Auteur Topic: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem  (gelezen 16072 keer)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #120 Gepost op: 22-02-2022, 10:16:35 »
Als Everon de mol is, is hij ook de beste mol van de laatste jaren. Alleen al door Glen te manipuleren in afl 1, heeft hij dan een van de beste molacties ooit uitgehaald en gaat hij waarschijnlijk voor de laagste pot ooit zorgen.
Maar tegelijk heb ik hem daarna op niet heel veel acties kunnen betrappen. Terwijl daar mogelijkheden genoeg voor waren. Denk even aan het brekende beeld (daar had hij nog best wat meer kunnen treuzelen). Of aan de waterscooters, de pijlen in het water, etc.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #121 Gepost op: 22-02-2022, 10:28:36 »
Zoiets is pas echt te beoordelen nadat de molacties gepresenteerd zijn. Als hij het is uiteraard.....

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #122 Gepost op: 22-02-2022, 15:33:16 »
Ook bij deze opdracht is weer lekker door elkaar gemonteerd en lijkt het chaotisch. Als je beter kijkt ga je mensen en winkels herkennen. De winkeliers doen zelf allemaal lekker mee met plezier maken en foto's maken. Behalve natuurlijk de twee mannen die de kleedjes terughalen, echter ook hier is iets vreemds.....

Het grote pand op de hoek lijkt me één pand gezien de looks en de ringen met gele sterren die boven het pand hangen. Dit pand heeft echter 2 ingangen. Aan het begin van de opdracht wil Kim hier naar binnen maar er staat een stoel voor. Het lijkt erop dat ze hoort dat ze de andere ingang moet nemen en dat doet ze dan ook. Er komt een jongedame van de overkant die  haar helpt en Kim komt met een stapel kleden uit de winkel. Als ze die naar de start positie brengt ligt daar alleen nog het kleed dat Thomas er heeft neergelegd. Ze is bezig met een groot kleed  en tegelijkertijd zie je de man die later de kleden ophaalt achter Kim langs lopen. Hij kijkt naar de kleden en gaat vervolgens aan de overkant staan. Thomas brengt nog kleden, er komt een oudere man uit hetzelfde grote winkelpand en gaat helpen. Terwijl ze daar druk bezig zijn (Kim, Thomas, Fresia en de oudere man) komt plotseling de man  die kleden komt halen van de overkant. Hij moet daar een tijd hebben staan wachten want er liggen inmiddels al meer kleden dan de eerste keer dat hij er langs loopt. De man neemt  kleden mee en brengt ze via de 2e ingang naar de winkel waar Kim met een stapel naar buiten kwam. Vervolgens staat hij de rest van de opdracht aan de overkant in een winkelportiek naar het verloop van de opdracht te kijken  ::rofl:: Lijkt me een schitterende molactie.  ::rofl::

Bij de  man met lange broek ook vreemde montage gezien en ook hij staat later gewoon toe te kijken.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2022, 15:37:31 door Moedermol »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #123 Gepost op: 22-02-2022, 16:01:41 »
Ook bij deze opdracht is weer lekker door elkaar gemonteerd en lijkt het chaotisch. Als je beter kijkt ga je mensen en winkels herkennen. De winkeliers doen zelf allemaal lekker mee met plezier maken en foto's maken. Behalve natuurlijk de twee mannen die de kleedjes terughalen, echter ook hier is iets vreemds.....

Het grote pand op de hoek lijkt me één pand gezien de looks en de ringen met gele sterren die boven het pand hangen. Dit pand heeft echter 2 ingangen. Aan het begin van de opdracht wil Kim hier naar binnen maar er staat een stoel voor. Het lijkt erop dat ze hoort dat ze de andere ingang moet nemen en dat doet ze dan ook. Er komt een jongedame van de overkant die  haar helpt en Kim komt met een stapel kleden uit de winkel. Als ze die naar de start positie brengt ligt daar alleen nog het kleed dat Thomas er heeft neergelegd. Ze is bezig met een groot kleed  en tegelijkertijd zie je de man die later de kleden ophaalt achter Kim langs lopen. Hij kijkt naar de kleden en gaat vervolgens aan de overkant staan. Thomas brengt nog kleden, er komt een oudere man uit hetzelfde grote winkelpand en gaat helpen. Terwijl ze daar druk bezig zijn (Kim, Thomas, Fresia en de oudere man) komt plotseling de man  die kleden komt halen van de overkant. Hij moet daar een tijd hebben staan wachten want er liggen inmiddels al meer kleden dan de eerste keer dat hij er langs loopt. De man neemt  kleden mee en brengt ze via de 2e ingang naar de winkel waar Kim met een stapel naar buiten kwam. Vervolgens staat hij de rest van de opdracht aan de overkant in een winkelportiek naar het verloop van de opdracht te kijken  ::rofl:: Lijkt me een schitterende molactie.  ::rofl::

Bij de  man met lange broek ook vreemde montage gezien en ook hij staat later gewoon toe te kijken.

Het weghalen van de kleedjes is ook erg duidelijk in beeld gebracht. Zou een mooie molactie zijn idd.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #124 Gepost op: 22-02-2022, 16:51:54 »
De mevrouw met de gele broek en gestreept shirt is steeds prominent in beeld, zij heeft een winkel voor in de straat. Ook zij pakt een stapel kleden terug, geeft deze af aan het meisje met lang donker haar (hetzelfde meisje dat aan Kim kleden gegeven heeft). Ook dit meisje loopt met de kleden dezelfde 2e  ingang in van het grote pand waar Kim kleden  uit meegenomen heeft en waar de eerste man ( met korte broek ook de kleden naar terugbracht.

Ze wil aan Everon geen kleden meegeven omdat dat nieuwe zijn en daar mag niet opgelopen worden. Lijkt me dat er wel een selectie gemaakt is met kleden waar wel op gelopen mocht worden.

De mevrouw met gele broek lijkt verder plezier te bleven aan de opdracht, ze zet een groepje meisjes dat op een kleed zit op de foto en staat verder lachend toe te kijken.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2022, 16:56:46 door Moedermol »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #125 Gepost op: 22-02-2022, 17:16:19 »
De shots van Everon waar hij zgn kleden van de boze man in lange broek meeneemt kloppen niet met de posities van beiden.

We zien op een overzichtsshot de locatie. Als Everon zijn vraag stelt  praat hij een heel andere richting uit dan waar we de man zien op het volgende shot. De man staat op het pleintje met terras.

Everon kijkt de straat in en niet naar de man als hij zich afvraagt of hij wel iets mag meepakken.
Er is een beginshot van de man waarop hij zittend een sigaretje rookt.

Bij Kim lijkt de man niet zo boos.... ;D

Ik zie de man nadat hij kleden heeft teruggepakt steeds tussen het publiek staan kijken.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2022, 17:18:40 door Moedermol »

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #126 Gepost op: 22-02-2022, 17:28:44 »
Lijkt me inderdaad slim om te kijken naar deze mogelijke molacties als de winkeliers zo zijn beïnvloed en de kleedjes weer terughalen! Lees ik het dan goed dat Kim Lian het meest verdacht is, en dus bij de winkeliers die de kleedjes weer terughaalden is binnengeweest?

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #127 Gepost op: 22-02-2022, 17:34:54 »
Lijkt me inderdaad slim om te kijken naar deze mogelijke molacties als de winkeliers zo zijn beïnvloed en de kleedjes weer terughalen! Lees ik het dan goed dat Kim Lian het meest verdacht is, en dus bij de winkeliers die de kleedjes weer terughaalden is binnengeweest?

Waarschijnlijk wel. Mooie molactie. Wat ik stiekem hoop dat iemand  kleedjes meenam en vlak daarachter de mol naar winkel toe gaat en zegt over 10 min kan je kleedjes weer ophalen.

Weet iemand wat Fresia gedaan heeft bij begin van de opdracht.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #128 Gepost op: 22-02-2022, 23:16:14 »
Weet iemand wat Fresia gedaan heeft bij begin van de opdracht.

Na de uitleg van Rik is er kort overleg maar daar zien we niet veel van. Er is een biecht van Everon, sfeerbeelden en daarna zien we de kandidaten elk een straat inrennen.

Wat ik zie is dat de twee tegenover elkaar liggende hoekpanden aan het pleintje een rol spelen. In het ene pand is de winkel van de vrouw met gele broek in de andere een oudere man. De jongedame met bruin krullend haar (lichtblauwe broek en wit shirt) loopt steeds heen en weer tussen beide panden. Kim rent meteen de dichtstbijzijnde winkel ( die van de oudere man) in en vervolgens de 2e ingang waar ze wordt geholpen door de jongedame die van de overkant komt lopen. Dit is ook de winkel waar 2 sets van de teruggehaalde kleden weer naar binnen gebracht worden

Everon en Thomas sjouwen veel en (hoewel het in de montage lijkt alsof Everon alleen gezellige kletspraatjes houdt) hebben beiden zich in het zweet gewerkt, van allebei zijn de overhemden van voren en van achteren nat van transpiratie.

Kim is hoofdzakelijk op het plein bezig om de kleden te rangschikken en iedereen aanwijzingen te geven. Fresia zien we wat heen en weer rennen en enkele malen een winkel verder in de straat naar binnen gaan. Af en toe zien we haar met een stapel kleden op haar arm. Daarnaast blijft ze bij Kim in de buurt op het plein.

Als  de opdracht bijna afgelopen is  zien we Kim in haar eentje aan het eind van de straat waar ook de man met lange broek stond (de man die kleden kwam terughalen). Dit shot lijkt er tussen gemonteerd. Iets later zien we Kim en Fresia nogmaals bij deze winkel waar ze beiden kleden meekrijgen. Via een droneshot zie je ze terugrennen door het straatje en zie je de locatie waar de man met lange broek stond ( te herkennen aan de boom) Is Kim al eerder bij de winkel geweest en heeft ze toen de man gevraagd kleden te komen terughalen??

Edit: shot van Kim bij de winkel achterin de straat
« Laatst bewerkt op: 22-02-2022, 23:25:43 door Moedermol »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #129 Gepost op: 23-02-2022, 08:15:32 »
Haha dat zou echt een klucht zijn. Mooi gevonden Moedermol!

Maar toch… Het lijkt me wel heel erg riskant om je tijdens de opdracht als mol bekend te maken bij de locals. Nou ja, niet als zodanig, maar je moet minstens laten blijken dat de rest van niets mag weten… en je loopt dan misschien risico dat er na de opdracht nog naar je gewezen wordt?
Is er dan vooraf al door de makers gesproken met de winkeliers over hun geheime opdracht om de winkels als retour en doorgeefluik te gebruiken? Maar wat is de eigen inbreng van de mol dan nog hierin?


« Laatst bewerkt op: 23-02-2022, 08:23:04 door annebeestje »

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #130 Gepost op: 23-02-2022, 14:20:25 »
Is er dan vooraf al door de makers gesproken met de winkeliers over hun geheime opdracht om de winkels als retour en doorgeefluik te gebruiken? Maar wat is de eigen inbreng van de mol dan nog hierin?

Uiteraard is aan de winkeliers het spel uitgelegd. Maar er lopen heel veel mensen rond die bij het programma horen, waarvan ze echt niet weten wie het zijn. Iemand die zegt 'kleden terughalen' kan wat hen betreft natuurlijk net zo goed iemand van de productie zijn en niet per se de mol. Het zou alleen wel een goeie actie zijn, ik hoop dat het waar is.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #131 Gepost op: 23-02-2022, 18:45:29 »
Het zou absoluut een van de mooiere beelden worden tijdens de ontmaskering!

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #132 Gepost op: 23-02-2022, 23:44:16 »
Fresia is niet superveel in beeld en pas op t eind zie je haar echt met kleden komen aanlopen. Verder is ze in begin veel bij Kim in de buurt. Wil ze die controleren? Of loopt ze bijv de andere ingang een winkel in met de vraag kom je klerdjes weer ophalen?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #133 Gepost op: 24-02-2022, 10:58:51 »
In elk geval is iedereen geinstrueerd om schoon schoeisel aan te trekken lijkt mij. :)

Offline mol-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #134 Gepost op: 24-02-2022, 12:15:04 »
Die voetballen die te koop zijn in diverse shops is ook wel apart, past totaal niet bij hun andere aanbod (kleedjes)...


Misschien zo'n winkeltje opzoeken en bellen/mailen of ze hints hebben wie er heeft gezegd om die kleedjes terug te halen  ::rofl::  ::rofl::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #135 Gepost op: 24-02-2022, 12:23:28 »
Zie ik het nou goed en lijkt iedereen op dezelfde soort gymschoenen te lopen?

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #136 Gepost op: 24-02-2022, 13:31:14 »
Die voetballen die te koop zijn in diverse shops is ook wel apart, past totaal niet bij hun andere aanbod (kleedjes)...

Het zijn duidelijk toeristenwinkels, die verkopen alles waar naar gevraagd zou kunnen worden. Ze hebben ook ansichtkaarten, magneten, borden, gordijnen, molentjes en nog veel meer.

Offline mol-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #137 Gepost op: 24-02-2022, 21:17:28 »
Het zijn duidelijk toeristenwinkels, die verkopen alles waar naar gevraagd zou kunnen worden. Ze hebben ook ansichtkaarten, magneten, borden, gordijnen, molentjes en nog veel meer.
Zou kunnen natuurlijk en in precies dezelfde manden bij verschillende winkels, zijn wel dezelfde ballen zoals in de katapult opdracht, maar wellicht zijn die rode ballen daar de standaard.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #138 Gepost op: 25-02-2022, 11:06:27 »
Zou kunnen natuurlijk en in precies dezelfde manden bij verschillende winkels, zijn wel dezelfde ballen zoals in de katapult opdracht, maar wellicht zijn die rode ballen daar de standaard.
Ik denk, maar dat is best off topic, dat je niet gek moet opkijken als al (of veel van) die winkeltjes een soort centrale inkoop hebben. Of zelfs van dezelfde eigenaar zijn...
En evenmin zou ik het gek vinden als de productie, die toch het een en ander van die winkeliers vraagt, spullen voor de opdrachten daar dan inkoopt.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #139 Gepost op: 25-02-2022, 12:03:53 »
Ik ben al  op veel toeristische plaatsen geweest en het grote gros van de souvenirwinkels verkoopt dezelfde producten (wereldwijd ook trouwens. In India en Reykjavik heb ik exact hetzelfde handige nagelschaartje-sleutelhanger gekocht, alleen met een andere opdruk). Dat ze dezelfde voetballen verkopen, daar zou ik niet te veel achter zoeken.

EDIT waarschijnlijk waren het deze ballen. Niet gek dus dat ze allemaal dezelfde verkochten.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2022, 12:37:58 door Nemi »