Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 42278 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #280 Gepost op: 2-03-2020, 21:24:49 »
Dat kan, maar dat zou me eerlijk gezegd verwonderen/verrassen. Er wordt al de hele reeks opvallend veel moeite gedaan om de indruk te wekken dat Mil de mol niet kan zijn, door verschillende afvallers haar naam te laten noemen bij hun verdenkingen. Johan is hier bij monde van Leonie het meest sprekende voorbeeld van. Waarom die moeite voor een kandidaat die in de laatste aflevering afvalt?

Tja, ik verwacht eerder een kandidaat over wie wat meer onzekerheid bestaat over of diegene de mol is of niet bij de laatste 3. Misschien gaan kijkers nu Mil juist meer verdenken omdat getoond wordt dat afvallers op haar zaten, dat kan, dat vind ik zelf ook niet meer dan logisch eigenlijk want de productie heeft al vaker getoond dat of gedaan alsof (slechts) de afvaller op de mol zat. Maar het kan ook een teken zijn dat Mil nog af gaat vallen omdat ze nu weg te strepen lijkt te zijn als mol (de verdenking van de afvaller is vaker duidelijk getoond wanneer de kandidaat die de afvaller verdacht toch de volgende aflevering eruit vloog). Voor mij is ze in ieder geval geen verdachte en dit maakt haar voor mij daarom ook niet verdachter. Aangezien wat mij betreft alleen nog Buddy of Mil af kan vallen en mogelijk is verdoezeld dat Buddy bij de Vrijstellingsroute 500 euro pakte omdat tot het einde spannend moet blijven of hij de mol is kan Mil prima nog sneuvelen m.i.




Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #281 Gepost op: 2-03-2020, 21:43:40 »
Tja, ik verwacht eerder een kandidaat over wie wat meer onzekerheid bestaat over of diegene de mol is of niet bij de laatste 3. Misschien gaan kijkers nu Mil juist meer verdenken omdat getoond wordt dat afvallers op haar zaten, dat kan, dat vind ik zelf ook niet meer dan logisch eigenlijk want de productie heeft al vaker getoond dat of gedaan alsof (slechts) de afvaller op de mol zat. Maar het kan ook een teken zijn dat Mil nog af gaat vallen omdat ze nu weg te strepen lijkt te zijn als mol (de verdenking van de afvaller is vaker duidelijk getoond wanneer de kandidaat die de afvaller verdacht toch de volgende aflevering eruit vloog). Voor mij is ze in ieder geval geen verdachte en dit maakt haar voor mij daarom ook niet verdachter. Aangezien wat mij betreft alleen nog Buddy of Mil af kan vallen en mogelijk is verdoezeld dat Buddy bij de Vrijstellingsroute 500 euro pakte omdat tot het einde spannend moet blijven of hij de mol is kan Mil prima nog sneuvelen m.i.

Bij mij geeft vooral proef 6.2 (vakwerk) de doorslag maar de verdenkingen bevestigen toch wel het rookgordijn rond haar. Is inderdaad wel al eerder gedaan, maar ik betwijfel dat dit tot een massale verdenking leidt.

EDIT: als de redactie Buddy wil beschermen en verdenking doorschuift naar Mil die nog afvalt voor de finale dan was deze hele maskerade toch niet nodig? Verdenking op haar mol Buddy, heel erg Mil mee spreiden en beetje Rob in Afl 7 en dan (zoals nu “jij bent mijn mol”) twijfel zaaien in Afl 8 voor wie ze nu hoofdzakelijk gegaan is (Buddy of Mil).
Als dan blijkt dat Mil afvalt zal iedereen kunnen concluderen dat ze er op Mil is uitgegaan en blijft Buddy verdacht.
Daarom denk ik dat er een andere reden is dat ze Buddy weggeknipt hebben: het mistgordijn rond Mil.

Wat me ook opviel: Mil haalt tijdens de executie opgelucht adem bij het groene scherm van Nathan en lijkt niet echt in shock als Leonie het rode scherm heeft in tegenstelling tot Nathan en Buddy. Vreemd toch.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2020, 23:52:15 door Molekule »

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #282 Gepost op: 2-03-2020, 22:39:46 »
@Saskiaax95

Ik heb nu alle verdenkingen van vorig seizoen terug gekeken en het klopt dat de redactie inderdaad in aflevering 8 behoorlijk sneaky de boel verdraait. Eerst hoor je Sarah zeggen dat ze Sinan verdenkt en even later hoor je dat ze vol op één persoon zit. Je denkt dan uiteraard dat dit Sinan is maar dat blijkt Merel te zijn.

Ik snap natuurlijk ook de redactie wel. Aan de verdenkingen kan je heel makkelijk terug herleiden wie de mol zou kunnen zijn en dus moeten ze af en toe wat streken uit halen.

De verdenkingen is overigens niet de enige reden dat ik nu denk dat het Nathan is. Ik heb in totaal 4 redelijk sterke aanwijzingen. De verdenkingen is daar één van. De tweede was de actie van Nathan met het theeservies. Niemand weet de echte waarde van het servies behalve de mol. Hierdoor kan hij door zijn keuze van het geld mollen zonder dat anderen dit door kunnen hebben. Een kandidaat die bewust molt om verdacht te lijken doet dat nooit op een moment dat niemand het ziet. De derde verdenking is de alles kenners opdracht. Daar heb ik meer dan genoeg over geschreven in dat onderwerp. De vierde verdenking vind ik de vestnummers tijdens de laser opdracht. Ook hier is er niemand van de andere kandidaten die dat opgevallen kan zijn.

Verdachte acties van mollen of kandidaten die iedereen ziet tellen wat mij betreft niet mee want de kandidaten hebben op dat moment minstens net zo veel reden om verdacht te zijn als dat de mol heeft om geld uit de pot te houden.

Ook de motivatie die ik hier heel vaak hoor en dat is dat iemand niet de mol zou kunnen zijn omdat de redactie iets verdacht in beeld brengt vindt ik geen sterke. Dat zou betekenen dat je iemand verdacht kan vinden omdat iemand helemaal geen verdachte dingen doet. Ik heb Rob bijvoorbeeld helemaal niet zo veel verdachte dingen zien doen.

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #283 Gepost op: 3-03-2020, 13:49:01 »
Buddy heeft vanaf aflevering 3 al Mil als mol verlaten. Je kan zoveel zeggen over de waarheid van verdenkingen als je wil. Alles wijst er dit jaar op dat we eruit kunnen afleiden dat Mil niet de mol is. Idem voor Buddy en Rob, maar dan in mindere mate.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #284 Gepost op: 3-03-2020, 13:52:48 »
Vorig jaar was het met toen met Sarah klip en klaar duidelijk dat ze gewoon nog op Merel zat. Dat bleek met het abseilen ook. Dat heb ik altijd gezegd, dus ik zat daar goed. Ik heb het dan ook nooit zo ervaren dat Sarah op Sinan zou zitten. Je moet wel een onderscheid maken tussen wat losse flarden die de edit laat horen en wat er daadwerkelijk plaatsvindt.

En wat is de lange lijn dit jaar? Leonie zat steeds op Buddy inderdaad. Maar dan valt Claes af. Opeens hoor je haar niet meer over Buddy. Ik denk dat zij dit van Claes geweten heeft en daarom op Rob/Mil getest heeft.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #285 Gepost op: 4-03-2020, 14:25:01 »
Wie zal wie gaan verdenken?
Ik denk dat Buddy en Mil voor Rob gaan.
Nathan voor Mil?
Rob voor Buddy? (Op hem vulde hij in aflevering 7 nog een testvraag in, dat leek zo althans)

Het zou toch wel leuker/spannender zijn wanneer zo veel mogelijk kandidaten door minimaal één iemand verdacht worden. ::tandpastasmiley::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #286 Gepost op: 4-03-2020, 16:31:05 »
Ik mag wel hopen dat minimaal Rob voor Nathan zal gaan. Ik vind het moeilijk te verantwoorden bij Nathan als mol te blijven als zelfs in een finale van 4 er nog niemand op de mol zit. We hebben echt nog die 9e aflevering nodig, met hopelijk een giga-penningmeester truc.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #287 Gepost op: 4-03-2020, 16:58:17 »
Ik mag wel hopen dat minimaal Rob voor Nathan zal gaan. Ik vind het moeilijk te verantwoorden bij Nathan als mol te blijven als zelfs in een finale van 4 er nog niemand op de mol zit. We hebben echt nog die 9e aflevering nodig, met hopelijk een giga-penningmeester truc.

Ik vind het vooral moeilijk te begrijpen op wie jij nu zit ;). Ik zou het net super cool vinden als niemand de mol verdenkt in de finale.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #288 Gepost op: 4-03-2020, 21:20:23 »
Lijkt me weer duidelijk als je naar de verdenkingen van alle afleveringen kijkt dan is daar maar één logische verklaring voor en dat is dat Nathan de mol is:

Miljuschka:
  • Aflevering 1: Anita gaat uit het spel terwijl ze onder andere Miljuschka verdenkt.
  • Afevering 3: Jaike gaat uit het spel terwijl ze eerder heeft aangegeven dat ze op Miljuschka zat.
  • Aflevering 5: Johan viel af terwijl hij op Miljuschka zat.
  • Aflevering 6: cleas valt af terwijl hij aangaf dat hij Miljuschka niet kan vertrouwen.
  • Aflevering 8: Leonie valt af terwijl ze nog in aflevering 7 heeft aangegeven Miljuschka te verdenken. Ook in Aflevering 8 verteld ze op de kamer dat ze Miljuschka verdenkt.
Rob:
  • Aflevering 1: Anita valt af terwijl ze aangeeft dat ze Rob verdenkt
  • Aflevering 7: Nathan en Buddy geven beide niet aan op Rob te zitten terwijl leonie en Miljuschka Rob wel verdenken. Nathan en Buddy krijgen groen scherm.
Buddy:
  • Aflevering 3: Jaike heeft eerder aangegeven Buddy te verdenken maar valt toch af.
  • Aflevering 5: Johan valt af terwijl hij aangeeft op Buddy te zitten.
  • Aflevering 6: Cleas valt af terwijl hij aangeeft op Buddy te zitten.
Nathan:
Wordt door niemand ooit verdacht. Sterker nog verschillende mensen hebben aangegeven hem absoluut niet te verdenken. Dit kan verklaren waarom sommige mensen in het spel blijven zitten ondanks dat ze duidelijk op de verkeerde mol zitten.
Dit was ook mijn redenatie en ik had behoorlijk de pest in omdat mijn Mol al vanaf het begin Miljuschka is. Dus ik ben daarom ook gaan neigen naar Nathan. Ik baal hier eigenlijk heel erg van want nu zijn er twee mogelijkheden. Nathan blijkt inderdaad de Mol te zijn maar ik wil dit niet af kunnen leiden uit de verdenkingen (of een MOL CF KLAAS hint).
Miljuschka is toch nog de Mol en zat ik dus goed en heb ik mijn onnodig zorgen gemaakt.
Kortom, laat ze in vredesnaam ophouden met al die verdenkingen, want het doel hiervan is toch altijd om NIET prijs te geven wie de Mol is. Waarvoor dienen ze dan? Om ons op het verkeerde been te zetten?
Ik vertrouw die verdenkingen dit jaar voor geen meter (zeker die van de laatste paar weken). Voor mij is het zo duidelijk dat Leonie zat te nep-mollen. Dat moeten toch wel één of twee kandidaten hebben opgepikt?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #289 Gepost op: 4-03-2020, 21:35:16 »
Aflevering 8:
Buddy: 100% all-in op Leonie (testvraag: mol had 3 punten na vraag 10 in opdr 2 (=Leonie?)) (testvraag: mol = Leonie)
Leonie: Spreidt over twee. (testvraag: mol = ?)
Miljuschka: Leonie (testvraag: mol heeft 1 keer tafel gedraaid (=Leonie?)). "Lieve schat, you got this" (testvraag: mol = Leonie)
Nathan: VAGE BIECHT over dat hij heel vaak Leonie heeft ingevuld in testen, daarna nog meer vage biechten over Leonie (testvraag: mol fietste op blauwe en oranje fiets (=Leonie?)) (testvraag: mol = Leonie)
Rob: VAGE BIECHT over dat Leonie de mol zou kunnen zijn. (testvraag: mol begon bij kist 240 euro (=Leonie)) (testvraag: mol = Leonie)
Beetje mosterd na de maaltijd inmiddels, maar heb het lijstje geupdate.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #290 Gepost op: 4-03-2020, 21:45:54 »
Nee hoor, geen mosterd. Super dat je het zo mooi bijhoudt. ::ok::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #291 Gepost op: 5-03-2020, 00:54:01 »
Mosterd blijft ook lang goed ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #292 Gepost op: 6-03-2020, 18:41:55 »
super cool vinden als niemand de mol verdenkt in de finale.
Ja, maar dat is dus de Uber Wensmol. Ik moet uiteindelijk wel uitkomen bij de echte mol.

Een Uber Wensmol is too good to be true. Is het echt true dan heb ik er graag een ingestorte tunnel voor over, sterker nog, daar leef ik voor!!!!!  ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #293 Gepost op: 6-03-2020, 19:12:46 »
Ik heb de wie-verdenkt-wie-topics van de afgelopen vijf jaar nog eens doorgenomen en daar het onderstaande overzichtje uit gedistilleerd:



In 80-100% van de gevallen zagen we in de eerste aflevering van het seizoen dit:

  • De afvaller werd door minimaal 1 persoon verdacht;
  • De winnaar verdacht niet de mol;
  • De verliezer verdacht niet de mol;
  • De mol verdacht niet de winnaar;
  • De mol verdacht de eerste afvaller.
Ik heb nog niet geprobeerd om het bovenstaande op het huidige seizoen toe te passen. Maar in het theoretische geval dat deze trend zich nu doorzet: wie zouden dan op basis van de verdenkingen die we horen de meest waarschijnlijk winnaar, verliezer en mol zijn?
« Laatst bewerkt op: 6-03-2020, 19:16:33 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #294 Gepost op: 6-03-2020, 23:19:57 »
Wel:

-afvaller werd door min. 1 persoon verdacht (check, want Anita werd verdacht door Jaike, Johan en Leonie)
- Mol verdacht de eerste afvaller (gaat al niet meer door)

- verliezer en winnaar verdachten niet de mol
- mol verdacht niet de winnaar.

Dat wordt moeilijk: want Buddy en Nathan verdachten enkel afvallers én Rob was onduidelijk.
Mil vernoemde Nathan.

dus volgens jouw statistiek:
Rob als mol: kan
Buddy als mol: kan
Nathan als mol: kan niet want Mil wint of is verliezer als Nathan de mol is.
Mil als mol: Nathan wint niet.

Moeilijker maakt het natuurlijk dat er 4 finalisten zijn ipv 3.
klaar voor de strijd

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #295 Gepost op: 6-03-2020, 23:30:59 »
@Heinz & D*N: Gelukkig!


Props voor het overzichtelijke lijstje! ::ok::

Maar om eerlijk te zijn, kunnen we er voor dit seizoen niet echt iets uit concluderen denk ik. :P
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #296 Gepost op: 7-03-2020, 21:20:34 »
Nathan: Rob
Milouschka: Rob
Buddy: Rob
Rob: Buddy

 ::vergroot::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #297 Gepost op: 7-03-2020, 21:21:58 »
Straks horen we Rik zeggen: Rob, jij, bent niet de mol. Krijg een Leonie gevoel bij deze testbiechts ::rofl::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #298 Gepost op: 7-03-2020, 21:23:39 »
Straks horen we Rik zeggen: Rob, jij, bent niet de mol. Krijg een Leonie gevoel bij deze testbiechts ::rofl::
Precies mijn gedachte  ::rofl::


Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #299 Gepost op: 7-03-2020, 21:33:34 »
Ik mis de ''dat ziet u volgende week''  ::oink::

vond dat ook opvallend  ::oink::