Auteur Topic: [Kandidaat] Kees van der Spek  (gelezen 21339 keer)

Offline Airysuit

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #100 Gepost op: 18-02-2024, 14:54:16 »
Ik zou kees een fantastische mol vinden, maar zijn reactie toen rik aan de groep verklapte dat kees degene was 2000 had geboden, vond ik dan weer erg kandidaats...

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #101 Gepost op: 18-02-2024, 17:57:40 »
Volgens mij waren de woorden van Rik dit keer helemaal niet ambigu. Hij zei heel duidelijk: "Als jij het hoogste bod hebt en jij noemt de naam van iemand die gekeken heeft". Hij zei niet: als jij het hoogste bod hebt van alle personen die iemand genoemd hebben die gekeken hebben.
Absoluut! Anders had Rik de volgorde van de zinnen moeten omdraaien en iets moeten zeggen als:
"Jij hebt niet gekeken. Als de persoon die jij aanduid heeft gekeken en jouw bod is het hoogste van alle kandidaten die net als jou een kandidaat hebben genoemd die niet heeft gekeken, dan krijg jij de vrijstelling".
Een hele mond vol, maar de enige manier om uit te leggen dat meerdere kandidaten in aanmerking zouden komen voor de vrijstelling.

Bovendien werkt het ook zo bij de DDR opdracht waar deze van is afgekeken. Wat ik wel een beetje vaag vond is die €3000 tegenover de €500. Die zou je kunnen uitleggen als: elke kandidaat die niet kijkt levert €500 op voor de groepspot, wat dus neerkomt op max. €3000. Hier zou je uit af kunnen leiden dat iedere kandidaat die kijkt €500 afhaalt van de €3000 die in de pot komt als niemand kijkt. Maar het is kennelijk anders. Als iemand kijkt gaat er €500 uit de pot voor iedereen die kijkt en kun je die €3000 op je buik schrijven.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #102 Gepost op: 18-02-2024, 22:28:29 »
Kees kan het toch niet zijn!
Er was al eens een Kees (Tol) de MOL. Als ik mij niet vergis, is het nog niet eerder gebeurd dat een MOL dezelfde naam had. ::rofl:: ::rofl::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #103 Gepost op: 18-02-2024, 22:35:37 »
Het moet er dan toch een keer van komen, denk ik dan.  ;)
Het is ook de 2e keer dat ze in Mexico kwamen.
En misschien zijn er wel meer dubbelingen te vinden met andere seizoenen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #104 Gepost op: 18-02-2024, 22:39:08 »
Kees kan het toch niet zijn!
Er was al eens een Kees (Tol) de MOL. Als ik mij niet vergis, is het nog niet eerder gebeurd dat een MOL dezelfde naam had. ::rofl:: ::rofl::
Veel spiegels, dus het lot heeft bepaald dat het dit jaar opnieuw een Kees is  ::cheerleader::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #105 Gepost op: 19-02-2024, 00:03:08 »
Dan zou het Seek moeten zijn.

Over anti-hints gesproken: heeft iemand in de afgelopen 7 afleveringen pastelkleurige snoepspekken in beeld gezien? Al wás het er maar 1?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #106 Gepost op: 19-02-2024, 00:07:10 »
Dan krijg je 'Seek Kees'.
Zou best een leuke zijn als hint. (al kun je natuurlijk bij iedere kandidaat iets maken).

Geen spekjes gezien helaas.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #107 Gepost op: 19-02-2024, 00:07:38 »
Ik laat de spiegel los op het woord tol  ;)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #108 Gepost op: 19-02-2024, 10:21:38 »
Ik denk juist dat mensen hem juist wel verdenken door zijn achtergrond. En daarom staat hij zo hoog in de app.

Edit: bij de verraders Halloween 2021 was één van de verraders Thijs Zeeman die programma’s gemaakt heeft als gestalkt, team vermissingen. Is niet precies hetzelfde wat Kees doet, maar lijkt er wel beetje op, toch zeiden de getrouwen zijn naam als eerste bij de verraders vanwege zijn werk. Hij was toen ook als één van de eerste die dit seizoen verbannen werd. En denk om die reden dat veel kijkers juist denken dat Kees het is. Ik zei als eerst toen de kandidaten bekend waren, ik geloof niet dat hij het is vanwege zijn werk word hij toch snel verdacht, waarom zouden de makers dit doen. Of juist wel, omdat veel hem door dit juist niet verdenken, maar in de app staat Kees sinds het begin op 1. Dus ik denk dat dit het duidelijk maakt, dat zijn achtergrond juist hem verdacht maakt.

Plaats even een tekst van mij die ik eerder geplaatst in dit forum nog een keer, maar ik blijf erbij zouden de makers de risico wel durven nemen om Kees de mol te maken, als je door je beroep al verdacht bent.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2024, 10:23:52 door Mol1991 »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #109 Gepost op: 20-02-2024, 18:41:45 »
Plaats even een tekst van mij die ik eerder geplaatst in dit forum nog een keer, maar ik blijf erbij zouden de makers de risico wel durven nemen om Kees de mol te maken, als je door je beroep al verdacht bent.

Het zou wel verklaren dat Kees hoog staat in de landelijke verdenkingen.
Enige twijfel die ik zelf heb voor Kees als mol, los van dat hij door NL sterk wordt verdacht (en op dit forum wat minder lijkt het  ??? ) is dat het spel hem heel natuurlijk afgaat. Hij oogt zo enorm ontspannen. Het doet mij denken aan Dennis en de mol van 2018, maar zij waren af en toe wel wat gespannen. Kees is dan echt een natuurtalent.

Maar feit blijft: Kees blijft klungelen, graait 'even' 2000 uit de pot (rode vlag), blijft in het spel ondanks dat hij vragen onlogisch lijkt in te vullen (op Babs nota bene). En ook weinig goed doen bij het indelen van de Mexicaanse inwoners, al vind ik Anna en Rian hier ook verdacht.

En dan dat momentje met mol Dennis. Lekker vooraan staan met Tooske (die ik daardoor ook verdacht vond, maar ja: ze is de mol niet) en maar lachen.

Al met al zie ik bij de anderen - die ik ook soms verdacht vind - meer mol-minpunten dan bij Kees. Vanaf afl. 5 ongeveer zat ik hier met enorme twijfels en eerder had ik Kees ook verdacht (om hem dan ook weer af te strepen en naar een andere 'mol' te gaan). En ik merk: eigenlijk wil ik hem afstrepen. Maar het lukt me niet. Misschien dat dit een reden heeft, bedenk ik nu.  ::rofl::

Ik ga mezelf verder ingraven in deze tunnel.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #110 Gepost op: 24-02-2024, 16:16:52 »
Uit de trustnobody podcast:

Degene met de vrijstelling zit toch nooit tussen de kandidaten bij de eliminatie?
Kees wel, anders kon die niet achter Babs zitten

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #111 Gepost op: 24-02-2024, 18:31:39 »
Ja dat valt wel op. Als ze gaan zitten voor de eliminatie weet je gelijk wie eraf gaat vallen. Kijken waar Kees gaat zitten en dus is diegene die voor hem gaat zitten, de klos. Tot nu toe dan.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #112 Gepost op: 24-02-2024, 21:17:39 »
Zei Kees nou in de kajak: hier komt ie, ouwe mol.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #113 Gepost op: 24-02-2024, 21:26:15 »
En achter wie zit Kees? Juist Rian. En wie is de afvaller? Juist Rian!
Daar gaat een groot gedeelte van mijn Pool.
Helaas ;D ;D

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #114 Gepost op: 24-02-2024, 21:27:44 »
En op wie zat Rian? Op Kees!

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #115 Gepost op: 24-02-2024, 21:28:50 »
En op wie zat Rian? Op Kees!

Yep. En op Fons toch?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #116 Gepost op: 24-02-2024, 21:30:34 »
Ja maar verder zit niemand (zoveel?) op Kees dus hij kan het toch echt niet meer zijn ben ik bang…

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #117 Gepost op: 24-02-2024, 21:30:43 »
Zei Kees nou in de kajak: hier komt ie, ouwe mol.

 ::jaja::

Hm, ik had de exit van Rian niet verwacht. Ik dacht dat ze redelijk vol op Kees zat. Zal ze er op hem zijn uitgevlogen of toch veranderd zijn naar Fons?
En zou je als mol het risico willen lopen om 1500 binnen te halen? Dat zorgt wel voor wat scheurtjes in deze tunnel (tenzij het kaartenhuis echt ontzettend lastig was  ??? )

En achter wie zit Kees? Juist Rian. En wie is de afvaller? Juist Rian!

Bizar, dit klopt dan ook weer.
Jammer van jouw pool.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #118 Gepost op: 24-02-2024, 21:36:28 »
::jaja::

Hm, ik had de exit van Rian niet verwacht. Ik dacht dat ze redelijk vol op Kees zat. Zal ze er op hem zijn uitgevlogen of toch veranderd zijn naar Fons?
En zou je als mol het risico willen lopen om 1500 binnen te halen? Dat zorgt wel voor wat scheurtjes in deze tunnel (tenzij het kaartenhuis echt ontzettend lastig was  ??? )

Bizar, dit klopt dan ook weer.
Jammer van jouw pool.

Ik dacht al gelijk: Rian of Anna vliegt eruit.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #119 Gepost op: 24-02-2024, 21:38:06 »
Ik denk dat ik, zodra ik hersteld ben van de Rian-exit, deze tunnel in kom rijden.