Auteur Topic: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven  (gelezen 27768 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #120 Gepost op: 3-01-2022, 19:39:43 »
Ik weet niet meer of het ergens vermeld is, maar bij het inleveren van het geld om de jokers onschadelijk te maken, zegt iemand: "We kopen ze allemaal" Dat impliceert toch wel dat er meerdere opties waren dan alles of niets. We zien dat echter niet uitgelegd en er ook geen discussie over.

"Voor iedere 200 euro van jullie kersvers verdiende geld leveren zij één joker in."

Klinkt mij in de oren als dat ze kunnen kiezen hoeveel jokers ze willen kopen.

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #121 Gepost op: 3-01-2022, 19:56:22 »
Dat denk ik ook inderdaad, dat ze de kosten per joker aangepast hebben op het aantal jokers en het verdiende geld.
Dan maakt het voor de mol inderdaad niks uit, wat ik jammer vind want het moet de mol niet te makkelijk gemaakt worden.
Uiteindelijk is de beste positie voor een mol natuurlijk altijd waar het geld is, maar ja als er wel 11 jokers te verdienen zijn wil je daar natuurlijk ook controle over hebben
Het is week 1 en ik zit nu al weer over zo'n klein dingetje te malen.
En dit is nog maar het begin  ::oink::
Zelfs al zijn het 12 jokers, dan kan de groep nog beslissen om er slechts 1 af te kopen en de rest eerlijk te verdelen. Het is voor de mol dus belangrijk dat net niet alle troeven gevonden worden. Als de ene meer voordeel heeft dan de andere is de kans op volledige afkoping veel groter.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #122 Gepost op: 3-01-2022, 20:09:39 »
Zelfs al zijn het 12 jokers, dan kan de groep nog beslissen om er slechts 1 af te kopen en de rest eerlijk te verdelen. Het is voor de mol dus belangrijk dat net niet alle troeven gevonden worden. Als de ene meer voordeel heeft dan de andere is de kans op volledige afkoping veel groter.

Ja precies, dat bedoel ik dus eigenlijk ook. De mol wil dat het een "oneerlijk aantal" is. Dus wil de mol daar invloed op hebben, of op het geld zelf?
In de trust nobody podcast bespraken ze dat ze 200 euro in de pot hadden moeten stoppen en dus 1 joker niet moeten afkopen. En dan de andere groep laten uitvechten welke joker dit zou zijn ::rofl:: dat had ik graag willen zien haha

Offline Mollenval

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #123 Gepost op: 3-01-2022, 21:54:17 »
Kan iemand screenshots maken van het molgeld dat tijdens deze opdracht in beeld kwam? wellicht kunnen we daar iets mee?

Offline Mollenval

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #124 Gepost op: 3-01-2022, 21:58:01 »
Bij het verwelkomen van de kandidaten bij Rick en waar hij vertelt in welk team de kandidaten zitten, is bij Sahil te horen dat de mol in team aftroeven zit. zei Sahil dat zelf?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #125 Gepost op: 4-01-2022, 10:10:26 »
Ja precies, dat bedoel ik dus eigenlijk ook. De mol wil dat het een "oneerlijk aantal" is. Dus wil de mol daar invloed op hebben, of op het geld zelf?
In de trust nobody podcast bespraken ze dat ze 200 euro in de pot hadden moeten stoppen en dus 1 joker niet moeten afkopen. En dan de andere groep laten uitvechten welke joker dit zou zijn ::rofl:: dat had ik graag willen zien haha

Dat was goede tv geweest, maar in deze fase van het spel is het logisch en het meest slim elke mogelijke joker af te kopen. Dat Fresia dan nog tegenwicht geeft is toch eerder onmols, want vanuit elk kandidatenstandpunt is afkopen het slimst.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #126 Gepost op: 4-01-2022, 10:32:46 »
Iets om in de gaten te houden: Laetitia maakt een V met haar hand als ze in de biecht aangeeft dat ze Welmoed kan afstrepen als verdachte. Dat is de 22e letter en het is seizoen 2022.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #127 Gepost op: 4-01-2022, 10:42:17 »
Ja precies, dat bedoel ik dus eigenlijk ook. De mol wil dat het een "oneerlijk aantal" is. Dus wil de mol daar invloed op hebben, of op het geld zelf?
In de trust nobody podcast bespraken ze dat ze 200 euro in de pot hadden moeten stoppen en dus 1 joker niet moeten afkopen. En dan de andere groep laten uitvechten welke joker dit zou zijn ::rofl:: dat had ik graag willen zien haha
Degene die dit zou voorstellen maakt zich niet erg geliefd bij het team troeven lijkt me. De Mol weet dat er later nog een vrijstelling moet worden weggegeven aan een medekandidaat. Mocht later iemand van het team troeven de vrijstelling mogen weggeven dan kan de Mol die andere wel op zijn buik schrijven.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #128 Gepost op: 4-01-2022, 11:34:01 »
Dat Fresia dan nog tegenwicht geeft is toch eerder onmols, want vanuit elk kandidatenstandpunt is afkopen het slimst.
Voor mij is het heel mols om je op die manier als kandidaat te gedragen, wetende dat de rest van de groep (inderdaad) voor volledig afkopen zal kiezen.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #129 Gepost op: 4-01-2022, 13:29:44 »
Degene die dit zou voorstellen maakt zich niet erg geliefd bij het team troeven lijkt me. De Mol weet dat er later nog een vrijstelling moet worden weggegeven aan een medekandidaat. Mocht later iemand van het team troeven de vrijstelling mogen weggeven dan kan de Mol die andere wel op zijn buik schrijven.

Nee klopt, kan het zelf ook niet zien gebeuren hoor.
Had het alleen wel graag willen zien.
Dat is denk ik eerder iets wat bij De Mol zou voorkomen

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #130 Gepost op: 4-01-2022, 13:42:49 »
 ::bravo::
Voor mij is het heel mols om je op die manier als kandidaat te gedragen, wetende dat de rest van de groep (inderdaad) voor volledig afkopen zal kiezen.

Zeker nu er de dubbele laag is dat er info op de biljetten staat, is het Mols om te zeggen zie je wel , dat het niet zo simpel kon zijn .  Fresia weet echt wel dat de beslissing al genomen was , maar ze laat even de anderen denken goh fresia wil geld in de pot houden .

We hebben het in verleden al vaker mollen zien doen Om even bij een genomen beslissing nog even tegengas te geven, zeker als hetgeen de mol dan zegt te willen doen, voordelig zou zijn voor de groep.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #131 Gepost op: 4-01-2022, 14:02:52 »
Wat het probleem bij deze opdracht is dat je van tevoren weet dat de jokers weggekocht gaan worden. Er is geen kandidaat die anderen een joker laat hebben en zelf genoegen neemt met niets, zeker niet in de eerste aflevering waar een joker nog meer dan bij latere afleveringen het verschil kan maken (de eerste testen zijn Russische roulette). Ja, Fresia benoemt het welbekende addertje onder het gras (het kan niet zo gemakkelijk zijn), maar ze wist van tevoren dat haar argument geen stand zou houden. Waarom zegt ze dit dan toch? Ik denk dat zij gewoon iemand is die deze kanttekening gezegd wilde hebben. Is ze daarmee de mol? Ik zou niet weten waarom deze uitspraak haar meer een mol maakt dan gewoon een slimme kandidaat.

Offline Mollenval

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #132 Gepost op: 4-01-2022, 14:05:33 »
::bravo::
Zeker nu er de dubbele laag is dat er info op de biljetten staat, is het Mols om te zeggen zie je wel , dat het niet zo simpel kon zijn .  Fresia weet echt wel dat de beslissing al genomen was , maar ze laat even de anderen denken goh fresia wil geld in de pot houden .

We hebben het in verleden al vaker mollen zien doen Om even bij een genomen beslissing nog even tegengas te geven, zeker als hetgeen de mol dan zegt te willen doen, voordelig zou zijn voor de groep.

In dit geval is het kandidaatser om de jokers weg te spelen dan om voor het geld te gaan. Als kandidaat wil je immers zolang mogelijk in het spel blijven en in de begin fase heb je nog weinig info dus alle hulpmiddelen zijn welkom. Als je dus als kandidaat willt overkomen ga je ervoor om jokers weg te spelen, omdat je tegenstanders (de andere kanidaten) anders een voorsprong op jou hebben en dus ga je niet voor het geld.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2022, 14:07:04 door Mollenval »

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #133 Gepost op: 4-01-2022, 14:18:42 »
Precies, je zou denken dat een kandidaat er (juist!) geen baat bij heeft om achteraf nog even in te wrijven dat jij hierover gelijk had. En dat je zelf eventueel liever voor het geld was gegaan.

Voor een mol is het echter wel weer onnodig opzichtig; het is logisch en ook duidelijk dat alle kandidaten in deze fase gewoon het geld inleveren om de jokers weg te spelen.

De kans lijkt me daarmee toch het grootst dat dit een oprechte reactie van een fanatieke kandidaat was die haar 'ik wíst het' -gevoel er even uitflapt zonder strategische bijbedoelingen.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #134 Gepost op: 4-01-2022, 15:13:13 »
Heeft iemand dit gezien? Welmoed lijkt eerst iets van hout omhoog te houden en daarna iets van papier. Ik kan het beeld niet goed stilzetten op dat moment.


Lijkt mij de waaier die ze later ook bij de livestream/executie in de hand heeft.


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #135 Gepost op: 5-01-2022, 19:15:38 »
::bravo::
Zeker nu er de dubbele laag is dat er info op de biljetten staat, is het Mols om te zeggen zie je wel , dat het niet zo simpel kon zijn .  Fresia weet echt wel dat de beslissing al genomen was , maar ze laat even de anderen denken goh fresia wil geld in de pot houden .

We hebben het in verleden al vaker mollen zien doen Om even bij een genomen beslissing nog even tegengas te geven, zeker als hetgeen de mol dan zegt te willen doen, voordelig zou zijn voor de groep.
Plus dat Fresia als ze de mol is zo hoopt dat zij de vrijstelling gegund krijgt en dus 5000 euro uit de pot. Bij het stemmen op de penningmeester bleek ook dat ze veel vertrouwen had gewekt bij haar groepsleden van opdracht 1.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #136 Gepost op: 5-01-2022, 21:00:47 »

Lijkt mij de waaier die ze later ook bij de livestream/executie in de hand heeft.

Zijn dat nou allemaal Fresia's op die waaier ?!  ;D

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #137 Gepost op: 5-01-2022, 22:20:29 »
Zijn dat nou allemaal Fresia's op die waaier ?!  ;D
Fresias? Oeps. Dit zijn echt Margrietjes. Mij maak je niets wijs. Deze bloempjes plukte ik lang geleden in de tuin van mijn Oma.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #138 Gepost op: 5-01-2022, 22:25:12 »
ik vond het een moment voor wat comic relief  ;)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #139 Gepost op: 6-01-2022, 17:43:52 »
Dat was goede tv geweest, maar in deze fase van het spel is het logisch en het meest slim elke mogelijke joker af te kopen. Dat Fresia dan nog tegenwicht geeft is toch eerder onmols, want vanuit elk kandidatenstandpunt is afkopen het slimst.

Het was leuker geweest om 400 euro per joker te vragen. Dan krijg je pas een leuke dynamiek in de groep. Nu was het toch allemaal te voordehand liggend wat er gebeurde.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”