en dat wat de regie ons laat zien klopt), maar dat is nog steeds een aanname.