Startpagina   Help Inloggen Registreren  
ga naar Realitynet.org  
Info Center
Niet ingelogd
Naam:

Wachtwoord:

Blijf ingelogd: 
Registreren

Wachtwoord vergeten?

Waarom registreren?
Realitynet.nl
Ga naar

Ga naar ExpeditieRobinson.Net

Ga naar PekingExpress.org

Ga naar RealityWorld.org

Ga naar de voertbaltoto

Nu op de chat
Realitynet
Nu online
221 gasten en 3 vaste bezoekers (TimvDons, Molino, Silvermaiden)
Activiteitenagenda
Nu bezig
Wie is de Mol Online 2018
9 September
Tweestrijd Online
Binnenkort
Nieuwe RN GameNight
Pagina's: 1 ... 19 20 21 [22] 23 24 25 ... 52
  Print  
Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 94043 keer)
Tunneltelevisie

M18? Niets is wat het lijkt...

« Antwoord #420 Gepost op: 25.02.2018, 18:40:29 »

Nu lijkt het of je hoopt dat hij een middelvinger opsteekt. Huh

Nee hoor, want eigenlijk vind  ik dat juist heel stom als dat zou kloppen.
De linkerhand zie ik niet zo goed (kleine weergave op mijn scherm), maar dat lijkt wel zo hier.

Sorry voor de verwarring.

Voor de rest lijkt hij zich wel wat afzijdig te houden tijdens het slot van deze opdracht, dat dan weer wel.  Wink
« Laatste verandering: 25.02.2018, 20:03:01 door Tunneltelevisie » Gelogd
Mollende_Moller

Geslacht: Man

« Antwoord #421 Gepost op: 25.02.2018, 18:44:28 »

Hallo Jan verdenkers,

Na bijna al mijn punten ingezet te hebben op Simone, ga ik na deze aflevering voor Jan.

Ook heb ik nog wat zitten speuren in het molboekje van dit jaar. Er stond bij elke kandidaat dezelfde paspoort. In dat paspoort stond JAN 31 1994. Ik weet dat Jan jarig is op 31 december. Zou het kunnen dat het een hint is?

* 70131462-C452-4040-890B-D3015D4D9044.jpeg (1857.05 KB, 4032x3024 - bekeken 901 keer.)
Tunneltelevisie

M18? Niets is wat het lijkt...

« Antwoord #422 Gepost op: 25.02.2018, 20:02:28 »

Hm, zou best kunnen Mollende_Moller.
Moedermol

« Antwoord #423 Gepost op: 25.02.2018, 20:38:27 »

We hebben al eens een kruizenhint gehad maar toch....
Er zijn veel kruizen deze serie, in beeld maar ook in de opstelling bij de opdrachten (kwestie van vertrouwen en car aoke)

De letter J schrijf je in het Georgisch als een en je spreekt het uit als Jhan

Jhan

Whiskers

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #424 Gepost op: 25.02.2018, 20:58:51 »

Er zijn veel kruizen deze serie, in beeld maar ook in de opstelling bij de opdrachten (kwestie van vertrouwen en car aoke)

Jhan

Maar Olcay had een kruis aan haar binnenspiegel hangen (en zat in een Chevvy die een soort kruis als logo heeft) en niet Jan toch?
Moedermol

« Antwoord #425 Gepost op: 25.02.2018, 21:04:07 »

Maar Olcay had een kruis aan haar binnenspiegel hangen (en zat in een Chevvy die een soort kruis als logo heeft) en niet Jan toch?

Dat klopt maar er zijn doorlopend kruizen te zien ook bij Ruben als hij een test maakt.
Het werd steeds gekoppeld aan de schaakhint maar die is niet meer....
Whiskers

« Antwoord #426 Gepost op: 25.02.2018, 21:09:27 »

Dat klopt maar er zijn doorlopend kruizen te zien ook bij Ruben als hij een test maakt.
Het werd steeds gekoppeld aan de schaakhint maar die is niet meer....
Ok. Maar ik persoonlijk vind het niet logisch om die kruizen (hint of geen hint) aan Jan te koppelen als een ander letterlijk in een auto zit met een soort kruis als logo en een daadwerkelijk kruis aan de binnenspiegel..
« Laatste verandering: 25.02.2018, 21:25:35 door Whiskers » Gelogd
Hulpmol

« Antwoord #427 Gepost op: 25.02.2018, 21:18:38 »

Ik vind kruisen koppelen aan iemand anders dan Klaas van Kruistum sowieso niet de moeite. Wink
Sanmol

« Antwoord #428 Gepost op: 25.02.2018, 21:29:20 »

Jhan

Het enige wat ik me kan bedenken is de joker in de circus opdracht.  Een joker (kaart) is in het georgisch ოკერის ბარათი. Maar dat is wel erg vergezocht 😂.
Moedermol

« Antwoord #429 Gepost op: 25.02.2018, 21:54:50 »

Nou die J hebben we behalve bij de Joker in het circus ook al gezien bij het kaartspel ( hartenboer) dat in beeld komt nadat  Jan het gesprek met Emilio heeft na de tunnelvisieopdracht.

* hartenboer.jpg (53.49 KB, 954x305 - bekeken 574 keer.)
Whiskers

« Antwoord #430 Gepost op: 25.02.2018, 22:11:52 »

Nou die J hebben we behalve bij de Joker in het circus ook al gezien bij het kaartspel ( hartenboer) dat in beeld komt nadat  Jan het gesprek met Emilio heeft na de tunnelvisieopdracht.
Ok. En hoe vaak komt die kaart-hint verder nog voor in dit seizoen?

Ik probeer echt niet vervelend te doen, maar ik vind het nogal hap-snap. Hier iets met schaken, daar iets met kaartspellen, daar iets met kruisen. Niet echt coherent of doordacht en dus niet 1 duidelijke doorlopende coherente hint gedurende dit seizoen. Het overtuigt me dus niet.  Zeker niet!

Ondanks dat ik (met wensmol Olcay) meer neig naar Jan dan naar Ruben of Olcay...
Marisa

« Antwoord #431 Gepost op: 25.02.2018, 22:18:49 »

Ik zie hier geen middelvinger in?

Op kleiner formaat leek de linkerhand een middelvingergebaar te maken.

Waar het hier op deze duidelijke still meer op lijkt:
Hij maakt een 'm' (op de kop) met z'n rechterhand, een 'o' met zijn mond en een 'l' met zijn linkerhand.
Vergelijkbaar met de subtiele handgebaren (maar hier dan iets minder subtiel  Wink ) die hij maakte in onderonsjes met Olcay en Ruben (zie eerder in dit topic).
Whiskers

« Antwoord #432 Gepost op: 25.02.2018, 22:21:03 »

Op kleiner formaat leek de linkerhand een middelvingergebaar te maken.

Waar het hier op deze duidelijke still meer op lijkt:
Hij maakt een 'm' (op de kop) met z'n rechterhand, een 'o' met zijn mond en een 'l' met zijn linkerhand.
Vergelijkbaar met de subtiele handgebaren (maar hier dan iets minder subtiel  Wink ) die hij maakte in onderonsjes met Olcay en Ruben (zie eerder in dit topic).
Dit is een grap toch?  Hilarisch

Zo niet: sorry  Lips Sealed
annebeth

Sherlock Moles

« Antwoord #433 Gepost op: 25.02.2018, 22:35:20 »

Ik zie juist heel veel verborgen aanwijzingen naar Jan.  Hilarisch

EE N
VERHAAL
APART

verstEEgh 'n verhaal apart -> is hij de Mol en daarom 'n verhaal apart?

Wil je nu al weten wie de Mol is:  JA/N(ee)

weer die dubbele "E" , die verwijst naar de dubbele "E" in Jan z'n achternaam.

En natuurlijk:

Ik weet zeker dat dit een hint is! Want al zitten thuis al een tijdje te broeden op Arts woorden: 'de mol kwam vlak langs'
Dat was volgens ons niet alleen bedoeld om te beschrijven dat de mol in het park langs liep, maar dat de mol letterlijk vlak, dus plat, langs kwam, in de tekst van de vragen/antwoorden die opdracht. Alleen hoe de mol in de tekst terug te vinden was konden wij niet ontdekken. Nu ik jou hint lees weten we het hier zeker Cheesy

Wat zou Jan een magistrale mol zijn...
Whiskers

« Antwoord #434 Gepost op: 25.02.2018, 22:38:00 »

Ik weet zeker dat dit een hint is! Want al zitten thuis al een tijdje te broeden op Arts woorden: 'de mol kwam vlak langs'
Dat was volgens ons niet alleen bedoeld om te beschrijven dat de mol in het park langs liep, maar dat de mol letterlijk vlak, dus plat, langs kwam, in de tekst van de vragen/antwoorden die opdracht. Alleen hoe de mol in de tekst terug te vinden was konden wij niet ontdekken. Nu ik jou hint lees weten we het hier zeker Cheesy

Wat zou Jan een magistrale mol zijn...
Olcay nog magistraler.. Staat alweer onderaan de verdenkingen  Tongue
En was erg "in your face" en dus erg gedurfd bezig mocht ze het zijn  Grin
Marisa

« Antwoord #435 Gepost op: 25.02.2018, 22:41:55 »

@Whiskers: Voor een klein deel wel, voor een groter deel niet.

Jans gebaren tijdens de onderonsjes tussen Jan en Olcay zijn m.i. overduidelijk. Hij spelt tijdens die gesprekjes tot twee keer toe de letters M O L.

De gebaren op deze foto zijn zoals gezegd wat minder subtiel, maar je kunt de letters M O L er wel uithalen. En Jan staat hier lekker apart achter de andere deelnemers, zodat de kijkers thuis misschien iets kunnen met z'n gebarentaal.

Mogelijk is die gebarentaal wat ouderwets en achterhaald, hoewel ik me herinner dat Thomas ook zo'n weinig subtiel gebaar maakte, toen hij uit zijn slaapzak opdook, afgelopen jaar nog, dus heel recent...

Overigens mag je om mijn pogingen tot speuren best lachen, Whiskers.
Dat doe ik zelf ook geregeld.

Daar ga ik ook vanuit want Jan maakt gewoon een "rock&roll" gebaar toch? Wink

Wie het helemaal zeker weet, mag zijn vinger opsteken.  Grin
« Laatste verandering: 25.02.2018, 22:44:09 door Marisa » Gelogd
Whiskers

« Antwoord #436 Gepost op: 25.02.2018, 22:43:06 »

Daar ga ik ook vanuit want Jan maakt gewoon een "rock&roll" gebaar toch? Wink
Volgens mij wel. Hij feest ermee  Volmondig Ja
@Whiskers: Voor een klein deel wel, voor een groter deel niet.

Jans gebaren tijdens de onderonsjes tussen Jan en Olcay zijn m.i. overduidelijk. Hij spelt tijdens die gesprekjes tot twee keer toe de letters M O L.

De gebaren op deze foto zijn zoals gezegd wat minder subtiel, maar je kunt de letters M O L er wel uithalen. En Jan staat hier lekker apart achter de andere deelnemers, zodat de kijkers thuis misschien iets kunnen met z'n gebarentaal.

Mogelijk is die gebarentaal wat ouderwets en achterhaald, hoewel ik me herinner dat Thomas ook zo'n weinig subtiel gebaar maakte, toen hij uit zijn slaapzak opdook, afgelopen jaar nog, dus heel recent...

Overigens mag je om mijn pogingen tot speuren best lachen, Whiskers.
Dat doe ik zelf ook geregeld.
Owh nee, Marisa! Ik wens je helemaal niet uit te lachen of belachelijk te maken  Zeker niet!
En iedereen moet en mag speuren hoe hij/zij wil  Volmondig Ja

Maar ja, sorry, ik moest wel even lachen om je hint naar Jan ivm mol uitbeelden  Schaam Ik vind het idd nogal onwaarschijnlijk (al kan ik best ongelijk hebben).

Maar het idee was echt NIET om JOU belachelijk te Mmaken of je je rot te laten voelen ofje tebelemmeren in je speurtocht naar de mol Zeker niet!
« Laatste verandering: 25.02.2018, 22:48:33 door Whiskers » Gelogd
Hulpmol

« Antwoord #437 Gepost op: 25.02.2018, 22:45:08 »

Ik zie ook het R&R gebaar dat Theoreticus gepost heeft. Dan mist de M in ieder geval zijn middelste been.
Marisa

« Antwoord #438 Gepost op: 25.02.2018, 22:48:17 »

Of dit hier, El Diablo: noemt hij zichzelf niet een bad boy?
In veel landen (nog steeds) gelijkstaand met het middelvingergebaar...  Tandpasta Smiley

* diablo.jpg (9.02 KB, 320x135 - bekeken 441 keer.)
« Laatste verandering: 25.02.2018, 22:49:57 door Marisa » Gelogd
Hulpmol

« Antwoord #439 Gepost op: 25.02.2018, 22:49:56 »

Of dit hier, El Diablo: noemt hij zichzelf niet een bad boy?

Het lijkt me moeilijk om hiermee in aflevering 10 af te komen. Dit kent bijna niemand als 'diablo'.
Pagina's: 1 ... 19 20 21 [22] 23 24 25 ... 52
  Print  

Ga naar:  

ISIS-CMS Content Management System by Compuart © 2003-2005